1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753497 inlägg · 7967 ämnen
« · 2467725 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
André Petersons skada inte så allvarlig som befarats. Verkar inte bli borta något för HV. Tungt för oss...

{10155}:
Därför att jan besitter goda offensiva kvaliteter som definitivt inte kommer till fördel i den defensiva hockey som Manner vill spela.
Därav bör/måste även Manner försvinna till nästa säsong

Tigerhjärta:
Ja han kommer definitivt att få en bättre deal än de 30 K som han har nu men aldrig att han får 100 K för så bra är han inte. Han får max 60 - 70 K per månad.

Mrn ska Brynäs ha ett lag för övre halvan så måste det värvas in minst 3 - 4 toppspelare samt att Manner måste bort för hans defensiva dödgrävarhockey kommer aldrig att skörda framgångar i SHL.

JawKee: Tror du att någon annan SHL-sportchef lever lika mycket på tränarens kontakter som Alcén gör?

Problemet är inte att Manner handplockar spelare. Problemet är att Alcén verkar vara oförmögen att värva spelare som Manner inte handplockar. När Komarov, Saku och kanske någon till finländare tackade nej blev det liksom ingen etablerad forward...

Vad tillför Alcén till organisationen? Det är en berättigad fråga som du antagligen inte kan besvara.

När Alcén anställdes var hans påstådda skicklighet i medierna en sales pitch. Den har man inte sett röken av den här säsongen.

Förhoppningsvis har Alcén scoutat rejält den här säsongen, han måste haft ett riktigt bra kamouflage för att lyckas förbli oupptäckt i de allsvenska arenorna. Är han Clark Kent på Hovet och Superman i Gavlerinken?

JawKee: Han är ÄR värdelös å djävligt dryg . Inte klädsamt i hans roll ..inte gjort något vettigt sen han parkerade i sc stolen . Sitter nog gott där . Nästa säsong får han gömma sig i Gävle när han som första sc skickar stadens stolthet ner i As .

Inte Brynäsrelaterat men i artikel beskriver IKOs GM marknaden just nu.
Det är tydligen stora pengar nu. Lyssnade på Sanny och Svensson idag och de tog upp de sena värvningarna förra året och de flesta var inga lyckade värvningar

lapad: Självklart har Alcén mycket att tacka Manner för. Men för att man använder Manners kontakter gör inte det att Alcén är en dålig sportchef. Snarare så att det är smart av honom att utnyttja kontaktnätet.

mattias - 74: Han har väl ryktats till Björklöven

Bulten: Varför sätter du ord i min mun? Det har jag aldrig sagt. Skyll inte på mig för att din tolkningsförmåga är urusel.

Ove Myling: Vad har det med saken att göra? Det är väl självklart att man ska ta tillvara på de kontakter som finns inom Brynäs? Och vill huvudtränaren ha dessa spelare, ska man då säga nej?
Min poäng är att även om det är Manners kontakter så är det sportchefens värvningar. Man försöker få det till att Alcen bara sitter på arslet medans Manner är runt och agerar sportchef. Så jävla patetiskt hur man med alla medel försöker få det till att Alcén är värdelös för att det sticker i ögonen på en för att han är ny på jobbet.

eltifoso: Tack!

Jugge: att Björnen spelar i 4e är väl lite beroende på att Brynäs har Palve.
Om Palve skall spela skall han göra det i en 1 eller 2 kedja. Tror Björnen hade gjort det bättre än Palve men man kan inte ha Palve i 4e.
Björnen har bättre produktion och bättre +- än Palve.
Vi får hoppas Palve hittar sin form från förra säsongen nu till slutspurten

mattias - 74: var en intervju med Holmströms agent. Det finns intresse från flera klubbar. Klubben vill maximerar pengarna men Holmström vill inte spela i vilken klubb som helst. Klubben hade hittat en för dem ekonomiskt fördelaktig deal men Holmström ville inte gå dit.
Han trivs och skall fortsätta spela med Sport nästa säsong så han vill väl bara gå dit det känns bra.

