Brynäs IF

714117 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 1973745 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
pekka85: För tre år sen efter omg 20 hade Rödin gjort 28p och Scott 24p. Hoppas han kommer tillbaka
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Sett över de tre säsongerna han var i SHL gjorde han mest poäng av alla(!) spelare om man summerar totalen under den perioden. Om inte det är en bra värvning vettefan vad vissa vill ha in? Scott skulle vara en riktig prestigevärvning. Sen skulle jag gärna få in någon mer men det är bara förhoppningar såklart!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Back to back är skit. Bra att inte ha det.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Steenm: Back to back är ju även ett enkelt sätt att locka fler folk till arenorna. Synnerligen konstigt att skrota det helt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Spelschemat för 2019/2020 klart.

Några noteringar: Tuff inledning med två bortamatcher (Frölunda/LHC) och hemmapremiär mot FBK. Redan i omgång fyra väntar första derbyt mot Leksand i Dalarna. Den 26 oktober möts vi i Gavlerinken.

Två hemmamatcher i mellandagarna är alltid uppskattat för en hemvändare som mig. Även om Oskarshamn och Malmö kanske inte låter supersexigt på förhand. "Tacksam" avslutning på säsongen med möten mot Rögle (b), Leksand (h), Oskarshamn (b) och Örebro (h). Kan bli intressanta matcher om vi ligger och dansar kring något av strecken.

En tråkig detalj är att vi inte lirar ett enda b2b-möte. Det ger alltid en extra krydda, och jag trodde det skulle införas mer och mer i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
ellis: Scott skulle vara en kanonvärvning. Platsar man i CSKA så platsar man definitivt i en toppkedja i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scott låter spännande, tycker jag. Lite osäkert med hans dagsstatus kanske, men landa honom så ska vi nog i utgångsläget vara positiva. Hur är funderingarna med Johan Larsson nu då? Avskriven?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Till dig och er andra som inte vill ha Scott, vad tycker ni vi ska värva istället? Vad finns det annars för realistiska alternativ därute som är bättre? Scott är nog bland de bästa vi kan få. Han kommer från tre säsonger i KHL där han vunnit slutspelet och dessutom som assisterande kapten. Han har också presterat hos oss tidigare tillsammans med Rödin. Att inte vilja ha honom baserat på att han hade en formsvacka för tre säsonger känns helt ärligt märkligt om du frågar mig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Jaja blir nog bra får vi hoppas, dock orolig när han helt försvann när Rödin blev skadad... Någon som vet hur nära han är Brynäs, Samsung?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: lugna dig Scott är en fullgod ersättare till Kjellman inget snack!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Forsberg 1978: Du förstår inte hypen? 36, 42, 39 poäng är ett bra facit. Han fick en tung avslutning utan Rödin men Scott är en de säkraste värvningarna vi kan göra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
wiDDing86: Förstår verkligen inte hypen kring Scott... bättre måste vi kunna hitta det är ändå 1:a center vi pratar om!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag hoppas Scott kommer tillbaka! Han har visat tidigare vad han besitter. Han är en mycket mycket bra center på SHL nivå. Och jag kan bara tänka mig vad en kedja med Boqvist-Scott-Rödin hade kunnat åstadkomma.

Ska vi tippa på att Sigalet offentliggörs innan veckans slut?

Sen drömmer jag fortfarande om Linus Ölund. Han känns mer realistisk än en sån som Johan Larsson.

Mitt dream team nästa säsong:
Ersson Eriksson

Sigalet Söderström
Lindelöf Andersén
Norin Kilström
Lundgren Ersson

Boqvist Scott Rödin
Danielsson Sallinen Jaedon
Zetterberg Blomqvist Rohdin
Mannberg Asklöf Forslund
Alcén
(Solem, Westfält)

PP1:
Söderström
Scott
Jaedon
Rödin
Boqvist

PP2:
Lindelöf
Sigalet
Danielsson
Zetterberg
Sallinen


Jag tänker att vi kanske börjar sådär. Sen får gärna både Lucas Carlsson och Linus Ölund komma hem igen runt jul.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Verkligen, han har visat att man kan vända en negativ opinion med aktiv kommunikation. Viktigt för klubben i detta skede, nytt förtroende behövs.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Kevin överträffar sig själv. Vilket klipp han varit för Brynäs. Känns som han på egen hand vänt ett blad för Brynäs som var väldigt viktigt att vända.
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Respekt 💙💙💙
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Scerban:
Detta har inte uppmärksammats härinne va? Trevligt och berömvärt👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
"en av de coolaste klubbarna man kan spela för"

Zetterberg vet hur man uttrycker sig :) www.hockeysverige.se/2019/05/07/lukas-zetterberg-redo-for-shl-med-brynas/
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Nu får vi se om dom kan komma överens med alla parter.
Det behövs nog en riktig styrning på detta, som inte säger att någon är större/ bättre än Brynäs.
Alla jobbar för Brynäs, inte för sitt eget ego.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Bra anti-jinx! Det funka. Fan vad skönt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Det här inslaget med Brynäs missade jag helt. Fan vilken ångest man får, 1-3 i vårt PP. 😐

