1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773189 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
mattias - 74:

Vet jag ju inget om.... men Leksand behöver nog mer än bara Ryder för att vända sitt "jojo'ande" upp och ner från eliten. Och så länge de håller på så, ja då lär de nog knappast fylla sin egen lada och än mindre någon NHL-arena! :-P

henkaaa: Rajder är inte det en chokladbit?

GävleLasse:

Raider = Twix =)

henkaaa:

Nope, men däremot Rejder! :-P

mattias - 74: jaså, den heter så numera.. där ser man.

GävleLasse:
"Fast jag har planer på att besöka Ejendals när Almtuna spelar mot er. Om det nu inte krockar med ELITSERIEMATCHER i Läkerol Arena ;)"

Whoa! Ska du, jag och den där drönaren från Orsa du umgås med ibland, gå armkrok in på den matchen? Jag hängde mycket i Gränbyhallen när jag bodde där nere.

Och med tanke på hur mycket skit LIF-supportrarna kastat över AIS (av någon konstig anledning) så lär inte de heller vara så förtjusta i LIF :-)

Avd: Jag skulle nog inte ha spelat.

HV förlorade mot SSK på fredagskvällen med 3-1 och Remstam önskade nog att han inte hade varit med.
Han ådrogs sig en ledbandskada samt en hjärnskakning samt att han fick sy några stygn i pannan. Fick visst en hård tackling in i sargen.

Natti natti

Knogen: Ja, det låter ju som en stålande idé. Om du nu får med dig Orsingen med manchersterkavajen... ;)

så sprang jag på denna länk i den stora världen "www"

När världen bestod utav Öst och Väst så härjade det ett gäng hockeylirare med CCCP eller USSR på bröstet

Så här känns det just nu. MFF loosar som vanligt och då man försöker poppa lite på lagom volym då knackar grannen i golvet som brukar dra sin jävla minaretsmususik på mornarna och på råga så går EIF och spelar X mot Gefle och där rök min fyrling. Nä fy f-n det är bara att boota om.

GävleLasse: Eftersom Boork och Brynäs är inne på att värva unga talanger så tycker jag dom ska ta en tripp ner till Märsta och kolla in Patrik Gustavsson och Tony Mårstenssons kusin David Mårtensson, där har du 2 riktigt bra unga killar, födda 88 och är ordinarie i Arlanda Wings A-lag. Blev ruskigt imponerad när jag såg dom häromdagen. Gustavsson påminner om B Danielsson både i storlek och spelsätt, lite tuffare dock!!

Man är ju rätt trött på alla tips,men här kommer Göteborgspostens tips med motiveringar:

1 Linköping
Janne Karlsson har anledning att vara optimistisk. Med tunga namn som lagkapten Magnus Johansson kvar i truppen och med spännande nyförvärv som Paul Healey har laget läge att bli nummer ett i serien.

2 Färjestad
Inga stora förluster och ersättarna är väl så bra. Svenska mästarna ser lika starka ut som inför förra säsongen och har övertygat på försäsongen.

3 Frölunda
Stor spelaromsättning och svarta frågetecken på flera viktiga positioner i laget. Rätas de ut kan det bli bättre än så här. Står de kvar kan det bli sämre.

4 Timrå
Den mest chansartade tippningen, men är bara de fina förstärkningarna Hahl, Hedström och Backlund friska kan de vara tungan på den våg som tippade åt fel håll i vintras för medelpadingarna.

5 HV 71
HV har tappat motsvarande två femmor plus en målvakt i landslagsklass. Även om laget har gått väldigt bra på försäsongen tror vi inte att nyförvärven räcker för en plats bland de fyra första.

6 Brynäs
Brynäs kan fortsätta att överraska även den här säsongen, med talanger som Bäckström och Månsson kvar i laget. Det stora frågetecknet är dock på målvaktssidan och blir inte lösningen lyckad kan det bli mycket sämre.

7 Modo
Det är främst tre faktorer som avgör hur det ska gå för Modo i år. De rutinerade återvändarna - med Sundström som senaste tillskott, de unga talangerna och målvaktsspelet. Topp på allt och säsongen kan bli minst lika rolig som sist.

8 Luleå
Inga spektakulära nyförvärv för norrbottningarna och mycket av krutet lades på att behålla Bartecko. Som vanligt räcker laget precis till att klara sig till slutspel, men mer blir det inte, än på några år.

