1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753492 inlägg · 7967 ämnen
« · 2466310 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
6-0 till Manner mot Tjeckien efter två perioder!

Tigerhjärta: Det är ju storleken på Brynäs vinst som avgör hur rimlig kommentaren är.

Blipp62: Blir fan illamående, svenska avundsjukan när den är som äckligast.

Forsberg 1978: Blir så med människor som är avundsjuka för att deras egna föreningar inte är lika anrika som Brynäs..

Oj oj oj vad skit Brynäs som förening får för den här hyllningmatchen!

Silfverkroken: det finns inga dummare människor än folk! Det är sen gammalt! Man läser bara rubrikerna!

Silfverkroken: precis och inte var så känslostyrda!
Kan erkänna att under match tar känslorna över för mig.

Köper en tröja på pin kiv.

Silfverkroken: Word!
Problemet är att det är alltid alla andras fel. Folk måste lära sig ta eget ansvar.

Tom Topp: Eller så kan "vanligt folk" tänka efter och läsa på lite innan man häver ut sig ren skit..

Bulten: varför är det en märkligt och drygt svar? Utveckla i så fall!
Du kanske tycker att Brynäs skall göra detta evenemang pro bono och ta minusresultatet på reklamkontot?

Jan Grismöbel: jag skulle tänka så här om jag satt som beslutsfattare i Brynäs- Vanligt folk som inte orkar sätta sig in i dom enskilda kostnaderna ser bara en tröja som säljs för 1400kr och då går 100 kr till ALS forskningen. Det här kommer inte bli något bra för föreningen. Och det kommer bli jäkligt svårt att nå ut med korrekt information! Vi får nog tänka en sväng till på det här!

Bulten: rimlig och bra kommentar av Svedman

Bulten: Den enda som är dryg är väl du i vanlig ordning…

Bulten: Hade det varit KK som svarat på samma sätt, hade du istället tyckt ”Grymt att de har svar på tal”.
Det är ett helt rimligt svar från Svedman och inget annat👍🏼

Dryg och märklig kommentar från Svedman:
– Om någon tycker att en för liten andel går till insamlingen är man så klart välkommen att swisha valfri summa, säger klubbdirektören Håkan Svedman till Sportbladet.

KulltorpsOlli: det finns två tröjor. Men den som är mest lik denna kostar 1299kr.
Sedan skall man ta i beaktande all tid det tar att ta fram allt specialmaterial beställa. Hur mycket skall man beställ och vad gör man med det som blir över.
Man måste titta på sista raden med allt. Att bara lyfta ut en sak är korkat.

Har inte fejjan, men är mycke på twitter ,å det händer att det kommer tweets från andra shl lag . Vilket är fullständigt ointressant för en Brynäsare . Men vänd på det Kommer det något med Brynäs anknytning så blir ofta tweeten bombad av allt möjligt skit från shlfans från klubbar som endast har lokalt intresse i byn/staden där klubben håller till . Brynäs däremot är intressant i hela landet . Så jag ser det som avundsjuka av 13 ggr Svenska mästaren å dominanten under 20 års tid .
Får bara rensa ut ledningen å får in folk med kunnande så ska Brynäs åter blomstra som den vackra klubb vi faktiskt är .

{10155}:
”Vad surrar du om?
Vem är soling?”

Soling var någon som kom in här och bl.a. skrev massa laguppställningar. Det visade sig att han hade ett annat nick där före och skrev laguppställningar och försvann. Det visade sig också han haft några ytterligare nick före det på liknande sätt.
Som han inte vill vara här men sen kliar det i laguppställningsfingrarna och han måste tillbaka och skriva en uppställning för nästa match och framtida lag.
Lite som du gjort nu, dök upp och skrev en laguppställning - hej och välkommen förresten!

KulltorpsOlli: Broderade tröjor, som det här handlar om, kostar ungefär så mycket även i vanliga fall.

{10155}: Jag är ledsen, du lurar ingen Pettis. Hur mycket du än vill tro det..

