1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776266 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
wap.hockeysnack.com
I dagens pappers Metro sidan 17. Så uttalar sig DIF's Thomas Johansson om vilka som spelar finalen i vår. -Jag tror att det blir HV-Brynäs. Brynäs har haft en positiv trend under några år.

65selander:
Det var kul att höra eftersom tidningen är stockholmsinriktad.

Färjestad verkar vilja ha Nolander.

Peja:

Om dem nu är sååå intresserade av honom kanske dem ska lära sej att han heter Nolander o inget annat.

Blir till för Sundlöv att hålla hårt i honom.

Bissett19: Ja vi får se hur det blir med framtiden. Om Boork gör sin sista säsong i brynäs så kan det bli en del spelartapp. Tränarbyten brukar kunna medföra en större spelaromsättning än normalt.

Sen har vi det här med spel på tre femmor. Hur går snacket bland spelarna när inte Boorken hör?

Nu tror jag inte att detta påverkar just Nolander som inte berörs av det nya då det inte är något nytt alls att rulla på tre backpar.

GävleLasse:
Spelaromsättningen blir nog stor hur vi än gör med tränare.
Vissa spelare blir äldre, unga kommer in.

claesw: ja vi står inför ett rejält generationsskifte. Det är ju några väldigt tongivande spelare som kanske gör sin sista säsong.

Sjödda, Molin, Dackell, Lind..

Det är bara att hoppas att de som kommer underifrån tar ett steg framåt i utvecklingen samt att en eventuell ersättare till Boork (om han nu slutar) har ett bra kontaktnät och kan få med sig någon/några spelare.

För er kännedom så har Hockeybilagan kommit ut för både Expressen och Aftonbladet. Zetterström från expressen verkar gilla Brynäs ;-)

65selander: Femtefemman nytt ord?

Femtefemman: Jörgen Sundqvist, Jonathan Carlsson - Johannes Salmonsson, Sebastian Karlsson, Johan Alcén

65selander: Bafatt du bor i kungliga myrstacken och fått den tilldelad som en Metro när du förflyttat din kraftiga lekamen över 08-området. :-| Vi här i 026-området måste vänta några minuter till på att få köpa hunden eller getingen. :-(

rullstolsHasse Andersson i Bjästa (minns Åslin i Munich 1993): Kommer Hockey nummer 8 ut innan 24 september? Visstf*n, rullstolsHasse Andersson i Bjästa har ju bara mOdO nu. Och Gregor von Konow är på Hockeyligan. Hjälp, Bobbe?

Lunkan: Är det Leif Erik Boork som vågar stoppa min favoritfuling och söderbror Jörgen Sundqvist i frysbo... femtefemman? Ett effektivt sätt att bryta Brynäs längsta levande matchsvit.
/Linkan

20 Lindgren: Nr 8 har väl redan kommit ut, i varje fall enligt hemsidan.

Paddan @ Bjästa: Du har väl gångavstånd till Daus-verksamheten!
Idag har jag införskaffat Afton***an, Expressen och Daus-Hockey nr 8. Men nog var Hockey roligare förr med en kreativ, och ofta felaktig, statistiker-von Konow och 68 ishockeytjänstemän tippar Elitserien och SM-guld. Nu är det 88 sidor fyrfärg, form, profil och design. Känns som att detta inlägg borde ligga under "Söderkisar spekulerar och raljerar...".

20 Lindgren: Jomenvisst, det tar väl bara en knapp kvart att gå dit. Tidigare var väl tidningen Hockey mer av en MoDo Hockey tidning med några pliktskyldiga artiklar om övriga hockeyvärlden utanför Övik

20 Lindgren: Paddan: m fl. Köpte AB:s hockeybilaga. Måste säga att den är rejält oinspirerad. Man blandar ihop bilder på spelare och har rätt dålig koll tom med aftonbladet mått mätt. Fem spelare i brynäs trupp finns inte ens med!! Snacket om fem femmor nämns inte över huvud taget. Det enda Wennerholm och co orkar intressera sig för är spänningen mellan Brendl/Boork vilket känns rätt uttjatat vid det här laget.

