1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753398 inlägg · 7967 ämnen
« · 2462270 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Så jävla less på alla kommentarer om tränarbyte. Det är varken spelidén eller tränaren som förlorar matcherna för oss. Vi har Larsson, Rödda, Palve, Dima, Kinnvall, Olessen som ska göra poäng för oss. Kanske inte Larsson, men förväntar mig ändå de.

Ingen av dom levererar. Utöver det så är Rödda troligtvis den mest överbetalda kaptenen i ligan, för vad han utstrålar och presterar.

Sen har vi Lindbäck, säkert mest betalt av alla målvakter i ligan vilket han inte heller utstrålar.

Vi har ett överbetalt skitlag. Att sätta Manner åt sidan tillsammans med PA skulle inte göra ett skit för varken föreningen eller laget.

{Axelsson}: Inte jag. Du verkar vara en riktig Brynäs supporter

Back: Kul att du känner dig träffad!

Zzz: solklar slewfoot i slutet av 3:e perioden. Kommer upp bakom röglespelare och sparkar undan foten på han.

Röglespelaren trillar över Larsson så Larsson ligger och lipar en stund.

lapad: Får hoppas på Allsvenskan då. Hej hej!

Back: Det är en jämn match, o då vet vi att vi förlorar. Våra fyra senaste förluster så är tre uddamålsförluster, o en i ot.
Rögle avgör med ett skitmål, kan kallas otur, men det är nåt i föreningen som inte står rätt till.

mk: Håller med. Extremt sur nu men - får komma igen.

Köpte en sprillans MC (HD) i förrgår så jag har nåt att trösta mig med…

Tigerhjärta: Jag är helt med dig här, vi förtjänade att vinna den här. Mer chanser men återigen förbannat ineffektiva när vi får lägena. Återigen en hedersam förlust, fan vad trött jag är på hedersamma förluster nu.

Tigerhjärta: Timashov lyckas inte ens träffa öppet mål när stora delar av målet är öppet. Det kallar jag att vika ner sig mentalt i ett avgörande läge, för inte är han så jädra oskicklig att han ska behöva misslyckas med det?

Men som sagt, det handlar inte om enstaka matcher. Det handlar om att Brynäs gång på gång hittar sätt att förlora jämna hockeymatcher, ofta förlorar man i slutet av matcherna. Topplag hittar sätt att vinna, bottenlag hittar sätt att förlora. Vinnarmentalitet vs losermentalitet.

Tigerhjärta: Visst kan hålla med dig om att vi lika gärna skulle kunna vinna den här matchen och att vi har lägen. Men så har vi sagt efter många matcher och tillslut är det svårt att kolla objektivt på varje match. Sanningen är att vi förlorar och vi har förlorat i så många år nu. Grabbarna snackar hela tiden om att man bara kollar uppåt, kanske dags att kolla neråt, för det är där vi är varenda jävla år. Att heja på Brynäs är som att ständigt ha en panikattack.

Tigerhjärta: Du är rolig du…rån😂

ellis:

Byter dom skenor på skridskorna själva, spelare som normalt har bra balans hade inte bra balans idag

{9382}: Hahahaha, "Jag tycker synd om dig"!

roger_sundsvall: Timråiter i boken efter brynäsförlust. Lika vanligt som mygg till sommaren

Farsang: Vad gjorde Larsson?

Forsberg 1978: Nope. Delar inte den synen överhuvudtaget

Hur många matcher avstängning tror vi att Larsson får nu då? 2 eller 5?

TheEngulf: DIMA😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Aj aj brynäs
nu blir de tajjt i botten

Forsberg 1978: Det tycker jag inte. En jämn match.

lapad: Har jag sagt att du skrivit så? Nej, däremot har du då fan inte kallat dessa kommentarer för rasistiska, trots att de skrivit i flera månader.

{9382}: Ah, what-about-ism. Alla rasisters trumf på hand.

Va fan ni kan ju inte vika ned er nu. Ni har ett för bra lag för att spela kval.

Helt ärligt, vi måste filma mer. De 7 senaste hemmamatcherna visar att vi behöver sätta mer press på domarna. Vi får inget med oss.

Sen förlorar vi för att vi bara göra ett mål. Jag tycker det är svagt att inte vinna idag.

Under fbk-matchen skiljde det ett tag 13 poäng. Nu har vi vikt ner oss så mycket att det är 4 poäng.

Peja: Fast i detta fallet kan du inte kalla det för ”att vika ner sig”?
Brynäs skapar flertalet chanser i tredje perioden, och är det lag på banan som går för 2-1.
Rögle gör mål på en halvchans där de är starkare framför vårt mål, men det är också iprincip enda ”chansen” de har i tredje.

