1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750232 inlägg · 7967 ämnen
« · 101864 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: BIF-LIF Tips!!!!!!1
lindberg: Låter logiskt. Ska bli intressant att se matchen i kväll.

Lunkan: Kan det vara så att Mårs ska få chansen att spela en match från start som center, och Esko har ju tidigare uttryckt att han inte vill slita på de unga spelarna för mycket så därför får Jobs vila och då blir det en ledig plats i förstkedjan. Gjorde förresten inte Wågen en riktigt bra match med Molin o Larsson någon gång förra säsongen, 2 mål eller något liknande..?

6 Lundström: Rent spontant tycker jag också att valet av Wågen i 1a linen känns mycket tveksamt. Wågen är väl inte den som öser in mål direkt. Kanske är meningen att Molin ska ösa på framåt och inte behöva tänka så mycket på defensiven. Vi får väl lita på Esko. Är inte Wågen center eller har jag fått värmeslag alldeles?

Är det någon som kan förklara varför Esko har placerat Wågström tillsammans med Larsson o Molin i kvällens match? Hoppas på ett bra svar, för jag tycker det är jävligt konstigt.Östlund hade väl varit ett bättre alternativ?

Det blir spännade att se hur det första Gävle - Dala mötet kommer att sluta ida. Visst det e bara en träningsmatch men ändå....

Tror att det kommer att bli jämt skägg ida ja så jag tippar på 3-3 ja...

Tabellen 02/03
Tjena Tjena! De var länge sen man skrev nåt här nu så jag tänkte skriva lite om hur jag tror Elitserie tabellen kommer att sluta.
Håll till godo:

1: Frölunda
2:Färjestad
3: Hv 71
4: Djurgården
5: Södertälje
6: Brynäs*
7: Modo*
8: Mif*
9: Linköping
10: Leksand
11: Luleå
12: Timrå

förklaring * = Tror att det kommer att bli tufft mellan 6:e till 8:e plats och dessa tre kommer att vara de lag som kämpar om de platserna.

Sv: BIF-LIF
Nu har man hittat på en artikel som visar att dagens målvakt mot LIF är Frölaunda fan!!

www.falukuriren.se/sport/artikel.asp?id=516854&sport=ishockey

tiger07: ja tror på mykke mål typ 6-3

BIF-LIF Tips!!!!!!1
Jag tror att brynäs vinner med 5-2 idag!!!!!!!!111

Mats GBG: Tackar

Sv: Blää...
micke: Brynäs vann med 2-1 har jag för mig, men det var väl i premiären? Däremot spelade man 3-3 i Gavlerinken en vecka före och Gerber gjorde en av de sämsta målvaktsinsatser jag har sett. Jag trodde också han skulle bli färjestads akilleshäl. Och Danielsson... Ja, han var väl poängbäst i laget under försäsongen, men sen då?

Sv: Brynäs-Färjestad
6 Lundström: Trevligt att vårt farmarlag lyckades att besegra BIF.

Perre: 18:00 (enligt Leksands hemsida).

BIF-LIF
Är det någon som vet vilken tid matchen börjar idag?

westerlind:

Detta måste man ju helt klart haka på. Tvåsiffrigt mot nolaskogsarna är nog inte en omöjlighet! Av vad jag har sett så har nog MoDo ett av de svagaste lagen på mycket länge att ställa på isen på lördag, tror jag iaf!

Synd det däringa med bajsikletan, hörde att sådant bara händer på en hockeyrink vart hundrade år!

Och det är väl bara att börja att gå nu om du ska vara i Norrtälje på lördag!

Lycka till!

micke och westerlind:

Det var ju en väldans tur att Herr westerlind uppmärksammade mig på denna tråd,hmmm intressant läsning faktisk så här i den kvava tunna luften uppe på Nolbyknölens topp!

Att det går rykten om mig bland if sundsvalls hockeysupportrar på sundsvalls gator och torg det kan jag förstå efter den beryktade holmgången vi genomförde den 30/12 förra året! Var väl en av de värre fajter som någonsin har utspelat sig i den oberömda kattlådan!

Tyvärr så gjorde jag ett sådant däringa bajsikleta mål så du får ursäkta westerlind, men jag var först med detta på en hockeyrink! Nu räckte ju inte detta enda mål av mig men nog hann man väl sätta sig i lite respekt inför den stora returmatchen som troligtvis kommer att utspela sig vid ungefär samma datum och tidpunkt som ifjol. Förlusten med 13-7 svider än idag och träningen denna sommar har varit hårdare än på mången dar och år!

Läste något om Gaza här på sidan! Tacka vet jag Terry Butcher det var en riktig kämpe det som säkerligen skulle platsa med oss hårdingar i Timrå IK supporterlag.

Vet inte om Brynäs hockeysupportrar har något supporterhockeylag men det kanske vore på tiden att börja fundera lite på detta. kanske skulle vi kunna utvidga detta som vi i TIK suppklubb och Sundsvalls Fans har startat och kanske i framtiden kunna genomföra en helgcup för supporterlag, vem vet?!

Bright:

Tror du inte att FBK känner till den andra sidan av myntet sedan tidigare? Minns 93/94. Om BIF skulle nå samma framgångar de kommande sex åren, tycker du då att det skulle vara dags att det gick lite sämre? Knappast..... Tycker det luktar jantelag lång väg.

IT-Gruppen: Där ser man. 3-3 blev det visst. Tack IT-gruppen!

