1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 772642 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Mickis: hmpf vad är det för fel på Pigalle nu för tiden då? ;-)

65selander: Maten, personalen, innefaktorn....

GävleLasse: Pigalle andas ju Brynäs.

GävleLasse: Pigalles stuvade makaroner med hemlagade köttbullar på onsdagarna är bland det bästa man kan käka i den här stan.

HF: Ser att du bumbar upp den rätta tråden :-)

Varför hamnar vi alltid på Södergrillen eller 12:an istället för Pigalle när jag besöker din soffa? ;-)

HF: Jaså, då får jag prova dem nångång. Så får vi se om de är godare än min variant. Det finns hockeysnackare som kan skriva under på min kokkonst :)

65selander: Jo Pigalle har en kultstämpel över sig. Dessvärre så är det minnen från svunna tider.

65selander: Kan det vara så att deras öppetider inte sträcker sig till 3-4 på morgonen? =)

HF: Tänkte inte på det :-))

HF: Då vet jag vad jag ska äta lunch efter en tuff förmiddag på högskolan nästa onsdag :)

Såg att våran 18-åring är Assisterande kapten i år, måste väl även det vara ganska unikt att en 18-åring får bära ett A på tröjan..!

Laget idag mot Leksand.

Robert Kristan (Daniel Sperrle)

Förstafemman:
Jörgen Sundqivst - Nicholas Angell
Andreas Dackell - Mikael Lind - Björn Danielsson

Andrafemman:
Daniel Johansson - Daniel Casselståhl
Ove Molin - Mads Hansen - Lars-Erik Spets

Tredjefemman:
Tommy Sjödin - Peter Nolander
Henrik Malmström - Sebastian Karlsson - Daniel Hermansson

Fjärdekedjan:
Johannes Salmonsson - Nicklas Bäckström - Richard Gynge

Extraback: Jonathan Carlsson

Verkar som Salmonsson blir den som tar Biceks plats i förstafemman. Annars har vi väl femmorna som dom kommer att se ut när serien drar igång. Utom då Månsson och Hulkkonen samt Ström ska in i laget.

Falken: Ja, Salmonsson är den som nästan uteslutande hartränat i röda kedjan tillsammans med Bäckis och Månsson. Det kom inte som en överraskning att Gynge, Bäckis och Salle bildar fjärdeline ikväll.

Jag ser även att Boork har vaskat om en smula. Sjödda/Nolander har tränat i den orange femman tillsammans med Spets, Hansen och Molin innan och DJ/Cassel i den gula bakom Dackell Lind och Björne. Inte för att jag tror det spelar någon större roll då de känner varann vid det här laget samt att backarna kommer att roteras bland kedjorna.

Det jag vill se idag är lite bättre skärpa i spelvändningarna och jävlaranamma i offensiv zon.

Clubsport: "Såg att våran 18-åring är Assisterande kapten i år, måste väl även det vara ganska unikt att en 18-åring får bära ett A på tröjan..!"

Har letat runt lite,hittar ingen info om det.
Sen är det ju märkligt om man skulle plocka bort nån av Dacke o Danielsson som assisterande.

Så nu får du röja din källa:)

Falken: Tycker laget börjar likna nåt. ut med Cassel,Spets och Gynge. In med Bicek,Månsson och Hulken så ska det nog bli bra.

sylf: Spets har faktiskt inte varit så dålig under försäsongen. Han skapar ytor och jobbar hårt defensivt vilket gör det möjlgt för Molin att vara mer offensiv.

GävleLasse: Vem/vilka,ska i såna fall få foten när Bicek och Månsson ska in?

GävleLasse:

Host, host...

sylf: Som det verkar så kommer Boork att satsa på kedjepar, dessa är i dagsläget

Bäckis/Månsson
Lind/Dackell
Hansen/Molin
Karlsson/Hermansson

Kvar har vi allstå ett antal ytterforwards som kan få flytta runt en del.
Bicek, Danielsson, Spets, Malmström, Salmonsson och eventuellt Gynge och Alcén.

