1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747464 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Bissett19: Tja, det är inte omöjligt alls att Brynäs kommer att leta målvakt. Att båda målvakterna skulle prestera över förväntan är ju en större högoddsare. ;)

Bissett19: Hur ofta har Ros små anekdoter visat sig stämma med verkligheten? Han fick dock till en liten dräpare med tydlig adress:

"14 utlänningar och elva svenskar i Rindells armé. Det har funkat i två år för Mora – nu blir det platt fall. Brendl byter klubb innan halloween. Då får Simons ge sig ut på tricks or treats-turné igen."

Dream Team: Tomas Ros imponerar inte med sitt hockeykunnande. Hans törst efter rubriker överskuggar i hans omdömen. Jag tycker mig skönja en viss övertro på vissa lag. Linköping tycker jag ser ut som ett stort frågetecken. Ny tränare och ny målvakt med en karriär som går mot sitt slut.

Rätt intressant dock att han sågar Luleå, ser man på deras värvningar och try-outs så finns ju ambitionen om man säger...

GävleLasse: "Tomas Ros imponerar inte med sitt hockeykunnande"

Han är ju Leksing...Avd inget kunnande.

GävleLasse: Linköping liksom HV har väl tappat en del av de spelare som utgjorde toppen under den förra säsongen. Visst, man har ersatt dessa med andra spelare "med liknande kvaliteer". Men det ska ju fungera som ett lag också. HV torde liksom LHC vara försvagat på målvaktssidan. Åtminstone till en början, då målvakter som kommer utifrån väl ofta tenderar att behöva en inkörningsperiod.

Ja, Luleå hör väl till de lag som lyckats bäst med sina värvningar. Man kan dock komma att lifa lite av att man har press på sig att lyckas. De krav man har på sig nu, men killar som Bartecko och Surovy, de hade man knappast på sig under förra säsongen. Lite upp till bevis där, alltså.

Dream Team: "lifa" = lida.

sylf: Är han verkligen Leksing ?

horcoff: Japp,han gick då ut och skröt med det inför förra säsongen.Han gapar inte lika mycket nu.

sylf: Men han kommer väl inte från Leksand eller??

horcoff: Han har väl samma ursprung som alla andra leksingar. "from hell"

Dream Team: Absolut är det så. HV71 har ju tappat några landslagsmässiga spelare och såna är det svårt att ersätta. Speciellt när det gäller producerande målskyttar som legat i toppen av skytteligan de senare åren. I Linköpings fall så är jag lite skeptisk till den nya tränaren. Han är f ö r lik Melin i sin stil och person. Detta kan skapa lite problem.

Sen tycker jag HV's värvning av "superspelaren" för nästan en halv mille i månaden. För de pengarna får man ju 2-3 fullt elitseriemässiga spelare...

På tal om att lägga alla ägg i samma korg.

Bäckis är en skön kille,man kan inte påstå att framgångarna har stigit honom åt huvet,saxat från Corren idag:

Vad siktar du på i år?

– Hm, det vore kul att få göra några landskamper till och bli uttagen till junior-VM senare i vinter.

Vad tror ni?tar han plats i J-VM laget?........:)

Bissett19: Ödmjuk kille det där...Precis som efter en träning när en ung suporter ville bli fotad tillsammans med honom. På frågan om han ställde upp på en bild, svarade han "Självklart"

GävleLasse:

Märks att han går i Foppas fotspår :)

Lika ödmjuk och jordnära...

Gidde: nja, jag tycker att de är ganska skillda personlgheter.. "Att dra på den jävel en smäll" skulle aldrig komma ut över Bäckis läppar... han är ju mediatränad av the "Boorkster himself"

GävleLasse: Hur vet du det? Har du retat upp honom?...;-)

GävleLasse:

Hmmm, så har inte Bäckis spelat en finalserie med Rydmark tråkandes/hakandes i 5 matcher heller, och en domare som tillät honom göra det ;-)

Men jag håller med om att det inte såg så bra ut i TV, men när journalister sticker fram en mikrofon mitt framför en person med av världens värsta vinnarskallar, då får man ju vara beredd på ett sådant där uttalande också :)

Gidde: Visserligen, men det försvarar inte hans uttalade ändå fullt ut. Att säga att man borde ge domaren en smäll är att gå över gränsen, vinnarskalle eller inte.

GävleLasse: Du kan väl endå inte klaga på att det är långt. Själv har jag 60 mil upp till gävle.

