1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775774 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
AD: Dåligt att släppa in ett mål tycker jag. Dessutom så hinner dom skaffa sig ett antal utvminuter som vanligt :-))

8-1 Till Brynäs J20, 6 poäng av Johannes Salmonsson, inte helt fy skam

GävleLasse: Jag har tejpat upp bilder på Boork på spegeln i badrummet.

Varje morgon när jag borstar tänderna så tittar jag på Boork i spegeln och tänker - tryck på knappen, tryck på knappen....

arnio: " Jag står för vad jag tycker men inte för vem jag är..."

*ASG* Det där måste vara en av av det största floskler som någonsin skrivits här på HS...

Hur orkar du se dig själv i spegeln?

vart ser ni vad han gjort? (Salle).. för när ja kikar på stats.swe... så får jag bara fram Första perioden

arnio: 18:15 börjar programmet. Så runt 18:30-18:45 lär vi väl veta vilka vi möter i kvarten.

Brynäs (J20) leder nu med 6-0 efter två perioder och Salle har fem poäng (0+5). Rätt så bra start efter skadan.

Falken: Härligt, han behövs i slutspelet.
När sker slutspelsvalet? Raportera här direkt för vissa får inte in femman )-:

Nu börjar nerverna spöka för mig inför slutspelet.
Tryck på knappen Boork.

En annan sak. Hur vill ni se formationerna i kvarten?

Falken: Nåt vajsing med Swehockey,får bara upp händelserna från första perioden.

0+4 på Salle nu.

Bissett19

3 ass på Salle nu :D :

Salle lirar i J-20 idag.Man leder med 3-0 efter första perioden över VIK,o Salle har två assist.

Inte många rätt i tabellen man tippade inför säsosongen heller :-))

1

FBK

2

LHC

3

HV71

4

FHC

5

LHF

;6

TIK

7

BIF

8

MODO

9

DIF
10MIK
11MIF
12SAIK

Bissett19: Hahah...
Ja, Nyström måste ju uppehålla kvällstidningarnas prio nr 1: skriv så att det rör upp känslor. Skit i nyanserna och ifall det ligger ngn substans i det hela.
Nu kan det mkt väl bli så att HV väljer oss, men jag skulle bli förvånad om så blev fallet.
Som sagt: keep on writing, murvlar...... :-)

Robban_Brynäs: Från Nyströms krönika.

"HV längtar efter att köra över stackars Brynäs - som spelat fjorton raka matcher utan en trepoängare."

Det är sådana där uttalanden man vill höra mer av de närmsta dagarna,att de flesta skriver ner o räknar bort Brynäs,lite gratis tändvätska är aldrig fel.
Man minns ju hur nedskrivna vi var 99,redan i kvarten mot Djurgårn så var vi ju utdömda.

Bissett19: Jag hade tyvärr denna 0:a i åtanke... Nu är det dags att ändra på det!!

Robban_Brynäs: Noll.Under ordinarie tid.

Kom och tänka på en sak... Är det någon som vet hur många/få matcher Brynäs har vunnit sedan vi låg i Serieledning, för ett tag sedan? Det känns som att det är ganska få...

På tisdag så får vi hoppas att Luganos fans banderoll blir sanning...

Bissett19: Hett tips från en skadad backveteran: Modo väljer INTE Timrå! Vem den skadade backveteranen är får du/ni sia om......

Således: MoDo- BIF.....

arnio: Mycket beror på om FBK vågar ta Mora,då blir det:

FBK-Mora (FBK vinst 3 av 5 denna säsong)
HV-Luleå (4 av 5 till HV denna säsong)
Modo-Timrå (Här kommer oklarheten,Timrå har vunnit 4 av 5 denna säsong,men jag tror dem väljer TIk ändå,med tanke på TIK:s backbestånd)
LHC-BIF

Huge: Tja varför inte. Modo har bara dragit in 25 poäng på de 20 senaste matcherna mot Brynäs 26. Dessutom så har Modo inte direkt vinnarkultur i föreningen.

arnio: Nja, jag vet att HV inte gillar vårt styrspel speciellt mkt.
Jag tror på Modo.

Huge: vete fan om Hv väljer oss ändå....kanske vi får Lhc, eller Modo. Fan va ovisst det är.

Falken: Håller med. Våra insatser den senaste tiden tror jag inte att moståndarnas tränare låter sig luras av.
Dom vet att vårt styrspel är mkt jobbigt att möta och dagens insats gav ett besked om att vi är på väg uppåt.
Sen är det alltid en fördel ur psykologisk synvinkel att bli vald. Den valde känner sig ju då lite "utpekad" sas, som ett lätt offer på väg till slaktbänken.
Vilket ju automatiskt får det valda laget att tagga upp ännu mer och visa hur fel motståndaren hade som valde just det laget.

Sen håller jag med den som sa ngt om valproceduren: löp linan ut och låt vinnaren välja vilket lag som helst och sen samma sak i ordning nedåt efter placering i tabellen. Klart intressantare och ngt som spetsar till det psykologiska rävspelet ännu mer....

