1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753508 inlägg · 7967 ämnen
« · 2468065 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Ganska jämna skulle jag säga med nån bättre match ibland.

mk: "Håller med.
Är det INGEN som tror nått om matchen ikväll? "

Är väl lite det som är Brynäs problem, dom är ju så inåt helvete ojämna. Man vet aldrig vad man får. Manner har verkligen inte lyckats sätta ett grundspel som funkar över tid.

Tyvärr torskar man ju fler matcher än man vinner så ska man tippa något blir det väl förlust. Men kanske att man kan sno med sig en poäng hem.

Tror på förlust tyvärr. Vi brukar ha svårt i Linköping. Men dem får gärna gå in å vinna 5-0 å låta nya finnen inviga med en hållen nolla.

{8399}: Håller med.
Är det INGEN som tror nått om matchen ikväll?

Jag går på Sasses linje och tror på 2p efter sudden.

FORZA BRYNÄS ❤️❤️❤️

Jan Grismöbel: Målgingeln är ju magnifik, den bästa någonin.

Bulten: Lite det jag menar också. Gärna något annat som intro.

{8399}: Alcén gör det . Annars hade han förstärkt laget för flera månader sen , typ i september 2022

Pigalle: When the Bells toll med Metallica . Då var det klass på introt . Status q är inte pepp . Å mål gingeln nu är ett skämt .

Är det ens nån som tror att vi tar en trea ikväll?

JawKee: Inte för dig, men för de som varit med så är det ett lika självklart inslag som oken på tröjan. Tycker heller inte det är världens bästa låt och jag hade hellre sett något mer peppande som just intro.

Pigalle: Håller med dig om att den från 2017 är den bästa introlåten som Brynäs har haft, men är samtidigt lite splittrad. Förstår att de yngre föredrar sånt som en annan tycker ger skavsår i öronen, men frågan är hur mycket man ska tillgodoso deras önskan när man pratar om en klubb som Brynäs. Det är väl lite annat för historielösa klubbar som Växjö, men Brynäs är liksom Brynäs med all historia som det innebär...

Kanske skulle en kompromiss kunna vara att modernisera den övriga musiken som spelas i arenan. Det är ju mycket 70/80-tal.

Bulten: Verkligen inte samma sak.

Fjuppen: kan bara hålla med Sanny👊

JawKee: Jo precis samma sak.

Pigalle: Absolut inte samma sak. Du behöver inte överdriva.

lapad: sätter mina pengar på att de…. trumvirvel…. Tada inte blir nån alls🤣

JawKee: Om du menar "Brynäs Hej" kan vi i sådana fall samtidigt ta bort oken från våra dräkter, byta namn till Brynäs Tigers HC, bygga sittplatser på nuvarande ståplats samt dela ut handklappor till publiken som fått sina matchbiljetter av sponsorer.

Historielöst att ens antyda detta...

Lycka till, må bästa lag vinna!

Dallemas: Efter att gudarna har övergett oss ikväll igen kommer ett par dagars total tystnad från Brynäskansliet.

Dallemas: Hahahaha, ska vi slå vad om att det blir en f.d. Brynäsare? Bara gissar

Ska bli kul å se nyförvärvet som presenteras imorgon😁

Pigalle: Men bort med 1920-talsmusiken för fan, vi lever på 2020-talet

Bulten: vårt intro är alldeles för långt idag och uppdelat i tre delar. Framför allt måste ju gubbrocken med Status Quo i mitten, då spelarna kommer in på isen, bort.

Jag håller fortfarande introt från slutspelet 2017 som vårt hittills bästa.

JawKee: Verkligen, det ser ju kanon ut får man säga!

JawKee: Lol

Depression: I brynäspodden sa de att han var borta av privata skäl…🤷‍♂️

Peja: Brukar vara här inne och läsa en hel del, och uppskattar verkligen det jobbet ni moderatorer lägger ner. Men ibland är det svårt att hänga med i diskussionerna här inne, det skyller jag på att strukturen på hockeysnack.se inte är så användarvänlig. Hade det inte varit fint att ha ett riktigt supporterforum som andra lag (Linköping, Luleå, Rögle, HV71, Björklöven osv)

Men uppskattar som sagt ert arbete väldigt!