Kanske tur att det är en bit kvar till säsongen börjar, man hade ju börjat få upp suget lite grann...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
luckyluke: Säkert så sjunker lönen med åren.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Honken: Sämre lag får alltid betala extra för bra spelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: magkänslan säger att han måste ha fått en lägre månadslön över ett längre kontrakt. vore ju helt galet att skriva ett 4 års kontrakt med en spelare som är 34 år om månadslönen ligger på 275k/månad.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Kan det verkligen stämma, minst 275k/mån för Fransson..... Jösses:)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Fransson verkar blivit dyr för Leksand. enligt mrmadhawk drog en sportchef sig ur diskussionerna vid 275k/mån
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Charles: Roy lär vara jäkligt dyr. De flesta lag söker klasscentrar så självklart stiger priset på den typen av spelare. Skulle dom ro honom i hamn och samtidigt behålla Palushaj, plus värvningen av Bromé (som de gjorde i stor konkurrens med andra klubbar) och att de ska värva en förstaback och en klassmålvakt. Deras budget måste vara i toppskiktet i SHL.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: Visst, Fransson kan säkert spela länge, men 33 är yngre än 34 och 3 år färre än 4 år. Dessutom spelade han bara 30 av 50 grundseriematcher den här säsongen, om jag har uppfattat rätt. Fast man kanske inte ska haka upp sig på kontraktslängden, kontraktet kommer ju ändå brytas när Leksand åker ur och det kommer nog inte dröja 4 år.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skulle vara intressant att veta om Örebro faktiskt la ett bud på Rödin

nu verkar du iaf gå in på Linköping för att sno Derek Roy
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mattias - 74: Har ingen koll på honom sen han drog utomlands. Var väl inte bäst i egen zon i Luleå om man säger så. Kanske har blivit bättre. Men skulle han suga så blir de två sista åren på kontraktet jobbiga. Om nu Leksand håller sig kvar. Annars bryts ju kontraktet.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Huss: det stämmer bra det du säger! jag håller med dig!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Vi skrev väl ett tre-års kontrakt med en 33 årig forward häromåret? Dessutom, Fredrik Lindgren är väl 39 så skridskoskickliga backar har nog en ganska lång livslängd i ett alltmer urvattnat SHL.
Tror vi får vänja oss med att återvändare vill tjäna så mycket pengar som möjligt utomlands och att de är lite till åren när de väl kommer hem.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:

Läser man runt på diverse sociala medier nu så har redan leksandshatarna läs ” en del brynäsare och moringar ” bestämt sig för att Fransson är en usel värvning. Jösses vad Leksand engagerar. Hade dock hellre sett att man kanske skrev kortare kontrakt med Fransson med tanke på hans ålder. Han kommer tillföra otroligt mycket i Leksand. Om Johansson får flera av de spelare han vill ha blir tom jag positiv för vad som komma skall i höst / vinter
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Tjomme var nog tvungen att ge det för att locka till sig den typen av spelare. Kommer bli jobbigt de sista två åren, men det kan det vara värt om Fransson håller hög nivå första två åren. Leksand behöver alla spetsspelare dom kan få för att etablera sig i ligan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Steenm: 4 år med en 34-åring, är det SHL-rekord månne?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Chanzone: Galet med 4 år. Men lär absolut kunna tillföra mycket kommande säsong.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Leksand ger alltså en 34-åring ett 4-års kontrakt. Kanske kallt räknar med att åka ur!?😅😉
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: Dam brukar vara 12:00
Herr:11:30
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stuffbon: dam står i videon
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Skrubben: Hörde Beckis på sportradion för några veckor sen . Då var han mycket klar över att han ville stanna efter kontraktet gått ut nästa säsong . Trivs väldigt bra med laget å staden . Så då gav jag upp hoppet på att få se Bäckis i Brynäs igen 😭
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dackesignar 12:00!! Dam eller herr spelare?😍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Får passa sina ord vad jag tycker om den mannen . Hyllar Sverige i rampljuset. Samtidigt säger landet på rea . Vet politik inte är ok här . Men det störde mig som f å se han där .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Otroligt pinsamt med Löfven som lallar runt i arenan, delar ut medaljer och i nästa stund står och dansar i Sveriges omklädningsrum med det svenska laget....skämskudde på.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsgubbe: Ja, det är långt ifrån realistiskt att drömma om honom redan nu. Han kommer kunna spela i NHL tills han är 38-39 med den spelstilen. Spelare som Silfverberg och Järnkrok håller inte samma nivå och kommer förmodligen inte platsa i ligan vid 35 bast. Dom kommer nog nästintill garanterat återvända till Brynäs innan karriären är över.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Wesley: Underbart kul å se hur vår hockey framtid ser ut . Å Grattis Viktor ..
Synd att det kom en viss politiker som gärna ville ha en bit av kakan . Usch å fy f .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Marcus Fors: Då har vi en världsmästare på backen i vinter. GRATTIS! Victor Söderström 😊
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bisset: aa så är det😀
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bisset: Bäckis kommer med största sannolikhet fortsätta i Caps tills han är 35-36. Han är ju fortfarande i sin peak. Vore inte rimligt att räkna med honom såhär tidigt.
Kommentera

« · 1973745 · »