1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776083 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Inga problem att bo här, bara skönt att slippa proppen Uppsala samt kostigen efter.

65selander: Ja man undrar om det verkligen är någon höjdare att bo i stockholm. Alla verkar ju vilja lämna stan vid första bästa tillfälle...

65selander:

1. Rökt kebab
X. Rökt Verka
2. Rökt Clander

20 Lindgren: hm.. du får se upp så att det inte kommer en kebabrulle flygande i luften till bortastå ikväll. Tänkte förstärka BP's supportrar.

Bara att slippa Uppsala när man skall till Vemdalen är guldvärd. Kommer man i feltidpunkt vid storhelgerna så är man rökt.

65selander: Åh-ja, du tycker iaf om kostigen som går till Fru Fahlstedt. ;-)

Vi som är åretruntsupportrar uppskattar den nya vägen dubbelt så mycket. Något man kommer att svära litet över i eftermiddag och ikväll. Även om VStrafik är raska att komma hem -- de har pissoar på insidan av bussen.

65selander: Att det skulle vara Måsson igen håller jag som ganska osannolikt. Jag tror inte ens att det rör sig om Brynäsare den här gången. Skulle det ändå handla om Brynäsare så skulle detta bevisa att vakterna på Heartbreak är Leksingar och således borde skickas ut från stan.. ;)

70 Rodrigues: Får väl avvakta vad Grävlingarna på FB hittar. Någon trodde genast att det var Månsson :-))

70 Rodrigues:

Känns som att hockeyspelarna har för mycket tid och ork över för annat än träning nu för tiden...

Det finns många myrar som är obesökta.

65selander: Kan det vara ytterligare en Brynäsare som har varit ute och festat :-)

Se länk!

65selander: Snart så går resan upp till Gävle och LA som en dans. Skall bli så jädrans skönt att slippa Uppsala samt kostigen efter.

GävleLasse: Dementerar kraftfullast ryktet ang tre dubbelpipiga. Får inte i mig mer än en dubbelpipig Chorizorulle med Gurkmajonäs. ;-)

Däremot är jag en jävel på att äta surkål, vilket du kommer att bli varse om.

20 Lindgren: "
Det står heller inget om 65selanders Streaks över Stortorget."

Det ryktas att Selander lyckats förtära tre dubbelpipiga med räksallad utan att spilla. Ryktet förtäljer dock inte om det rörde sig om bamsekorv, hotdogs eller långkorv...

65selander: Jo, det gläder förstås dig som är så vansinnigt intresserad av statistik. Rekorden låg även ute 2006-2007. Märkligt att göra tidigaste mål för Elitserien och inte ta med 1986-1990. Därmed saknas noteringen 1989•01•03 Djurgårdens IF–Skellefteå HC 5–4 Jan Viktorsson (Charles Berglund, Johan Garpenlöv) 0.18. I kategorin Tidernas långsammast avgjorda sudden fivematch saknas noteringarna 1998•12•12 Västerås IK–Djurgårdens IF 5–4 Mikael “Käken” Pettersson (Edvin Frylén) 5.00
1988•10•23 Södertälje SK–Djurgårdens IF 1–0 Thomas Sjögren (Mats Kihlström, Conny Jansson) 4.59
1989•10•05 Luleå HF–HV 71 6–5 Stefan “Skuggan” Nilsson (Lars Hurtig, Lars-Gunnar Pettersson) 4.57
1987•11•12 Brynäs IF–Färjestads BK 2–3 Erkki Laine (Håkan Nordin, Peter Andersson) 4.49
Sviter; Winning Streaks (incl. OT wins) är förstås fel då swehockey egentligen menar Winning Streaks (incl. OT and PS wins). Vill man ha en lista med Winning Streaks (incl. OT wins) får man göra den själv. Som med allt annat. Alla fjärdeperiodmål 1986-1990 är instoppade i tredjeperioden.

Det står heller inget om 65selanders Streaks över Stortorget.

70 Rodrigues: Swehockey/stats har gjort en "facelift" samt infört några nyheter som lite statistik över rekord.

2–0 Lindgren: kontgräs... Så går det när man kopierar text från Sundsvallsgymnasterna.
Känner mig laddad och ännu oskadad. Har vissa indikationer om att få spela i tröja tjugo. Annars är jag naivt okunnig om vad som väntar på Westhagens konstgräs då 2006's upplaga krockade med BT:s årsmöte.

Patroncupen: Vi kan ju snacka litet om lördagens Patroncupen så att vi rycker ifrån MoDos gästbok.

Känner mig laddad och ännu oskadad. Har vissa indikationer om att få spela i tröja tjugo. Annars är jag naivt okunnig om vad som väntar på Westhagens kontgräs då 2006's upplaga krockade med BT:s årsmöte.

65selander: Sluta ofreda mig. Skriv till BT:s nya ordförande istället. Ni kan ju prata fiske också...

rackham: Kanske... Vladislav Tretiak (CCCP, USSR, URS, CIS, RUS)

20 Lindgren: Har för mig att han skulle operera knät. Förhoppningsvis så har han gjort det redan

20 Lindgren på Söder:

Helgardera!

