1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753502 inlägg · 7967 ämnen
« · 2467590 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Nja, Stakkestad hade varit en bra Åke-efterträdare till Lilljebjörn.

Mattson: "Vi kan inte ha nån i laget som heter Åke."

Helt rätt, i Brynäs ska man vara gammal, inte låta gammal.

Peja: Vi kan inte ha nån i laget som heter Åke.

satan, vi verkar ha missat Sunken och Jonas Nordquist oxå....väljer GGIK o kval till tvåan istället för kval till HA....

JawKee: Intressant att du tror att Alcén hade nekat ett tips som kommer från Manner.

Peja: Har kollat en del på Karlskoga och blir riktigt avundsjuk på den värvningen. Är övertygad om att han kommer anpassa sig bra till SHL. Han är inte en spelare som behöver vara så högt upp i hierarkin heller, kan nog göra ett utomordentlig jobb för HV i en tredje eller fjärdekedja för en billig peng.

lapad: Manner värvar inte. Alcén värvar. Spelar ingen roll varifrån förslagen kommer. Det är sportchefens beslut. Hur svårt ska det vara att fatta?

Huge: Nej, jag tycker inte man ska ta i vad som helst men om jag inte har fel så har Alcén haft gott om tid att värva exempelvis en forward ändå sedan i somras. Man värvade ett antal målvakter, en back (anknytning till Manner) och Blomman. Frågan lyder, vad har Alcén åstadkommit (bortsett från Blomman)? Nada

bradberry: ”Jag bad dig använda citationstecken när du citerar andra för att bli mera tydlig i dina inlägg. Så svarar du genom att gå i försvarsställning och vara sarkastisk.”

Sorry då missförstod jag dig,🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Sen tror jag många behöver ta en paus då och då ifrån HS,

Jag ska tänka på citationstecken så att det blir mer lättläst man blir aldrig för gammal för att lära😎

Jag ber om ursäkt om jag hade en taskig attityd?
Ha en fin dag,
🤔😇👊🏻

Huge: HV-värvar Stakkestad till nästa säsong. Det har ingenting med värvningshetsen innan deadline att göra.

Att Alcén kommer missa massa spelare innan deadline kan vi ta för givet. Han sitter i en dålig sits nu i och med att Brynäs antagligen kommer hamna i kval eller Ingenmansland. Varför skulle någon lockas av det istället för att spela slutspel eller för den delen "positivt" kval med en allsvensk toppklubb?

Ytterligare en anledning till att lag som Brynäs inte borde ha förlitat sig på sena värvningar. Givetvis ett misslyckande att man för så sent som en vecka sedan letade nyförvärv på samtliga positioner. En målvakt blev klar, men både back och forward återstår. Sent var ordet.

{8399}: Du skrev ”Såklart han är något att ha”, baserat på vad Manner hade uttryckt i media.
Då frågade jag ”Tror du Manner hade sågat sina egna landsmän till en svensk tidning?”.
På detta svarar du kort och gott ”Nej”.
DÄR var min poäng!
Jag ansåg att du inte kan påstå att det vore ”något att ha”, baserat vad Manner uttryckt till svenska medier eftersom han aldrig skulle såga sina egna landslagsspelare på det viset..

Peja: Mkt möjligt att en handfull skribenter har förordat Stakkestad och dom är väl isf bara undantaget som bekräftar regeln.
Min poäng i allmänhet är att så fort ett annat lag värvar typ vad fan som helst, så är det en förstärkning men om Alcen värvat samma spelare så hade han blivit inkompetensförklarad.
Det bevisas väl än mer av nuläget med några dar kvar till deadline.
Nu verkar alla vilja att Alcen ska hugga på just vad fan som helst, bara för att man vill ha en spelare, skit samma vilken...
Nåt annat komiskt är ju när man grinar över att Alcen "missat en ledig spelare" som uppenbarligen gått nån annanstans.
Precis som att alla spelare inte har nån egen vilja och att det bara är Alcen och Brynäs som avgör var en ledig spelare ska hamna nånstans...

Tigerhjärta: Berätta vad jag missförstod.
Varför ställer du en fråga om du inte vill ha ett svar?

