1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773710 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Strålande! Alldeles briljant! Utomordentligt kul att läsa!

Jiri Bicek har gjort 7 poäng på 12 matcher för sitt HC Kosice.

Såg föresten ett löp av expressen idag, som löd: så mobbas Brynäs i tv. Någon som har läst? Själv tycker jag att Tv 4 verkar hata Brynäs.

TIKbiff:

Hehe, hyfsad trickfilm ändå! :)

SÅ lycklig att han fick in en till slut ;-)

65selander:

Och den här killen tycker ni är bra? ;-)

Ja lite bättre har han nog blivit...

rackham:
Den hårt ansatte Lundh tänker: "Om jag trycker riktigt hårt på näsan, så att det gör riktigt ont, så vaknar jag nog upp ifrån den här mardrömmen. Det måste vara en mardröm, det kan inte vara sant att vi är så här dåliga."

Men allra roligast blir det om man spelar om och om igen från 3:15 in i klippet:
"Tufft-tufft jobb...tufft-tufft jobb".

65selander: Då måste ju vi brynäsare satsa vi också, inte ska dom komma hit och sjunga ut oss. Alla supporterklubbar får storsatsa så kan vi nog ge dem en riktig match på läktaren. Tänk er om det kommer 1000 djurgårdare hit och så får dom inte en syl i vädret.

så försöker Järnkaminerna skramla ihop lite folk till den 18/11 men Brynäs har inte svarat på deras begäran om 1000 biljetter. Globen är det inga problem att ge bortalaget 1000 biljetter. Tror vi kan fylla arenan själv eftersom det är en lördagsmatch. (Längst ner i artikeln/länken)

Annars så är det väl bara att ställa dom på övre etage någonstans där det är ledigt, fast frågan om det finns 1000 platser ihop?

65selander:

Ja, så är det nog. Vad tråkig Boorken va som inte hängde på... :-)

sylf:

Ja, man börjar ju nästan känna lite moderskänslor för den stackars Lillis... = )

rackham: Ser ni inte det att han leker den gamla barnramsan "Öga öga näsa mun"...

rackham: Definitivt,men finns den medicinen? Troligen är det jacka utan armar direkt!

sylf:

Det där behöver han nog medicinera mot... :-)

rackham: Helt klart är att han försöker peta ut sin vänstra pupill.

sylf:
Den killen kommer ju inte alls bli rejält tråkad av motståndarklackarna i allsvenskan!

sylf:

Huddinge-pöjk, va?

sylf: Det var Dansken som lade grunden till förlusten

Jag har försökt få någon frölundait att förklara för mig vad Lillis gör med pennan på presskonferensen efter Frölunda-Brynäs...

Se deras hemsida. Boorken är som vanligt samlad, men Lillis, jag säger bara Lillis... :-)

Någon som kan förklara det hela med en diagnos = )

Clubsport: Inte konstigt att dom torskade.Tydligen har dom en keeper som heter Läck??!!

65selander:

Engelsk media, jag säger bara engelsk media...

Moaahahahahaha...

65selander:
He he, torska mot Hammarby hemma det är ganska dåligt!
Hoppas på att det blir en långvarig Lokförarstrejk ;o)

5-4 till Bajen borta :-)

Nu blir det en Rauchbier, synd att jag inte har mina nya glas att dricka i. Nyinköpta idag. Samlingen växer (se länk)

65selander: Det är väl som vanligt han skyller på hemmadomare:))

Slut 4-5!!Spring till Kylskåpet Selander;)

rackham: Svennis får nog samtal snar. Pleassssssse forgive us

Clubsport: Lokförarstrejk :-))

Om detta står sig så skall det bli kul att höra tipsexperten från Borlänge analys ;-)

Har Leksand fått strömavbrott i pendeltåget?

England är bättre än någonsin i fotboll. Stackars jävlar... = )

Värre är nog att någon kört in ett plan i skyskrapa igen... :- (

Bissett19: Vinner Bajen så skall jag ta mig en Rauchbier i kväll :-)

Bissett19: oj vad konstigt det blev,det som inte framgår var att han tippade 15-1 till LIF.

Dream Team: Nu tror jag iofs dem fixar till detta i tredje perren,Mattias74 har ju lovat storseger;)

mattias - 74 @ BorlängeIdag kl. 10:07
"Dagens matchtråd.

Vinst med 15 - 1.

Bajen får sona för våran match senast!!

Bissett19: Det är väl en rätt saftig skräll det, med tank på Bajens genomusla säsongsstart. Två pinnar och 11-31 i målskillnad skvallrar inte om annat än att det laget har problem.. eller ja, inte ikväll då, såhär långt ;-)

Så verkar Bajen vara på gång att skrälla lite mot Leksand.

35.532 - 4 EQHIF21. PERSSON, Jonathan 
 (30. ELLERSTAD, Sebastian

Eller,skräll o skräll förresten......:)

Teppo: "Malmen kan inte passa för han har ingen speluppfattning och det kommer han inte heller få."