Grattis på namnsdagen Ove

Kommer det någon spelare innan fönstret stänger . Så blir det i wandell klass . Någon som gärna drar in lite pengar för att sitta på läktaren . Som inte har planer för något spel igen .Då karriären egentligen är över .

mattias - 74: Beror på vad Holmström vill, försöka hjälpa nått lag till SHL, eller att vinna ligan? Tror inte han vill slåss för att rädda nått lag. Eller kanske han vill. Vi får se vad som händer och vad han bestämmer.

bradberry:

Skulle inte Axel Holmström kunna vara något för er? Ryktas ju att han letar ny klubb?

Jugge: Håller fullständigt med . Larsson i rätt sällskap är oerhört nyttig för laget .

bradberry: Ja, det kan man ju tycka är kul. Jag tycker fortfarande att det är för mycket pengar för spelare i 4:e kedjan. Björnen har väl samtidigt centrat samtliga kedjor under säsongen. Men nu verkar ju Manner ha cementerat honom i 4:e vilket innebär att det finns ännu mindre utrymme för dyra spelare långt ner i laget.

Jugge: Lite kul… Du ondgör dig över dyra spelare långt ner i kedjorna… För att i nästa mening vurma för Björninen i fjärde…(?) 😅

Jugge: Fast Björninen lär väl ligga på 150k och uppåt och spelar i en 4e kedja...

Jockster : tror inte eklind blir kvar. Eklind och Olesen ligger en bit ifrån vad Alcen ät beredd att betala

Peja: Hoppas på ersättare för Birgersson och ingen annan. Olesen samt Eklind borde man hitta andra spelare för. Dima och Palve hoppas jag inte blir kvar. Hedberg och Niemelä blir förmodligen inte kvar heller.
Johannesson hoppas jag man kan låna en säsong.

Lindbäck - JO/JJ

Kinnvall - Bertilsson
Carlsson - Johannesson
Sklenička - Friman
Asplund - Lindstein

NY - Larsson - Silfverberg
NY - Ölund - NY
Ljungkrantz - Scott - Rödin
Persson - Björninen - Blomqvist
Strömgren

Tigerhjärta: ”Håller inte med.
Eklind kommer kosta minst(!) 100k eftersom andra klubbar är sugna på hans signatur.
Att betala sådana summor för en spelare till fjärdekedjan är PRECIS den anledning till varför vi haft problem att bygga lag till en övre halvan av tabellen under de senaste åren.”

Kunde inte sagt det bättre själv. Att ha dyra spelare långt ner i laget har vi ju provat i en massa år. Spelarna där får inte vara för dyra. Jag är beredd att ge Blomman ett år till, han spelar nog i stort sett gratis och gör det bra ihop med Björnen i 4:e.

Auchinleck: Brynäs har som väntat namngett Oliver Håkansson som tredjekeeper. Det betyder att han kan spela för Brynäs om man skulle ha någon målvaktsskada när Almtunas säsong är över. Alltså samma deal som med Andrén och HV71.

Jockster : Hur kan du vilja ha kvar Timashov??

Rodrigo: Det som är extra intressant med Eklind (och Carl Persson) är att de kommer till så många heta chanser. Det är ändå mer lockande att fortsätta satsa på den typen av spelare än spelare som inte kommer till chanser, men det är klart att man inte kan betala hur mycket som helst till en utfyllnadskille.

Tigerhjärta:
Ja, "dyra bra att ha-" eller "enkla men dyra att förlänga-spelare" skjuter lagbygget i sank. Rollspelare är viktiga, men allt/alla har ett pris om pengarna skall räcka till spets.

Tigerhjärta: Har verkligen inga problem om man släpper Eklind och Olesen och satsar på två nya allsvenska namn istället. Varken Eklind eller Olesen har varit dåliga men jag tycker ingen av dom utvecklats nämnvärt sen förra säsongen. Bara att testa nya spelare från Allsvenskan, till slut hittar man en Stål-Lyrenäs, Linus Karlsson, Karlkvist, Andreasson osv.

Jockster : Håller inte med.
Eklind kommer kosta minst(!) 100k eftersom andra klubbar är sugna på hans signatur.
Att betala sådana summor för en spelare till fjärdekedjan är PRECIS den anledning till varför vi haft problem att bygga lag till en övre halvan av tabellen under de senaste åren.

