Brynäs IF

713994 inlägg · 7953 ämnen

A propósito de nada

« · 2463968 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
SaggeBoy: Luleå är överlägsna
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kollar inte på matchen.. hur ser det ut? Spelar dom bra hv? Eller tur mål ?
Kommentera


Sv: A propósito de nada
Zappaholic: pp nu .Hv..känns inget bra .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Zappaholic: Luleå tar detta.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hv 71. Leder =(
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Stefan R 63: HV är ju fullständigt utspelade. Men de leder…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Ny målvakt Då satsar Brynäs på 11 0-0 matcher. Då blir det 11 poäng till. Hoppas det räcker .👍
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: HV har inte löst något förutom att dom löst in några turbiljetter. Var genomusla mot oss och ser inte bättre ut nu mot Luleå. Turen kan inte stå dom bi hur länge som helst.
Både ni och Lule är bättre.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: Fast visst finns det mycket vidskepelse bland idrottare?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
mk: vi kan ju också prata om att vi fick för mycket luft ..när vi vann turligt mot Malmö. O sen trodde att nu är det klart nu är det slutspel på...gång...Brynäs adelsmärke de sista åren att tro att vi är bättre än vi är
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Du vet att vi har fått en ny målvakt nu. Där har du svaret.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: Om vi är bättre än dom 2 lagen , varför har inte laget visat det ??? Väntar dom bara för att göra det spännande ?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Ska man inte låta serien gå iaf innan vi fastslår att Brynäs spelar kval?
Hur många såg denna utveckling på HV förra veckan?

Ärligt nu?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Vi är bättre än de två lagen. Slutspelet väntar för oss. Vi ska ju spela mot mig Lhf och hv. Sedan har vi 8 matcher ytterligare på oss.
Henrik Strid är skaplig i golf spelade med honom i somras. Men han fick stryk förstås.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Helt plötsligt kan vår match mot Luleå borta den 28/2 bli det som avgör hela säsongen, dom flesta hade väl tänkt att matchen mot HV den 4/3 skulle vara den ”avgörande” matchen.

Oavsett vilket så kommer man leva med ångest över ovissheten fram tills sista matchen…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
JawKee: yes, det har studsat fel för brynäs i år. 135 ggr har det studsat fel. flest felstudsar av alla lag i hela serien. som det kan slumpa sig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Tror sista kvalplatsen står mellan oss.. HV71 har agerat och löst sina värsta problem.. Våra sportchefer i Luleå sover fortfarande och ansåg Komarov och Kempe som goda ersätter till Omark och Andreasson så står nog mellan oss nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: Allvarligt-Nej. Det kommer skita sig oavsett!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Börjar bli trött på detta hånande av Manner för sitt uttalande som är allt annat än kontroversiellt. Precis samma sak som att säga att man inte har studsarna med sig eller att slumpen avgör. Vilket är precis vad som händer.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: klarar förfan inte hålla hv bakom oss . Kunde varit 12 pinnar före förra veckan . Då bestämde enligt Manner hockeygudarna att Brynäs till slut SKA ner i allsvenskan . Så nej några 6 poäng på Luleå tar inte detta lag in ..
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Fan ännu trubbigare framåt dock. Gjort minst antal mål i ligan tillsammans med Malmö. De kommer behöva många chanser idag för att kunna vända idag är känslan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Danne66: Vi måste ta in sex poäng på Luleå på 11 matcher, har vi det i oss?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Treklövern1912: men inte lika dåligt lag
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Lika dålig publik i Luleå som i Gävle
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jan Grismöbel: Det är nog bättre att slåss med Luleå om kvalplatsen. Där har vi större chans som det ser ut nu. HV viker sig inte nu.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge: Hv 1 pinne efter just nu.
Å Alcén sover sött
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Många kloka ord Peja, jag håller med i allt du skriver. Då våra egna juniorer uppenbart inte håller tillräckligt hög nivå för närvarande så borde vi fortsätta spåret att värva unga utvecklingsbara spelare likt Johannesson och Strömgren. Dom går att hitta i HA om man ger scoutingen den tid och resurser som krävs.

Vad gäller Dima så ryktas ju han vara klar för Växjö. Kommer säkert göra det bra där med deras ramstarka defensiv. Känns som Växjö har råd med en spelare som faller ut ramarna mer än Brynäs. Jag hoppas inte Alcén funderar att förlänga iaf. Var någon som skrev att Dima gjort mycket poäng, men granskar man det lite djupare så ser man att det är väldigt mycket 2:a assist, inte lika mycket värt i min bok.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: ”Jag tror att vi överskattar många av spelarna, särskilt framåt.”

Jag kan nog beskyllas för mycket men att jag skulle övervärdera Brynäs spelare är inte en av sakerna.

Palve är ett hopplöst fall som man aldrig skulle ha förlängt med.

Rödin har sett bättre ut under andra tränare men kanske har skador tagit ut sin rätt hos honom. Tror dock att man skulle få ut mer av honom.

