1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736831 inlägg · 7967 ämnen
« · 2464227 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tänk att Brynäs tagit sig vidare från kvartsfinalen 2 gånger de senaste 20 åren och under samma period kvalat 4 gånger. Nu krävs uppryckning!

xxx BIF xxx: Du är inte ensam om detta. BIF lever verkligen farligt nu. Mycket tveksamt om laget mentalt kan reda ut detta.

xxx BIF xxx: Ett problem är ju också att HV vinner varenda möte mot Brynäs. Den inbördes statistiken kan bli helt förödande.

Att värvningsfönstret stänger är nog bara bra för Brynäs. Trots allt mycket mer troligt att konkurrenterna tar in spetsspelare än att Brynäs gör det.

Ja, då har HV 3p till att vara ikapp. Det var 10p nyss. Snart kommer väl BIFs obligatoriska dipp också efter några ”jämna” matcher.
Snart stänger värvningsmöjligheten.

Det här ser inte bra ut.
Jag tror inte alls Malmö är en lätt motståndare heller bara för att de är rel ”avhängda”.

Ishockeyn handlar inte lägre bara om vad som händer på isen.
Få ekonomi och värva de som kommer ut på marknaden under pågående säsong blir allt viktigare. Risken är att det inte bara kommer att handla om att värva vad själv behöver utan att värva så inte andra får vad de behöver också.
Det är ju klockrent att Alcen förlorat dragkamperna - för inte kan vi tro att han inte gör något - och det har inte fört oss uppåt. Vi är lika sårbara nu som vi var innan säsongstart. Plockar man ut någon eller några av David, Johannesson, Larsson, kinnvall, scott mm så är forwardsidan och/eller backsidan helt ur fas för ett kval.
Det kan bli lika dyrt att hålla i pengen som att investera den..

Jag har oro!!!!

mk: bästa utfallet var kanske då en pinne till HV och två till Luleå, det bör passa både optimister och pessimister.

Ove Myling: Vad har det ena med det andra att göra?

Om nu Brynäs ligger där man är så är det väl perfekt att Luleå vinner över HV?
Annars så är det ju större risk/chans att din våta dröm slår in.
Brynäs i kval..

Jag har inte gett upp ännu.
Men tar alla chanser som finns på att andra lag hjälper Brynäs. Man är ju sig själv närmast, eller?

Tar man inte det, ja då vet ja inte hur man ska vara.
Bara hoppas att Brynäs vinner och skita i att man kan få hjälp?

Har inte gett upp ännu. Men inser att Brynäs ligger djupt i skiten.
Bara hoppas att laget inser detta själva, men inte slår knut på sig.

I är det dags att börja plocka treor snart tycker jag.

J-S:
Vad skrev jag?

Bulten: Ständig semester ?

Bulten: tror tyvärr inte det. Han kanske har snackat med Lars-Göran och laddar batterierna för slutspelet.

Näst säsong ska han vara ledig hela hösten för det är ju ändå ointressant vad som händer innan jul.

Huge: Har man som många härinne gett upp och redan nu placerat oss i KS så är man per definition en gamnackad losersupporter.”

Ok. Men jag antar att du inte har gett upp och placerat oss i ks. Varför hejar du då på att Luleå ska ta poäng mot en bottenkonkurrent till oss? Tror du inte att Brynäs kommer att ta tillräckligt många poäng på egen hand för att klara sig undan kval?

Du menar alltså att Brynäs inte hamnar i kval på grund av att andra lag är ännu sämre än Brynäs.

Det skulle jag kalla höjden av losermentalitet.

Gissar att det var ett skämt att Alcén är på semester?

Ove Myling: Har man som många härinne gett upp och redan nu placerat oss i KS så är man per definition en gamnackad losersupporter.
Oavsett om våra kunniga yrkesmän eller nån annan sen hejade på Luleå eller HV idag.

Silly: JA tar ett kvällsdopp:
Uppladdat:

500x0-fe3f5d2c-40b2-4de6-90bf-acdf1861668f.jpeg

Bulten: han vänder ju kappan efter vinden från omgång till omgång 😂

Peja: Ligger väl i blodet på sc i Brynäs . Sundlöv sjukskrev sig ju något år när kvalet startade om jag inte minns helt fel .

Tigerhjärta:
Har ni 2 målvakter nu som lyfter en lön på mellan 250 - 300 ? Oc en 3: e på kanske 170? 🤔
Jävla vilken kassa ni har nu?

Peja: SC tycker sig väl ha gjort sitt för säsongen, kan vi förmoda...

Peja: Det är klart att Alcén inte är på semester... Eller var även du ironisk kanske?

Wennerholm är alltså imponerad av Hv. Haha. Kul ändå. Tänk att han lyckats överleva alla dessa år på aftonblaskan. Förmodligen SHL:s dyraste trupp och klart sämre av två ganska dåliga lag i dagens batalj.

Ove Myling: Honka platsade inte i Liiga förrän efter spel under några år i Nordamerika. 😀

munkas: Stänger inte fönstret nästa vecka? Märklig tajming på semestern för en SHL-sportchef.

munkas: Tydligen så kombinerar han semestern med scouting.