Jugge:
Eklind är defintivt en keeper som kommer att fortsätta att utvecklas.
Han är en stabil 4 e lina spelare som även kan göra nytta i PP vid behov
NY Larsson NY
NY Öhlund Timashov
Rödin Scott Strömgren
Eklind Björninen NY

Jan Grismöbel: Jag ser helst att man inte väljer att förlänga med dom som har utgående. En spelare som Eklind har ju ryktats till andra klubbar så lönen skjuter nog iväg vilket inte gör det värt det.

Sen hoppas jag att man lyckas bryta kontraktet med Palve. Larsson som 1:a center och Ölund som 2:a, sen 4 nya vingar där.

Jan Grismöbel: Brynäs har och haft problem med död marknad sedan 2012.

Jugge: Går över mitt förstånd . Många skrek sig hesa mig inräknat innan säsongen började att det behövdes spets å målgörare . INNAN säsong . Men vi viste redan då att detta skulle ske igen . Nu säger ledningen att dom försöker söka på en tom/död marknad . Har vi hört det förut ?
Om vi klarar oss kvar så behövs brutna kontrakt på flera . Å 4 nya till 1 å 2 linan . Brynäs har åter satt sig i skiten å är ett väldigt oattraktiva alternativ för klasspelare. Vem väljer kvalspel före slutspel ?

Jugge: Fast om Fröberg är intresserad så är det säkert en supervärvning. Frågan är väl kanske om han passar in i Brynäs antihockey.

Jan Grismöbel: Som jag ser det behöver vi forwards till 1:a och 2:a linan nästa säsong. Majoriteten av våra befintliga forwards + någon eventuell förlängning är lämpliga för 3:e och 4:e kedjan.

Bulten: Ambitionsnivån har ju varit i botten under flera år . Inget nytt under solen ..

Peja: Det här börjar bli så tröstlöst. Ambitionsnivå minus 100.

Jugge: En bra jämförelse i dagens Brynäs är väl typ Olesen. Gör några mål ibland sen märker man inte av honom på några matcher.

Jugge: Sämre än Eklind hehe då har man inte mycke på isen å göra om Eklind är nivån å mäta efter ..Bambi på hal is är mer passande för Eklind skridsko skills.

Peja: Känns inte som en jättespännande vävning direkt.. En sämre variant och större målsumpare än Eklind till och med..

JawKee: Då undrar jag om var du varit sedan Manner blev Brynäs tränare? Rent av så är det Alcén som sköter kontraktet men kontakter och att locka folk till Brynäs får man tacka Manner för.

Usch, jag är riktigt nervös inför matchen i morgon då vi brukar ha svårt att vinna i Saab Arena. Samtidigt åker kristusgänget till Göteborg med luft under vingarna och ska möta ett Frölunda som har vunnit en av sina fem senaste och befinner sig i en rejäl formsvacka. Det är bara att be till hockeygudarna att Roger, Joel och dom andra i Frölunda vänder sin negativa trend i morgon och tar tre pinnar då vi behöver all hjälp vi kan få.

Enligt Mrmadhawk är Brynäs, Oskarshamn och Linköping intresserade av Carl Persson till nästa säsong.

Andersson: Vi har ju plusstatistik på skaik i år så dom verkar ju uppenbarligen ha problem med det låga tempot…

När paniken kommer smygande .......
Pär Lindholm i studion efter matchen
Är det högt tempo i dom här matcherna??
Nä, det är högre tempo i SHL.
Är det? Är det lägre här??
Ja det är som att möta Brynäs 3 matcher i rad!

Är det bara en skröna detta med att Manner och Alcén tog in Olkinuora för att inga andra lag skulle ta honom? Vem blir då båsöppnare?

Tommy: 😂

JawKee: "Manner värvar inte. Alcén värvar. Spelar ingen roll varifrån förslagen kommer. Det är sportchefens beslut. Hur svårt ska det vara att fatta?"

Björninen, Friman, Olki, Nimelä, Sklenicka (som spelat i Jokerit) tror du att Alcén värvat dom om Brynäs inte hade Manner som tränare? Ganska uppenbart att en stor del av spelarna är handplockade av Manner.

Vad vill du få fram? Vad är din poäng?

Peja:

Åke Cato? ;)

« · 2467725 · »