1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446849 inlägg · 7966 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Har varit. Nya chefer/finansiärer nu.

SuneMangs:
Varför låser man ämnen ?
Har nollkoll på det, förstår att det är av någon anledning men vilken 😳?

V Eklund i DIF är en jäkligt kompetent spelare. Tyckte han var grym redan förra säsongen. Vill se han i Brynäs snarast!

Testade en rolig grej. Jämförde antalet sökningar på Google på SHLs populäraste lag. Visade sig att Brynäs är mest populära. Inte oväntat.👍🏻
Uppladdat:

500x0-img4859.jpeg

Danne66: Lär ju inte inträffa.

Lira: Man stänger den specifika tråden som har använts. Därför kan man inte kommentera mer. Därför står det låst ämne.

mk:
Ah, ok tack 👍

Känns som att Bobby är en sån spelare som kör för fullt på träningen också, då menar jag inte bara skridskoåkning. Utan även närkampsspelet.

Kan nog vara därför jag tror Bertilsson gillar han också.

Hans Jobb etik är nog något som Simon gillar starkt.
Även en sak som är bra för hela laget!

Lira:
"Varför låser man ämnen ?
Har nollkoll på det, förstår att det är av någon anledning men vilken 😳?"

Därför att ämnet/tråden var förra matchen. Den är avklarad, så ämnet låses för diskussion efter ett tag. Senare idag skapar nog en moderator en ny matchtråd om dagens match. :)

xFafx: helt meningslöst enligt mig att skapa massa trådar. Säkerligen 10% som bryr sig om det. Men spelar Brynäs så skiter alla fullständigt i vilket ämne man skriver i.

Då jag tycker det är totalt jävla onödigt med olika ämnen.

Känns mer som en sak ni Admins gillar att göra bara för att (inget hat❤️)

Farsang: No hate här heller. Men jag håller med dig. Jag tänker aldrig på vilken tråd jag skriver i. Jag skriver på forumet helt enkelt. Men jag fattar grejen delvis, vill man senare gå tillbaka och kolla igenom kommentarerna vid en specifik match, så är det ju en smart grej att göra.
I annat fall håller jag med dig. Är nog väldigt få som bryr sig om det eller ens tänker på det

Om vi pratar om själva forumet så finns det ett par saker jag tycker väldigt konstiga och inte förstår syftet med riktigt.
- Man kan inte skriva eget inlägg, endast svara på någon annans.
- Vill man bifoga länk eller bild så måste man först posta inlägget sedan redigera sitt inlägg för att då bifoga länk/bild.
Edit:Upptäckte nu också att ibland blir en radbrytning i texten ett "n"

dabif: "Vill man bifoga länk eller bild så måste man först posta inlägget sedan redigera sitt inlägg för att då bifoga länk/bild."

Detta går utmärkt att göra via datorn i.a.f. Där ser det ut så här (bifogar bilden innan jag skickat inlägget så klart).
Uppladdat:

500x0-exempel.jpg

Gavve: Via telefonen också

Jag förstår inte varför det inte är trådar. Svårt att diskutera flera saker när det bara är ett flöde.

Supportern:
Det går fort i hockey. Upp med tempot! 😀

Danne66: Jag tror att Djurgården går upp. I underliggande siffror är de ligans bästa lag, att de inte leder serien handlar mycket om undermåligt målvaktsspel, men det kommer de nog värva sig ur. Likt Brynäs ifjol kommer de inte behöva en målvakt som står på huvudet för att vinna.

Supportern: Det var så för ett gäng år sen att det var olika trådar. Problemet var då att en person frågade nått. Och skapade en tråd. Så undrade nästa nått och skapade tråd.
Helt omöjligt att leta efter inlägg.
Det var speciellt en person som skapade nytt ämne typ varje gång han frågade nått...