KulltorpsOlli: Kan nästan garantera dig att först och främst är det Intersport tillsammans med sina underleverantörer som tjänar på detta.
Givetvis går inte Brynäs med förlust men det är troligtvis inte många kronor som hamnar i Brynäs ficka.

{7981}: Klart Brynäs passar på att krydda tröjpriset för att tjäna en hacka. Vad kostar en matchtröja normalt? 5-800kr?
Gissar att denna inte kostar många kronor extra att tillverka.
Nä, Brynäs passar på, inget annat.

{7981}: Är ju som vanligt , spelar ingen roll vad Brynäs företar sig , fans från andra klubbar å media är direkt å hugger vid minsta chans .Brynäs engagerar över hela landet det lyser avundsjuka över hela grejen med detta.Inget nytt under solen . Tröjorna är dyra , men det intressanta är hur mycket tar intersport å Bauer av priset. Låter på twitter som Brynäs är den stora boven .

Tigerhjärta:
Vad surrar du om?
Vem är soling?

Silfverkroken: Det är ju inte jag som gnäller på tröjan, det är folk på sociala medier och sedan har expressen skrivit om det och jag delade artikeln. Jag är på intet sätt kritisk till Brynäs och undrar bara om någon sett hur mycket Brynäs får.
För övrigt så tänker jag varken köpa en tröja, gå på matchen eller Swisha

{8399}: Fattar inte varför du och andra snöat in sig så mycket på tröjan. Det finns många andra sätt om du vill bidra till stiftelsen men tycker tröjan är för dyr. Bland annat finns många prylar som är betydligt billigare men som med en liten slant dit. Men framför allt kan du också swisha valfri summa direkt dit. Lägger in numret här för den som vill swhisha en slant:

123 178 11 52

Tack TV4 för väldigt fin reklam för Gävle och Brynäs och bröderna Salming så klart!

bradberry: Brynäs ska absolut ha skit för en del saker, med rätta. Men detta är bara löjligt att gnälla på

{8399}: dessutom är det ganska korkat att bara titta på en sak. Man måste titta på helheten. Det finns säkert saker Brynäs gå minus på och saker de går plus på. Man har gjort en budget för hela eventet och det är på slutraden där man skall titta.

bradberry: Så tröttsamt med folk som bara gnäller bara för att gnälla på Brynäs, utan att ha någon som helst koll på hur saker fungerar.

{7981}: Nej jag tänker inte granska Röda Korset, jag är bara intresserad av Brynäs och hur mycket förtjänst vi gör på tröjorna.

{8399}: man har tagit fram en specialltörja. Allt extra kostar.
Brynäs hade kunnat valt att inte göra denna match med allt omkring då hade det blivit 0:- till ALS.
Om du tar och granskar Röda korset och andra galor och tittar hur mycket som går till ändamålet kommer du hitta en död tråd.

{8399}: Såg nån uträkning som nån på twitter gjort angående dessa merchgrejer. Detta är en exklusiv och kostsam variant med brodyr istället för tryck på namnet.

Övriga klubbar säljer tydligen liknande till samma pris så detta är ju verkligen en storm i ett vattenglas…

bradberry: Gör Brynäs knappt en krona på tröjan, källa på det?

bradberry: Pengarna gör nog Intersport.

Tom Topp: Grejen är ju den att Brynäs knappt gör en krona på tröjan. Liknande tröjor hos andra klubbar har, med brodyr, samma pris så detta är luft. Som vanligt... Brynäs berör...

{8399}: typiskt politikersvar!

bradberry: Klubblagswashing de lux!

J-S: ”Brynäs existerar för alla supporters runt om i vårat avlånga land,

Men ekonomiskt är medlems avgiften absolut inte den största delen av Brynäs budget men ej att förakta den har ett stort symbol värde,”

Ups! Nja vänta lite nu! Då missförstod mitt inlägg och du har lite fel också.

