1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747361 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Db_04: Borde inte Niklas Gunnarsson kunna vara aktuell för Brynäs J20?

Peja: mycket möjligt ... sen Marcus Lauridsen-Andersson är ju en det snackats mycket om förut...

Men jag tror dom utvecklas bättre i Div 1... men men får dom spela J20 ev träna med alaget kanske dom kunna utvecklas bättre i Brynäs

Db_04: Lauridsen behöver nog växa till sig en hel del med, killen är ju tre äpplen hög (läs låg)

GävleLasse: han kanske skulle lägga på sig 5 kg... men han är längre än Casselståhl , Lavins , Nolander samt lika lång som Linus Morin ...

Db_04: Det där kan omöjligt stämma. Jag har sett honom i Valbo ett flertal gånger och även när han tränade tillsammans med Brynäs i julas. Killen är tre äpplen hög. Byxorna såg ut som om han utövade säcklöpning...

Så hoppas jag att den förbannde värmen försvinner snart. över 25c+ i lägenheten och nada korsdrag.

Kul med fotbolls VM iaf :-)

65selander:

Va fan har du inte införskaffat dig en Bordsfläkt =)

65selander: Köp en piggelin å kör upp i rövva så blir du cool...

Ännu en dag över i denna jävla värme. Som ni har sett så Salmonsson sagt åt pingvinerna att han kommer att spela i Brynäs den kommande säsongen.

3 matcher idag och 3 nya i morgon, det är härligt med Fotbolls-VM.

Sydkorea-Togo 15:00
Fotbolls VM (Grupp G)

Frankrike-Schweiz 18:00
Fotbolls VM (Grupp G)

Brasilien-Kroatien 21:00
Fotbolls VM (Grupp F)

65selander: Det är helt underbart med VM!

65selander: Nog fanken är det varmt alltid, tur att man kan svalka av sig med en kall pilsner emellanåt, t ex när man kollar på VM.....

65selander: Stämmer det att det här är en bild på BIF:s nye webmaster?

Paddan: Nej det där är Huge in action:)

Javisst :D är det inte brynäs spelarna som är på plats i Berlin !!

bobby: mkt riktigt... Ingen kommentar av skribenten om att det var dom, möjligt att ingen på expressen visste vilka som fotades...

Paddan: bild på våran Webbis... nej du har inte fått jobb...

bobby: jo,se på faen:D...Månsson va?!:D

lillovechkin:
Stackars fans som får höra honom sjunga med egenkomponerade texter...

Man får väl vara rätt nöjd över att det är den 16 juni och vi tappade inte fler spelare till NHL. Och om en månad kan man andas ut på riktigt...

lillovechkin: Dom som är på bilden är : Salle, Månsson , Hermansson, Widing, och kanske är de Almtorp också som är med om jag inte har helt fel:P

Är det någon som har koll på om Angell spelade
på artistkontrakt förra säsongen?

Han skulle ju inte spela på artistkontrakt denna säsong,
men om han gjorde det förra säsongen så skulle det ju innebära
att han ändå inte skulle kunna ansluta före oktober, om inte
han själv, Brynäs eller Bofors betalar den skatt man slipper
betala vid ett artistkontrakt.

bobby: Tycker det ser ut som Niklas Danielsson på bilden........

sylf: Jo det måste vara Danielsson,han längst bak i mitten av bilden!!

Godnatt på er nu blir det sängen så att man orkar med morgondagens årsmöte.

Fortfarande outstanding med Fotbolls-VM :-)

Enaranger: Angell spelade på artistkontrakt förra säsongen, men sen när Bofors kom till kvalserien så stannade Angell och klubben betalade extrautgifterna. Artistkontraktet revs alltså och han spelade med ett vanligt mot slutet.

Nu har valbo äntligen fått i hop lite lirare.... bland annat lite rester från nedlagda hille/åbyggebys alag..........Olle Djoos är en

Db_04: Olle!! Spelar han än?

Stigsson: ja han gör de....var väll hilles enda någolunda bra back ifjol

Miami HEAT är NBA mästare, kul att ett av ens favoritlag vinner något iaf :-)

wap.hockeysnack.com
Ja, av mina favoritlag är det bara FC Barcelona som man kan vara riktigt nöjd med.

