1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776110 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Nä detta kommer att få efterverkningar. Det var nog det elakaste någon har sagt till mig någonsin...oreparerbart.

Gusten: Det blir inga byxholkar av skinn till honom inte, knappt en skinnkeps ens...

rackham: Nu jävlar var du och tassade på gränsen crackis... en gång till och du åker ur klubben! :)

rackham: Neeej Gusten går jag i god för.. Smygmoring på sin höjd, men aldrig leksing....

GävleLasse:

Långsynt, Lars, långsynt...

Smygindian, jo jag tackar jag...!
Men några smygbrynäsare finns det i alla fall inte!

Smygleksing?
Är det inte Gusten som innehar det epitetet...

Rackham - skruvar den som Beckham

rackham: äntligen har ditt rätta jag kommit fram...en långsint, smygindian är vad du är. ;) Vad har hänt? smygmodioter och smygindianer poppar upp som svampar. Det står väl inte på förrän en smyleksing presenterar sig..

Vart är världen på väg?Vart är moralen.

Lasse - minns hur det var förr när äpplen var äpplen och päron var päron.

Att.... Brendl och Sjödda gärna dricker sprit på engeltofta.

Gusten:

Schhhhhh! Inte så högt!
Tänk på fansen!

Gusten: Ajdå jag såg att dom redan avhandlat det ämnet... ;)

rackham: Outsiders?

Fan, nu har ryktet om min humor nått mediavärlden, de ringde precis från TV5 (hej, Martina om du läser det här!) och ville ha med på ett humorprogram...

Hmmmmm... och jag som är så blyg och försynt... hur skall det här gå...

Det finns i alla fall vissa som uppskattar riktig humor när de ser den!

Lars, du fick därmed automatiskt en extra plump bredvis ditt namn i Svarta boken, bara för att...

Ankan - blyg, försynt och långsint

Kungen (ja, då menar jag inte Selander) kommer ut som Djurgårdare i Aftonbladet...

Halledudane då... men vilket slag för alla Gnagare... ost- och Cipramil-förbrukningen kommer att dubbleras i helgen...

rackham: Då det ännu aldrig spelar någon Lindgren i Brynäs IF sparar jag mig som fråga.

Söder, Gävle. Ej att förväxla med Söderbyn; populärt kallad och kort skrivet Sörby och är belägen söder om Söder.

20 Lindgren:

När det gäller Akademien skall du vända dig till Gert Fylking, han kan deras verksamhet bättre än Ankan...

Och Fylking är ju känd för stil och profil! Och stil och profil är också kännetecken för Brynäs IF, därför skall Lindgren in på lodrätt 3...

Hipp Hipp , Lindgren! = )

65selander:

Ja, jag förstår att det kan bli fel, Loka och Fernet smakar ju nästan lika... vi får ta och boka en provsmakning framöver så att du lär dig att känna skillnaden...

Kanske något för Mackmyra?

65selander: användarnamnet Linnea. Ej att förväxla med användarnamnet 30_Lundström som användarnamnet Linnea gjorde angående min ledtråd om fitnessfascisten Jocke Lundström.

Loka? Vi som har så bra och billigt kranvatten i Sverige.

rackham skrek: Horace, Horace!

Sådana fula ord får du använda på någon högstadieskolgård och inte här på Hockeysnack!

Nummer på stolarna. Har de nummer på tröjorna också i akademien? Dessa står dock inte med i deras matchprogram (Svenska Akademiens ordlista över svenska språket).

“Snille och smak”. Nästan lika bra slogan som Sky Blues vice ordförandes målsättning “stil och profil”.

rackham: Var det loka du drack, då missförstod jag dig. Inte underligt att det blev slirigt när man drack Fernet istället för Loka. Fast det var bara Linnea som drabbades utav mitt surrande i ca 40 min igår ;-)

65selander:

Nånting säger mig att min Loka-konsumtion inte inspirerat min bäste Herre under det senaste dygnet eller så... = )

Men det är väl så med riktiga poeter... och stol nummer fyra är ju högst vakant för tillfället...

Horace, Horace, know your limits!

brynästigern: Det tog lång tid innan jag fattade vilket av mina inlägg du besvarade. Dock: på engelska skrivs dubbelnamn oftast just så. Och ta Per-Johan Axelsson som får heta PJ och alla franskkanadensare i NHL som får JJ i stället för Jean Jacques. Vad din kompis Per-Johan Johansson skulle kallats “över där” kan man ju gissa.

Du menar Cottrell J. Hunter, III. Sökning på TJ Hunter ger med 100% träffsäkerhet Norman Hunter for Leeds United in UEFA Cup Winners' Cup 1972-73 och Need for Speed: Underground. När han nu är döpt till Cottrell J. (ett för mig obekräftat namn; troligtvis James) Hunter III gör det att han INTE kvalar in i min nämnda kategori; “idrottspersonligheter som kallas initialer de INTE har”. 1999:s världsmästare i kulstötning Cottrell J. Hunter the third måste vara USA:s motsvarighet till vår egen Jimmy Nordin…

65selander: Vad f..n har hänt, är det starka grejor du har fått tag på?
eller finnes det någon annan förklarning till ditt utbrott.

65selander:

"(alla kan ju inte vara lika vacker som Alex Schulman)"

En liten råtta är vad den mannen är.Ha mage att dissa Tunas hjältar,hmmmm.

Drygt åtta timmar kvar tills biljetterna till Kentarnas turne´ släpps.

Annexet 16/11,I´ll be there.

