1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746309 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Ett stycke matchtröja original 06/07 beställd..!
Jag kommer att bli väldigt vass i Läkerol Arena i höst...
Gevalia ser ut att bli kvar som tröjsponsor.

Clubsport: Finns dem redan att beställa??

Bissett19:
Jag satt upp mig på en lista hos Brynässhoppen och nu ringde dom.
Beställningen går iväg på fredag.
Får den i augusti samtidigt som resten av laget får sina.

Trandans vid Hornborgarsjön. Krandans vid ladan. Kamera 1 är mer intressant än någonsin.
…och det går rykten att någon nattetid har sett en hare i skogen.

Dags att sätta upp kamerorna innanför väggarna!

Clubsport: Skall du ge upp din BMV jacka nu. Välkommen till klubben iaf.

Jo jag kan stava till BMW ;-)

Clubsport: Nu är vi två som har beställt. Blev en svart denna gång eftersom jag inte klarar av att bära vita kläder ;-)

65selander: Har du vuxit ur din svarta som du har ???

64Waern: Den är ju ett par år gammal och den vita som jag köpte ifjol blir ju så fruktansvärt skitig när man är ute och åker. Guinness och skumpig buss finkar inte så bra :-))

65selander:

Finkar bra?
Det är tur att man inte åker med er...!

rackham: Äh skyller på allting utom mina stavfel ;-)

65selander:
Mmm... undrar det jag :-)

Är det inte tomtebloss så är det finkel...

rackham: ang tomteblossen så var jag inte med småpojkarna på det. Grannen din vet vilka det var ;-)

65selander: då är vi tre som beställt, jag har också beställt en tröja. en svart blev det för mig med

65selander:
Finns det tomtar på loftet, menar du?

rackham: Loftgången, rackham, loftgången

HF:

Den smashen bjuder jag på :-)

79 Andersson: Fyra är ni nu, våran alldeles egna Klang har beställt en
vit. Den kommer inte vara vit särskilt länge om jag känner Klang rätt ;)

Finns avgörande matchen mot Modo -99 att få tag i? Annars vore det väl en utmärkt idè för brynäs att börja sälja en sådan på DVD. När man ändå är i farten kanske man kan lägga in avgörande mot Luleå -93 också. Det skulle kunna vara en DVD värdig den perfekta förfesten.

munkas: Glöm inte den fjärde matchen mot Modo,den skulle sälja platina på nåra timmar.

sylf/Munkas

Kontakta HF på HS så skall ni se att ni kan få hjälp. :-)

Kvällens matcher i slutspelet avgörs av P-out. Odoya gjorde t o m två på raken innan LHC avgör några sekunder efter tekning.  Snygg skottfint och pass ut på Louma som skjuter in pucken i stort sett öppet mål

Olsson ut för FBK och Hannula styr in på volley efter skott från blå utav någon som jag tror var Lars Jonsson.

65selander: "P-out"......måste ju på svenska betyda Puckot ut va?......:-)

Bissett19: Jag som trodde att det var streakarens version av PTV eller PTH.

Bisset11: Just det. Och ENG betyder nåt med Peppe Eng på TV4-sporten.

65selander: Blev en svart denna gång eftersom jag inte klarar av att bära vita kläder ;-)

20 Lindgren: Men om den vita är en BRYNÄStröja ska du väl kunna ha på dig den. Allt är inte Leksand som är vitt så vitt jag vet.

20 Lindgren: Var nog mera att den blev så jävla skitig jämt, hade dom haft rena borta arenor så hade den säkert kunnit varit vit.

Sedan så måste man ha en ny "kostym" när man skall inträda Tablettasken i höst.

65selander: Klarar du av att bära en Brynäströja överhuvudtaget,lånar ut den,går ibland iklädd andras matchtröjor,innehar en LIF-tröja.En undran???

51 Roger: hahaha LIF tröjan slängde jag ut från HF's fönster förra året :-))
Jag är ju inte som dig som har blivit casual och gåromkring i HD tröjor bara ;-)

65selander: Tänker lägga ett bud på J.Danielssons tröja,orginal är endast det som gäller,som HD.Replikatröjar nej,nej!Det var väl inte du själv som slängde den va?

51 Roger: Jodå jag hivade ut den och den försvann på nolltid. Fråga HF.

Funderar på att lägga bud på Aarnios men vet inte riktigt ännu eftersom jag beställde en original 06/07 på shopen igår.

65selander: Aarnios???Försvann den fortare än laget försvinner ur elitserien.Vad kostar orginaltröja på shopen idag?

51 Roger: 2800kr kostar originalet. Du måste nog prata med Håkan nu eftersom dom skickar den idag eller om dom redan har gjort det.

