1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774252 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Peja: säger inte emot något av det du skrev. Utöver lycka till att AJF tar den positionen nästa slutspel. Vilken felrekrytering

Catodenäldresspöke13: Fjällby har spelat mycket boxplay i sin karriär och varit känd som en spelare som är bra på att komma till frilägen där. Inte minst med tanke på lagets bedrövliga boxplay är det ju märkligt att han inte fått mer istid där. Då hade han haft en större, tydligare och viktigare roll i laget. Det borde vara nästa steg för honom i Brynäs.

Peja: jag beundrar din tilltro. Säger inte emot det heller.

Edit: han behöver en snabb passningsspelere som kan servera honom med mer eller mindre öppet mål. Det kan bli bra.

Catodenäldresspöke13: ”sekundärproduktion" (tills en bättre term blir legio).”. Breddproduktion kanske?

Gavve: många felmarginaler. Om det var så enkelt att köra en Moneyball och vinna SM-guld så skulle alla göra det.
Statistik är ett hjälpmedel men inte fakta i sig. Fakta får man ju efter ett resultat.

Svensson_62: det fungerar väl

Fick upp följande i mitt flöde på X.
Bara börja spekulera. Har ej instagram så vet om det stämmer eller ej.
Uppladdat:

500x0-skarmbild-2026-04-09-150030.png

mattiask: Gissningsvis så är dom bara trötta på alla tomtar som skriver massa skit om honom på internet.

ELFBIF: Trodde alla tomtar höll sig här?

Men risk att någon redan konstaterat det, apropå att vi inte tog oss förbi Växjö... alldeles för få gjorde säsongsbästa när säsongens viktigaste matcher skulle spelas, för att inte tala om personbästa. I och för sig svårt att begära det sistnämnda hos ett ålderstiget lag, Lucas hade blivit en joker om han gjort det... Men det förstnämnda då, säsongsbästa? Jag kommer inte på någon, eventuellt Norlinder.

Var väl en liknande tendens förra säsongen? Hur var det i år... brände vi formtoppen för 6:e platsen, är vi för gamla, tränar vi fel inför slutspel? Man undrar vad fystesten säger... jämfört med tidigare på säsongen, jämfört med förra säsongen.

Vi vet att laget var ett par snäpp svagare än förra säsongen och har väl ett hyffsat konsensus på varför. Tyvärr gäller det i stort även på individnivå, för vilka höjde sig och var bättre denna säsong? Inte... någon? Inte konstigt när man är 30-plus... men har svårt att se någon överhuvudtaget.

mattiask: Är han 5 år gammal😂 Men det stämmer, sen om de gjort det innan vet jag inte men det låter väl rimligt. Syns inte ett spår av Brynäs på hans insta, visningsbild från sin tid i Växjö.

ELFBIF: Vill man bli av med dem så sätter man profilen privat, inte genom att avfölja sin arbetsgivare...
Skulle bli förvånad om det är en slump.
Jag har för mig att han hade något inlägg om Brynäs också, men jag kan ha fel? Nu finns det ingenting iaf.

Game misconduct: Ingen rök utan eld eller vad man brukar säga...

aplusb: Det talar väl om rätt mycket hur mycket han ser på sitt eget ansvar i nederlaget. Allt är alltid någon annans fel. Buhu. Han borde istället tacka Brynäs som lät honom vara kvar trots sin prestation. Barnrumpa

Gnällgren 👋🏻

Källgren känns otroligt lätt att hamna ur balans mentalt, känslostyrd deluxe.
Får man gissa att han fått ett negativt besked på sitt exit-samtal, blivit kränkt för sjuttielfte gången och avföljt i ren affekt? Inte helt orimligt, ingen rök utan eld osv..

brunkaren: Låter som en logisk förklaring. Framförallt när frun avföljt också...
Men det lär väl klarna kommande veckor tänker jag.

Neophyt:
Intressant reflektion när det gäller personbästa!

En annan intressant variabel är vilka eller hur många i truppen som har förmåga att spela grisig, tight och tempostark slutspelshockey varannan dag i upp till 21 matcher.
Kombinera det med personbästa.

Har vi den truppen 2026/2027?

aplusb:
Dessutom bytt profilbild till något ”passande”.
Uppladdat:

500x0-img7327.jpeg

Fofi : Kan vi vänta oss en "gråt ut" artikel i kvällspressen snart?

Fofi : Är den ny? Har han haft en annan tidigare?

Gavve: Man vet att man litar på en person för mycket när jag tänkte på en sak som jag hörde i en podd igår ang Brynäs och målproduktion.

Tänkte det måste jag kolla med Gavve om han kan få fram.
Men iom att du inte är inne lika mycket nu så tänkte jag, skit oxå jag kan ju inte fråga.
Men nu är du inne och då har jag glömt frågan😀

Men ett bra tecken på att du är uppskattad iaf 👍

Hoppas livet leker😀👍

aplusb: tidigare idag hade han en bild från Toronto..

Luddf: Så var det kanske... Vill Växjö ha tillbaka honom mot att vi tar tillbaka Persson kanske...?

Luddf:
Haft Toronto bilden sen han presenterades våren 2024. Blev lägligt att byta nu till en Växjö bild.

aplusb: Skulle också kunna handla om att man har börjat haft Exit-samtal och att han har blivit ombedd att leta ny klubb. Den som lever får se.

Catodenäldresspöke13: Skulle inte överdriva min optimism för Fjällby, tänker mer pragmatiskt hur man kan få någon slags nytta av honom. Han har spelat mycket BP i sin karriär och Brynäs är urusla där, borde vara en no-brainer. I spel fem mot fem bör han ner i fjärde permanent.

Alcen ute efter dansk eller? Hade åtminstone varit bättre med Felix Sandström som ersättare isåfall

aplusb: Hur ser det ut på Luddes sociala media tro?
Förra året mitt i slutspelet stördes ju lite från läcka om att Evertsson (?) läckt att Ludde skulle byta klubb.
Kan det vara så lurigt att Alcen & Källgren ger igen nu med störande rykten mitt i Växjös slutspel - utan att det ligger något i det?
Skulle älska om det vore så.

Alvin : Inte Dansk… snälla gå efter en riktig toppmålvakt ifall Källgren lämnar🙏

« · 3019006