1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776277 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Hahl Bundy: Ja vem vet kanske det är de krönikörerna som kan bäst. ;)

Personligen så tror jag att Brynäs skulle kunna ställa Brendl helt utanför laget utan att tappa slagstyrka jämfört med förra året. Kanske kan laget till och med bli bättre utan Brendl. En sak är i alla fall klar. Det är en jävla fokus på just Brendl från alla olika krönikörer. Det kanske är det som är huvudsyftet med värvningen. Att dra fokus från LAGET och lägga den på Boork VS Brendl. Då får laget lugn och ro...

Vi får se vad som händer. Sjukstugan Timrå kommer i alla fall att fortsätta att vara en sjukstuga. Believe me..

GävleLasse: Believe You? Nope.

Hahl Bundy: hehe, nej, stick huvudet i sanden..

GävleLasse: Nej, vi är nog åtminstone några stycken som väljer att inte tro på dig. Varför? Gissningsvis för att vi helst undanber oss en liknande säsong som 2006/07.

Vi lär alldeles säker få se vad som händer. Där håller jag alla gånger med dig ;-)

GävleLasse: Sticka huvudet i sanden? Bara för att man inte håller med dig?
Du förutsätter att denna säsong kommer att bli som förra för Timrås del, det har jag förstått.
Jag förutsätter att det inte kommer att bli så, men nån skavank på nån el några spelare det kommer nog att bli, men inte så många som du bestämt framhärdar i.

Dream Team: Det var det jag trodde.. Men det förändrar ju inte det faktum att jag flaggade för detta inför den förra säsongen men reaktionen var den samma. Verklighetsflykt är sällan en bra ingrediens i en debatt.

wap.hockeysnack.com
GävleLasse: Det är möjligt. Dock så frångår ju du det faktum som säger att det ännu inte har bevisats att du har rätt i din 'prognos'. Om man granskar vår roster ser man faktiskt att även vi har fler spelare att tillgå den här säsongen.

Dream Team: jo det har ni visserligen, men det känns fortfarande att det är rätt få spelare som kommer att få dra det stora lasset den här säsongen.

GävleLasse: Hult är min idol just nu ;-)

35.531 - 1 EQBOF87. HULT, André 
 (9. LARSSON, Johan)

65selander: härligt.. :)

Hult for president!

GävleLasse: Fast han ställte till det strax efter. :-(

38.241 - 2 PP1LIF13. GREEN, Morten 
 (15. HUOKKO, Jan)
37.162 minBOF22. HULT, AlexanderHOOK

65selander: Danskjävlar!

GävleLasse: Ny idol ;-)

42.082 - 2 PP1BOF9. LARSSON, Johan 
 (41. MESSA, Peter)

65selander:

Finns bara en Johan Larsson,en Johan Laaaarsson,finns bara en Johan Larsson.......

42.08 2 - 2 PP1 BOF 9. LARSSON, Johan
(41. MESSA, Peter)

Bissett19: Nu har jag en massa oidoler också :-))

47.282 - 4 PP1LIF5. NIELSEN, Daniel 
 (47. ENEQVIST, Johan)
45.142 - 3 EQLIF32. BERGENSTRÖM, Jens 
 (27. LIND, Juha)

65selander:

Angells skada verkar inte ha varit alltför allvarlig,han är med på isen för sitt Tappara.

Bissett19:

När man ändå är igång och länkar,här en intervju som SF gjort med Leffe inför seriestart.

Bissett19: Låter gott. Han har visst mejlat Keb dagen innan han fick den kortvariga skadan. Måste kännas skönt för Nick att få komma tillbaka till Brynäs och slippa Finska vägverketsdress.

GävleLasse:
Danmark står för allt bra som Sverige saknar.

Klacksparkar, bra öl, rakryggade osv : )

claesw: Bra öl och rakryggade, hur går den ekvationen ihop? ;)

GävleLasse:
"Drink Responsible" står det på Carlsbergs flaskor

claesw: "Don't drink and drive - you may spill your beer"

65selander: Inga juniorlandskamper. Inte NHL-entrydraftad. Första säsongen i Tappara. Kontrakt till oktober. Tilasto står för statistik. Däremot fattar jag inte böjningsformen -ihin.

65selander: sprakforbistring.se/ kommunikationsproblem.se/
Återigen ett elegant trådbyte utan att någon knappt märkte det. Annars då... Gångavstånd till allsvensk fotboll även 2008?
Jag tycker mig ha gångavstånd till elitseriehockey även om fyra kilometer är jobbigt vissa insnöade vinterdagar. Matchtröja innanför täckjackan efter förlustmatch för att slippa alla kaffekoppssupportrar som flanerar på Kungsgatan och plötsligt blir ishockeyintresserad en torsdag klockan 21:40 när det kommer en svart/röd/gul-klädd snubbe med bråttom hem.

20 Lindgren:Hur många kommer den27?

monty: ingen aning. allt jag vet är att jag inte kan komma :( då e jag på jobb i stockholm...det får bli radion för min del. Jag hörde nåt om att styrelsen hade möte inan och skulle fortsätta till Munken. Sen blir det förhoppningsvis några till.