Brynäs forwardsuppsättning får 2+ och Timrå 4+. Dubbelt så bra då får man anta. Jag som trodde + betydde var en betygskala och inte antal oläkta diskbrock ;-)

Känns rätt bra att vi inte är överskattade i år i alla fall.

Teppo:

Det är ju bara att skratta åt Wennerholm,"Brynäs överpresterade förra säsongen"

Överprestera,genom att gå till en kvart?Hmmm.......

Lyckas vi då slå Tallarna i nån match måste det ju betraktas som en fet skräll Wennerholm!!

Bissett19: Det är ingen klass på dagens s k hockeyexperter...
Singel Ericsson på Expressen var jäkligt bra på sin tid..under 70-talet och början av 80-talet.

Bissett19: Jahapp ingen uppkoppling i sistafärdenland. Finns någon wappare på plats?

brynästigern: *ASG*

Japp, Thomas Malmqvist kom tillbaka allt är förlåtet:)

Teppo: Ja varför blir man inte förvånad...

Teppo:

Inte så otippat direkt.

Får ha koll på www.mik.se,där var det nån som ska wappa in lite rapporter tydligen

Bissett19: Ääähh, "Malmen" skriver bara artiklar om "Burken" numera..

Bissett19:

www.mik.se

Bissett19: man vill ju inte gärna skita ner skärmen genom att besöka mik's sida får hoppas nån skriver in målen här också :)

Bissett19: Vart e länken?

Lunkan: *asg*...."skita ner skärmen".. Vi får väl se om det är någon som kan komma med rapporter från matchen.

Ingen onlinerapportering? Det får va slut med att lägga matcher ute i skogen. Jag vill kunna följa mitt lag.

Brynäs hemsida har bytt form...

Ankan - i toppform inför seriestart

rackham:

Säsongsuppsnack med Boorken

Bissett19:

Ja, man skulle kunna säga att han Koorkat upp... men sån humor har inte jag förstås!

Ankan - on vacation

Oså har Brynäs hemsida blivit helt ihoptryckt med reklam, bra med pengar, men sidan har blivit så ful med all flash reklam.

Bissett19:

Citat från din länk: "Jag tror Luleå kommer att vara mer hemvävt och fungera mer som ett kollektiv nu när Renberg, Surovy och Bartecko är borta."

Är det inte lite skrämmande att inte Boorken vet att Bartecko inte lämnat Luleå, utan att mannen med 49 poäng på 44 matcher anländer som artist efter 11 matcher? Precis som han gjorde ifjol. Och året innan. Jag menar, det vet väl de flesta som är någorlunda välunderättade om ES. Eller så är Leffe felciterad, igen.

Albert Hall: Om det inte är så enkelt att han menar tisdagens match. för då ÄR han ju borta.

GävleLasse: Så KAN det ju vara, fast det VAR ju inte den uppfattning jag fick. Han har ju en hel del uppfattningar om en del lag som Brynäs INTE möter i första omgången också.

Albert Hall: jag påstår inte på något sätt att Boork har rätt eller har full koll.. Men som du säkert vet så tillhör ju inte jag "Boorkasönerna" här i Brynäs GB som hyllar och försvarar allt Boork gör. Du ska se att du kommer att få en fullständig redogörelse av Huge om hur Boork menade.

Generellt sett i alla fall ;)

GävleLasse: Jag vet din åsikt om Boorkasöner. Jag har absolut full koll på Brynäs GB. Liksom på hela HS. Förutom det är Huge är en av dom få på HS som jag kommer överens med. Hur underligt det än kan låta...

(Kanske för att jag gillar jag Boork, troligen mer än de flesta Brynäsare...)