Jan Grismöbel: Nej, det är sant.
Alcen är på semester, Manner på landslagsuppdrag och spelarna är lediga. Kasken & Finken fick i uppgift att byta ut bastuaggregatet under veckan.
Sen blir det full fräs mot LHC om en vecka! 👍

Malmö sopa isen med SHLS klart sämsta lag HV bäst av 7 ta några pilsner och koppla av Brynäsare

munkas: Hoppas detta var ett skämt ? Men om det stämde skulle det inte förvåna någon . Kanske huge ..

Dallemas: Alcen tog med familjen till kanarieholmarna nu under uppehållet. Han behövde lite lugn och ro för att fundera på vilken nästa målvaktsvärvning blir. 👍

Dallemas: Han är redan klar för spel utomlands

Silfverkroken: Men jag tycker inte Hv visar speciellt mycket. Båda målen var bjudningar från Luleå idag.
Men å andra sidan så är ju vi mästare på att ge bort matcher. Fy f-n vad det här tar på psyket.

Carter Camper lämnar Leksand. Alcén är han i padelhallen med Honken??

Honken72:
Linköping (B)
Oskarshamn (H)
Leksand (B)

Våra kommande matcher nästa vecka. Tre matcher vi brukar ha svårt för. Krävs ett trendbrott här.

Treklövern1912:Var det Bulten (Jockster) NJA ! som skrev det ?

Svårt att jämföra ligor, utan lättare att jämföra internationella turneringar där Finland är i topp både för Juniorer som Seniorer,
Sen kan det ta tid för vissa spelare att anpassa sig till SHL, gäller både Nordamerikanska som Finska spelare och tränare,

Och ett svar på vad Ove mylings fråga vems ansvar är det för Brynäs prekära läge.

Yttersta ansvaret är Alcens , sen är det Mikko som inte fått spelarna att prestera på topp och accepterat spelsystem mm, men framför allt har inte spelarna levererat,

Nu har jag långt ifrån gett upp och tror fortfarande på slutspel, kalla mig gärna dum,

Men om missat slutspel så är det Alcens huvud som ska ryka, ansvaret är hans, byta tränare har vi provat tidigare och det har inte hjälpt,

Men nu går vi för slutspel .......
💪🏻😇😎🤔

Huge: ”Klart jag håller på Luleå men skillnaden är att jag inte är nån gamnackad loser som redan gett upp på vårt eget lag…”

Det är ju du som är en gamnackad loser. Brynäs har som målsättning att gå till slutspel och när Luleå vann minskade det ju lagets chanser.

Tror ingen av dom kunniga yrkesmännen i Brynäs hejade på Luleå ikväll. Men du kanske vet bättre än dom?

Stefan R 63: Så är det. Vi ligger väl bara rejält plus mot öret och skaik?

JawKee: Jag å alla andra fans utom huge hoppas så klart på hjälp när Brynäs själva inte klarar jobbet . Var huge som kallade oss för gamnackar när vi hoppas på hjälp å inte tror Brynäs klarar det själva .

Treklövern1912: har jag nånsin skrivit att det inte kommer några bra spelare från Finland eller? Jag har skrivit att ligan håller samma klass som allsvenskan. Det kommer massor av bra spelare från allsvenskan oxå.

Konstigt dessutom att sätta likhetstecken med en finsk spelare och ligans kvalitet.

Honka har alltså spelat en hel seniorsäsong i Finland. Är han representativ för en spelare från ligan tycker du?

Jan Grismöbel: "Är inte ok"
Vadå enligt dig? Och du bestämmer det?
Kommer alltid jubla när lag under oss tappar poäng, speciellt i detta läge. Inte alls konstigt.
Att du blir så kränkt av det handlar bara om dig

Honken72:
Desto bättre lag, desto mindre press.

Honken72: Det blir inte lättare kan jag tro

Huge: vad är det du inte har gett upp ? Att vi på eget spel..håller undan för kval? Att vi för egen maskin tar oss till slutspel?

Treklövern1912: Hv var utspelade mot Timrå men fick 3p, slog jumbon Malmö, o med mycket tur fick 1p mot ett svajigt Luleå.
Ska bli intressant att se hur de mäter sig med topplagen 3 nästkommande matcher.

Varför jublar folk här inne när Luleå tar mer poäng än hv i matchen ? Är inte ok å hoppas lag hjälper Brynäs enligt huge . Bara gamnackar gör det .

Per HApps: Det jämnar ut när man sätter sig 😀

Danne66: vi har tappat så många poäng mot lagen runt oss .där har vi en stor del i att vi ligger så pyrt till....

Där kan ni tacka domarn för att HV fick bara en pinne

{9684}: Han som inte platsar i shl gjorde ett mål till. 😂

{9684}: Ja det var nog bra det!

SaggeBoy: jaaaaaaaa!!!

Danne66: Jaaaaaaaa!!!!!

{8399}: Å ändå har vi 1-8 i poäng mot hv. ..

« · 2464227 · »