Jadu vad ska man svara på ett sånt påstående?
Vad säger du om att han kom 3a i den interna assist ligan förra året. Efter Molin Och Bäckis men för att göra assist behöver man inte passa eller? Detta trots att han flyttades ner i tredje femman i slutet av säsongen.

GävleLasse:

Visst kan man hitta fel på alla de här spelarna men de har ju andra starka sidor som kompenserar eller också handlar det om färdigheter som de egentligen har men inte fått till i år. Lind har ju klart större potential som framspelare än den poäng han fått till hittills visar. Undantaget är väl Sjödda som aldrig fått ut pucken ur zon och aldrig kommer få det heller ;-)

Malmen kan inte passa för han har ingen speluppfattning och det kommer han inte heller få. Är man 28 är det försent. Och att kämpa och vara en trevlig kille räcker liksom inte för att kompensera.

Det handlar väl om att Brynäs vill vara ett spelande lag och då måste man ha killar som har blick för spelet annars går motorn inte på alla cylindrar.

Teppo: Visst har han tenderat att åka med pucken utan att passa, därom råder inga tvivel. Men är det skäl nog att peta en spelare? Skall man syna Brynäs i sömmarna så hittar man ju fel på samtliga spelare.

Johansson: För många felpass och idogt uttappande av puckar ur zonen när han spelar i PP

Bäckström: Lite dåligt pucktempo i offensiv zon under PP, skjuter för lite enligt Boork, Jag spelar mitt spel var svaret (med tanke på vilja att ta åt sig av det boorken säger)

Lind: Bra defensivt men totalt tandlös framåt. Har skrämmande dåliga siffror så här långt med tanke på alla PP

Molin: Även han bra defensivt men man borde kunna kräva mer fart från honom. Han lever på sin skridskoåkning och borde kunnde använda den i större utsträckning offensivt.

Dackell: Väldigt dålig fart i åkningen. Har haft flera bra chanser till kontringar men har inte utnyttjat dessa utan hellre vänt hem.

Angell: Spelar med för små marginaler i egen zon och har ställt till det vid ett antal tillfällen...

Sjödin: Enormt duktig allround back men har ofta problem att få ut pucken när laget är under press.

Man kan sitta och leta fel på samtliga spelare, bara man vill...

Cicero: Jo men grejen är den att jag tror inte Pucken själv är medveten om att han bytt åsikt. Han skriver för stunden. Har totalt glömt vad han tidigare tyckt om saker. Han verkar enligt mig totalt ikonsekvent. Om Pucken t.ex. sågar någonting en dag för att några veckor senare hylla samma sak förväntar jag mig en förklaring. Vad är det som gjort att han helt sonika bytt åsikt? Någon sådan förklaring levereras så gott som aldrig.

By the way: Skellettet Galleleo Gallilei var aldrig vilse i pannkakan: JORDEN ÄR PLATT!!!! :-)

Teppo: Amen...

GävleLasse: "Svårt att leverera utan förtroende, eller?"

Visst är det så, men de båda sakerna går ju hand i hand, sas.
Dvs dom är beroende av varandra. Du får heller inget förtroende ifall du inte levererar.
Av Malmens uttalande att döma så verkar det inte ha varit ngt speciellt dramatiskt eller ngn frysboxvariant som ligger bakom.
Han verkar ju ha insett vad som gäller i branschen och att Boorken kanske krävde lite mer än det som hittills visats. Han verkar heller inte speciellt bitter, av kommentaren att döma. Vilket förmodligen hade visat sig ifall det nu hade varit fråga om en prestigesak från Boorkens sida...

GävleLasse: Du har sett Brynäs mycket mer än jag. Men jag kan då inte komma på ens hur det ser ut när malmen slår en passning. Kan han det över huvud taget? Han borrar ner huvet och snurrar bakom målet och dribblar. Oftast tappar han pucken efter 10-15 sek men några gånger får han till det och får in pucken köksvägen.

Visst gjorde han bra med poäng förra året men hur många poäng gör resten av hans kedja? Det intressanta att jämföra med är väl vad Karlsson och Salmonsson skulle kunna åstadkomma med en 20-poängsspelare som kan passa pucken.

Visst är Malmen en lagspelare vad gäller inställning och kämpa men inte vad det gäller samspel med andra på isen.

Jag saknar honom inte och jag tror inte han blir långlivad i andrakedjan i VF.

bradberry:
Isåfall bevisar Pucken väl bara att alla åsikter kan ändras, det har jag själv inga som helst problem med att folk gör.
Vore värre om alla höll fast vid sina åsikter för sakens skull, då hade ju utvecklingen stått totalt stilla.
"Jorden är platt, och det skall den fortsätta vara eftersom vi trodde det ifrån börjen..." .Typ.
Pucken vågar iaf TYCKA, det gör aldrig Keb som ju ständigt hänvisar till den ofelbara Boork/Sundlöv/valfri person i Brynäsorganisationen.

Huge: Med betoning på "själv" och inte på de fatka som levereras ;)

Saxat från dagens GD:
"- Under onsdagen ska jag få kolla på en egen lägenhet, berättade Malmström - och kommenterade sedan flytten från Gävle:
- Jag vet ju att det är så här i den här branschen. Jag har helt enkelt inte fått något förtroende den här säsongen, jag har verkligen försökt men det hjälpte inte. När möjligheten dök upp var det bara att ta den."