Jag tycker det är bra som det är nu. Nu låser Admin tråden kl 12 ca dagen efter. Då får man fortsätta I A preposita. Till nästa match.
Då vet man var man ska leta om det blir debatt om nått.
Lite mer ordning.

Sen gjorde ju Forsberg1978 egna "matchtrådar" inför varje match genom att på morgonen utropa Gameday!!!
Det var aldrig match innan dess😀😀

Farsang: påminner inte bobby om kevin clark en del är mitt minne helt ute och sviktar..

mk: Botarna gillar också att skapa nya ämnen. Därför bra att ha den funktionen inaktiverad för vanliga användare.

Finns såklart fördelar med ett vanligt trådforum, men det är ett helt annat format och tyvärr kan ett forum dö ut ganska snabbt om man ändrar formatet.

Svensson_62: Klickar man på "kommentera" finns den möjligheten. Är om man klickar "snabbt" man inte kan lägga in länkar eller bilder. (Är också då man kan få problem med att radbrytning ersätts av ett antal "n").

Peja: Målvaktsspelet är verkligen deras akilleshäl även om jag heller inte är så imponerad av backsidan. Forwardsspets har de, Eklund är ju otroligt bra. Hattrick igår och sen dominerade han tre mot tre spelet totalt. Såg helt obrydd ut trots tre perioder i benen.

Rullar in från BästerNorrland runt halv fem.

Vilka vill bjuda en Norrlänning på en öl för att skölja bort resdammet ?

TIK - BIF i topp, det såg man inte komma för 12 månader sedan.

Jäklar vad buff Bobby är i videon. Sjuka muskler ju.

parks: Tycker Bobby är en mer komplett spelare. Har lite Granström i sig med sin "Grit", gör defensiva jobbet rätt bra, men kanske framförallt så vågar han köra in i smeten i slottet.
När han avgjorde i förra matchen så tyckte jag han gjorde det riktigt snyggt. Hans kroppspråk visar att han kommer söka en pass över, och sen kör han igång fötterna och går själv på avslut. Riktigt bra fake.

Zappaholic: DIF har verkligen inte bra BP-statistik heller (tredje sämst). Vilket (oftast) är en dålig kombination när man ser att de drar på sig näst flest utvisningsminuter av alla lag.

Det lag jag inte blir klok på i HA är i.a.f. Oskarshamn. De vinner mot Vimmerby med 3-2, mot Löven med 5-2 och krossar Västerås med 6-1 för att i nästa match klappa igenom helt och förlora med 3-10 mot Södertälje.

Följer inte alls HA lika aktivt som förra säsongen men kommer garanterat följa slutspelet när det närmar sig! Tiden räcker inte till för att följa både HA och SHL för min del tyvärr.

Peja: Jag tycker det görs ett bra jobb. Tycker att det är ett bra format, som fungerar väldigt bra, så fortsätt så. Även om jag själv aldrig tänker på att det är olika ämnen man skriver i :)

Angående HA igår kväll (lite sent jag vet), men vilket chock att vakna till resultatet av DIF-Löven när man stängt av inför tredje! om man som trodde Brynäs haft problem.

Gavve: BP brukar man till stor del koppla till målvaktsspelet. Det är ju nästan omöjligt att inte släppa igenom några halvfarliga lägen i BP. Om du minns, så hade Brynäs ett statistiskt dåligt BP i början av förra säsongen när Lindbäck och Clara släppte in massa enkla puckar.

Gavve: Räcker att strökolla nån match i serien för att få nån känsla. men är så ojämnt så räcker gott från sluttspelet börjar :)

Bif - Timrå ikväll... bra start för en match.... 18.00 de lag som tar 3 p leder serien efter

Helt enig med vad någon skrev här gällande Gällas tydlighet och riktlinjer i kulturen från videon med Bobby.
- Doesnt matter that we had two good games up in north, we coming home and think that ”ok now I can relax abit”, FUCK THAT, thats not us.