Albert Hall: Jaså...då är vi motpoler alltså..Som om det inte räckte med att du är en "skoter-raggare" menar jag ;)

GävleLasse:

Jepp, jag är en absolut en riktig skoterraggare. För tolv år sen så körde jag skoter för första och hittills enda gången i mitt liv. När jag stolt berättade det för mina kompisar så blev ju deras ivriga fråga "oj, vad var det för skoter?". Mitt svar blev "en röd".

Albert Hall: Självfallet för Boork ett generellt resonemang kring hur han tror att Luleå kommer att spela under säsongen och inte specifikt mot just Brynäs och just i premiärmatchen. Hur man kan uppfatta hans snack annorlunda övergår mitt förstånd.
Dessutom har han helt klart missat att Bartecko fortfarande spelar i Luleå, om än som artistspelare. För en artist är han absolut på isen... :-)
Att Boork inte verkar ha stenkoll på de andra lagens spelare visar kanske på att han i första hand koncentrerar sig på sitt eget lag och det han själv kan påverka.
Men med största sannolikhet så handlar det helt enkelt om ett förbiseende..

Huge: Ett helt väntat svar av dig. Själv tror jag ju att det är ett missförstånd mellan en "journalist" som inte har så bra koll och Boork. Boork har nog nästan lika bra koll som de flesta på HS.

Albert Hall: Naturligtvis finns det en möjlighet att "journalisten" själv schabblat till det hela och i hastigheten även tagit med Bartecko fast Boork inte nämnt dennes namn öht. "Det går ju inte att hålla reda på alla tjecker och slovaker i Luleå", typ...... Och då slinker kanske nån slovak för mkt med i resonemanget, om du förstår vad jag menar.
Min utgångspunkt var dock att det handlar om ett rent citat från Boorks sida och att Leif själv kanske varit lite slarvig med orden och i hastigheten tagit med Bartecko.
Men oavsett spekulationerna om vem som inte haft klart för sig att Bartecko fortfarande spelar i Luleå så stämmer nog ändå Boorks analys om att ni kommer att spela lite mer hemvävt, Bartecko till trots?
Eller vad tror du själv?
En (1) slovak gör väl ingen sommar...?
Jag menar vinter.... ;-)

Albert Hall: Eftersom jag är en av de få i Brynäsboken som verkligen vet vem du är så sitter jag i chock. Inte hålla koll på vilken skoter man har kört, fast var den röd så var det säkerligen en Lynx :-))

Nu kanske Mads "Babyface" Hansen missar premiären också. skadade viss handen mot Mora.

65selander:

Aftonbladet om årets Brynäs,och som vanligt fokuseras det på Boork vs Brendl.

65selander: Ovanligt många skador den här försäsongen. Kan det vara ett resultat av Boorks trefemmorstänk?

GävleLasse: Men det är väl just skador ni varit förberedda på genom "tänket" hela den här säsongen..?

Bissett19: ja det var ju inte oväntat. Sen att de skule få med Bäckis var ju inte heller det oväntat.

Att man vann 4 av 6 matcher utan bäckis under JVM verkar vara helt ointressant. Och att man förlorade mycket mot slutet inte berodde på en kall Bäckis utan mer att man tränade ner sig för att pricka formen till slutspelet.

Vad jag tycker om det vet de flesta...

Dream Team: Nja, rent procentuellt så blir det ju en större risk för fler skador om man har fler spelare. Men när man kör på tre femmor som Boork har fått för sig att göra så blir det precis som med Timrå förra säsongen. Mer istid, fler skador. För i båset eller på läktaren brukar inte skadorna vara lika vanliga.

Men jag är överygad om att Brynäs breda trupp inte kommer att vara negativt. Det är 55 matcher att spela en låång säsong. Skall man dessutom vara fräsch till slutspelet så är det aldrig fel att ha många pusselbitar att dribla med.

GävleLasse: Ni har kanske missat den här expertens tips ang. Brynäs.

« · 909524 · »