1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736828 inlägg · 7967 ämnen
« · 2463572 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
dabif: håller med

{204}: få se hur lagkemin blir nu när frälsaren återkommer... Tror du att det kommer att bli några problem?

{8399}: Det är omöjligt att göra billiga värvningar som producerar bra eller? Så du menar att Suomela, Möller etc, alla kostar 300.000+ i månaden? Finns väl MÄNGDER av spelare som är billigare än Rödin/Larsson/Timashov som skulle göra det bättre i en förstakedja?

AW-M89: Rödin har ingen anledning att lämna. Han kommer inte att få det bättre någon annanstans, varken sportsligt eller socialt. Palve kan däremot tänkas vara sugen på att testa något annat, han är knappast särskilt rotad i Gävle, och är ju lite av en hockeynomad. Brynäs skulle nog gärna skeppa Palve efter säsongen, kan inte se att han är värd kostnaden, alldeles för ojämn och endimensionell.

Peja:

Skulle tro att Ashton, Kandegård och Karlberg är de 3 som ligger närmast tillhands att få "lämna" Ashton tror jag dock bli kvar men det är ju som sagt överflöd på forwards nästan nu.

DoNaka: Ja vilken bra idé, vi värvar ihop en jättebilligt och bra förstafemma.

Peja: Palve blir ju knappast kvar nästa säsong, trots kontrakt.
Rödin måste göras något åt. Mäktar han med 4 mål under en hel säsong gör han ingen nytta som du säger. 300 000 som Rödin har är han inte värd.

Tgl: Skaplig värvning. Ska vi gissa på hattrick mot Bif på hemmais?
Odds 1,06

Peja: Orsaken till Rödins måltorka är just det att han har fått order att börja jobba med defensiven. Orkar inte med båda bitar.

😎😎😎😎😎

Tgl: Det kanske finns brödsmulor som Brynäs kan få från Leksand? De har ju otroligt många forwards nu. Typ Ashton skulle vara en stor tillgång.

dabif: Det förekom uppgifter om att Brynäs var beredda att släppa Palve om någon klubb tog över hans kontrakt. Var för några månader sen, minns inte om det var Abrahamsson på Sportbladet eller Svensson på expressen. Gissningsvis ville ingen ta över Palves kontrakt eftersom det sträcker sig över nästa säsong också. Ett riktigt dåligt kontrakt av Alcén, tyvärr. Det är nog vanskligt att ge flerårskontrakt till humörspelare som Palve, han behöver nog den ständiga blåslampan som det innebär att inte ha ett långt kontrakt, då måste man alltid prestera.

Auchinleck: Cehlarik klar för Leksand! Alcen sitter lugn, jagar inget speciellt ”men är öppen för både forwards och backar”? Vet han inte vad man behöver? Hittills strategin inte varit rätt i alla fall🥱

AW-M89: Rödin och Palve är endimensionella och tillika dyra spelare som naturligtvis måste spela högt upp i hierarkin med istid i powerplay och allt vad det innebär. Som du är inne på finns knappast ekonomi till något annat heller. Om Rödin inte levererar framåt är han ärligt talat inte en särskilt stor tillgång då defensiven aldrig har varit en av hans styrkor.

dabif: Såklart inte, Palve skulle vara ganska eftertraktad på marknaden.

DoNaka: tror du det finns ekonomi för det?

DoNaka:
"Hoppas att man värvat så pass bra att Rödin & Palve är självklara 3e-kedjespelare i Brynäs säsongen 23/24."

Ett gediget lagbygge med utsökta rollspelare i tredjefemman.
What could go wrong.

Tigerhjärta: Har man försökt det, eller är det bara här på forumet den önskan har funnits?

Silfverkroken: Iom att man har försökt göra sig av med Palve under säsongen har jag ytterst svårt att tro att han blir kvar nästkommande säsong.

DoNaka: Spelar Palve fortfarande i Brynäs 23/24 är nog risken att vi inte värvat särskilt bra...

Forsberg 1978: Mmm, så kan man teckna upp nytt abonnemang sen inför S 24/25 när vi inte har samma trupp, samma tränare och förhoppningsvis inte samma sportchef.
Eller så blir det Allsvenskan fr.o.m nästa säsong på obestämd tid..?
Det finns massa roliga scenarion att fundera på.

Pasman: Ja fokus är bara på att undvika kval så kan man säga upp cmore och lägga ännu en skitsäsong bakom sig.....

Pasman: Hoppas att man värvat så pass bra att Rödin & Palve är självklara 3e-kedjespelare i Brynäs säsongen 23/24.

Treklövern1912: Bara o be om ingenmansland. Denna säsong är ett steg tillbaka och tillbaks på ruta 1. Är det som alcen säger att laget är 80% klart till nästa säsong så hoppas jag det är en hel del nya klara, annars får vi nog leva med hjärtknäppar och ångest ett par år till åtminstone. Åååå vad kul.

{8399}: Skrev ju förut att du kan ibland vara rolig också ;-)

dabif: Vinner vi bara säsongens sista match så är jag nöjd.

{8399}: Ingenmansland ger inga hjärtproblem så det är okej för mig. Men det får inte bli för spännande i tabellen, jag har kommit upp mig i åren och söker mer trygghet än spänning nu Haha...

Auchinleck: Känner mitt Brynäs allt för väl.

KulaShaker: du har nog rätt där. Lindbäck är bara ett stort ???

SaggeBoy: Annars brukar våra nytillskott snabbt anpassa sig till normal Brynäsnivå.

Synd bara att nya målvakten behöver nog lika lång tid som lindbäck att komma till rätta eller :P haha skojar han är nog bra finns inga målvakter som lindbäck =)

Bulten:
Fortfarande måndagspsyke?