Tigerhjärta: Lyssnade på Shoot the puck med Hållander. Riktigt bra. Han pratar en del om Jokinen och jag tycker det finns mycket gemensamt mellan Gälla och Jokinen. Båda har stort fokus på att hålla spelarna på jorden. "Never too high, never too low" som Jokinen säger. Samma med dagliga vanor.

Hjälp! Jag ska boka biljetter till matchen i kväll. I vanliga fall brukar det stå "sky bar", men nu står det "hockeyfesten", och när man väljer det står det "sektion sky". Jag fattar inte om det också betyder att man har inträde till sky bar, eller om man bara har sittplats på den sektionen?

Kung_Sjödin: Sittplats samt inträde.

SaggeBoy: 2p för oss räcker för serieledning! I och med att vi då har +10 medan SAIK har +9 i målskillnad. Men hoppas så klart på 3 poäng. Riktigt taggad på att se hur vi står oss mot ett Timrå som också släpper in väldigt lite mål.

dob: Inträde till sky bar?

Kung_Sjödin: Ja, sittplatserna du köper är ihopkopplade med skybar.

dob: Tack 🙏

Tigerhjärta: ” - Doesnt matter that we had two good games up in north, we coming home and think that ”ok now I can relax abit”, FUCK THAT, thats not us.”

Tyvärr blev ju HV matchen lite så ändå, speciellt under PP. Men jag håller med, sådant ska präntas in på daglig basis, det går inte att ta ledigt en kväll i den här ligan.

Förhoppningsvis får Timrå lida för den sämre prestationen mot HV. Jag tycker ändå den matchen visar på ett topplagsbeteende. Vi spelar som en påse skit, men hittar ändå en väg att vinna. Det där var en match vi hade förlorat för 2 säsonger sen.

Jugge: Vi gynnas inte av powerplay. Vi är som bäst i 5 mot 5. Vilket jag egentligen tar alla dagar i veckan. För det är viktigare. Men, vi lär bli bättre i PP, verkligen. Tyder också på att det kan lyfta ännu mer. Hellre det än att vi är värdelösa i BP eller i defensiven helt klart. Men tycker inte att det det går emot Gällas tal direkt heller, bara för att vi inte får igång PP:t.

Jugge: Det finns en artikel i GD där Brynäs (Ove Molin) pratar om just PP:t. Kom ut i går eftermiddag.
www.gd.se/2024-10-25/brynas-radar-upp-segrarna-men-inser-problemet/

Lite förklaringar till varför det såg ut som det gjorde mot HV:
"Nu gjorde vi några förändringar i uppställningarna i och med att vi ville ha in Christian Djoos direkt i PP"
"kan det ta lite tid att svetsa samman."
"Sedan hade vi faktiskt några som ska spela powerplay i vårt egna utvisningsbås också"

Men han är också ärlig och säger:
"Men alla kan spela PP så det ska såklart vara mål ändå, särskilt i fem mot tre."

Också i artikeln (säkert självklart men ändå bra att spelarna faktiskt inte nöjda heller).
"just nu finns en akilleshäl och det är spelet i powerplay.

– Det måste förstås bli bättre och det vet spelarna själva om. Men när man inte gör mål blir det en liten frustration som sprider sig och det är ofta det som händer när man inte får utdelning"

JawKee: Exakt. Jag tar hellre, alla dagar i veckan, att vi ligger 2:a i serien med seriens sämsta powerplay, än att vi legat 2:a i serien med ett ohållbart bra powerplay! Det visar på att bra grundspel med goda utvecklingsmöjligheter.