Detta är en start på något vi hoppas blir en kul grej där man kan samlas och titta på och snacka hockey.

Det är bara att dra med ett par polare och komma förbi :)

GävleLasse: ang SSK 29/9 har du någon koll där på hur många som åker från Gävle?

65selander: Nej, jag har ingen aning. Men droppa ett mail till 58Larsson och fråga. Alternativt ringer du bt's bokningstelefon.

GävleLasse: SSK väljer att visa tabellen baklänges :-)

TABELLENM+/-P
Timrå000
Södertälje000
Skellefteå000
Mora000
Modo000
Luleå000
Linköping000
HV71000
Färjestad000
Frölunda000
Djurgården000
Brynäs000

65selander: ja vad gör man inte för att få synas i toppen av tabellen...

Ett förslag är att döpa om sitt alag till AAA SSK

GävleLasse: Morin fortsätter och gör mål och Morin är fast i 4:e formationen.

47.383 - 1 EQVIK31. SUNNA, Kim 
 (10. HEDMAN, Anton)

65selander:

Vi förstod vad du menade;)

Bissett19: Blir alltid fel när jag är på "G". Det har utökat assen på Kims mål nu. Morin har varit med.

47.383 - 1 EQVIK31. SUNNA, Kim 
 (10. HEDMAN, Anton
 18. MORIN, Linus)

Brynäs kommer spela i kvalserien i år. Tro mig jag vet.

KingCobra: och du tippar Brynäs som 7a.... bra koll på reglerna elitserien gosse.

KingCobra: Inte en sportslig chans att vi hinner spela en enda kvalseriematch innan 31:a december 2007!
Ett tradarfik i Docksta i motorvägens skugga

Fan vad härligt, imorrn smäller de ! Elitserien 07/08, så som jag längtat!
Lite retsamt dock att vi måste vänta till Tisdag innan vårat älskade BIF kliver ut på isen för första ggn denna säsong.

Fan ska man kolla på imorgon då? Dra till Strömvallen och se GIF-MFF, Chekka "superderbyt" på C+ eller kika Elitseriepremiären på SVT? Fan vad bortskämd med sport man blir nu för tin ..

90Steen_: Gör som jag, se Gefle-MFF på plats och skynda dig hem och titta på andra halvlek i derbyt.

En diplomatisk Andreas Dackell uttalar sig:

"Det finns olika åsikter i laget om att spela på tre femmor – vad är din åsikt?
-Min åsikt är att som spelare vill man spela varje match."

Helt klart ett politikerämne efter avslutad aktiv hockeykarriär... :-)

brynasaren: Eller gör som jag se skiten på TV men någongång så borde mitt lag vinna på leksaksgräset.

Nä nu loggar man ut så man orkar jobba samt fixa till Tacos inför sportmåndagen.

Blir intressant och se om man får några nya kanplatser efter nuvarande säsongskortplatser.

Huge: Hrmpf. Stjäla godis från infantiler. Vilken storslägga skall jag dra till med... ? It takes one to know one. Och själv då Huge? Hur går det med din offentliga roll i samhället -- du ligger åldersmässigt närmare schablonbilden av en politiker än 34-årige Dackell? Kandidat till informationschef inom Brynäs IF? :-) :-)

Iff-Iff-Selander: För vissa är det en konst att spela på konstgräs. För andra är det lätt som på en artificiell gräsplätt.
Himmelsblå versus Himmelsgrå! Yippee ki-yay, mff!

65selander:

Första avsnittet av Hockeyligans Pucksnack,där man går igenom lagen o tippar tabellen samt SM-vinnare.

Calle Johansson tippar Modo som vinnare
Hockeyligans "expert"(kommer ej ihåg namnet) tippar Brynäs som vinnare.

Länk.

20 Lindgren: Ja, politiker är ett underskattat och otacksamt jobb, det har jag alltid tyckt...
Kandidat?
Trodde att jag i mångas ögon härinne redan nu informellt betraktas som informationschef.... :-)

65selander: kan ju vara kul för dom att ligga i topp en stund så det är väl ok

wap.hockeysnack.com
Nu har min PVR-box uppdaterats med två kanaler till. de har även lagt till en sida ör varje bolag som sänder. ComHem, Telia, Tele2, Canal Digital.

Huge: Dackells kommentar om tre-femmormodellen är väl glasklar; han tycker inte om den modellen. Jag tror att det snackas en hel del om Boorks idé, men notera att Boork uttalar sig alltmer vagt om modellen. Vi får se, säger han.

Jompe:

Ja, jag hoppas nu bara att det här inte får spelarna att undermedvetet underprestera för att få till stånd 4 kedjor och 3 backpar (igen)...

rackham: "Ja, jag hoppas nu bara att det här inte får spelarna att undermedvetet underprestera för att få till stånd 4 kedjor och 3 backpar (igen)..."

Ja, det enda som isf skulle vara värre är väl att dom MEDVETET kommer att underprestera för att få till en ändring... :-)

« · 910756 · »