1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736840 inlägg · 7967 ämnen
« · 2463089 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
doubleT: Sluta innan du gör bort dig.. Det enda du åstadkommer är att skämma ut Timrå och övriga supportrar.

{8399}: När Sanny tippade Brynäs så kunde han väl inte förutse att seriens bästa målvaktspar skulle vara orsaken till flera poängtapp. Utan dessa poängtapp hade Brynäs legat högre upp och Sanny haft fel.

doubleT:
Njae, inte klart bättre än Lander. Ganska lika faktiskt, men Lander har faktiskt en smula bättre statistik även om det är hårfin skillnad
Lander 28 p på 41 matcher (0,68 p/match)
Larsson 23 p på 35 matcher (0,66 p/match)

Men kul att du gillar Larsson!

Brynäsgubbe: Skulle knappast kalla det något övernaturligt. Handlar mer om att det inte studsar vår väg.

Honken72: Vi skulle ha tagit tillbaka Sallinen och Danielsson.

Tgl: Något radikalt måste hända på uppehållet! Vi klev på isen igår utan någon skadad eller avstängd spelare.
Bänka någon, ta in Håkansson från Almtuna som forward. Gör nåt bara!!!

Stefan R 63: Sant du och Munkas också förstås.

doubleT: oj en timråare som är stor i käften. Första året på 20 år(?) som man går till kvartsfinal kanske man ska vara mer ödmjuk

Hej Brynäs, vill bara svänga förbi och gratulera er i efterskott till värvningen av Johan Larsson. Han är så jävla dominant och ledande att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Vilken spelare🤩 klart bättre än Lander.

Tgl: Helsingborgs IF gör samma misstag med Granen som SC som Brynäs gör med Alcen!

Anders Berg: Och tillsättningen av en PRAO elev som ytterst ansvarig för SHL-bygget är inget annat än ett hån!

{8399}: vi var nog några fler som höjde lite varningens finger men..vill du ge dig o Sanny creed för det..so be my guest

Stefan R 63: Det mest överraskande för mig är att det var typ jag och Sanny som såg detta komma innan säsongen.

Honken72: Det blir kval för Brynäs!

Tgl: Fast Brynäs styrs av kunniga och ytterst kompetenta yrkesmän så det handlar bara om tur.

Stefan R 63: Lite skrämmande att Luleå bara har en 3 p hemma de 7 senaste matcherna.
Hv hade maximalt flyt mot Timrå o stal 3 p, o efter vinsten mot Malmö, o med nya röster i båset så vet man inte vad som kan hända.
😱😱😱

Tgl: kom från en snustorr spelarmarknad. Gäller tydligen att ha kontakter.

spolaisen: Palola gjorde sitt 3e mål igår i sin tredje match för Timrå! Rödin har gjort 4 för Brynäs i år!

spolaisen: Alcen sitter lugnt!

Stefan R 63:

Laget före jaget..

Om spelarna vill fortsätta en tillvaro med höga löner, så gäller det för dem att följa gameplanen.
De kan inte göra avsteg/skär ifrån hur det är tänkt att spelet ska utföras..
Divorna får sluta med sina ineffektiva soloraider och istället lära sig att passa/spela pucken.

munkas: ja men så är det ju...tunn trupp...svag trupp...ingen spets. Målvaktshistorien under hösten som jag nu i efterhand blir mer o mer förtvivlad över..Är det 5 målvakter vi snart har haft på isen? Manner som har haft konstig coaching..
Som jag ser det här vi förlorat poäng på mvkaoset..
Manners coachning
För tunn trupp
För svag 1 a lina
För svag 4 de lina..
När det gäller nyförvärv så är det väl plus o minus...men det man visste innan serien starta BORDE ha varit vi har 3-4 spelare som inte håller måttet...Det visste vi....

JohnnyBotox: ok...ja då blir det att hålla på Luleå...;)

Stefan R 63: yes, tidigarelagd pga Luleå ska spela CHL-final någon lördag framöver

Bulten: Jo jag skrev just det "vilket elende alltså" det innebär att jag tycker att det är ett elände.

JohnnyBotox: spelar Luleå mot hv på tisdag?

Brynäsgubbe: vi flyttar alltså fokus från vårt spel..våra brister..Vissa härinne tycker vi förlorar pga av domarna och att Manner ska klaga på dem..Nu är det alltså pga vissa i laget har varit elaka förr eller i ett tidigare liv..Om man ser en röd tråd på att vi har varit dåliga i 5 år..så är det väl Rödda blomman Bertil o Scott som har varit med länge som gör att vi förlorar ..

Brynäsgubbe: nej det känns väl sådär. Tur förtjänar man oftast. Sedan har vi faktiskt haft tur det senaste. Vi hade ”tur” mot Malmö, lite ”tur” mot SAIK, lite ”otur” mot FBK (att vi inte fick in fler mål i första) och ”otur” igår. Det går väl hyfsat jämnt ut?
Kan väl dock hålla med om att 0 poäng senaste två inte speglar hur matcherna sett ut.

Lindbäck 93,8% och 1,99 GAA senaste fyra förresten, så nu är det målskyttet som spökar igen.

Måtte Luleå vara revanschsugna på tisdag mot HV. Hade hjälpt mot ångesten att ha fyra poäng ner och en match mindre spelad.

Bulten:

Alcén måste värva minst två snipers..för att BIF ska hålla sig kvar i högsta serien..