Dima är en humörspelare helt klart men alla lag måste ha råd att ha en sån spelare i uppställningen. Kan tänka mig att han är ganska åtråvärd på marknaden och jag skulle kunna se honom göra det bättre i ett annat lag, under en annan tränare. Dessutom har han gjort klart godkänt med poäng och är väl en av dom, i ligan, som gjort mest poäng i pp.

Nej, många bra inputs på mitt inlägg men jag har inte läst något som övertygat mig om att det huvudsakliga felet ligger hos någon annan än manner.

Manner är lätt att gilla och alcen framstår som arrogant. Kan vi se bortom det när vi bedömer dom?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Ja men jag skulle inte bli förvånad om Alcén förlänger i fall Timashov vill, det är lite typiskt Brynäs. Vad ska Alcén hitta på i stället, han har noll kontakter känns det som.
Såg att Skellefteå spanar efter Veini. Inte alls förvånad
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bratwursten : Visst har Brynäs misslyckats med att få ut maximalt av spelare de senaste åren, särskilt lite äldre spelare. När det gäller yngre spelare tycker jag ändå att Manner får ut ganska mycket av deras kapacitet.

Här är alla spelare som är 25 år och yngre i dagens lag:
Lindstein - Lite upp och ner, men har också haft en del skador. Tycker Manner har matchat honom bra.
Strömgren - Får ut mycket av sitt spel. Har mer utveckling i sig, men bra coachat av Manner.
Ljungkrantz - Kanske borde ha fått mer istid, men samtidigt en spelare som i grund och botten inte borde ha varit i truppen. Borde ha spelat i allsvenskan den här säsongen. Tycker Manner har fått ut ganska mycket av honom ändå, sett till hur bra han är just nu.
Kvist - Mycket istid, men händer inte mycket. Åter igen, en spelare som inte borde ha varit i truppen. Inte Manners fel att han inte utvecklas mer.
Johanesson - Kanonbra utveckling, finfin coaching av Manner. Har helt rätt roll.
Birgersson - Samma som Kvist, mycket istid i relation till prestationerna. Borde spela i Allsvenskan.
Hedberg - Kanske den som sticker ut i negativ bemärkelse. Kan mer, men har uppenbart svårt att hantera intensiv forechecking som i stort sett alla motståndarna praktiserar. Hade kunna fått en mer offensiv roll, men backsidan var obalanserad och det är svårt att se vad Manner skulle ha gjort annorlunda.
Eklind - Rätt roll, bra utveckling.
Kinnvall - Rätt roll. Får nog ut maximalt av honom, med hans skade- och sjukdomsproblematik i åtanke.
Ölund - Rätt roll, får nog ut maximalt av honom.

Mycket text, men sammantaget tycker jag att Manner får ut mycket av de yngre spelarnas kapacitet. Naturligtvis kan han inte göra bra SHL-spelare av vem som helst. I de fallen där Manner har haft bra talanger att jobba med - som Strömgren och Johanesson - så har han också fått till en fin utveckling.

Hedbergs misslyckande lägger jag till stor del på Alcén. Backuppsättningen balanserades på ett sätt som gjorde att Hedberg aldrig var aktuell i den offensiv roll som han skulle behöva för att blomma ut. Därmed en olycklig kontraktsförlängning. Det är svårt att se hur Manner skulle ha matchat honom annorlunda.

Med allt ovan i åtanke framstår det som en god idé för Brynäs att fortsätta ta in bra unga spelare utifrån - som Johanesson och Strömgren. Det är förmodligen en bättre strategi än att försöka damma av 35+are som finns i Alcéns mobils kontaktlista. Det skulle också bli en rejäl förbättring, i synnerhet vad gäller bredd, om man dumpade några av de egna produkterna som inte håller måttet och ersatte med bättre unga spelare utifrån.

Vart blickarna borde riktas? Tja, det finns många hockeyspelare i Sverige, men Stockholm är Sveriges största hockeydistrikt och saknar ett SHL-lag för närvarande...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lapad: Snarare skulle han prestera bättre i ett lag med stark defensiv där han inte behöver ta ett defensivt ansvar, vilket han inte klarar av
Kommentera

Sv: A propósito de nada
lapad: Ja, det är ju svårt att veta. Min uppfattning om Timashov är att han förmodligen behöver en konstant blåslampa och att han överskattar sig själv en aning. Han var en injektion förra säsongen, men nu har motståndarna scoutat honom, det är tydligt att motståndarna vet att han är en skicklig pucktransportör och håller honom på utsida - och att han saknar ett effektivt motmedel.

Palve fick ju sparken av dåvarande bottenlaget LHC innan Sundlöv välkomnade honom med öppna armar och Alcén var bussig nog att förlänga kontraktet, Rödin har ju nästan bara spelat i Brynäs men inte varit framgångsrik någon annanstans, Timashovs karriär står och väger nu.