Gavve: skumt för de alternativen har jag endast om jag redigerar mitt inlägg.

dabif: Det är förmodligen för att du trycker på (Snabbt) istället för Kommentera-knappen. Det är 2 olika knappar!

dabif: Laguppställning enligt Brynäs.
Målvakter:

#31 Erik Källgren / #32 Ludvig Persson

Backar:

#15 Simon Bertilsson - #28 Johannes Kinnvall

#45 Charle-Édouard D'Astous - #9 Victor Söderström

#3 Christian Djoos - #29 Axel Andersson

#27 Aron Dahlqvist

Forwards:

#70 Miks Indrašis - #10 Johan Larsson - #33 Jakob Silfverberg

#40 Anton Ohlsson - #41 Greg Scott - #18 Anton Rödin

#23 Oskar Lindblom - #11 Jordan Schroeder - #24 Linus Lindblom

#8 Bobby Trivigno - #36 Linus Ölund - #52 Jack Kopacka

Extra:
#37 Hugo Lejon
Spelar ej ikväll:
Anton Johannesson, Kasper Larsen, Theo Lindstein, Tyler Vesel och Viktor Persson.

Gavve: haha nu känner rjag mig dum, jag klickar alltid på snabb istället för kommentera. Där ligger förklaringen :D

Sa i går att jag skulle kolla på om något annat lag har utstickande siffror där backarna (eller någon back) varit inne på många fler mål bakåt än FW i laget. Så här kommer sammanställningen. Reserverar mig för slarvfel då jag gör detta manuellt.

Börjar med Brynäs: FW: -6 (Indrasis). Back: -12 (Kinnvall) (-6 skiljer)
Frölunda: FW: -8. Back: -8 (0 skiljer)
FBK: FW: -10. Back: -11 (-1 skiljer)
HV: FW: -12. Back: -16 (-4 skiljer)
Malmö: FW: -11. Back: -11 (0 skiljer)
Leksand: FW: -12. Back: -12 (0 skiljer)
Linköping: FW: -13. Back: -15 (-2 skiljer)
Luleå: FW: -8. Back: -10 (-2 skiljer)
Modo: FW: -20. Back: -14 (+6 skiljer)
Rögle: FW: -12. Back: -13 (-1 skiljer)
SAIK: FW: -12. Back: -11 (+1 skiljer)
Timrå: FW: -8. Back: -11 (-3 skiljer)
Växjö: FW: -12. Back: -10 (+2 skiljer)
Örebro: FW: -10. Back: -10 (0 skiljer)

I 7 lag är någon back inne på fler mål bakåt än någon FW. I 5 av dessa lag är skillnaden mindre än 3 (HV -4 och Brynäs -6 undantagna).
I 3 lag är någon FW inne på fler mål bakåt än någon back (2 och 1 i skillnad i 2 av lagen, bara Modo sticker ut med 6 i skillnad).
I 4 lag är det lika.

Jag var även inne på det här med att Kinnvall & Bertilsson är inne på fler mål än någon annan back i vårt lag. Om vi då tittar på skillnaden mellan de 2 backarna med flest antal mål bakåt (de spelar oftast i ett par tänker jag) med den back som varit inne på tredje flest antal mål så ser det ut så här.

Brynäs: -12 (Kinnvall), -10 (Bertilsson) & -5 (Axel) (5 och 7 skiljer)
Frölunda: -8, -6 & -4 (2 & 4 skiljer)
FBK: -11, -10 & -9 (1 och 2 skiljer)
HV: -16, -12 & -9 (3 och 7 skiljer)
Malmö: -11, -10 & -6 (4 och 5 skiljer)
Leksand: -12, -9 & -8 (1 och 4 skiljer)
Linköping: -15, -11 & -9 (2 och 6 skiljer)
Luleå: -10, -10 & -9 (1 skiljer)
Modo: -14, -13 & -13 (0 och 1 skiljer)
Rögle: -13, -10 & -7 (3 och 6 skiljer)
SAIK: -11, -11 & -10 (1 skiljer)
Timrå: -11, -9 & -6 (3 och 5 skiljer)
Växjö: -10, -9 & -8 (1 och 2 skiljer)
Örebro: -10, -9 & -7 (2 och 3 skiljer)

Så trots att vi släpper in minst antal mål i ligan (sanning med modifikation då Frölunda har sammanlagt 2 mindre insläppta i 5-5 & 4-4 samt 1 mindre insläppt i PP som också räknas in i insläppta mål i listorna ovan) har vi störst skillnad både i FW-Back och i Back/Back-Back (Modo har lika stor skillnad men där har FW varit inne på fler istället för back och de har också många fler mål insläppta).