{8399}: Din läsförståelse när man diskuterar med dig är slående märklig.
Glad att HV värvar honom, inget man hade velat se i Brynäs var min poäng och inget annat

Huge: Nu är ju faktum att flera skribenter har föreslagit denna Stakkestad som ett nyförvärv till Brynäs undet det senaste halvåret, så det är fullt naturligt och rena raka motsatsen till kappvänderi att samma skribenter uttrycker besvikelse nu när han uppges vara klar för HV71.

Tigerhjärta: varsågod!
En bra spelare kan vi i alla fall konstatera då han lirade 7 matcher i mannens landslag förra säsongen.

Tigerhjärta: Finns det något spelbolag som har satt odds på om Alcén lyckas värva eller inte?

Edit
Fast det är nog inte spelbart antar jag

{8399}: Precis. Där har du svaret.

Tigerhjärta: Jag tror inte att Manner skulle såga någon faktiskt, speciellt inte en spelare som lirade i hans landslag för några månader sedan,

Huge: Håller inte alls med dig där, är det en spelare med ok stats från allsvenskan brukar väl sällan någon vara negativt inställd? Däremot om man, som dig, tror att allsvenska spelare ska gå in som spetsspelare är man ju rejält fel ute.

Tycker snarare att folk härinne välkomnar om Alcén skulle kolla i allsvenska istället för att värva Wandell eller killar han spelat med tidigare.

Så kappvändare är fel uttryck tycker jag. Däremot om man tycker att exempelvis Alcén gör allt rätt tills den dag han sparkas, för att ledningen anser att han inte håller måttet. Och man då anser att det är rätt beslut. Då är man en kappvändare av rang. Och som kappvändare är du hs okrönte konung.

Tigerhjärta: När andra lag "stärker upp" från HA så är det en kanonvärvning enligt dom sedvanliga kappvändarna.
Hade Alcen landat Stakkestad så hade samma kappvändare gnällt om värdelös värvning och inget att ha.
Det är sen gammalt härinne...

{8399}: Du tror att Manner skulle såga sina egna landsmän i en intervju med svensk tidning?

Tigerhjärta: Så här säger Manner om HVs backvärvning som han hade i landslaget förra säsongen:
”Maalahti spelade i Finlands landslag förra säsongen, så Manner har stenkoll på honom.

– Han är en rutinerad back som kan spela den finska stilen. Jag vet inte hur många backar de (HV) har, vilken roll han ska ha, men han är rutinerad och ger dig stabilitet. Han är ganska allround, säger Manner om HV-värvningen.”
Såklart han är nåt att ha!!

Peja: han skulle vi tagit. Har potential, grattis HV.

J-S: ????? Jag bad dig använda citationstecken när du citerar andra för att bli mera tydlig i dina inlägg. Så svarar du genom att gå i försvarsställning och vara sarkastisk.

Jag kanske gärna läser det du skriver. Kom med tips om hur du kan bli tydligare. Å du svarar så där...

Tragikomiskt! Behöver du ta en paus från HS?

SaggeBoy: Stärker upp och stärker upp. HV plockar in en back med sämst +- i hela finska ligan och som beskrivs besitta en svag defensiv.
Är det något att ha menar du?

Är vi kvar i shl ? Alla lag stärker upp men ej bif o mif =) intressant ju

Jugge: Stakkestad till HV nästa säsong. Bra värvning av Nubben.

Pyrret: ” Är det inte Johan Larsson?”

Jo, det är det egentligen. Men han har inte varit sig riktigt lik sedan skadan han fick mot Malmö som spolaisen nämnde. Även om jag tycker han höjt sig de senaste matcherna. Men innan skadan var han precis så bra som jag trodde han skulle vara och ledde laget.

Jugge: Hockey är också underhållning och stolthet. Om du tar bort det är du på tunn is. Men det är en svår fråga detta, jag håller med om att i ett utsatt läge är det bara poäng som gäller.

Dallemas: i den bästa av världar så släpper man 2 kanonvärvningar precis innan stängning så inte Nubben hinner agera på det.

{8399}: Möjligen sattes lite väl stor tilltro till att han automatiskt skulle gå från "NHL:s bäste 4:e-center" till "SHL:s bäste 1:e-center"

Dallemas:

det är bråttom nu att skaffa nytt blof, med vårat rehablag kan det gå åt pipsvängen

Dallemas: Stämmer. Midnatt till torsdag stänger dom fönstret.