Va f-n sitter man med texter som alla vill sjunga med på så får ni en till här. Den berör. Man är ingen Jamt men den sitter som en smäck i fosterlandshjärtat. Lumberjack håller nog av den mer än en tunnbrödsstut med messmör.

Så tågar vi tillsammans, bort
Mellan jämtlans gröna ängar, bort
Mellan ylan
Som brunkar fulla av bröllopsblomsters plagg
Så skoda vi med gammal häning
Ner mot bergig blåa fjärran
Hän över sjöar, strömmar, skogar
Jämt kring byggde på vakt

Fagert är landet som blev vår lott och arvedel
Så firondes fägring nu med sång och stråkarsspel
Så tänd dom och ny och de hopp som våra fäder närt
För slit och mödor av fröjd och sol ett mått oss beskär ...

Å andra sidan så har man haft ett samtal med en donna från från Götet som i sin tur vet vad som gäller... Å då är jag ärlig att jag inte är med i matchen mer än som en byfåne.. :-)
(alla kan ju inte vara lika vacker som Alex Schulman)

Till henne och hennes fjås lämnar jag detta avtryck i natt när det ändå är upphehåll. Tror även det är vi håller på två lag som inte pissar på oss av avundsjuka när vi värvar en skadad finne från Dalom...

-Hello everybody, my name is Verka Serduchka
Me English, Nicht versteht
Let's get dancing -

Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Sieben, sieben, eins, zwei
Sieben, sieben, ai lyu-lyu
Eins, zwei, drei

Ni där ute Men hallå, man kanske gissar fel på Klockare men som artig man är så säger man Gülegüle som fras

20 Lindgren: Vi har väl även den f d idrottspersonligheten...TJ Hunter. Kanske mest känd som sällskap åt Marion Jones för ett antal år sedan.

65selander:
He-he, jag älskar galet letande efter Brynäs-relaterade mediaklipp!
Det här är ett av de som är mest weird och kanske även det roligaste jag sett i sommar.
Det är värt en Parisare och en Pucko vid premiären!

65selander:
Hahaha... så bra. :)

20 Lindgren: Lite hockeyspel med Boorken

AD inloggad: Inte många idrottspersonligheter som kallas något med två bokstäver som inte är ens initialer. Jag kommer bara på:
BJ Salming
AD Engvall
MA Green

65selander:

Ja, Qusten i ett nötskal...

rackham: bara väntar på öppningar... Kinky

GävleLasse:

Bjud nu inte in Qusten i diskussionen, du vet ju att han slumrar i hängmattan och bara väntar på öppningar...! = )

Paddan:

Du missade det viktigaste!
Det är här på den här länken allt händer... och fötter...

Paddan: Så mycket kritik det var på banans svårighet så är nog inte fairways lika intressanta som den kringliggande terrängen ;)

GävleLasse: Messerschmidten i mig säger att jag måste lägga in en länk till Cannusta.

rackham: Ja, max 3 isbitar vid 19:e hålet

GävleLasse:

En ny icing-regel, kanske...

65selander: Annars är det ju endast British Open som är intressant, i alla fall när det blåser. Spelare som är vana att gå runt på 7-8 under par får jobba för att ens gå på banans par blir sura och tycker att det är för svårt. Vinnaren på Cannusta för et par år sedan hade -1 efter fyra rundor, reaktionen bland spelarna var upprorisk. Fraser som "Att landa bollen på taket på en folkvagn bubbla" var vanligt förekommande.

Nej, golf är endast en primitiv form av jordbruk, regeländringar vore på sin plats.

65selander:

Ja, jag förstår att vissa midnattsfestare har svårt för det där med telefonförbud... VERKAr det som... = )

Annars passar det ju bra med golf på söndag, kusinerna har väl hunnit bidra till rätt stämning vid det laget...? ;-)

rackham: Ang Golfen så är det endast dagen efter jag brukar kunna glo på nissarna från Brittanien. Då är hjärnan så bedövad så att den inte registrerar vad det är för nissar som rör sig på TV'n. En sport där inte publiken får tala i mobiltelefon är ingen sport ;-)

Däremot så är ju Hedblommarna Brynäsare iaf

Clander:

Niclas Fasth är minus 3 idag och har tagit in 69 placeringar efter 9 spelade...

65selander:

Bara för att du skall ha koll på vad som händer i Carnoustie...

wap.hockeysnack.com
51 Roger: Ähh det regnade bara 80% av tiden elle var det 90%? Det kan ju inte vara som i Lugano jämt. Glöm inte regnkläderna när vi skall till Mästrcupen p Åland. ;-)

65selander:

Coming up!
Jag har alltid funderat hur du tar dig ut i en Elvis-skjorta... ;-)

En dag och en arbetsvecka kvar, sedan går man på semester, 4 veckor, första veckan tillbringar man på Jylland(Haderslev), kommer att åka förbi Vojens, och minnen återkommer till när man tillbringade några dager där, med Selander,HF och Wern och ett flertal andra hockeysupportrar, minns att det var blött, regnade varje dag,lerigt runt tälten.

20 Lindgren: Tror du mig om jag säger att jag svarade bara för att hålla mitt eget snitt uppe?=)

Linnea: Jag förstod det. Kul att du alltid reser med en frigolitfylld kartong ifall att du skulle råka komma över en fragil dyrgrip. Jag bara gjorde ett onödigt inlägg för att dela med mig av min välkända humor samtidigt som jag försvarade mina rankingpoäng från förra dygnet. Exakt som med detta inlägg...

20 Lindgren:Skulle man kunna tro, men jag menade till hans ölglassamling. Jag lovade att knycka nåt glas i Skottland. Bidde inget dock.

« · 894539 · »