Vi har släppt in 20 mål (lika styrka eller i PP) varav 1 i öppen kasse (sen har vi 4 BP och 1 straffmål som inte räknas in här). Av dessa har alltså Kinnvall varit inne på 12 och Berra på 10.
Detta kan vi jämföra med t.ex. SAIK som släppt in 35 mål med samma förutsättning som jag listade ovan. Där skiljer det 1 mål mellan FW och back och de har flera backar som varit inne på ungefär lika många mål bakåt.

Jag tycker att Kinnvall och Bertilssons statistik sticker ut väldigt mycket sett till att vi är laget som släpper in minst antal mål. De släpper in mål på nivåer som nästan är i paritet med "sämsta" (flest antal mål bakåt alltså) backarna i SAIK, Modo & LHC som alla släppt in många fler mål än oss (räknar ej in BP-mål här som sagt).
Brynäs: 20 mål bakåt som jag nämnde ovan
SAIK: 35 mål
Modo: 43 mål (ej felskrivning, mer än dubbelt så många som oss)
LHC: 36 mål

Om vi tittar på plus/minus i Brynäs bland backarna så ser det ut så här just nu:
Söderström +7
D'Astous +6
Axel +5
Lindstein +4
Bertilsson +1
Djoos 0 (bara 2 matcher spelade)
Kinnvall -1
Persson -1 (inte mycket speltid, bara 7 min per match i 11 matcher)

Nog för att D'Astous, Söderström, Axel och Lindstein är bra allihopa. Men är de verkligen SÅ mycket bättre än Kinnvall och Bertilsson? Det önskar jag att någon kunde analysera och titta mer på (jag är alldeles för okunnig själv). Vad beror annars det stora glappet på? Matchas de bara mot toppkedjorna (de är ju inne på flest mål framåt också så jag vet inte det)? De får inte heller mest speltid (Söderström och D'Astous snittar ca 4 minuter mer per match var, 23 mot 19 min). Matchas strax över Axel och Djoos (Djoos bara 2 matcher så inte så intressant att titta på hans +/- än).

Gavve: spännande siffror och hur ska man analysera....Berra o Kinnvall De har ju aldrig varit snabba på rören..och allt går ju fortare o fortare . Sbabbare beslut måste tas hela tiden. När de kommer under press så så skvätter de puck..Kan det vara det? När kinnvall får tid kan ju han likt söderström slå magisks pass När Berra får tag på motståndarna så släppar han dem inte.
Tror lednibgen vill ha med våra backar ..Berra har varit runt mål flera ggr.. Kinnvall stack upp igår ..tyvärr missa han puck..o det kanske är där som det blir fel ibland Har vi fw eller rättare sagt vilka fw är inne i de lägena när backar går på offendiven o fw ska täcka upp...?

Gavve: Nu tror jag att Berra och Kinnvall kommer att förbättra sina siffror. Tycker de har förbättrat sitt spel en hel del på sista tiden.
Tycker dock att det finns en avgörande skillnad mot framförallt Söderström och Charles. Båda dessa är fantastiskt skickliga med puck både vad gäller puckbehandling och lägga kvicka pass på blad. De innebär att de väldigt sällan fastnar i egen zon.
Jag tycker att de är ligans bästa backpar.
(Vi får väl se om Djoos och Axel kan ändra på det).
Det var väl i princip det Lander sa efter match igår.

« · 2758207 · »