Nu får vi se för Boork har ju i princip cementerat kedjorna under försäsongen. Det som kanske kan skilja lite framöver är vem som skall spela på Biceks plats när han kommer. Det mest troliga blir ju att Boork fortsätter med att testa förstalinan från Tappara med Bicek, Bäckis och Månsson.

Personligen så tycker jag att det skulle vara intressant att få in Malmström på Spets plats.

Bicek-Bäckis-Månsson
Dackell-Lind-Danielsson
Malmen-Hansen-Molin
Salmonsson-Karlsson-Hermansson

Nu hamdlar det om att leverera för samtliga forwards, att visa att man tillhör de som skall spela.

GävleLasse: "Det som kanske kan skilja lite framöver är vem som skall spela på Biceks plats när han kommer." Det ska ju givetvis Bicek göra...

Att ingen reagerade? Ni brukar ju vara så snabba. ;)

Det ska naturligtvis stå:
Det som kanske kan skilja lite framöver är vem som skall spela på Biceks plats TILLS han kommer.

65selander: hmpf vad är det för fel på Pigalle nu för tiden då? ;-)

GävleLasse: Maten, personalen, innefaktorn...

20 Lindgren: Men Pigalle har bättre tidningsbud. *sanning*

Det gick ju en del rykten om att Honken ville bort från Gävle.

Det här säger en del...

saxat från arbetarbladet:
"Tampa Bay Lighting erbjöd ett envägskontrakt som Honken inte behövde fundera särskilt mycket över för att skriva under.
- Nej, vi sa att händer det inget den här sommaren så struntar vi i det och blir kvar i Gävle, berättar Holmqvist."

Clubsport: Såg att våran 18-åring är Assisterande kapten i år, måste väl även det vara ganska unikt att en 18-åring får bära ett A på tröjan..!

20 Lindgren: Njae, jag ritade dit ett A på tröjan när jag spelade innebandy på Polhemsskolan. F*n vad länge sedan det var. Ingen här inne som mött segermaskinen Team Pumpkins någon gång i våra 40 matcher mellan 1990 och 1992?
Seriöst sett måste man konstatera att dessa a:n har cirkulerat friskt i laget de senaste åren. Det är som att Sandlin fortfarande skulle ha coachat och delegerat ledarskapet på halva laget. Den som är historiskt intresserad kan ju leta fram fakta. Jaså, är jag det?

2006: Vesa Viitakoski, Björn Helge Rikard Danielsson, Andy Dacks (tog Veskus A i serien och Sjöddas C i playoff då Jörgen Sundqvist assisterade).
2005: Molin, Wahlberg, Chris Phillips (tog Skandalbergs A i kvalserien).
2004: Kyrö, Casselståhl, D.Johansson tog över Casselståhls plats som ass cpt 2003•11•02. 2004•01•20 var D.Johansson C då Sjödin avtjänade avstängning. Björck ass cpt för Kyrö.

GävleLasse:
Finns väl inga Brynäsare som tror på "rykten" ? :-)

GävleLasse:
Lite snack om Brynäs på Tikare.se
med frågor till Sundlöv och HF.....

Bissett19:
Min källa är marknadsdagen på ICA Maxi!
Det finns bilder i bildbanken på brynas.se.
Har för mig att dacke hade det andra A:et på tröjan.

Clubsport:
Det går bra med mina länkar, denna borde funka!

Clubsport: Ok,bra länkat:)

Clubsport:
Samma bilder visar att Sjödda har ett C och Dacke ett A. Då har vi kaptenstrion klar.

MoDo mörkar formen fortfarande ligger under med 1-0 mot Löven i 2:a p

65selander: Dom är VÄLDIGT duktiga måste jag säga. :)

Falken: Väldigt bra. 2-0 till Löven nu. Tror han på radion spräckte mina högtalare :-))

65selander: Ska nog fan ta och lyssna jag också. Är det sista matchen för dom eller har dom en till chans?