Bright: ...tror nog att färjestad blir vassa i år oxå, men inte lika bra som förra året (det är nästan omöjligt). Jag tror att de levde lite på allt ståhej kring nya hallen också. Men förutsatt att inte de värvar ytterligare spelare så ser inte laguppställningen lika "läskig"
ut so fööra årets. Visst har de många bra spelare...men det har vi också...Kom ihåg att vi hade juniormålvakt, Soling och Petré borta
(visserligen spelade inte Ulf Söderström heller men...) så än lever hoppet. Den där omslagspöjken Anger verkar vara en rackare till att hitta målet...hmm, kanske kan visa de andra det också :)

micke:

Här har du en rapport från den matchen:

www.brynas.se/nyheter.asp?nyhet=124

Bright: Det orkar jag inte räkna ut. Däremot så vann FBK en försäsongsmatch förra året med samma siffror som idag, dvs 5-2. Danielsson gjorde mål då som idag. Senare under försäsongen mötte vi FBK hemma i Gavlerinken, har för mig att BIF vann då, någon som kommer ihåg siffrorna? Minns att jag tyckte att Gerber såg skakig ut då och trodde målvaktssidan skulle bli FBK:s akilleshäl. Så fel man kan ha under försäsongsmatcherna :)

6 Lundström: Låt oss be för att de inte är det mer än, som du skriver, "för tillfället". OK, det är väl ingen tvekan om att det är en klubb som under många år jobbat rätt och riktigt och just därför också fått så stora framgångar. Men precis det gör att man vill att de ska misslyckas. Vinner man tre SM på sex år då är det dags att man får känna på motgång också. Därför ser jag vilket lag som helst ta titeln -03 utom just Färjestad. De måste nu få erfara att det finns två sidor av ett mynt, liksom.

Sv: BIL-LIF
Lunkan: ...låter som ett bra resultat...såg att Kyrö fick pris som bäste brynäsare.

BIL-LIF
Ska bli kul att se revanschen i morgon.

BIF-LIF 6-3 är mitt tips.

micke: Javisst, men det var då det, för t r e år sen. Hur många möten har Brynäs vunnit de sista två säsongerna?

micke: Snyft!

6 Lundström: Jag tackar så mycket för informationen från matchen. Du får tacka din "utsända" också.. :-) Synd bara att det blev förlust.. *suck*

Sylf: Nu tog du i!!! Äckligare än Leksand e´omöjligt...
Eftersom jag själv bor i dalarna så har jag på nära håll fått utstå
den fruktansvärt pinsamma "värvarkarusellen" som knätofsarna sysslat med. Inte nog med att man ringt runt och trakasserat varenda företag i regionen om allmosor till spelarköp,knäckebröd eller va f-n de nu skall ha pengar till, de går ut i samtliga lokaltidningar och tigger pengar av oss hårt arbetande icke-leksingar! Dessutom har man mage att be hockeyligan om friplats för att "...hela sverige älskar oss...". Då är allt fbk ett helt ok lag i mina ögon*ler*

Igor:För att Färjestad för tillfället är Sveriges bästa lag!

Igor: Lundström fick även in Miettinens assist. Men eftersom han bara verkar ha andraassist på målet så godkänner vi inte det :P

Sylf: det är bara för säsong allt handlar om att få allt på rätt plats
ny tränare...nya ideer...nytt spel system...det kommer..
och sen är fbk mästare i sverige kan man inte möta bättre motstånd
ha tålamod!!

Här har man missat hela matchen. Dystert. Jag fattar bara inte varför det ska va så svårt att hänga med färjestad. Snyggt med första målet Lundström även om det kom lite senare än beräknat.

6 Lundström:
Låter alldeles suveränt!

Ha en fröjdefull natt....

*försvinner*

passbie:Chansen just nu är 90% att det blir direktrapportering imorgon också!

Bright: Håller med,dom jävlarna står en upp i halsen,dom är snart lika äckliga som Leksand.

Tja, you win some, you lose some...

6 Lundström: Vi tackar och bugar för kvällens rapportering... Nu tar jag godnatt och laddar för norrtäljefärden på lördag. Fast först är det förstås Leksand i morgon. Blir det rapporter då också?

*nattivinkar*

Dekt:

Tyvärr...se länktips!

ingen katastrof!!
nu vet grabbarna vad som krävs för att vara sverige elit
ibland kan det vara bra med förluster....det är bara att jobba på...
det kommer...var så säker

2-5 SLUT! Enligt "min man på plats" så hängde Brynäs inte med när FBK trampade på och runt i Brynäszonen förutom vid kortare sekvenser,Lundström får ta på sig 2 mål, Anger och Miettinen bäst i Brynäs.IT-Gruppen lär väl också ha klar sin analys från matchen om en stund! Tack för mig!

Bright: Aldrig?! Brynäs vann väl med 7-0 över FBK i finalen i Mästarcupen 1999.

6 Lundström: Nu vill jag se 4 snabba brynäsmål!

Blää...
Tjaha, så blev det förlust förstås ikväll. Jag är så j-a trött på detta Färjestad. Kan ingen se till att de får stryk snart. Brynäs kan det ju aldrig...

micke:Givetvis! Tittade lite för fort på luren!

6 Lundström: Hållberg eller?

6 Lundström: Nu är du ute o cyklar. Finns ingen Holmberg hos mästarna! Däremot Hållberg...

micke: han borde ha fått en förjävla smäll om han fastnar med njuren i sargen... stackarn

6 Lundström: shit ala malta...

laila:Den måste vel snart vara slut,eller hur? Vill veta hur det går i mathen!!!!

2-5 Holmberg 13.29

« · 101864 · »