{9382}: Var har jag skrivit detta? Antingen har du problem med läsning läsförståelse eller problem med attityd.

Bratwursten : Precis. Lika hundraprocentig vinnarmentalitet som förr präglade Brynäs lika diametral är motsatsen nu. Men har man för dåligt lag i konkurrensen så har man. Går ej att komma runt.

Anders Berg: Inte oväntat när det gäller Brynäs. Att vi ligger där ligger hänger inte på de senaste matcherna. Det var det usla målvakts- och backspelet tidigare som gör att vi nu kommer vara indragna i bottenstriden.

Tigerhjärta: Men seriöst, Rögle är ju bättre rakt igenom.

lapad: Men att gång pä gång kalla Manner för en jävla mumin går för sig?! Du är ju rätt slut.

Tigerhjärta: Helvetes jävla pisskit.
Men kommer aldrig att överge Brynäs. Hur jävla illa det ser ut.
Även om man är fruktansvärt besviken nu..

Peja:
Ja så är det!
Laget sitter i förarsätet mot Hv och gör en genomgående bra match borta mot FBK men lyckas förlora.
Kliver in mot ett formsvagt Rögle och presterar en fruktansvärt dålig match utan energi eller vilja.
Lyckas missa många klara lägen för att sen släppa in ett jävla skitmål och torska matchen!

Nä det är riktigt jävla illavarslande detta

Såg 2 minuter av den här sörjan och det lyckades förstöra kvällen. 2 minuter av ett passningsspel i slow-motion. Förstår inte hur ni grejar en hel match.

Tigerhjärta: Samtidigt finns det en tydlig tendens att Brynäs viker ner sig när matcherna ska avgöras. Om det inte är galna defensiva misstag (typ spelare som inte åker in på isen vid byten) så är det galna missar framåt. Det har hänt alldeles för många gånger för att det ska kunna förklaras med tur och otur.

alla lag bryter sina dåliga sviter mot oss... och sen varför matchar manner Alltid samma spelare mer eller mindre i slutet av matcherna när vi jagar poäng oavsett hur dom sett ut i matchen.. dima var inte bra idag.. ändå ska han vara med på slutet oavsett..

{9382}: Sjukt rasistiskt faktiskt. Ta din rasism och dra härifrån. Etnicitet har inget med hockey att göra.

{9382}: Du är ju dum i huvudet din jävla idiot!

Förstår faktiskt inte hur Manner tänker med vilka spelare han sätter på isen när vi ska försöka reducera. Det har fan varit lika hela säsongen!

Blir så jäkla less då jag gillar honom men de lyckas ta mej fan aldrig spela rätt spelare. Jag hoppas faktiskt dem spelar Jussi resterande matcher och jag hoppas han kan spika igen så vi inte släpper nått bakåt. Kan inte klandra Lindbäck idag men vi behöver hålla extremt tätt bakåt nu. Annars kommer HV komma som ett brev på posten

Thellen: ne nej o åter NEJ

Tigerhjärta: I helvete heller.

Fy fan, öppet mål för Dima - hetare målchans än så skapar vi inte sällan - den ska bara sitta.

Fy fan!

Sen måste Limpan sluta släppa returer på allt som glider in i målgården

Vi spelar bättre mestadelen utav matchen men lyckas inte få studsarna med oss. Domarna dömer felaktigt mål efter bedömning. Så ja jag tycker också vi igentligen förtjänar den här matchen.

ellis: Lex Bom Bom? Något behöver göras och nya ögon och en ny röst i båset kan vara det som räddar oss.

Alla som har någorlunda koll på hockey ser att detta är ett orättvist resultat. Idag var Brynäs helt klart värda 3poäng.
Hade vi bytt tröjor med Rögle hade muntergökarna härinne kallat det för ”rån”.

Jävla pisslag, så jävla trött på det här nu🤮

Jockster : Nja, för svagt manskap PÅ isen. Då hjälper inga tränarbyten. Har vi sett upprepat flera ggr senaste åren, eller hur?

{9382}: Det där är jävligt illa av dig! Ett rasistiskt påhopp ska inte tolereras här inne.

Jockster : Brynäs har varit mentalt veka i flera år nu, men det har ju eskalerat under Manners ledning. När matcherna ska avgöras viker Brynäs ner sig mentalt. Är livrädd för kval, detta lag kan mycket väl torska kvalspel mot Malmö.

Jävla losergäng, skicka skiten åt helvete!

Manner tycker vi förtjänar att vinna detta😂😂😂

Dima missar öppet mål. Bra jobbat. Vill inte ha han i vår topp6 om vi överlever denna säsongen.

Svagt att inte slå ett formsvagt Rögle på hemmaplan. Finns inga ursäkter. Hv har det psykologiska övertaget nu.

« · 2462270 · »