1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 771997 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Har besökt Läkerol Arena idag,mycket återstår,visst kan man spela hockey där,man undrar om pubarna,cafeterian,resturangen hinner bli färdigt,såg verkligen rörigt ut.Synd bara att alla nybyggda arenor(Ejendals,Löfbergs,Modos(vet ej namnet),Cloetta och Läkerol) ser likadana ut.

51 Roger:

Samma arkitekt, Roger, samma arkitekt...

Om ni har abstinens så visar finnarna matchen mot ryssarna och ryssarna gjode nyss kaksi-kaksi

Jag trodde att jag hade sett det mesta angående isreklam men jag hade tydligen fel. Isreklamen på matchen SWE-FIN är tametusan det mest groteska jag sett!

Clubsport: Jag kunde inte koncentrera mig på något annat, jag blev hypnotiserad...

Hemskt fult. Var ju typ samma sak mot Tjeckien igår också. Blä :(

Falken: Ja, det var Tjeck-matchen jag tänkte på.

Fundamentals: Okej. Clubsport syftade i alla fall på dagens match.

Nej nu blir det bingen. Det är jobbigt att ha semester 16 dagar kvar inkl helger :-)

Kul med seger över Sundsvall det är vi inte bortskämda med dom två sista årena :-)

65selander: Semester, jobbad du inte i lördags?

......Så tror jag Nyström får rätt,Månson kommer nog reta upp många denna vinter,bara det inte går till överdrift så det hämmar hans egna spel.

Se länk.

Bissett19: Det måste väl vara "Sjödda" som är så liten :-)

Bissett19: Rodrigues är nykter?

AD: Rätt!.....:)

Bissett19: Visste väl det

70 Rodrigues: Anders såg direkt vad/vem som var fel.

Bissett19: Bilden ljuger ju. Den visar inte det faktum att Roddan hade pumpsen på sig ;)

GävleLasse: En är nykter och det är nog den blonde ;-)

Kiruna-Elvis tycker att Bäckis inte alls är lika bra som Foppa var i motsvarande ålder. Han tycker att Bäckis saknar aggressivitet och vinnarskalle.

Att Bäckis inte är lika aggresiv betyder ju bara att han kommer att få en längre och mer skadefri karriär än vad den gode Foppa har fått.

Och Foppas vinnarskalle när han var i Bäckis ålder tycker jag bara visade att karln var omogen...
Tvivlar inte en sekund på att Bäckis också har vinnarskalle fast på ett smartare vis.

Kiruna-Elvis = VIKs andretränare...

Clubsport: ÖHM Pajala om ja får be :)

Db_04:
Nä, han kallades för Kiruna-Elvis under sin tid i Brynäs.
Pajala kom väl under första sejouren i VIK.

Vet inte om Magnus Nyströms krönika om Månson har diskuterats. Lägger i varje fall ut en länk.

Clubsport: ah ok :) min farsa lirade me Tornbergs farsa i Pajala HC en gång i tiden :)

Clubsport: ah ok :) min farsa lirade me Tornbergs farsa i Pajala HC en gång i tiden :)

Clubsport:

Jag tvivlar inte en sekund på att Bäckis kommer att bli världens överlägset bästa junior. Säkert kommer han att bli årets Roockie när han äntligen får vara med i NHL. Jag betvivlar inte att han kommer att tillhöra de tre bästa poängplockarna i NHL redan från start och sedan år ut och år in.

Sen om han når de här basala värdena för att få respekt som världens hockeyspelare med hjälp av kärringspel. Ja då är det bara att gratulera.

Db_04:
Din coolhetsfaktor ökade just med flera hundra procent! ;o)

Clubsport:
Och frugan har lärt sig åka skridskor av våran gemensamma bekant Lennart Svedberg. Svärfar och Lennart var goda vänner.

Per HApps:
Tufft det med!
Men ingen slår att jag fick låna Mishat Fahrutdinovs skridskor under en hockeyturnering... ;o)

Nej nu blir det sängen och en dag mindre kvar på semestern men en dag närmare ES-premiären.

65selander: Vi skiter i när du går och lägger dig. :)

Så har LHC förstärkt truppen med en Kanadensaren Paul Healey (fw)

65selander: hoppas de blir en dyr flopp :)

Db_04:

Tror faktikst LHC vet vad de värvar. Checmanek lär ju ses som Elitseriens bästa värvning om du frågar tmig, tillsammans med Niklas Persson =)

mattias - 74: Cechmanek har stor chans att bli årets flopp och och FD Kapten #23 aj aj i fingret Persson ....inga komentarer

mattias - 74: Men det är ju skönt att du tror det,för då brukar det ju alltid sluta tvärtom.Minns ju hur du tippade Brynäs sist förra året,men vilka var det som tog den platsen???

Bissett19:

Skillnad på att tippa placering och enskilda spelare. Jag tror Toukko i mora blir årets buse och Sjödin blir bästa back i ES!!

Db_04: Pajen han pajar ju bara allting =) Den härförare han skall vara mäkta ju ens med att hålla Leksand kvar :)

ernie eagle: Mattias avgudar han i vilket fall :)

mattias - 74: Bäste back på vad? Flest mål? assist? +/-? Man kan ju vara "bäst" på så mycket. När det kommer till målskyttet så tror jag att Nick Angell slår Sjödda med hästlängder.

Men att Sjödda kommer att bli en enorm tillgång för Brynäs står helt klart. Han är en väldigt bra back allround sas

In och komentera och hylla Brynäs. Seså gör det nu..

"Inför Mora Cupen" finns nu utlagt på BT's hemsida

GävleLasse: Jag kan inte ens logga in då det står att min konto har spärrats. :/

Falken: jag kan inte heller läsa om cupen :S fast jag är inloggad och allt

88Lindkvist: Samma här, kan inte heller läsa om cupen för mig står det att: du har inte behörighet att visa den här sidan när man har tryckt på länken

79 Andersson och andra: Det är bara de som betalat medlemsavgiften som kan läsa artiklarna.

HF:

Aha, det fanns en liten hake alltså...

HF: Inget är gratis numera.. ;)

Verkar som om killarna/gubbarna käkar lunch på heartbreak, för er som vill besvära dom.

En gammal brynäsbekanting...
""
Phoenix sign Swedish winger Molin
Swedish winger Johan Molin has joined Manchester Phoenix for the 2006/7 Elite League campaign.
The 29-year-old, who played for Ayr Scottish Eagles in the 2001/2 Super League season, spent last term in Italy's Serie A with SHC Fassa.

Phoenix coach Tony Hand said: "Johan has excellent credentials and had a very good junior career.

"He is both talented and a hard worker and you don't get to play in Europe's top leagues without those attributes." ""

Verkar vara en kanonvärvning det där..

« · 743565 · »