Falken: Har ingen aning om hur MoDo träningspselar inför ES. Vi har väl DIF i Sala kvar efter denna helg iaf

Falken: En match kvar efter denna.

Nu den 14:e hemma mot Luleå.

Man kan visst se Mora mot HV på nätet. Och det funkar för mig.
Klippte in denna [url=mms://62.101.37.221:3000]adress[/url] i IE:

65selander: Servern upptagen....Är det för att du är där:-)

sylf: Försök igen bara. Det är dock inget ljud :-(

Om webb-sändningen är vid varje MIK match så har man något att se i morgon kväll iaf. MIK-LIF slaget om Charken ;-)

Lövenleder fortfarande med 3-2 i 3:e. Adam Andersson den gamla flyktingen gjorde 2-2 målet.

Inte för man är lite förundrad. 4-2 till Löven och matchen är nu slut. Fast det är väl mer självförtroende som får sig en knäck. Helt andra bullar i ES men lite kul är det iaf ;-)

65selander: "lite kul är det iaf ;-)"

Tycker det är jättekul:)

Bissett19: okejdå, det var skitkul ;-)

Här är kvällens [url=www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=9207]träningsmatcher[/url]

65selander: Hittade en försäsongstabell på Svenska Fans.se som var inlagd före dagens matcher.

LAG |MATCHER|MÅLSKILNAD|POÄNG/MATCH|POÄNG/TOTALT
HV71 | 4 | 16-11 | 2,5 | 10p
FBK | 7 | 31-21 | 2,4 | 17p
DIF | 7 | 26-25 | 2,1 | 15p
MIF | 7 | 31-19 | 1,9 | 13p
MIK | 7 | 22-14 | 1,9 | 13p
TIK | 8 | 20-15 | 1,8 | 14p
BIF | 9 | 30-23 | 1,7 | 15p
SAIK | 6 | 17-18 | 1,7 | 10p
VFHC | 7 | 23-29 | 1,7 | 12p
LHF | 8 | 28-23 | 1,6 | 13p
LHC | 7 | 19-20 | 1,4 | 10p
MODO | 6 | 8-17 | 0,2 | 1p

Vet ej om den stämmer till 100 %,men den ser okej ut,vi ligger ju iaf på slutspelsplats:)

Bissett19: Kör man med poängen så leder vi tabellen. ;)

Falken: Usch då,tror inte den stämmer riktigt,det var väl våran 11:e match va?

O har HV bara spelat 5 matcher??

1. Brynäs IF 11 6 0 0 0 5 33-27 +6 18p

Där är våra stats. HV71 ser du här:

8. HV71 5 3 0 1 1 0 17-12 +5 11p

Falken:

Brynäs - Leksand 1-3
Brynäs – KalPa 1-2
Tappara - Brynäs 7-3
Brynäs - Bern 1-3
Brynäs - Eisbären 7-1
Brynäs - Ilves 5-2
Brynäs – Åbo 4-1
Timrå - Brynäs 4-3
Brynäs - Mora 4-3
Brynäs - Sundsvall 2-0
Brynäs - Leksand 2-1
---------------------------
Brynäs - HV71 ??
Mora - Brynäs ??
Brynäs – Djurgården??

Vi får väl ta nån torsk i nån av dem sista matcherna,så det inte ser för bra ut, innan vi ska upp till "Schtan" den 18 September o brottas:)

Bissett19: Gävlelasse skriver: Angående tabellen så var vi ju näst sist innan SCA cupen började men allt eftersom juniorerna fått ge plats för ordinarie spelare så har det sett bättre ut. Man kan ju fundera på vart vi legat om vi kört med ordinarie trupp från början. Iofs helt oviktigt men det finns ju en del allsvenska supportrar från dalatrakten som drar enorma paralleller av försäsongen. Minns mästar cupen förra året när de såg ut som de tagit SM gulv efter att ha slait oss med uddamålet. ;)

Gusten:
Som du vet är ju försäsongen i det närmaste helt ointressant rent resultatmässigt.

« · 745824 · »