1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775781 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
AD: Dåligt att släppa in ett mål tycker jag. Dessutom så hinner dom skaffa sig ett antal utvminuter som vanligt :-))

65selander: Ang brorsan Spets så kan ni scouta honom nu på Tv4+ Han spelar med NH.

arnio: Så här vill jag se formationerna:

Målvakter: Kristan(Sperrle)

1:a Sjödin-Nolander Molin-Hauthonen-Bicek

2:a Angell-Hulkkonen Dackell-Bäckström-Månsson

3:e Sundqvist-Johansson Widing-Lind-Danielsson

4:e Lavins-Morin Salmonsson-Hansen-Spets

Extra: Karlsson, Hermansson och Almtorp.

65selander: Ja, och nu gjorde han mål till 4-4. :)

Lillebror utjämnade nu till 4-4 :-)

70 Rodrigues:

I mål - Jesus

Kedjor:

Månsson-Bäckström-Bicek
Spets-Hansen-Molin
Dackell-Lind-Salmonsson
Widing-Hauthonen-Danielsson

Backpar:

Sjödin-Nolander
Angell-Hulkkonen
Sundqvist-Johansson

Extra; Typ Lavins, Herman och Almtorp-

65selander: Eller storebror;)

Bissett19: Spelar man i AS så är man lillebror. Exempel LIF är Moras lillebror. Och så vaknade mattias ;-)

65selander: "Ang brorsan Spets så kan ni scouta honom nu på Tv4+ Han spelar med NH."

Det räcker väl med en uddlös Spets i Brynäs.. :)

Lite märkligt att Lars-Erik alltid har ansetts som en större talang än Knut-Erik. Jag kan fan inte tänka mig L-E ösa in mål i Allsvenskan, men han kanske skulle göra det, inte vet jag.

Hans målfacit i Norge tyder ju på en kille som kan göra poäng, men elitserien är lite för hög nivå för honom.

För övrigt kul att höra om J20-lagets storvinst. 6 assist av Salle - någon form av rekord månne?

Peja: Det blir inte mycket mål utav Norsken men det är en jävel att kämpa. Är han inte dyr idrift så låt honom plöja runt och jävlas med motståndarna. Han stod ju upp för Kristan igår iaf när Luleåspelaren slog på honom efter han hade tagit pucken. Det sa bara pang så flög han på Luleåspelaren som en Norsk Buhund

wap.hockeysnack.com
8 sura tränare på Hovet....,

Bissett19: Äh dom har fått lite läskande och håller nu på och brottar ner Lückner ;-)

65selander:

Det blev Hv, Skräller ni ??

Marcus Jonasen lämnar Almtuna! Tror att Brynäs värvar honom, det är en elak jävel som även producerar bra med poäng :-)

70 Rodrigues: Tror definitivt att han är en spelartyp för Brynäs. + ett par rörliga stora fysiskt spelande backar.

70 Rodrigues: Nåja, grymt mkt mer utvisningminuter än poäng på Jonasén.

Huss: Sant, men det kanske är för mycket begärt att grabben ska göra 140 P :-)

70 Rodrigues: Jonasén hade varit ett bra nyförvärv. Han är elak, kan stå framför mål i pp och är helt ok i bp. En spelartyp som BIF behöver också.

Mitt tips av Elitserien 2006/2007

1. Timrå
2. Färjestad
3. Linköping
4. Modo
5. Brynäs
6. Hv71
7. Frölunda
8. Luleå
---------------
9. Djurgården
10. Mora
----------------
11. Skellefteå
12. Malmö

Det var rätt bra gissat måste jag säga :) eller ja, bra och bra.. :D

Så är det strax dax att ta sej upp på övervåningen o jobba fram en Malmöseger.

MALMOEEE.

Bissett19: Du lär inte vara ensam :-)

65selander: Vadå kommer du över?

O shit måste bara fylla på Ölförrådet;)

Bissett19: Själv så håller jag på Leksand i kvalserien. Känns lite trist att vi inte kan slå dom nuförtiden.

Bissett19: Tyvärr inte måste packa övernattningsväskan inför morgondagen.

Bissett19:

Morgondagens tema: ENOUGH BULLSHIT! Nu kör vi över de där Belgian Blue tjurarna...

arnio: "Själv så håller jag på Leksand i kvalserien"

Varför är jag inte förvånad?

GävleLasse: Hittade en bild på Remstam efter träningslägret i somras...

Bissett19: Jag vill att vi skall kunna vinna mot Leksand igen enbart därför så skulle det vara kul om de gick upp. Skulle kunna innebära nån mille extra i Brynäs pung också...Missförstå mig inte Bissett, jag är Brynäsare och ingenting annat.

