1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747362 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Allas våran Jan Reander har visst köpt en guldplåt

Huge: Aaah Adi Dassler som förvrigt var den som låg bakom Tyskarnas seger -54 (Skruvdobbarnas anfader)
För er som fortfarande inte har varit med att eran klubb har vunnit guld ännu så är det herr Adidas

Westerlind: glömde faktiskt bort EM-fotbollen, dom har aldrig haft så hårt kontroll som när jag jobbade under -92 :-)

AD: Har du senbrand eftersom det var känt sedan en lång tid tilbaka ;-)

Orkar inte gå in på min del utav teorin varför han blev invald...

65selander: hmm då drar jag tillbaka mig in i det tysta igen för att leta på nyheter för att bräcka er, åtminstone dig Selander! Muhaha

Jag? Trött? Javisst gonatt på er alla

ZzZzZzzz

AD: Du trött du är ju AD, har du slutat programera spel åt Japanerna?

65selander: För att många så kallade män skräms av starka och kompetenta kvinnor?

Kickan: Okej... min teori och som jag tror att det är. Han har aldrig varit på ett årsmöte förut vad jag har hört.

Sedan så löser han en den dyraste byggplåten inget fel på det... Det konstiga är att han dyker upp nu och har fått veta ca 1h före att han är nominerad. Tror knappast han var i Gävle på förbifarten eftersom han bor i Vaxholm.

Jag har ingenting emot han men dom som gjorde ett personval utav det hela tänker nog inte så långt framåt eftersom det finns ett gäng företagsnissar/or redan.

Jag har fått berättat för mig det var en gammal storspelare som sade att han sket i medlemsfrågorna efter mötet när en utav Gävle tidningarna ställde en fråga varför dom just ställde CC mot Jan. Det betyder att han skiter i över 4000 medlemmar. Många tror att detta bråk om årsmötet bara berör supporterklupparna.

Nej jag är inte finne, jag stavar dåligt bara (kluppar=klubbar)

Glad midsommar på er iaf vart än ni nu är. En annan blir fast i Sthlm men får chansen att umgås med några barndomskompisar iaf.

65selander: Hehe. När jag jobbade på gränsen mellan Sverige och Finland för några år sedan fick jag in en rolig begäran om skuldsanering. Han hade bl.a. prent ala bapper från panken i bannan. Dessutom stavade han sitt namn fel när han undertecknade någon av sina skojsiga inlagor. Fast hans problem var nog större än att han var finne (det är inget problem - jag önskar jag vore född finne eftersom de på många sätt är bättre än oss svennar). Han var nog en aning dyslektisk också.

65selander: "Aaah Adi Dassler som förvrigt var den som låg bakom Tyskarnas seger -54 (Skruvdobbarnas anfader)
För er som fortfarande inte har varit med att eran klubb har vunnit guld ännu så är det herr Adidas"

Och var det inte Adis bror som grundade Puma?
Vilket gjorde att de båda blev fiender för livet?
Syskonkärlek..... :-)

I kväll var det en stor stund för mig och min bokhylla från IKEA (Billy med glasdörr)

I kväll flyttade innevånare 101 in som kommer från Tyskland. Han är ett ölglas från bryggeriet Erdinger som är format som ett normalt Erdingerglas förutom att toppen är format som en fotboll.*/

Glaset har man fått i presentkartong från Löwenbräu på Fridhemsplan.

*/ Har 101 olika utformade glas men några är från samma bryggeri.

65selander: Av dom 101 hur många har du snötigt från krogen?

DMartinssonBSKV: Dom sista 40 är ärliga ;-)

65selander: Det är så pass endå.

wap.hockeysnack.com
Jaha. Då ligger man skapligt efter dig då Patrik. 30 glas ungefär. Har inte räknat efter de man fick tag på i Tyskland.

65selander:

Snyggt glas!!!

Erdinger är dessutom ett av mina favoritöl, det gör ju inte saken sämre! :)

65selander: Sista 40: Hmmm.Kommer i håg en kväll på Huskyèn bar jä,Dar vare nön söm stal ett grenuttag!!!

66Berglund: hahaha grenuttaget var inte ja de... :-)

65selander: Nä just ja,de var en annan släckting,jobbar han på brandstation.HeHe!! Går i lågskor hela dan och snackar bara slang.

Slutspelat för Jesper Björck? (lite old news men nu börjar allvaret)
expressen.se/index.jsp?a=622159
www.nsd.se/artikel.aspx?artid=4806&arkiv=False

Sorry bidde fel med länkarna men ni klarar säkert av ctrl+c, ctrl+v :-)

Nån som lyckats få tag i nån på kansliet?
Misstänker att dom flyttat ut i solen och glömt kvar telefonerna inne...

65selander: Du har uppenbarligen samma intresse som en av mina fd kollegor. När vi hade julfest, utomlands, för några år sedan och vi stod i baren på hotellet frågade han efter att ha druckit upp sin öl om han fick köpa glaset och vad det isf kostade. Han har tydligen närmare 500 olika ölglas av alla de slag och kände då att han behövde ett till.

wap.hockeysnack.com
Selander:Bärsen ska drickas direkt ur burken,skål förresten!!