Lars Erik Spets bror Knut Henrik är klar för Arboga

Db_04: Då kan ju Lars-Erik lånas ut till Arboga då, eller ska vi förvänta oss att broder Knut-Henrik drar på sig Brynäströjan, center som han är :-)

70 Rodrigues:
Knut-Henrik är ju ett rätt coolt hockeynamn.. I samma nivå som Ghanas Razak PIMPONG!

Veckans viktigaste fråga:
Kan Gävle-Lasse hålla sig ifrån att besöka detta forum ifrån den tillfälliga utlokaliseringen till Rhodos?
Fan, byggnadsarbetarna kommer att ta det lugnt nu när Storpiskan är på semester...
Borde vara värt en omröstning :-)

rackham: Jag hade inte det iaf ;-)

Nu blir det hemgång och kort semester t o m måndag. Förövrigt så hatar jag HP's 9000mfp skrivare nu iaf, men skam den som ger sig :-))

65selander:
HF´s 9000mfp...?

rackham: Har snackat med Lasse och han kommer att logga in :-)

65selander: Du bara hatar och hatar.

DMartinssonBSKV: Japp, nu skall jag gå och hata Brasilien... ;-)

65selander: Hata! man ska inte hata! bara älska selander! ;)

88Lindkvist: Du har förstått det här med att stötta dom svaga i samhället :-)

65selander: Ursäkta Selander,hur gör man som en fotbollsälskare när man hatar Brassarna??........:)

Bissett19: Inge svårt. Ställ dig upp och ropa heja Japan :-)

wap.hockeysnack.com
Fast tjusningen med Brassarna är att dom tar skott utifrån. Fast som Haubitsar som Edel och Socrates lär man få vänta på ;-)

65selander: Jag hoppas du menade Eder,82:ornas upplaga av Brasilien är nog det bästa världen har sett iaf ianfallsväg med spelare som Eder,Falcao,Zico o en riktig centertanks i Serginho,uj uj uj vilka flashbacks man får.......men min riktiga favorit i detta lag var ytterbacken Oscar,vilken härlig back,synd bara att laget inte hade nåt försvarspel att tala om,ut mot Italien i kvarten,trots att man dominera matchen totalt......just det Heja Brynäs:)

wap.hockeysnack.com
Bissett: -82 vilket VM. -78 var också kul förutom att Kempes gjorde det avgjörande målet. Det är det som gör VM så kul i fotboll att här är det lättare att skrälla. -82 så var ju Kamerun jävligt bra. Vem kommer inte ihåg -90 när bananplockarna Costa Rica var pricken över "I" Nu på lördag skall vi göra det som har hänt tidigare i den mörkare delen i den Tyska historien. Riva muren. Ghana och Australien vidare... kul.

65selander:-"78 var också kul förutom att Kempes gjorde det avgjörande målet."
Nu måste du lugna dej,jag är inte så gammal:),det enda jag kommer ihåg från det VM:et är Thomas Sjöbergs 1-0 mot Brassarna i inledningsmatchen,var ju bara åtta bast då,men man har ju sett en del i efterhand bland annat Mario Kempes två mål i finalen mot Holland!!

wap.hockeysnack.com
Bisset- Både 74 o 78 var ett litet nederlag när plattlandet loosade. Vet inte varför Holland blev ett sk andra lag när man var liten. En sak är säker finns inget större än fotbolls VM. På andra plats kommer Friidrotts VM eller möjligtvis Sk Canada cup när alla proffs var med. OS är också stort men mer som ögongodis. Ang Hockeyn så bör dom nog trappa ner på intervallerna och ha det när alla länder kan ställa upp med dom bästa.

65selander: Du glömde en sak: Fotbolls-EM.

För mig är det nästan lika stort som Fotbolls-VM. Visst, vi saknar Brasilien och Argentina, men i EM är i princip alla världens bästa lag med, men inte pajaslagen i VM.

Jag sätter Fotbolls-EM som millimetern efter VM.

Bissett19: Ähh, Selander är ju bara junior i sammanhanget.
Tacka vet jag VM 1966, med Jashin i det ryska målet. Handskar som dasslock och vig som en leopard.
Själv var man mest impad av tyskarna, för dom hade så snygga skor.
Svarta Adidas med 3 vita ränder. En annan skofavorit var Eusebio, som hade vita sulor. Otroligt läckert och ovanligt för tiden....
Jag höll stenhårt på tyskarna i finalen, men en rysk linjeman höll tyvärr inte för publiktrycket och dömde mål på Hursts rökare i ribbans underkant.
Sen kom ju färgteven och VM 1970 var väl det mästerskap som iaf jag håller högst av alla hittills och minns mest av.
Ronnie Hellströms insläppta strumprullare från Domenghini bl.a. Vilken besvikelse...
Och så Pele förstås, tillsammans med hela det brasilianska laget.
Gordon Banks räddning på Peles nick är väl det mest svettiga jag sett hittills i målvaktsräddningsväg, om man nu ska tala om minnesvärda ögonblick.

« · 724506 · »