Själv spikar jag Tretjak! Det fungerar alltid...

Hulkkonen–Selander 6–5: Va? Vem? Hur? Varför?

Det stod inget på Folkbokföringen om någon knäoperation.

20 Lindgren: Du som håller koll på alla... Hur har det gått med hans knäoperation?

770715 Antti Olavi Hulkkonen: Då jag inte kommer att vara i skick att internetta på söndag kastar jag redan nu ut en gratulation (dvs en påminnelse till Hockeysnacks brynäsare) till The Incredible Hulk som kliver över trettiostrecket.

Oberoende undersökningar visar att det ska finnas ett trettiostreck, ja. Kanske en ersättare till röda linjen som i offsidesammanhang försvann hösten 1998 trots att den ligger kvar för icingens skull.

Och nedflyttningsstrecket försvann när AIK åkt ur 1986. Var bara tvungen att påpeka det. Äh, det finns ju ingen som läser Hockeysnack på sommaren. Jag får nicka in mina egna inlägg här.

You're right about that, mr 65selander: "It never rains in southern California!"

GävleLasse: Bara träningsmatcherna drar igång så man kan få en liten hint om vilka som inte har fuskat med den egna träningen. ;-)

Och i LA är det aldrig dåligt väder :-)

65selander: regn, sol eller whatever...det råder torka oavsett vädret... hockeytorka.

Jag gillar inte sommaren längre...

Gusten: Lätt att sitt a och gnälla över vädret när han skall till tokvärmen i Turkiet. :-))

Bissett19: Den kommer om fyra dagar när JAG går på semestern :)

Förresten, du lever ju enligt "kommer inte Muhammed till berget så får berget komma till Muhammed" Där du är berget och solen är Muhammed...ähh va knepigt det här blev...trevlig resa förfan ;)

Bissett19: Semester är veklingar... Själv har man 39 dagar kvar tills man blir en vekling själv :-))

Malmö Stadion har fin-fint gräs, däremot ICA-stadion är det lite sämre med.

65selander: Förresten är det jääääävligt sköööönt med Semester,nu väntar man bara på att Solen ska visa sej nån gång oxå;)

65selander: Malmö Stadion?.......;)

65selander: Bröderna Sedin...? Ha,ha...hur som helst för jäkligt att de går in på hemsidan och försöker distribuera sånt skit tycker jag.

GävleLasse:
He he, gissa om bekantskapskretsens Modoiter ska trackas å det grövsta nu!

65selander: *ASG*

Selander - Modo 10-0

Clubsport: "Gudinna vid hyperboreiskt hav" är det så den heter?. I folkmun heter den "fnasket i plasket"

GävleLasse: Det satsades kanske lite väl mycket på juniorerna (avd: dålig humor)

65selander: Nu har sanningen om Modos så omtalade juniorsatsning fått ett ansikte.

Clubsport: Hahaha Polisen har blockat Modos hemsida för barnporr :-))
har de hittat bilder på Br Sedin i duschen ;-)
Lägger in en dump också.

Glöm inte bort att rösta fram Läkerolen som ett av Gävles 7 underverk...
Såg rubriken på gd.se och satt o surnade till att inte Gavler.. flåt Läkerolen var med, men se där fanns den när man scrollat ner en bra bit.

Nu ska man in i dimman igen, Power Meet i stan.

65selander:

Strax före turneringen?
PÅ båten?
Det gäller att toppa formen vid rätt tidpunkt...
Utförligt reportage förväntas!

rackham: Vi kör vårat strax före Ålandsturneringen, tycker det är för blött på myren änny ;-)

65selander:

När får vi se dig och ex-Grannen göra ett försök...?

Slösurfade och hittade en lite roligare reportage på www.mik.se
ang test av Barmarksträning. :-)

Snodde länken från MODO's GB och den visar Europarankingen och Brynäs stegar sakta men säkert uppåt. Nu spelar det väl även in att det är feler matcher  och går det bra på säsongen så vandrar man uppåt.

Säsong Plats 
06/0723 
05/06 45
04/05 72 
03/04 60 
02/03 74
01/0251 
00/0129
99/0024

20 Lindgren: Grattis Boorken!

Leif Erik Boork 58 år idag: Grattis! ...får man väl säga även om man inte gillar allt karln gör och säger.

sylf: Närdet gäller PO regeln så kan den diskuteras. Jag tycker att den skall finnas kvar men utan automatic. Låt det bli ett judgement call istället. Var uppsåtet att få avbrott av spelet eller var det endast ett försök till passning/lägg ur egen zon? Det är klart, i en värld där cyklopen dominerar våra hockeyarenor, oavsett vilken, så kanske det är bättre att man har allting svart eller vitt.

70 Rodrigues: Sinnessjuk!

sylf: Ja, verkligen, vilken puckad idé.

« · 892594 · »