Falken: Eftersom jag nysds är hemkommen så vill jag visa en bil på bröderan Chrunak, Trevliga personer iaf. ;-)

arnio: Jag tror då inte att något lag ser oss som en "vinstlott". Snart måste den här dåliga trenden vända och då blir vi farliga. Samtidigt har vi saknat en hel del spelare på slutet och alla lag vet vad vi kan prestera i våra bästa stunder. Jag tror nog snarare att många lag vill undvika Brynäs så länge som möjligt.

Lag M 3p 2p 1p 0p Mål +/- Poäng
1 Färjestads BK 20 11 2 3 4 85 - 53 +32 40
2 Djurgårdens IF 20 8 3 2 7 52 - 50 +2 32
3 Mora IK 20 9 0 5 6 51 - 50 +1 32
4 Luleå HF 20 8 2 2 8 62 - 59 +3 30
5 Timrå IK 20 8 1 4 7 42 - 41 +1 30
6 Frölunda HC 20 9 0 2 9 66 - 59 +7 29
7 HV 71 20 7 1 6 6 53 - 51 +2 29
8 Linköpings HC 20 8 0 5 7 57 - 64 -7 29
9 Skellefteå AIK 20 6 4 1 9 49 - 73 -24 27
10 Brynäs IF 20 6 2 4 8 49 - 47 +2 26
11 MODO Hockey 20 7 1 2 10 54 - 53 +1 25
12 IF Malmö Redhawks 20 5 0 4 11 47 - 67 -20 19

20 senaste omgångarna...

JanT: Jag skulle bli mycket förvånad om inte Hv väljer oss. Vi bör ju rent teoretiskt åtminstånde på förhand vara en vinstlott.

GävleLasse: Har lite svårt att se hur vi skulle få LHC i kvarten. Att vi som 6:e lag med usel form skulle bli kvar som sista lag när 3 topplag har valt finner jag som mindre troligt. Tror snarare att det blir MoDo/HV för vår del.

I vilket fall som helst blir det en stentuff kvartsfinal, vilket jag förövrigt tror det hade blivit även om vi slutat 3:a med 89 poäng......

GävleLasse: Som vi säger hemma "ässe"

Fan vet hur det hade gått om vi hade haft någon match mera, fast å andra sidan så kanske laget hade matchas annorlunda som dom sade före matchen. Skit samma nu är vi i slutspel för andra året irad och någongång så skall vi väl lyckas kroppsfinta kvartsfinalspöket.

Förra året så var man en av dom som åkte på bortamatch iaf mot FHC. Samma kväll som Linnea och Sannes fick se en legend köra bil :-))

Tar vi första matchen så kan det ställa till huvudbry om vi gör det snyggt, fast min tanke blir att vi tar ledningen med 1-0 i 2:a och sedan så slår vi icing :-==

65selander: I'M BLIIIIND!

För mycket gullande nu så jag slänger in en idolbild.

Kikade runt lite på efterfesten.com på folk från Gävle.. hittade bland annat Ellebo :) lite kul när vi snackade om honom förut!

mattiaskarlgren: Ellebo lär inte få chansen är det någon mer från J20 som får chansen så lär det bli antingen Marcus Götz eller Jonte Carlsson.

Fast jag skulle gladeligen vilja se Ellebo, han har ju lite att sätta emot Renberg å de andra med sina 105 Kg.

TIKbiff: "Då dom enligt rykte köpt sommarstuga i Härnösand, innebär det att Stefan Pettersson kommer att spela i Timrå eller Modo då?
:-D"

Ja nu spelar man väl inte så mycket hockey på sommaren...

Bissett19: Kanske ger Boork Eljebo eller vad killen hette, chansen? inte helt omöjligt..

Anemyr: Flyt hade vi när vi var inne i vår rad med vinster. Glöm inte LHC borta t.ex.

Anemyr: Flyt förtjänar man!!

mattiaskarlgren: Eftersom det är osäkert med Sunkens start så hade det nog varit bra om D.J hade spelat idag,blir så fallet så står vi med 5 backar isf.

Angell
Hulken
Morin
Nolander
Lavins

Sen om man fyller på med en Juniorback eller om man kör med 5 backar återstår att se.

skönt å se att DJ är borta idag, då kanske det blir bra backspel ;)

Gusten: Att sakna flyt och att suga getpung är inte samma sak ;)

Nej men även om Brynäs suger just nu så kan man inte heller påsta att Brynäs har nåt vidare flyt heller. Inte stolpe in direkt.

70 Rodrigues: Så det var inte du som blev brädad utav Hovslagarn då? ;-)

Bissett19: Blev ju brädad, han tog fåret istället :-)

70 Rodrigues: Vad du och Hovslagarn har gjort i höhalmen vill vi nog inte veta:)

Bissett19: Sant, och hovslagaren har också varit här :-)

Anemyr:
Flyt o flyt, jag och Tony vet ju att DIF alltid går till slutspel. Förra året var ett välkommet undantag.

Anemyr: Bry dej inte om Tony,han har mockat för mycket skit i stallet den lille Norrtäljedrängen:)

Anemyr: Flyers?

Anemyr: Att sakna flyt och att suga getpung är inte samma sak ;)

70 Rodrigues: SAIK :-)

Fel, du får ett försök till

« · 845787 · »