BIF exciterar absolut inte pga en enda supporter!
Klubben bildas och driva av och för betalande medlemmar. Medlemmar väljer personer som ska representera och föra medlemmarna talan - dvs styrelsen!
Styrelsen anställer sen personer som operativt ska utföra det medlemmarna avser vara syftet med föreningen - Svedman, Grahm, ljunkrantz mf
Vad supportrar runt om i Sveriges tycker och tänker så länge de inte är betalande medlem är absolut skit samma i praktiken.

Ekonomiskt så är medlemsavgiften mer eller mindre en symbolisk summa avvägd för att hålla ointresserade tyckare som kan påverka borta men inte för hög för att de intresserade ska ha råd att förlänga sitt medlemskap. Därför avhandlas medlemsavgiften på ett årsmöte (om inte annat står i stadgarna antar jag)
Så ekonomisk är medlemsavgiften för en klubb som Brynäs inte en av de viktigaste inkomstkällorna - ffa inte om alla medlemmar köpt det livslånga medlemskapet - då blir det direkt obetydligt om inga ny tillkommer.
Det ör de som är anställd av medlemmarna som operativt är ansvariga att se till att ekonomin fungerar så pass bra så vi får in mer än vi gör av med.

Sen ingår BIFs medlemmar i supportergrupper och då blir det lite intressant kring vem som ska stå på knä för vem! (Giller inte uttrycket stå på knä för.. det är inte ens symboliskt rätt enligt mig)
Neb ligger det inte på de anställda att se till att ha nöjda medlemmar - i alla frågor? Det är ju trots allt de som ser till att de anställda har ett jobb att gå till! Så retoriskt - vem är eller borde vara viktigast här?

Bara så du förstod mitt inlägg!

Tigerhjärta:

begränsat kontaktnät, minst, som sträcker sig över Strömsbro, Valbo och ända bort till Hofors..via Sanviiken...osså liite kontakt me Leksan genom Masken...ser han nåra lirare som spelar för moora..och Ore...

Svensson_62: Faktiskt helt galet och det är omöjligt att förstå hur det tänktes där, sjukt är det!

Svensson_62: Det absolut sjukaste som hänt i svensk ishockey någonsin. Så hävla brutalt galet. Varken Leksand elker Oskarshamn skulle klarat sig det året. Istället slipper de kvala och får en massa miljoner som lagen ovanför inte fick. Det är sån sinnessjuk vurpa av svensk hockey… Leksand och Oskarshamn skulle förmodligen spelat i HA idag om saker och ting skötts som de skulle… Bitter? -Svar ja! Jag hyser ett agg mot framförallt Leksand och deras icke ödmjuka fanskara sedan dess. Det skaver fortfarande…

{10155}: För att påminna folk om vem det är som skriver.
Uppladdat:

500x0-853a66ce-1564-4687-8d62-91d20c649547.jpeg

{8399}: Om man blir tillfrågad i framtiden när man ligger på dödsbädden om de topp 10 mest sjukaste/ologiska besluten man upplevt i livet oavsett sammanhang - då är miljonstöden för uteblivna matcher till lagen som SLAPP kvala nog svår att förbise. Helt sjukt beslut.

Och som lök på laxen blev det en positiv vändning uppåt för dessa två lag som fortfarande har effekt.

Lööke aktuell eller vad har jag missat?
Ska vi inte ta hit Jensen, Göransson, Forslund och Liljewall igen också???

Alcén för helvete! Börja scouta. Vad skulle Lööke tillföra som inte en sån som Ljungkrantz skulle göra minst lika bra?

Bättre spela in Ljungkrantz mer i producerande kedjor.
Strömgren har ju kört fast totalt.

Svensson_62: För att inte tala om den där trottoarkanten som räddade Leksand från konkurs en gång i tiden.

Tgl: 🤣🤣🤣🤣Så djävla talande om pajasen sitter på kontoret med nyckeln till Allsvenskan ..

J-S: Har du glömt det inställda kvalet? När de fick miljoner i ersättning för nedflyttningsmatcher de SLAPP spela?
Men de lagen som presterat bättre och undvek kval fick inte ett öre?
Unnar dem ingenting.
(de har redan ett oförtjänt SM-guld från 1975 - nej unnar verkligen inte dem ett till)

« · 2466310 · »