Rödin, Scott, Palve, Timashov, Olesen, Ölund, Ljungkrantz,Stömberg dessa forwards räcker inte till som fabrikatörer av mål

Investera i målgörare eller lämna SHL,,,

{8399}: Du tycker inte det?

Bulten: Vilket elände alltså.

Vi får helt enkelt hoppas att vi överlever en kvalserie om vi hamnar där, men det ser inte ljust ut med tanke på att Hv har medvind. När säsongen är över förväntar jag mig att Alcén ryker oavsett serie.

Brynäsgubbe:” Att det ens uppstår diskussioner här som motsätter sig den åsikten övergår mitt jävla förstånd.”

Vilken åsikt syftar du på?

Kolla Leksands kvittering med dragen målvakt. Hårda pass på bladet och en missil upp i krysset.

Skulle säga att inte mer än 3-4 spelare i Brynäs är SHL-mässiga. Jag har inte sett någon i laget skjuta ett sådant skott på hela säsongen. Timashov hade dessutom öppet mål.

Så jävla trött på att behöva följa ett jävla pisslag. Lag från hål som Oskarshamn drar förbi oss på en säsong. Hur fan är det möjligt. Ett kvitto på föreningens totala misslyckande.

Att det ens uppstår diskussioner här som motsätter sig den åsikten övergår mitt jävla förstånd.

Känns inte helt rätt att han antyder att något övernaturligt ligger bakom förlusterna.
Uppladdat:

500x0-b84a1358-2c3d-41cf-a8fa-8f07810dde84.jpeg

munkas: Jag förutsätter att han inte går möjlighet att göra om misstaget!

{8399}: Hoppas att vi kan bygga på en scoutingverksamhet framåt. Det behövs.

xxx BIF xxx: Ja absolut, sportchefer kan ju inte resa världen runt och scouta utan de måste såklart kunna ta in spelare på stats och rekommendationer också.

Brynäsgubbe: Jag håller med! När det bränner till så drar tränaren! Hur otroligt dumt får det vara??

Brynäsgubbe: fast vi har ju haft bra förstalinor också som producerar
men då det gått dåligt då så har vi inte haft avlastande andralina har det hetat.
Klart det bästa hade varit att ha 4 förstalinor varav den bästa får mest istid men är det rimligt?
Det är mer än en producerande första lina som behövs iaf - det har vi själva bevisat

Brynäsgubbe: Scott har personligen nästan gjort fler

{8399}: Jo det är väl en del av scoutingen att faktiskt se spelaren spela.
Men du har tydligen en annan åsikt.

Det här satte perspektiv på're... 58 mål mot våra 17.

Makalöst uselt.
Uppladdat:

500x0-596f0086-622e-46c4-a7eb-79dcd3e9b38a.jpeg

Peja: ”Skulle kunna komma med massa spelarförlag men ser inte poängen med det. Brynäs har en okej spelarbudget men inte ett okej lag”

Men en sportchef kan ju inte bara peka på en spelare och trä på ”en bra start”-tröja till den lön alcen finner skälig.
Så att du ger ett namn som varit bättre säger inte ett skit då vi varken vet om den ens vill överväga att komma hit eller om så till vilken lön de först kräver.
Klart våra spelare kostar.
De senaste sillyna har du sagt att det inte går att värva vad som helst till vilket pris som helst. Dyrt fram ger billigt bak.
Det är väl det vi fått - ifrågasätter du det nu?
Som sagt Dima veven, Berra, palve Hedberg rödin osv är spelare som inte kommit upp i nivå från ifjol sett över hela säsongen och limpan har varit seg in i serien och kinnvall har varit och spelar skadad
Mycket av budgeten ligger där
kvist, Birger och lite ljungen har inte blivit shl-spelare heller än och är de för billiga som måste in för att ha råd med dyra

xxx BIF xxx: Sportchefen måste väl ändå inte se alla nyförvärv spela? Hen har väl andra ögon och öron?

Peja:
Nä - precis, och dem hade han väl sett förr, eller?
Och de var sämre nu än ifjol och gjorde därmed laget sämre.
Palve förlorar grymt med puck och närkamper, och i brist poäng framåt är hans roll klandervärd.
Men hade alcen fått poängen från ifjol från honom så kunde palve fått godkänt kanske.

Så de frågetecken som fanns var väl de som kom nya - och hur du då kan påstå att han värvat nyförvärv utan att se dem likt BZ förstår jag inte då det är kända spelare som primärt inte levererat.

JawKee: Tung förlust idag men vi kommer igen.

Peja: Brynäs resultat är svartvitt om du går efter tabellen. Det går inte att feltolka. Anledningarna till det är en annan sak.
Ja, enligt dig är Alcén underkänd. Tur att vi alla får ha en egen åsikt :)

munkas: Jag håller med om att det var det största misstaget. Tror inte heller att Alcén gör om det misstaget, så dum kan ju ingen vara. Nu kan vi bara be till hockeygudarna att HV inte gör en enorm slutspurt. Kvalspel kan sluta hur som helst.

Peja: Det viktigaste som du skrev är klubbens resultat. Ingen av oss är nöjda.
Nu ska jag gå och tryna - ha en bra kväll!

JawKee: Självklart är inte allt svartvitt. Dessvärre är Brynäs resultat inte i närheten av att vara godkända. Alcén är underkänd men förhoppningsvis blir han bättre med tiden, annars kan vi säga hejdå till SHL-platsen. Det kan fortfarande bli så att Brynäs spelar i allsvenskan redan nästa säsong…

« · 2463089 · »