Svårt att leverera utan förtroende, eller?

GävleLasse: Fin straffspark jag lät dig ta, eller hur....? ;-))

Visst, det stämmer säkert till viss del. Så pass mkt självinsikt måste man ha vid min ålder.... :-)

Huge: "Lite äldre, och att han därmed kanske har en lite större respekt för ex auktoriteter, som ngn helt riktigt var inne på."

Det är alltså det som är fallet med dig med ;)

GävleLasse: "Det roliga med Keb är att han en annan ton på sina åsikter när man mailar privat med honom..."

Vi människor är ju alla olika. En del säger rakt ut vad dom tycker, och andra vågar inte säga vad dom innerst inne känner.
Det är ju mkt som ligger bakom hur en person agerar och reagerar: bakgrund, uppfostran, utbildning, social påverkan etc etc.
Med åldern får man en lite annan syn på saker och ting, vilket också återspeglar sig i det man ex skriver. I detta fall Keb och hans skriverier.
Ett överslätande och medhårskammande skriveri kan ju också tolkas som en lite mer nyanserat sätt att se på det man skriver om. Allt beror ju, som ngn var inne på, från vilket håll man ser på saken.
Jag dömer som sagt inte Keb och hans skriverier, med tanke på att han kanske är ett barn av sin tid, sas. Lite äldre, och att han därmed kanske har en lite större respekt för ex auktoriteter, som ngn helt riktigt var inne på.

Cicero: Pucken är ett skämt! Den som har en annan åsikt är dum!!! :-)

Skämt åsido, var och en får väl tycka det dom vill men är Keb (vilken jag inte på något sätt vill försvara, plagiaternas okrönte konung etc..etc.....) en kappvändare så är Pucken en kameleont som ÄNDRAR ÅSIKT som undertecknad byter kalsonger. Å med det vill jag inte säga jag går omkring med skitiga kallingar...... Do you follow????

Pucken sågade t.ex. när BIF signade Boorkmeister och kallade det "känns INTE fräscht etc" för att endast några veckor senare kalla lösningen med Boork som BIF´s nye tränare för just "FRÄSCHT" å "visar prov på nytänkande etc....."

Detta går också igen hos Pucken. Han motsäger sig själv oftare än han skriver krönikor.....

Huge: Det roliga med Keb är att han en annan ton på sina åsikter när man mailar privat med honom...

Cicero: "Han tillhör den utdöende generation som betraktar myndighetspersoner, läkare och folk med fina titlar som gudomligheter bland oss övriga dödliga."

Alternativt den generation som pga ålder har uppnått lite insikt om att allt inte är svart eller vitt. Vilket tyvärr många gånger präglar den lite yngre generationen.
Fast med tanke på att Keb som du säger skriver likadant nu som för ett halvsekel sedan (trust me, jag var med på 60-talet...), så verkar det som att han alltid varit 50 år gammal. Typ.... :-)

Huge: Det vi hävdar är att INGEN av Gävles journalister har ifrågasatt Malmens kompetens, de har inte ens kommenterat lagets indelning utan hela tiden strukit medhårs med kommentarer som antyder att Boorken har en bred trupp och att nån måste sitta brevid.

Det är inte någon som har skrivit att Malmström är självisk och tappar puckar farligt i offensiv zon... Vilka har han spelat med? Salmonsson och Karlsson. Det är ju inte världens bästa kedja att producera i så att säga. Och det där med att tappa puckar i offensiv zon, det gör ju samtliga formtioner så det argumentet håller inte heller. Då är det väl VÄRRE att skänka bort pucken i egen zon som Karlsson gjorde i måndags.

Vad gäller kebbans sida så verkar det vara ett plank där man kan dunka sig i ryggen och tycka att man är världsmästare och keb försöker "tona ner" förväntningarna på de smått naiva inlägg som strömmar in.

Så får det händer någonting som Brynäsare vill diskutera, typ förra årets sparkningar, typ malmström affären så stänger Keb ner sajten och svarar inte på några mail alls. Detta speglar nivån på spalten och bore kunna strykas direkt som källa för bedömning av spelare. Fan, Keb vågar ju inte ens sätta bedömningar på spelarna insatser utan hänvisar till poängbedömningen i gävletidningarna. Han är livrädd att stota sig med Brynäs, så enkelt är det.

Clubsport:
Håller med, Keb Eriksson är så mycket mellanmjölk man kan bli, inte en enda egen åsikt någonsin.
Ett halvt sekel som sportjournalist, och han har inte utvecklats sedan han började...

Många gnäller på Bengt Persson härinne, men hans krönikor är ju det enda som skrivs om Brynäs i lokalpressen med personlig vinkling.
Jag läser då hellre Pucken än "Kebs Fjäskhörna".

Har hört att Nordkoreas regering försökt värva den senare som presschef...

Han tillhör den utdöende generation som betraktar myndighetspersoner, läkare och folk med fina titlar som gudomligheter bland oss övriga dödliga.

« · 765954 · »