9 Djurgården
Trots en fin försäsong, och att Stockholmsmedierna skulle behöva ett lag i SM-kampen för att inte förlora sig helt i fotbollshysterin, kan vi inte tro annat än att budgetlaget missar slutspel i år igen.

10 Malmö
Efter ett besök i Allsvenskan är laget nu tillbaka i högsta serien. Nyförvärven har främst skett på anfallssidan, med bland annat både en finsk och en svensk mästare. Det ser bra ut, men få nykomlingar når slutspel.

11 Mora
Med en dåres envishet hävdar vi i år igen att det inte kan gå att göra som Mora i längden - byta ut halva laget år efter år med chansartade utlandsvärvningar. Men vad vet vi ...?

12 Skellefteå
Inte mycket talar för Skellefteå, mer än den entusiastiska hemmapubliken. Västerbottningar i Göteborg har snackat hela sommaren om mötet med Frölunda i Scandinavium 26 september

Bissett19: "6 Brynäs
Brynäs kan fortsätta att överraska även den här säsongen, med talanger som Bäckström och Månsson kvar i laget. Det stora frågetecknet är dock på målvaktssidan och blir inte lösningen lyckad kan det bli mycket sämre."

Klockren analys av Göteborgsposten!!

Bissett19: Det finns väl egentligen två lag till som har det kämpigt med målisarna. MODO har Zacke som Rote kompis och han har ju inte överhuvudtaget glänst enl mig denna försäsong. Där har ju även MODO vägt lite lätt ang backarna men den det är ju skillnad på försäsong och när det gäller. Men går Krizan sönder så kan det bli tufft.

Frölunda är också några jag tänker på och deras 2:a målis är ju heller ingen höjdare så vitt jag vet. Men Frölunda har ju bätte besättning som kan backa upp.

Vart vi står det vete gudarna men förhoppningsvis på Fru Fortunas sida

Glömde att Frölunda har ju inga problem att att öppna plånboken om dom behöver förstärka heller.

65selander: Tror att vi får se en ny målvakt i Brynäs runt Nov-Dec, tyvärr så tror jag inte att Sperrle eller Kristan håller, enligt mig så är dom alldeles för ojämna.

70 Rodrigues: Kanske svaret på målisproblemet heter Anders Lindbäck.

70 Rodrigues: Frågan är vad som finns att handla då. Jag tror som du att dom håller inte i längden men för mig så får dom visa motsatsen

Bissett19: Lindbäck blir säkert kanon om 2-3 år ....men frågan är...är han så bra att han håller för spel i ES redan nu?

Db_04: Jag tror inte Lindbäck håller för ES-spel än. Kanske skulle ha kunna hävda sig och göra "Ok" ifrån sig. Men man skall inte slösa bort ett sådant målvaktsämne utan låta honom få utvecklas i lugn och ro. Två år i J20 gör honom gott. Nästa säsng kan man ge honom någon eller några matcher på försäsongen.

Vad gäller Brynäs nuvarande målvakter så tippar jag att båda kommer att ligga 90% i slutändan, +/- ett par procent, mycket hänger på backarna.

GävleLasse: +/- ett par procent?! Skillanen är gigantisk mellen 90 eller 92.

GävleLasse: Finns väl ingen som håller från J20 på engång, dom behöver en mjuk övergång. Det går fort attbränna sig i ES.

Från J20 till ES och du har ett par tusen som skriker sopa, då tappar man nog suget

65selander: Äh, det har inte jag gjort. Inte du heller.

sylf: Vi kan ju räkna lite på det.

Om vi tar förra årets siffror som exempel.

Holmqvist 26 matcher 690 skott 50 insläppta 640 räddningar, 92,75%

Korhonen 24 matcher 690 skott 66 Insläppta 624 räddningar 90,43%

2,32% skillnad mellan målvakterna, 16 mål

16/50 =0,32 mål per match

Gigantisk??

65selander: IF Elfsborg Selander! Inte Elfsborgs IF!

Med Anders S. mot SM-Guld 2006!!

Heja Elfsborgs gula bröder!

JanT: "gula bröder!" Det låter som slagord från Ho chi Minh city, ;)

JanT: Inte IF Elfsborg utan Ellos IF.

Men vem bryr sej just nu om fotbollsallsvenskan när seriepremiären i Elitserien står för dörren?

GävleLasse: Jag bjuder på hela ramsan;

"Heja Elfsborgs gula bröder - spela nu så kulan glöder - Elfsborg, Elfsborg, Elfsborg"

Samtidigt ber jag alla härinne om ursäkt för detta fotbollssvamlande...