För i helvete mormor! Töm Johanssons lönekonto, råna sundqvist på veckopengen och värva Fedorov från Malmö. Vilken lirare!

munkas: Tänk på att det är mot Leksand han briljerar.

munkas: Kan bara hålla med.

Klasslirare.

arnio: Jo, men jag minns när han var på plats i LA mot tigrarna för inte så länge sedan..., han åkte i åttor runt våra backar. Nu är väl kanske inte det så stor värdemätare heller eftersom brynäs backar kan jämställas med leksands. Nä, jag har sagt det förr och jag säger det igen: DJ skulle ha blivit ficktjuv istället för hockeyspelare. Jag lovar, han skulle vara miljardär vid det här laget...Eller datahacker kanske? Jag kan ge mig fan på att det är han som hackar sig in på Sundlövs dator och efter varje säsong skriver in att han har ett år kvar på kontraktet. Vem fan skulle det annars vara? Nä, nu måste jag ta några djupa andetag och tänka på något roligt.

munkas: Tänk på Leksands Siklenka,då framstår D.J som värsta Ray Bourque;)

Bissett19:

Hold your Horses.

Siklenka må vara dålig men han blir aldrig nån golybovsky :-)

munkas: Jag tror inte att Boork skulle gilla den där ryssen. Hur är han i styrspelet?

Bissett19: Korhonen är sig lik iaf...

Bissett19: Moringarna lever rövan i Leksandsboken jag nöjer mig att skriva att det var en halvtråkig match.

Tittade mycket på SAIK-RBK på slutet istället och jag blev imponerad utav RBK, månne dom kunna ställa till det för många lagena.

Ett jävla tjafs om publiksiffran i den första kvarten. Jo, den var usel, den brukar av ngng konstig anledning alltid vara usel i Gävle. Varför förvåna sig?

Den ingen tycks ha reagera på var att siffran var minst lika usel i Luleå- ynka 4700 betalande (som en vanlg brynäsmatch tidigare säsonger) i en "ny" arena för 5750. Så det dåliga intresset är tydligen inte unikt för Gävle, en tisdag, den första kvarten.....

micke: Jo, om man är väldigt generös med avrundningen nedåt, en sådär 15% i beläggning, då börjar Luleå att vara minst lika usla som er i publiksiffrehänseende.

Paddan: Det var inte menat som en kuklängdstävling mellan Lule och BIF. Det var enbart ett påpekande till dysterkvistarna på denna sida. Publiksiffran i Gävle var inte unikt dålig, den var lika kass i Luleå.

Mao är inte Gävlebor unika på inte stödja sitt lag. Det kan kanske bero på det faktum att både Luleå och BIF har väldigt kräsna supprortrar som inte blir så begeistrade öven den första matchen i en kvartsfinal...

Leksand rustar
Gunnar Persson fick sparken från snart (?) semifinalklara Linköping.
Nu går han arbetslös – men kanske inte så länge till.
Kvalserielaget Leksand är nämligen intresserade av att ha Gunnar Persson som tränare nästa säsong.
– Ja, jag har fått en samtal från dom, säger han till Sportbladet.

Så tror jag Boorken varit inne o röstat:)

I vilken formation vill du se Dackell, i morgondagens match?

Månsson-Bäckström-Dackell
20 röster (95.2%)

Almtorp-Hansen-Dackell
1 röster (4.8%)

Bissett19: Östblom också!!

I vilken formation vill du se Dackell, i morgondagens match?

Månsson-Bäckström-Dackell

21 röster (91.3%)

Almtorp-Hansen-Dackell

2 röster (8.7%)

sylf: Har du bokat in dig på "slutspelsexpressen" på fredag, tycker du har lyst med din frånvaro ;-)

Huge sista chansen att se Brynäs hemma för denna säsong eller väntar du till semin...

Just nu på TV'n Edsbyn-Sandviken 2-0 i 2:a halvlek

65selander: Inbokad och klar, Sitter i hallen och väntar!

65selander:

4 - 0 nu ridå SAIK!

mattias - 74: 20 min kvar och en del hörnor ;-)

"Bra" för Brynäs att SAIK för stryk i kväll, då det finns rätt många Brynäsare som håller på SAIK. Nu lägger de i stället all kraft på att heja fram Brynäs! :D

mattias - 74: Domarna suger även i bandyvärlden. Dömde bort 1-1 målet för SAIK, ingen vet varför!

« · 845787 · »