1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736815 inlägg · 7967 ämnen
« · 2463713 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{204}: Den där tacklingen skulle säkert resultera i 5 matcher i SHL. Klockren tackling anser jag även om den samtidigt tar i huvudet men det är ofrånkomligt. Den största kraften sitter ju i bröstet men när det tar stopp för Kadri så åker ju huvudet naturligt framåt och Troubas axelkåpa tar på hakan.

Få i SHL är duktiga på open ice tacklingar, men Berra är en av dom. Blivit mer sällsynt att han delar ut dom dock då det brukar resultera i avstängning…

Treklövern1912: Sklenicka har väl gjort väldigt många liknande, fast inte lika hårt alls.

SaggeBoy: Trodde han var klar redan. Allt enligt oraklet Pettis.
Vore ju klart intressant inför slutspurten då vi inte verkar få tag i något bättre eller något alls för den delen. Men som någon sa så är det inte kört för Eisbaren än så vore konstigt om han släpptes. Vi behöver nån som går för mål och inte bara avlossar pliktskyldiga alibiskott.

SaggeBoy: Eisbaren ligger fortfarande i ingmansland med 9 matcher kvar att spela. Det ser säkert nedåt men de kan med en bra spurt nå slutspel. Det är väl det som avgör.
Uppladdat:

500x0-5f81d87d-6c12-40bd-a1d4-9edb962733b0.jpeg

SaggeBoy: Tacklingen hade aldrig hänt i shl då inga spelare med den tacklingsskickligheten finns ngt shl lag. 🤔

{204}: så ska hockey vara .. helt ok ! Ej mot huvudet ! i shl hade det nog varit avstängning och böter! Tycker dom borde släppa lite så. Vara noga med målvakten och släppa på ganska mycke =)

Jugge:

Undrar vad denna tackling hade gett i SHL?

Här blev det inte ens 2 min

I efterföljande slagsmål blir det dessutom pp för Rangers då Trouba får med sig Dube för 5+10 fr instagator penalty. Rangers gör dessutom mål på sitt PP.

Älskar när hockeyn är såhär.

www.sportsnet.ca/nhl/video/rangers-trouba-lays-out-flames-kadri-with-massive-hit-before-fighting-dube/

Hur vart det med Clark? Nån som vet nått? Läst?

Svensson_62: I bastun i ERPen i så fall 😂😂

spolaisen: Manner kanske är lämplig för detta 🙂

Tigerhjärta:

Axle San behöver en medmänniska, då han inte mår bra. Hockeysnack har inte möjlighet, att ta hand om folk som är i behov av samtalsterapi..

{8399}: Hur kan du tro att det skulle vara ”huggsexa” om Palve. Han är ju död på svenska marknaden efter att först LHC och nu Brynäs vill skeppa honom trots kontrakt. Dessutom ett dyrt kontrakt som även gäller nästa säsong.

Med tanke på kontraktsvärdet så lär det vara ytterst få, om något, lag i Liiga som vill ta över kontraktet. Lyckas Alcén skeppa Palve utan att Brynäs måste ta en del av lönen så har han gjort det bra.

{8399}: Tur att han är gift!

Kebab_House: det ryktas lite att han skall bli utköpt av Ducks.
Han har ett år kvar på kontraktet och har högts lön i Ducks men spelar ofta i 3e kedjan och varit nere i 4e också. Och Ducks håller på att bygga om laget så det är inte orimligt att de köper ut honom

nittontolv: haha, undrar om din sambo är hans frikort också.

Kebab_House: Hoppas inte eftersom han är min sambos frikort sen guldet 2012 :~(

munkas: det ryktades väl att Palve var på väg hem till Finland när han blev bänkade men sedan kom skadan på både JL och Rödin och en lövtunn marknad. Eller minns jag fel?

{8783}: Din härliga optimism tycker jag förgyller vårt forum också. Du får mig att känna mig lite mindre deprimerad härinne.

munkas: 🤣 Tack för att du förgyller vår forum med dina vassa och pricksäkra inlägg. Det lyfter vårt annars lite dystra forum i dessa tider.

Hur stor sannolik är det att Silfverberg kommer till brynäs nästa säsong, är det nåt snack om det? har läst lite om det men har inte så bra koll som ni har

munkas: Kanske Alcén högg honom och förlängde med tre ytterligare år 😂

{8399}: Det är väl dock inte helt omöjligt att Palve var ute på marknaden under en tid utan att någon var intresserad?
Under denna tidsperiod så måste man nog säga att hans kontrakt var ett av de minst åtråvärda kontrakten som fanns på hela marknaden, inklusive granngalaxen.
Han producerade inga poäng, var en säkerhetsrisk bakåt, hade en hög lön och dessutom kontrakt över nästa säsong. Vilken normalbegåvad sportchef skulle hugga på det??
Jag kan endast komma på en men han fick köpförbud av styrelsen då spelaren redan tillhörde organisationen…

Tigerhjärta: det står ”Palve lämnar inom kort” och Höken hade fel, vi kan lämna det där.

Tigerhjärta: Jag tror på Manner i alla fall och på denna ”döda marknad” så skulle det ha blivit huggsexa om Palve.