Godnatt på era bävrar nu blir det ryggläge och repris TV. Det gäller att ta vara på semestern. 20 dagar kvar inkl helger :-)

Gidde:
Karlberg i Leksand jobbade hårt för att ta över efter Rydmark i kvällens match i avseendet att filma sig till utvisningar....
Så om nu Leksand hinner gå upp i elitserien innan Bäckis sticker över till USA.. Så skulle vi får se Bäckis följa i Foppas fotspår även där.

DMartinssonBSKV: jag hade 20 mil enkel resa till Gäve. Men jag flyttade hit istället, jag är ju Brynäsare ;) För övrigt så "klagar" jag så mycket jag vill om jag anser att det är långt.. that's it.

Bäckis på morgontv just nu, ge karln ytterligare en löneförhöjning så att han har råd att köpa en ny kepa. Den där han har ser inte bra ut...
Rätt kul när dom frågar honom hur han kan tacka nej till 30 miljoner!

wap.hockeysnack.com
Clubsport:För mej får Bäckis se ut han vill,han får gärna sitta i morronsoffan i höckle,bara han fortsätter leverera i vinter!

Clubsport: Fått något roligt samtal från Håkan på shoppen ännu?
Beroende på postgången så är man snart finklädd igen :-)

Clubsport: Okej nu har jag sett klippet med Bäckis från i morse,kan väl hålla med om att den "kepan" har sett sina bästa dar......

Bissett19: Mode grabbar, Mode... Tänk på att vi snart är förbi "bäst före datum" nu duger det inte med en "EMS Åkeri" kepa längre :-)

65selander: "snart är förbi"? Ska du leva i den illusionen länge till?

Selander:
Matchtröjorna är klara nu!
Min är ivägskickad idag, man kan ju bara hoppas att posten levererar den imorgon...

Clubsport: Risken är stor att man är finklädd i helgen :-)

Någon som vill köpa fjolårets tröja med lätta stänk av finsk pilsner och kryddstark brunsås? :-))

65selander: Finns nog ingen här som kan ha XXXXXXXXXXXXXXXL

65selander: kryddstark brunsås?

Har du varit med i scare tactics? ;)

Gusten: I Tammerfors på arenan så sålde dom några jätteköttbullar med kryddstark brunsås på arenan. gött men jädrans så starkt det var

65selander: jätteköttbullar? På skylten stod det ju Selandalainens 4 Euro!

65selander: Jaha det var äkta brunsås, trodde det var en synonym och att du var i åldern där blöjor börjar bli aktuellt igen ;)

Gusten: Va tror du finnarna fått den ifrån då:-)

65selander:
Surfar från mobilen så jag såg inte inlägget!
Jodå nu går man i väntans tider...
Att sen Brynäs har slarvat bort min inbetalning är petitesser i sammanhanget!

Selander:
Betalade vi bara 2800 för tröjan?
Har för mig att jag betalade in mer... Börjar kännas som att jag har sponsrat nån på kansliets helkväll på Blå Grottan eller nått!
Det var tider det, striptease på Blå Grottan med dåvarande flickvännen...

Clubsport: 2800 varken mer eller mindre. Blå grottan har det tyvärr inte blivit av men Heartbreak med Huss och Wallin mfl har det blivit av med iaf

Clubsport: med dåvarande flickvännen...

Bättre att gå på sånt utan flickvän ; )

claesw: Kanske var dom som strippade,,,,vad vet jag?

65selander: En liten undran, har du köpt ståplats eller sittplats i rulltrappan?

...eller är det gratis att åka upp och ned i rulltrappan?

claesw:
Det var ju inte direkt så att vi visste att det skulle bli striptease på BG.
Men nog känns det bättre att lämna flickvän hemma vid sådana tillfällen...

Clubsport: Striptease på Blå Grottan var väl på torsdagar om jag minns rätt. Det var iallafall så när jag gick i gymnasiet. Rabatten på esplanaden utanför blev rensad på blommor då man hellre slängde en blomma på scen än sitt surt förvärvade studiebidrag :)

(åh aldrig visade dom muffen heller :(

Byggplåt Brons för 5000:-,två biljetter till invigningen,vill man äta tillkommer 450:-/person.

micke:
Det kan stämma att det var på en torsdag vi var där...
Skandal att dom lägger ner ett sånt kulturpalats!

65selander:
Jaha, då var man finklädd inför helgen då!
Rätt snyggt med Läkerol märket på armarna, men fn vad varm tröjan är kommer att smälta bort i Läkerol Arena i vinter. Jag lägger in en beställning på Sala Ishall värme i Arenan i vinter.

Clubsport: Nice, ingenting på posten ännu :-(

Får väl sitta min "vita" skitiga i helgen. Lär nog aldrig mera köpa en vit matchtröja iaf. Man lär sig :-))

65selander: i vilken period stormar ni ? :)

« · 742825 · »