Läste nån intervjued Manner å enligt honom letar Brynäs både en back å en forward. Deadline på onsdag va?

Pyrret:

jo och han har inte riktigt hämtat sig från armbågstacklingen i ryggen som levererades av dansken i malmö redhawks, blev någon slags vridning i knät..när Larsson skulle vrida sig undan Lauritsen den tyngre...när oturen är framme, så behövs det inte mycket för en skada

Pyrret: Ja eller hur, oj vad vi lyft oss efter hans intåg.

Jugge: Är det inte Johan Larsson?

Mogel: Det är snarare så att alla spelare blir sämre i Brynäs, det är som att de sugs ned i ett svart hål.

Jugge: ja verkligen. Jag hade hoppats på att Larsson skulle få den effekten på brynässpelarna men det verkar tyvärr inte riktigt fått samma effekt hos oss.

Kollar lite på Florida-Colorado. Florida var ju ett riktigt strykgäng innan Patrik Hörnqvist kom dit. Då kom han från flera framgångsrika år med Pittsburgh med bl.a. 2 Stanley cup titlar.

Det var först när han kom dit övriga förstod vad som krävdes för att vinna och vara framgångsrika över tid. Samtidigt så höjdes kravställningen på en gång. Jag kan bara konstatera att vi i Brynäs fortfarande väntar på att ”den” spelaren ska komma…

Blå grottan: Du är i sällskap av Johan Cruijff, om än i olika sporter. Kan verkligen rekommendera
podcastaddict.com/episode/142384948

Jugge: innan vi spinner vidare för långt trodde jag det va LarsGöran jag adresserade.

Bulten: ” Ja inte gör jag det för att sitta här och läsa dina oseriösa inlägg iallafall, helt verklighetsförankrade”

Vad du tycker om mina inlägg kunde jag inte bry mig mindre om, men det är ju roligt att du tycker att dom är verklighetsförankrade iaf…

Tror dom flesta här inne tycker att mina inlägg är mer nyanserade än dyngan du sprider dag in och dag ut.. Men hey, ”each to his own”… Om du mår bra i ditt ”supporterskap” av att spy galla dag in och ut över klubben du påstår dig ”älska”, vem är jag att säga att du ska göra något annat…

Men jag tror att Brynäs klarar sig jävligt bra utan ”supportrar” som du…

Jugge: sm guld 99...Vi var ganska utspelade långa perioder ...inte så vackert spel alltid men vilka kämpar och vilka matcher och desto skönare att vinna som underdogs...

Bulten: ”Härskarteknik kommer du inte långt med, speciellt inte när du särskriver så jag får skavsår i ögonen.”

Hahaha
Härskarteknik , är det godton du refererar till eller vad.?

Om du har svårt för hur jag särskriver så har jag svårt för hur du stavar och inte vet innebörden av vissa ord du använder,

Var nu snäll att sluta med personangreppen och försök att hålla dina inlägg på en civiliserad nivå där vi diskuterar hockey och Brynäs.
🤔😁👍🏻😘❤️

Jugge: På elitnivå är hockey bara resultat!

Blå grottan: ” Hockey är inte bara resultat.”

Ledsen att behöva säga det, men jo, ska man hårdra det så är hockey bara resultat.

Brynäs skulle kunna få spela så tråkig hockey så att det är roligare att se färg torka om dom vann SM-guld varje år för mig. Vinna är allt! Kan det se snyggt ut under tiden är det en bonus…

bradberry: ”Snälla Lars-Göran! När du citerar andra skribenter: Sätt citationstecken runt dess rader tack! Det är för jävla rörigt å läsa dina alster annars… (I all välmening!)”

Ledsen om det är rörigt för dig att läsa mina alster,
Men för det första behöver du inte läsa dom du kan alltid scrolla förbi,

Sen tror jag inte det är citationstecken som är problemet utan mer innehållet i mina alster som du har svårt för,

Men i all välmening ha en bra vecka och all kärlek till dig.
✌️😘

{8399}: Likt du och Pettis brukade göra?

« · 2467590 · »