{8399}: Nu släpper iallafall jag denna diskussion. Helt omöjligt att diskutera med en person som uppenbarligen inte har kapacitet nog att förstå vad som skrivs.
Ber om ursäkt till övriga HS-medlemmar för nedkladdandet av forumet.

Lemp: Det kan ju förstås stämma som alla rykten men jag håller det som osannolikt. Kolla vad som värvas denna säsong, fan allt, krymplingar, pensionärer, fan och hans moster.

{8399}: Han har ju bara rätt 99,9% av tiden. Men den här är nog absolut fel baserat på din magkänsla och på lagets tränare som såklart inte kommer bekräfta någonting. Man förstår varför så många knäppa världsledare kommer till makten..

Tigerhjärta: Faktum 😂😂😂😂 ryktas och faktum går liksom inte ihop.

{8399}: Du får tro vad du vill, men faktum kvarstår, Palve har varit på marknaden. Lemp har ju till och med länkat artikeln som ”bevis”?!
Människor alltså, ibland skäms man över att tillhöra denna art..

Lemp: ryktas, ja, du skrev det själv. Tror du alltid Höken har rätt eller?

{8399}: Skaffa plus då så kan din alternative reality krossas eller kan du leva vidare i förnekelse.

Så underligt att Manner inte går in i detalj i media om spelare som ryktas bort 😱

Lemp: låst artikel men så här så Manner när Palve petades:
Tränaren Mikko Manner förklarade beslutet i C More.

”– Vi har bästa laget för den här kvällen. Vi har rätt roller i laget. Oula har jobbat riktigt, riktigt bra och kommer komma tillbaka starkare. Han behöver lite träningstid och vi gör allt för att han ska hitta sin bästa form, säger Manner.

Manner är beredd på att spekulationer om landsmannens framtid i Brynäs kommer komma.

– Det är alltid spekulationer. Det får vara där. Vi stöder honom och han jobbar riktigt hårt. Han är vår spelare och vi litar på att han hittar sin bästa form för att hjälpa laget.”

Tror bara det är nåt rykte i artikeln.

DoNaka: mer realist än negativ skulle jag säga. Brynäs scoutinvignings håller ju inte toppklass direkt.

{8399}: Vad surrar du om egentligen.. Vadå inte tror på det. Här är artikeln som Tigerhjärta syftar på.

{8399}: … du missar hela poängen. Din negativitet är ändå smått beundransvärd. DET GÅR ATT LYCKAS MED BILLIGA VÄRVNINGAR. Alcén värvade in Johannesson, där har du bevis på att det är fysiskt möjligt.

Tigerhjärta: Jag tror inte på det, tror det var mer spekulationer från podden.

{8399}:
Som idrotten ser ut idag är väl alla ute på marknaden konstant.

{8399}: Han skrev det tidigare under säsongen, ja. Men artikeln får du leta upp själv.

Tigerhjärta: ”Skriver expressen (MrMadhawk) att Palve är på marknaden så stämmer det med största sannolikhet.”

Ja men skriver han det då? Har inte läst nåt sånt.

AW-M89: chansen finns såklart men jag är skeptisk till att han gör tre forwardsfynd som bildar en bra förstakedjan men jag hoppas förstås.

{8399}: han lyckades med Johannesson så varför inte ?

{8399}: ”Såklart inte, Palve skulle vara ganska eftertraktad på marknaden.”

Varför snackar du när du uppenbarligen inte har koll?
Skriver expressen (MrMadhawk) att Palve är på marknaden så stämmer det med största sannolikhet.
Så jo, Palve har visst varit på marknaden Axle San..

DoNaka: "Det är omöjligt att göra billiga värvningar som producerar bra eller? Så du menar att Suomela, Möller etc, alla kostar 300.000+ i månaden? Finns väl MÄNGDER av spelare som är billigare än Rödin/Larsson/Timashov som skulle göra det bättre i en förstakedja?"

Jo visst men tror du på fullaste allvar att Alcén skall lyckas med det?

Ticko :

Ja Skellefteås supportrar blev skitförbannade när Leksand snodde honom haha

{204}: okej det förstår jag. Lindholm har varit riktigt bra de få matcher som jag har sett Lif i år.

{204}: Wood can be found very near you know 😂

DoNaka: ja det får vi hoppas. Tycker dock att palve får väldigt mycket skit på slutet som han inte riktigt förtjänar. Jag vet att han har gett bort ett par matcher men det är det många fler i laget som har gjort. Senast så var det kinnvall som slog en idiot pass mitt i banan så att rögle kunde etablera tryck i vår zon och sedan göra mål. Rödin som är kapten har ju inte ens varit nära att prestera, på sin höjd några få matcher.

Peja:
Ojämnt och endimensionellt beskriver hur Brynäs spelar?

Ticko :

Kemin blir det nog inga problem med. Mer orolig för skador på spelare

Det återstår och se.

Jag skulle bli mer orolig ifall Lindholm eller Mantas skulle bli långtidsskadad än Peter.

Seriens bästa defensiva back och målvakt enligt mig.

Knock on Wood

Tgl:
Det beror på vad man vill. Rätt oklart vad JAEG vill? Då är det svårt att se strategin också. Finns det en strategi förutom "men är öppen för både forwards och backar"?

« · 2463713 · »