1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747428 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander:
Tycker att det är helt rätt, han skulle ju ha varit borta över två veckor.

McClane: Ja det svider nog att bli av med två av sina tre bästa poängmaskiner... Kerman till Luleå och nu Lupaschuk till MIF...

McClane: äsch dom hittar nog alla fel dom kan hitta på han så de är lungt....

Ross Lupaschuk klar för Malmö enligt SVT-text. Morasupportrarna kan inte vara speciellt glada just nu.

65selander: Visst är det synd för honom men den löneförhöjning han fått innebär ju en del förpliktelser med. Jag tycker att Brynäs gör helt rätt. Hade det varit en turnering eller något annat "viktigare" för J-landslaget så kanske saken varit i ett annat läge. Men ett träningsläger med landskamper?

Tror inte jag har sett detta i gästboken men Bäckis åker inte med Juniorlandslaget på läger samt till USA. Brynäs tycker han har varit borta för mycket i sommar och därför väljer han att stanna hemma.

Min personliga åsikt är att det är synd för honom men bra ändå eftersom han får vara med från början och gneta in grundspelet.

10 bästa hockeylagen i Europa
Tio-i-topp-listan:
1. Metallurg Magnitogorsk
(Ryssland).
2. AK Bars Kazan (Ryssland).
3. HV 71 (Sverige).
4.. Oulun Kärpät (Finland).
5. Frölunda (Sverige).
6. Lokomotiv Jaroslav (Ryssland).
7. Avangard Omsk (Ryssland).
8. Slavia Prag (Tjeckien).
9. Färjestad (Sverige).
10. Linköping (Sverige).

Övriga ES lag:
22.Luleå HF
26.MoDo Hockey
43.Mora IK
45.BRYNÄS IF
60.Timrå IK
65.Djurgårdens IF
84.Malmö Redhawks
87.Skellefteå AIK

dg93:
Nån som surade över en förlust? hehe
members.fortunecity.se/bsvsd/turnekort/images/2004-02-21%20021_jpg.jpg

dg93 o Jimmy: med handen på hjärtat tror ni verkligen att BIF vinner SM-guld?
En sjundeplats kommer vi hamna på varken högre upp eller lägre ner, en sjundeplats.

dg93:Brynäs!

Och jag glömde göra det själv.....

sniper: Tyvärr är Tom Bissett inte ensam om den noteringen. 

MOST GOALS, GAME
6 - Brad McCaughey, Toledo, Nov. 6, 1991 vs. Columbus (Ohio)
- Tom Bissett, Hampton Roads, Nov. 22, 1989 vs. Greensboro

The ECHL record for most goals in a game is six set by Tom Bissett of Hampton Roads on November 22, 1989 against Greensboro.

brynästigern: Det blir svårt att ersätta en landslagsmässig målvakt. Fast i slutändan är det inte det som är det viktiga. Det gäller att vinna matcher och att Brynäs blir bättre som lag. Detta blir man genom att bli bättre framåt och föjdakligen göra fler mål. Samtidigt så måste försvarspelet även det bli bättre. Visst är det en trygg känsla att ha en bra målvakt men det är fortfarande inte allt...

GävleLasse: Sperrle har ju visat att tidigare att han duger i elitserien, Kristan vet jag inget om men kan kanske bli ett bra förvärv vad det lider. Att de ska hålla samma klass som Honken är väl för mycket att begära tycker jag.

Bissett19: Jag tror det blir en öppen historia där dagsformen avgör. Pecka Alcén är inte att underskatta när det gäller målvaktsträning så jag tror att målvaktsfrågan inte blir lika akut som många vill göra gällande. När det gäller Kristan så har den killen utvecklats ganska skapligt hemma i Slovenien, ett land utan större traditioner när det gäller hockey. Hur mycket kan en sån kille utvecklas när han får coachning av en aktad målvaktstränare. Spännande.

brynästigern: Svårt att säga,men jag tror nog att Sperrle kommer att bli förstevalet till en början,sen kommer säkert Kristan att få sina chanser,överraskar han positivt blir det nog en hård kamp om "spaden",men det känns ju som om vi byter ned oss rejält om man jämför mot Honken/Korhonen.

Trots sommarvärmen så börjar man längta till elitseriestarten rejält!!

Makkan: En simpel fråga bara: Någon som vet vem det är som kommer att bli förste målvakt ? Svårt att säga vad Sperrle och Kristan går för, de kommer kanske att alternera i kassen ?

lillovechkin:

Det brukar vara sent som C+ kommer med vilka matcherna som tvsänds, i början på september om jag inte minns helt fel.