Tror att det inte är någon större skillnad mot fjolårets. Valbo Köpcentrum är tryckt resten av reklamen sys nog på i Sverige. Namnplattorna minns jag inte om dom sys i utlandet eller i sverige.

65selander:

Ang namnplattorna:

Canada, Selander, Canada...

Hade Brynäs haft tre verkliga målgörare,och en första line,så hade dessa nyförvärv varit till belåtenhet,självklart skall man värva yngre,utvecklingsbara spelare,men då måste man ha en stomme först.Med dessa nyförvärv luktar det plats 9,10,11,12,nästa säsong.

51 Roger:
"självklart skall man värva yngre,utvecklingsbara spelare,men då måste man ha en stomme först."

aldrig tänkt på att det är en stomme vi just nu håller på att bygga?

fiddelii: "aldrig tänkt på att det är en stomme vi just nu håller på att bygga?"

En stomme som byggs med just yngre utvecklingsbara spelare...

fiddelii: måste ha en stomme först innan,man reser huset.

51 Roger:
Varför tror du vi hamnar bland de sista fyra nästa år när vi hade fem lag bakom oss i år.
Trots allt har vi (klubben) behållit alla spelare vi vill behålla.
Dessutom har vi redan ett väl inarbetat grundspel som förmodligen kan ge frukt mer än en halv säsong.
Vi var faktiskt ett av de bättre lagen efter jul och logiskt sett borde alla spelare bli ett steg bättre till hösten, bortsett från några enstaka som inte kan utvecklas mer...

När det gäller motivation och utvecklingspotential är det inte många som kan slå oss på fingrarna kommande vinter. Bäckström, Månsson och Widing kommer alla tre att hamna i topp 25 i poängligan (kom ihåg var ni läste det först).

Jag tror inte vi kommer att hamna topp fyra, men avståndet dit kommer att minska och vi kan mycket väl vara med och slåss om femteplatsen.

Och dessutom har vi fortfarande ett tiotal spelare som alla har 8-10 säsonger på elitnivå. Det kan man väl kalla för stomme?

51 Roger: ."Med dessa nyförvärv luktar det plats 9,10,11,12,nästa säsong."

Ja,jag skulle bli förvånad om det blev en högre placering än så,som truppen ser ut idag.Stommen består av Dacke,Molin,Lind,Sjödda och i viss mån Bäckis,som trots sin ringa ålder är en grundsten.De äldre blir sämre för varje år och därmed stommen.Vill till att ALLA oprövade kort gör dundersucce för att det här laget skall lyfta.

Pelle Borås: "bortsett från några enstaka som inte kan utvecklas mer"Molin,Dackell,Danielsson,Malmström och Lind är det dessa du menar håller jag med,men var finns målgörarna,en Bisset t.e.x,inte tror jag Månsson kan fördubbla sin målskörd nästa säsong,Widing skall han frälsa oss?Bäckström javisst,honom tror jag på.
"Och dessutom har vi fortfarande ett tiotal spelare som alla har 8-10 säsonger på elitnivå." Just det,men vad har de presterat de sista fyra,fem säsongerna."Varför tror du vi hamnar bland de sista fyra nästa år när vi hade fem lag bakom oss i år"Därför att de andra lagen ser också till att förstärka.

65selander:
Tröjbeställningen skickas imorgon bitti...

65selander:
Inte kan jag ge upp BMW jackan! Men jag uppdaterar till en BMW.Sauber på lördag...

Sant man blir lite vassare i en svart tröja... Och med nummer 69 på ryggen så hoppas jag att damerna får lite idéer...

Tröjauktionen avslutades just,tror det var nån som tryckte lite för fort på tangentbordet.......se länk!!

www.brynas.se/webbklubb/auktion/bid_history.asp?itemId=54&auctionId=1

Bissett19: ajaj, det svider i plånboken.

Hong Kong: Haha. Det gör ont bara att se eländet. 30000 spänn. Där rök semestern.

Bissett19: ja det svider nog

Clubsport: Tröjbeställningen skickas imorgon bitti...

Bra, då finns det till skillnad från tröjauktionen speltid kvar. Undrar om ra lyckades trycka någon nolla för mycket och bli tvungen att betala 27000 till för en vit Molin...

20 Lindgren:

För den som vill beställa en ny så får man hoppas att dom inte skickar beställningen allt för tidigt.

Ja, tröjbuden är ju bindande så...

Off Topic:
För övrigt så vet vi nu att det kommer att spöregna alternativt snöblandat regn över Råsunda på söndag, då jag lyckades köpa sittplatsbiljett på nedre långsidan, kan bli långa två timmar det...

« · 698752 · »