Det ska bli intressant att se Timashov i en annan SHL-klubb nästa säsong. Det är väl ganska otänkbart att han skulle få kontrakt i Nordamerika eller Schweiz, eller att han skulle vilja flytta till KHL... och för den delen otänkbart att Brynäs erbjuder nytt kontrakt. Kan tänka mig att det är en spelare som en del SHL-sportchefer är sugna på att värva och se vad deras tränare kan åstadkomma med honom. Han är nog ett ganska intressant "projekt" för en del klubbar.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag håller med om det mesta du skriver men jag är övertygad att Timashov skulle leverera betydligt bättre i ett annat lag med bättre medspelare.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Attila: Det kan mycket väl vara så att det blivit en flopp! Vi har förlängt med Hedberg och Palve och ändå blir det floppar! Man vet aldrig, det är det ena, det andra är, och det är min huvudpoäng, Alcen är inte DÄR eller så är han DÄR och misslyckas hela tiden! Vi behöver en SC med lite idéer och en förmåga att knyta ihop säcken! Vi ligger nu 1 plats från kvalspel och jag tycker att Alcen när han någon gång uttalar sig framstår som väldigt arrogant. Men vem är jag att uttala mig!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ja, och där är Olesen en bra spelare…?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Eller har vissa av dessa spelare en större förmåga men får inte ut sitt spel i Brynäs?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Attila: Vi har en uppsjö av spelare för 3e och 4e linan i truppen, tyvärr.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Samtidigt gjorde ju faktiskt Olesen ett hattrick i en match, så om vi bortser just den matchen, så har han gjort 9 mål på 40 matcher. En bra målskytt anser jag vara någon som gör mål kontinuerligt, och inte 2-3 mål under en och samma match var 13e match. Jag ser gärna Olesén kvar i Brynäs, det är ju en klockren spelare i en 3e/4e lina, väldigt hög arbetsmoral, som dessutom tänder till och gör poäng emellanåt.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Rico01: det har vart på tal, men det är
Väl inget som Brynäs har bekräftat.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
AW-M89:" Där har du fel. Han lämnade för att KD tog beslut om sporten över hans huvud."

Och beslutet var ju att kicka tränarna, varför tror du att inte Sundlöv fick vara med och ta beslutet?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
KulaShaker: Vejdemo hade varit en bra framtidsinvestering på flerårskontrakt om kroppen är hel nu. Tveksamt om han har så mycket att komma med kortsiktigt. Lång skadefrånvaro med muskelskada och en spelare som lever mycket på sin dynamiska skridskoåkning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Timashov tror jag skulle prestera i rätt omgivning. Ta lag som FBK Växjö SAIK skulle han nog få ut betydligt mer av sin speed och att hålla i pucken.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Jag tror att vi överskattar många av spelarna, särskilt framåt. Det är nog bara Larsson och kanske Scott som hade gått in i något annat SHL-lags toppkedjor, Kvist och Birgersson hade inte ens gått in i de allsvenska topplagens fjärdekedjor. Tror inte vi Brynäsare ser riktigt objektivt på spelare som Rödin, Palve och Timashov. Noterar att många vill behålla Timashov, tycker det säger mycket om hur verklighetsuppfattningen är gentemot hans förmåga.

Väldigt spekulativt men att ha humörspelare som tilltänkta ledande spelare tror jag blir destruktivt för hela laget. Om man har ledande spelare som alltid presterar och alltid går i bräschen lyfts hela laget, det blir lite motsatsen i Brynäs.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
bradberry: Jag hör vad du säger, får man ta ett ansvar som man inte behärskar kan det absolut bli fel men inte denna monumentala genomklappning defensivt som vi sett i år. Det köper jag inte.

HS borde lägga upp en omröstning om vad orsaken är till säsongens genomklappning. Intressant att se vad alla tycker i frågan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Hej! Är Karhunen fortfarande skadad? Han hade väl problem med ljumskarna vill jag minnas att ni pratade om här för ett tag sedan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Rätt tydligt att Olesen kan prestera när han slipper bära Palve på sina axlar :)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Axle San: "Sundlöv hade han lindad runt sitt lillfinger så att han till och med lämnade Brynäs för att backa PA."

Där har du fel. Han lämnade för att KD tog beslut om sporten över hans huvud.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ove Myling: Ja eller en forwardssida som tvingas ta ett ansvar inom ett område den inte bemästrar... Å då faller man i sina defensiva linjer också...som normalt är dess styrka...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Jag har funderat i dom banorna, kring forwards, också men blir produkten av det att man släpper in flest mål i hela serien?

Det måste finnas fler lag, i serien, som har spelare som är ojämna och ändå lyckas ha ett fungerande defensivt grundspel.

Säger inte att Brynäs skulle vara ett topplag men man har iaf ett lag, enligt mig, som borde kunna komma på plats 7-10.

Vems ansvar är det att slaget inte presterar? Sportchefen, tränaren eller spelarna?
Kommentera

« · 2463968 · »