1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742300 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada

65selander:

Ja, likt fjortisar som varit för fulla en fredagskväll så blev ni hemförlovade med polisbil. Att ni aldrig kan hålla er i skinnet. Tur att vi med ansvar fick ta hand om er, annars vet man aldrig hur det slutat.

Lägg märke till hur personen i nederkant ser på det hela med avsky. Styrsla er bättre nästa gång.

Poffa: Asgarv. Är man Brynäsare så blir dom så glada att få skjutsa oss istället för packet som sitter på parkbänkarna i stan ;-)

Det var förövrigt supporterpolisen som skjutsade oss till Nygatan.
Har sagt det tidigare att Ö-viks supporterpolis alltid har varit supertrevliga.
Den gamle provade tröjan igår och man såg riktigt hur glad han var för att få prova en riktig tröja :-))

65selander:
Är det någon av vikt som inte haft din tröja på sig :-)

rackham: Min atletiska kropp har aldrig burit den vita i alla fall =)

Poffa: Frågan är om de verkligen fått skjuts av polisen och blir avsläppta. Jag tycker det ser ut som de blir hämtade (haffade?).

HF:
Ett under.
Behöver utredas noga!

Så känns det jädrans nice att få vara med på festen som börjar på fredag. Smaka på ordet slutspel ...

Sedan om vi får 4 matcher eller 5-6 är en annan sak. Tror då inte att vi går vidare men jag var ju nöjd med ingemansland efter turbulensen som var tidigare på säsongen. Går vi till semi så blir man väl knäpp :-))

65selander: Byter samtalsämne så här mitt i slutspelsyran. ;-)

Gunnar Persson är enligt Hockeyligan klar som tränare för Linköping. Han och Frölundas Janne Karlsson.

McClane: Micke Sundlöv kvar som sportchef ytterliggare 2 år.
Bra eller dåligt, det får väl framtiden utvisa, men om ekonomin stärks så varför inte?

Soling har fått matchstraff efter en bentackling på Törnberg. Det såg inte roligt ut iaf, förhoppningsvis så är det väl bara en lårkaka och inte något värre.

Bp nu men BIF är ju bäst i Eliten!!

65selander: Redan slutspelskänslor i den drabbningen..?

4 - 2 Lind i öppen ;D

tjalalalalala!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu håller vi på Frööölunda ! :D

Det var gött även om det inte betyde något idag.. Forza Brynäs!!

Vi är Brynäs och Vi skall ta GULD !!hahah

Vem vann interna poängligan? Lind? Bäckis? Månsson?

90Steen_: Blev Bäckström som vann den interna poängligan med 2 assist i dagens match.Totalt 26 poäng, grattis Niklas!

A_x_e_l: Helt otroligt att en junior vinner interna ;) hehe men GRATTIS Bäckis :D

Nu är det liiite pirrigt ;) Hoppas på HV!!

90Steen_: Skulle förvåna mig mycket om inte Nicklas B blir vald till årets rookie.

brynästigern: Är inte det redan ett faktum?

Nu gäller det... brrrr!

brynästigern: Han har redan fått den titeln!

90Steen_:

Visst är Niklas Bäckström en talang men
är inte det ett svaghetsbevis och underbetyg
åt Brynäs??

Dream Team: Faktum ?? Mer än jag vet i sådana fall, har för mig att det brukar utses när serien är färdigspelad.

Laban: Ärsch vi är i slutspel så det skiter vi i just nu! ;)

brynästigern: ja men tydligen hade dom ändrat regler nu :P han är iaf Årets Rookie 2005/2006!

Laban: Vad menar du då ?

brynästigern: HV valde Mora i kvarten.

HV valde Mora! Fega jävlar.. ;-)

Laban: Vad är ett svaghetstecken?
Han är en duktig spelare inte mer med det......ingen som hade sagt något om det var Ovechkin.

"Killarna vill ha revansch för 0-6 hemma"-säger Per Mårts! Ha ha..Låter bättre att säga så än att säga att "Mora är det sämsta laget i slutspelet,så vi vill ha dom"
Kom igen nu Mora..Slå ut det där skitlaget! Så chockar vi hockeysverige med att slå ut VF!

90Steen_: Jaha, säger du det så är det bara till att gratulera Bäckström. Han har gjort en strålande säsong.

Dream Team: Var det inte Aftonbladet som utsåg Bäckis till årets rookie i nån Kalle Anka-artikel? Vad jag vet så har han inte officiellt fått nån utmärkelse.

Gusten: Här är länken till Wennerholms egen lilla "gala"

Gusten: Jahaja då blev det ju helt tokigt XD men det blir nog han ändå, skulle bli mäkta förvånad annars :P

Ojojoj Wikegård : Brynäs - Frölunda 4 - 2 ! :D hehe

Såg nyss. Kanon för er som inte kan ta er till Gavlerinken eller Scandinavium. ALLA matcher visas på antingen säsongskortet eller Canal+ Sport.

C+ Sport slår på stort på fredag och visar Brynäs - Frölunda. Samma sak andra gången dom spelar i Gavlerinken, då är även C+ Sport där.

Gusten: Då är det ju som jag trodde då, att han ännu inte "officiellt" har blivit utsedd. Hur som helst, nu säger jag God Natt för i afton.

90Steen_: heja wikegård

Gusten: Här är en artikel till från samma tidning.......trodde det var klart jag,men har ingen större koll måste jag erkänna.

Soling vilken liten %¤#"% spoling
Frölunda i kvartsfinal vilken nät att knäcka, fyra vinster på en vecka bör räcka.

Sanny Lindström leder omröstningen för "årets fairplayer"!!!

Vad är fairplay för dig, Sanny? "Att få in en schysst bentackling sitter alltid fint! Motståndarna blir lite försiktigare och det blir mera "fair play" på isen"

Allvarligt talat så känns TIK's nominering av Sanny L till "årets fairplayer" som ett aprilskämt. Maken till grishockeyspelare får man leta länge efter...........

JanT: I Timråögon så kanske man tycker att man kan förbise hans 88 utvisningsminuter då han inte drabbat det egna laget med skador på grund av vårdslöst spel. Bara i Brynäs har han orsakat två knäskador och en hjärnskakning, allt efter att ha spelat vårdslöst.

Men som jag skrev tidigare så har inte timråfansen så mycket annat att göra än att sitta och rösta på Sanny endast för att han är Timråit, om han är värd priset som årets fairplayer är för dem helt ointressant.

Brynäs val av spelare tycker jag är ganska vettigt då Dackell endast skrapat ihop 22 minuter på botbänken den här säsongen och det är inte någon utvisning som är följden av vårdslöst spel..Men det är klart, jag är ju Brynäsare så jag är väl precis lika dan som Timråfansen, med skillnaden att jag har ett slutspel att se fram emot ;)

JanT: Jag röstar varje dag men det behövs fler som gör detsamma för att Dacke ska vinna!

Hur var det med disciplinen i trådarna :-))

65selander: Var du skolpolis när du var grabb?

GävleLasse: nope ingen skolpolis me njag har för mig att någon moderator gick ut skrev för ett tag sedan att disciplinen i trådarna skulle hållas.

« · 684867 · »