Men, man får måste ju glädja sig åt alla framgångar som bjuds när man är Brynässupporter...........

JanT: "Men, man får måste ju glädja sig åt alla framgångar som bjuds när man är Brynässupporter..........."

Har du gått å blitt Dysterkvist?

GävleLasse: Njet, men jag är en smula brydd över målvaktssituationen. Om det brister där måste Sundlöv agera om det skall bli tal om slutspel!

JanT: Nja, jag tycker inte att det har sett så alarmerande ut som många vill påvisa. Tillåter Brynäs utespelare motsåndarna hörjar fritt i vår zon så blir det mål i häcken, oavsett om målvkten heter Honken, Sperrle eller Kristan. Detta såg vi exempel på för två säsonger sedan. Personligen så är jag orolig för backarna som har agerat för tamt långa stunder. Kanske får Boorken se över taktiken en smula och "dra ner filten över fötterna" igen.

När det gäller spelare som t ex Angell så måste han ha mer balans och inte anfalla kassen så fort pucken är i offensiv zon. Visst skall han gå på mål emellanåt, men inte i varje anfall. Han kan gott variera sig lite och ta skott från blå ibland.

Gävlelasse: sen är det väll första året Lindbäck är 1a i J20 ....i fjol var han 3a om inte jag har helt fel?

Db_04: Han stod i J18 till större delen förra säsongen. Men han gjorde ett par matcher i J20 med under Top8 serien

GävleLasse: okies !

Ganska bra stats ändå...

PlayerGPGAASVS%
1. Anders Lindbäck51.64.926
2. Patrik Eriksson202.35.913
3. Fredrik Gräsvik213.24.871

Db_04: Ja de får duga, han hade det tyngre i J18 av någon konstig anledning. Kanske är det på grund av samma sak som mitt resonemang angående målvaker som inte får nån hjälp av sina utespelare...

GävleLasse: få hoppas han lyckas....målvaktstalanger får vi aldrig för många av

Db_04: Enligt en samlad målvaktstränarkår så skall Lindbäck vara den som alla tippar blir Brynäs "Nya Honken", många spår att han blir ännu bättre. Han är stor (lång) och smidig och ganska duktig med klubban idag

GävleLasse: få hoppas sperrle kommer i gång nu när han är återförenad med Pekka....

Lindbäck....har han stått i IK Sätra?

Db_04: Det har jag ingen aning om, han kom ju till Brynäs i väldigt unga år i alla fall.

GävleLasse: för jag såg en u14 cup där nån målis hette nått me Lindberg eller Lindbäck......han spika igen totalt mot lag i sverige topp....men övriga laget var inge hit

Db_04: Vi får hoppas att Sperrle och Kristan kommer igång. Kunde Alcen få Honken att lära sig stå upp mera i målet förra året under säsongen så borde nog han kunna göra målvakter av dom också. ;-)

Db_04: Ja omöjligt är det inte. När jag tänker efter så har jag för mig att Thelin pratade om att det han var en Sätragrabb från början, men jag är inte säker. Jag ska forska i saken vid tillfälle.

65selander: Tycker det är bättre om han lär dem att ta puckarna,sen om dem ligger ner,står på knäna,på en grilla eller står på näsan skiter jag i,pucken skall räddas!!!

65selander: mja sperrle har då en del i sig....han rankades före Henrik Lundqvist som Bjunior

70 Rodrigues:
Sen håller ju VIK på att förädla två av europas största talanger i Patrik Berglund och Mikael Backlund. Det vore tjänstefel om inte Brynäs försökte få över dom om 1-2 år.

Clubsport:

Speciellt som den förstnämnde har Gävle i generna...

Aftonbladets målvaktsranking ser ut som följer:

1.Karol Krizan
2.Roman Cechmanek
3.Daniel Henriksson
4.Tommy Salo
5.Tero Leinonen
6.Scott Langkow
7.Johan Backlund
8.Ratislav Stana
9.Andreas Hadelöv
10.Teemu Lassila
11.ROBERT KRISTAN
12.Juha Pitkämäki

70 Rodrigues: Och detta skriver AB UTAN att ha sett att Checmaneks spelstil faktiskt fungerar. I övrigt så ser väl listan rätt så välbedömd ut.

70 Rodrigues: Brynäs har visst inte bästa målvakten i år!
:'(

B_I_F:
Det var ingen vidare sida du länkar till : O

« · 749505 · »