Bissett19: Du är lycklig du men jag mår säkert bättre än dig just nu skulle jag tro. Förresten har du aldrig somnat i fyllan i Döskallegrottan någongång?

Förövrigt så är det bara 37 dagar kvar till semestern, 40 dagar kvar till Hockey i "de tusen sjöarnas land"

Nu bär det av till götet TOOL gäller! glad sommar alla troende!

göteborg ELLER

wap.hockeysnack.com
Sist jag spelade så här stabil golf var sommaren -98, känns som ett gott omen inför säsongen.

rafalski: Stabil golf? Konstant utanför fairway då eller? ;)

wap.hockeysnack.com
Japp, jämn-usel skulle kanske varit ett bättre sätt att beskriva golfformen :-)

wap.hockeysnack.com
Japp, jämn-usel skulle kanske varit ett bättre sätt att beskriva golfformen :-)

rafalski: Du kan ju åtminstone skrtya med att du håller en jämn form. Det är inte alla golfare som gör det. Personligen så åker jag för att spela min gamla hemmabana Sundbyholms G&CC på torsdag. Det ska bli intressant att få spela den efter ett uppehåll på 2 år.

Oddset på att det går bra är inte ens pengarna tillbaka :)

Hur det är går så skall det bli kul att få lufta min "Idi Amin driver" Stor svart och opålitlig som den är ;)

Nu är man tbx efter ett långt Hockeysnack uppehåll^ haha hoppas ingen saknat mig XD ska hänga här lite mer nu kul å snacka nyförvärv osv. Hoppas Bäckis stannar nurå! :)

En kompis var på Depeche Mode på sthlm stadion i fredags och såg två muppar gå runt i Brynäströjor och ropa Brynäsramsor.
Någon som kommer ihåg att han var där?

HF + Lasse Pisk-Batong:

Tufft att leva med kravet att "vara Madrid".
Hur fan lever man upp till det?
Men de har ju andra löner också. Det kommer väl med miljonerna antar jag...

rackham: Jag läser uttrycket som att allt du gör genomsyras av en kultur, känsla etc. Denna känsla är av det innebär att "vara Madrid". Det är väl snarare så att miljonerna tar bort detta, om man undantar Raul typ. Stjärnor med lagkänsla, som det var på del Bosques och Hierros tid, där har du hemligheten till framgång.

HF:
Ja, i fallet Hierro (eller snarare i att inte ersätta hjärtat i laget) gjorde de en dundermiss med reservation för "ett visst" informationsunderskott i frågan.

rackham: Japp, där har du den största orsaken till att Madrid inte dominerat La Liga och Champions League de senaste åren ;-) Sen har det varit för mycket dårar med hybris och prestige som har "köpt" presidentposten. Förhoppningsvis är det ändring på detta nu. Men det behövs även en Hierro. Där har de en utmaning i stora mått ;-)

rödovithockeydy: Kan nog bli bra :)

Falken: Bicek blir hur bra som helst, men jag hade för mig att han redan var klar för någon annan klubb för ett tag sedan.

Minns inte om det var leksingarna här eller på någon annan site som skrev det.

65selander: Vi får väl avvakta tills ett pressmeddelande kommer på hemsidan,men skulle detta stämma så känns det som en bra värvning av Sundlöv!!!

65selander: "Stanley Cup-mästare till Brynäs"... lät tydligen bättre än "Bicek byter Allsvenskan mot Elitserien" eller något sånt.

Paddan: "Allsvensk forward till Brynäs" kanske? =)

HF: Äh, såna rubriker skulle ju aldrig förekomma i samband med Brynäs... ;)

Paddan:
Klart dom skriver ju det som ger strörsta rubrikerna ju , killen har ju gjort hela 7 matcher i NHL slutspelet med 0 poäng som facit och -3 så var nog ingen direkt bidragande orsak NJ vann , men för det tror jag om han nu klar att kan göra nytta i Brynäs utan var mer ett påpekande att skvallerpressen använder det ord som väcker mest uppståndelse

Paddan: Han lämnade ju laget direkt efter kvalet och redan innan kvalet var det klart att han ej skulle stanna så ´´byter allsvenskan mot elitserien´´ blir lite svårt....

Är han på g till brynäs föresten?

Db_04: Enl Aftonbladet så skall det vara klart

65selander: undra va han kräver i lön denna gång... i Leksand hade han 250 000 i månaden + fri bil och bostad.

Db_04: 55000 +a-kassa och kebab på Södergrillen.

Han lär nog få cash så att det räcker. Frågan är om hans jakt på klubbar utomlands har krashat och därför återvänder till Sverige samt att han har sänkt sina anspråk lite?

Om han nu kommer alltså. Någon får väcka webbisen på BIF's hemsida

« · 727085 · »