Alla: När är det dom brukar representera vilka matcher som sänts på PPV och Canal+? (det vill säga om det är dom som får licensen)

Foldron: Nej det menade jag inte, hahaha nu är jag med jaja fel kan även den bäste ha..hehe

arnio: menar du av ditt uttalande ;
"det tyngsta av dessa 617 nederlag låg Tom Bissett bakom"
att någon förlust i en grundseriematch var det tyngsta nederlag Modo någonsin haft?
Denna tabell innefattar inga slutspelsmatcher!

Bissett19: Tja, vi ingår ju i ett väldigt långt försök med sossehockey instiftat av Tommy Sandlin. Det fungerar inte alltid helt smärtfritt, speciellt när Tommy insisterade på att spelarna skulle ha svångrem och hängslen utanpå matchdräkten.

Paddan: Hehe.......men hellre det än som i Dövik, där alla som har klubba o skridskor få vara med o spela:)

70 Rodrigues: Men det löser ni ju enkelt, gratis inträde för alla åskådare.

Paddan: Jag tycker att vi tar och räknar med alla säsonger...

GävleLasse: Klart d ska slickas röv på dom som har stålar, patetiskt!!

arnio: Han menar väl att den där tabellen visar samtliga säsonger lagen deltagit i högsta serien i ishockey. Kikar man bara på elitseriesäsongerna finns det ett annat lag som, trots Tom Bissett, förlorat mest av alla lag.

Sv: A propósito de nada
"""arnio: Skumma igenom texten ovanför tabellen också!
Foldron @ Örnsköldsvik 2006-07-13 16:02 """

Nu har jag skummat igenom texten ovanför tabellen !!?? So fattar inte vad du menar men det kanske du kan berätta?

Clubsport:
Svarar mig själv! Våren 1976 trillade dom ur, en väldigt fin och solig dag ;o)

GävleLasse:
DIF åkte ju ur en elitseriesäsong om jag inte minns helt galet.

fredrikj:
Jag tycker att det är viktigare att Brynäs fortsätter med samma anfallsriktning som dom haft dom senaste åren.
Och det är våra på papperet väldigt darriga målvakter som behöver stöd av ståplats i 2 perioder...

DMartinssonBSKV: yup så e det...

GävleLasse: Så Resturangen kommer få se Brynäs anfall 2 ggr?

fredrikj: Jag frågade inne på kansliet om detta igår och det finns inga som helst planer på att byta anfallsriktning. Något man får ha med i resonemanget är spelarnas önskemål, vanemänniskor som de är...

mattias - 74: Betänk att det är fler matcher den här säsongen. 3x250 kr...

BFG: Resturangen måste ju få sitt, vi supportra är ju inte så viktiga.

fredrikj: Jag håller med dej till fullo...

GävleLasse:

Tror Leksand tog 4800 :- för sina dyraste när dom var i es i fiol. Skiljer 1000 :- Ganska mycket.

Pågår det en dialog med Brynäs styrelse angående anfallsriktningen? Tråkigt för både supporterklubbar enskilda och supportrar som följer Brynäs land och rike runt för att höja stämmningen.

Är av uppfattningen att anfallsriktningen bör vara 2 perioder mot hemmastå och inte restaurang och VIP platserna.

mattias - 74: Det kostar att se på Elitseriehockey vet du...det är ju annat i Ejendahls *hehehehe*

Burberry:

5800 :- Det var saftigt för de dyraste biljetterna!!!

Paddan: haha. ahh nice thx

Burberry: Förmodligen i länken.

någon som vet vart jag hittar priser på årskorten>?

arnio: Skumma igenom texten ovanför tabellen också!

Modo har flest förlustmatcher av all lag i Sverige !! Inte mindre än 617 ggr har de förlorat och det tyngsta av dessa 617 nederlag låg Tom Bissett bakom...bara en liten reflektion efter att jag skummat igenom maratontabellen.

GävleLasse: Nej klart jag inte hade väntat mej att dacke skulle spruta in mål! Men nog fan hade jag väntat mej mera av honom!
Ibland ser det ju ut som han har sirap i benen...Vissa matcher glimtade han till och var riktigt bra! Men ibland såg det ut som han var helt ointresserad av att spela ishockey!

Foldron: Det man kan utläsa av det är att SSK ligger överst vad gäller säsonger i högsta serien (70 st) och att "vi" i TIK hamnar strax utanför topp 10 med 28 säsonger, före "storheter" som bl a Löven (26) och LHF och HV som ståtar med 22 sässar vardera... Kul är det också att se att SAIK med sina 30 är tillbaka i leken igen, men där lär det nog sluta med 31 för en lång tid framöver;-)

GävleLasse:
Endast BIF och FBK!

« · 732765 · »