Bulten: Slutspelat är troligare än slutspel kan man säga.

Treklövern1912: Ser det som en omöjlighet att vi spelar slutspel med tanke på vilka lag vi har framför oss. Kommer vara fullt upp att hålla Hv bakom oss vilket jag tror vi misslyckas med dessvärre. Speciellt då vi har en match kvar mot just HV.
Men en kvalserie med Olkinuora i kassen borde gå vägen!

Treklövern1912: Så du anser att jag har fel? Som jag ser det så står du för fantasin och jag för fakta i detta fall.

{8399}: Har sett förut att du är en person med mycket fantasi ;-) Och rolig kan du också vara.

Treklövern1912: ”HV har följande 4 matcher hemma, Fbk, Öik, Rbk, Saik och följande 7 matcher borta, Lhf, Vf, VL, Lhc, Lif, Bif, IkO.
Hemma kan de få max 7 poäng och borta också max 7 poäng. ”

Max 12 poäng hemma och 21 poäng borta får jag det till.

Både isac Brännström och André prettersson missar ju matchen imorgon mellan hv och Luleå

Malken: HV har följande 4 matcher hemma, Fbk, Öik, Rbk, Saik och följande 7 matcher borta, Lhf, Vf, VL, Lhc, Lif, Bif, IkO.
Hemma kan de få max 7 poäng och borta också max 7 poäng. Börjar imorgon borta med en nollpoängare mot Lhf. Då har jag förstås räknat med att de får 3 poäng mot oss i Gävle. 46+14 = 60 poäng.
Brynäs har 6 matcher hemma, IKO, MIF VF, ÖIK, HV, VL. och 5 matcher borta, LHC, LIF, SAIK, LHF, TIK. Hemma räknar jag med 5 poäng och då räknar jag med såklart 0 poäng både mot MIF och HV. Borta räknar jag med 6 poäng. 50+11 = 61 poäng.
Nu kan man se tydligt hur viktig det är att istället vinna matcherna mot MIF och HV.
Vinst mot HV skulle ändra ge 64 poäng för oss och 57 poäng till HV. Vinst också mot MIF skulle öka poängskörden för oss till 67 poäng.
Viktiga matcher borta är mot LHC och LHF. Vinst vid dessa matcher öppnar möjligheten för plats bland de 10 bästa.
Nu tror jag att Brynäs spel efter uppehållet blir bättre i och med att vi får in Olkinuora som förste keeper. Laget får vila och träna sig i form under uppehållet.
Ser framemot en fin avslutning på säsongen med stundande slutspel.

{7981}: Nästa match blir förmodligen betydligt mindre krampaktig om Luleå slår HV imorgon. Annars snackar vi kramp - jag håller med.

munkas: Tålamod tror jag är nyckeln till framgång med detta spelsystem. Ett par, tre säsongers nötande sen tror jag att det kommer att bära frukt.

Bulten: efter att ha haft pressen på sig under en tid och när man fick ett avstånd så slappnade man av lite för mycket skulle kunna vara en teori.
Det har på sista tiden varit en del konstiga missar där man missar i byten osv.

Är rädd att nästa match kan bli lika krampaktig som mot Malmö.

Två saker som blir väldigt viktigt är Disciplin och hårt arbete av alla (blåställ på)

Farsang: Jag tycker det är en kombination av båda. Manner har satt ett spelsystem som bevisligen hämmar spelarna eller helt enkelt inte fungerar. Detta plus att han är en riktigt dålig matchcoach gör att det blir underkänt.
Att sen Rödin gick ner sig med 100% över en sommar var det nog ingen som hade räknat med.

Tigerhjärta: ”Men tycker inte man skall dra ALLT för stora växlar av föregående vecka.”

Nä det kan vi inte, håller med,
men vi kan inte blunda för hur det sett ut under summan av alla matcher och då har vi haft dippar efter vi stått upp bra någon match på raken - så vi får hoppas att vi iaf bryter den trenden och ger bra motstånd i varje match resten av grundspelet. Det är en förutsättning för att sen hitta nyckeln till framgång.

Tyvärr har nya HV-staben fått resultat, och man kan börja tro på det man gör även från spelarhåll (inte bara floskler alltså) Hade varit så mycket bättre med magplask från start från deras sida.
Jag tror HV kommer nu. De borde ha bättre lag än vad tabellen säger.
Men det blir ingen färjestadvändning.

KulaShaker: Det rimmar dåligt med att det skulle innebära oskärpa för att man är på "säker" mark. Det är ju snarare så att det löser knutar och man ska kunna spela mer avslappnat. Att dessutom jaga en slutspelsplats är lättare än att vara jagad.
Nu får HV istället ta fördel av att jaga och vara i medgång medans Brynäs får känna press och stress vilket sällan är gynnsamt.

munkas: men… men det är väl Manners fel och inte bristen på prestation hos våra ledande spelare eller?

{8399}: Ja, det är vanskligt att sitta och vänta på medstuds när det varit motstuds i 5 år…
Vassa spelare sätter lägena, de mediokra avslutar i magplattan.
Rödins 4 kassar den här säsongen är otroligt svagt exempelvis.

Ticko : Lite mindre oförmåga kanske det hade sett bättre ut?
Sista målet kanske kan se ut som otur till exempel men så är ju inte fallet lika lite som ett stolpskott från oss själva är otur.

Tigerhjärta: helt rätt. Hoppet lever i allra högsta grad. Brynäs gör tre bra matcher. Lite medstuds så hade det nog sett annat ut

Bulten: Nej, du säger en sak jag säger en annan,

« · 2463572 · »