Uppladdat:

500x0-delete123skrappng.png

Farsang: Sanny säger i podden att när Börjes vepa hissades till Jon Henriks jokk, var det mäktigaste ögonblicket han upplevt i en hockeyhall. Otroligt bra anordnat av Brynäs och TV4!!!

{8399}: Jag har aldrig sagt att Manner inte ska ha Cred för värvningarna. Jag säger att Alcén ska ha cred för värvningarna som gjorts. Det ena tar inte bort det andra.

{8399}: Laget borde gå in till den istället. väldigt "käck" låt men bra mycket pampigare än det man springer in till idag.

SaggeBoy: i omgång 10 vann vi med 4-1 mot just Linköping.

Högberg borta hos LHC ikväll? Nån som har info?

Bulten: När det uppnår hundratals inlägg har vi inte längre tid att göra det. Då måste vi låsa tråden och låsa upp den när skribenterna är redo att ta ansvar för att tråden hålls ren.

Peja: Låter helt rimligt! Brukar det inte vara så att man bara plockar bort de inläggen som inte har med saken att göra?

Bulten: Tagga ner lite. Jag blev tvungen att tillfälligt låsa SLO-tråden eftersom folk postade om allt annat än Brynäs supporterkultur. Om vi ska kunna ha en fortlöpande dialog med SLO-Henrik på Hockeysnack måste tråden hållas ren och inte innehålla hundratals inlägg om matchsituationer och annat som inte har med Brynäs supporterkultur att göra.

Vi har svårt för Linköping.. länge sen vi van enkelt mot ett lag i shl =(

Vad hände med SLO? En one hit wonder här inne? Skulle ju vara ganska intressant att höra om mailandet burit frukt? Eller var även det ett konto från Pettis?

Lyssnade nyss på Sanny & Svenssons senaste podd avsnitt. Härligt att höra hur dem hyllar Brynäs i det avsnittet. Kan inte annat än att hålla med dem.

Tigerhjärta: Ja så kan du välja att tolka det. Företag och föreningar som sitter nöjda och okritiskt kan fortsätta med felbeslut kommer inte långt. Det är knappast något jag har kommit på.
Tro mig, de får mina åsikter på andra sätt än medlemsmöten som jag inte kan närvara på. Va inte orolig över det.

Bulten: Åh du store Bulten! Tack för att vi ännu inte hamnat i HA, vilken hjälte!
Men du svarade fortfarande inte på frågan?
Som ”JohnnyBotox” skriver. De möten jag varit delaktig i är det knappt en person som vågar öppna käften. Men raljera på forum är det många som är duktiga på.
Så berätta, hur bidrar du?

Bulten: Det var denna del av inlägget du svarade jakande på antar jag?!

"Såvida du inte är en person som deltar frekvent på Brynäs supportermöten med kritiska frågor och konkreta förslag"

Tigerhjärta:
Håller med helt. Jag brukar vara med på medlemsmötena och det är inte särskilt många som lyfter handen och ställer kritiska frågor där. Här är ju iofs frågorna inte så skarpa, men det kritiseras en hel del.

Vilka av er här på HS brukar delta på mötena?
Hur många här är medlemmar i Brynäs IF?

Tommy: plats elva eller tolv är vikt för Linköping. Men då måste ni ta tre pinnar ikväll! 👍

Tigerhjärta: Så är det. Med enbart ja-sägare hade HA redan varit en verklighet.

Davey85: en gång vann vi två gånger höll jag på att säga, minns att vi tog två segrar samma säsong i Slakaland. Minns inte vilken match som var vilken men Kristian stod en o var överjävlig. Tio dagar senare stod Sperrle och slakabönderna sa att han kan ju inte va lika bra , då gick han in o var kanon. Vi vann igen. Vill minnas att det blev en ren seger o en övertidsseger…
Annars har man oftast vänt hem besviken
Jag tar gärna tre pinnar ikväll

Bulten: Får man fråga hur du ifrågasätter Brynäs utöver att sitta på HS och gnälla?
Såvida du inte är en person som deltar frekvent på Brynäs supportermöten med kritiska frågor och konkreta förslag(vilket jag djupt tvivlar på) så kan jag meddela att du inte hjälper klubben ett skit genom att sitta här och raljera.
Finns en otrolig komik i att du anser dig tillhöra en grupp supportrar som är anledningen till att Brynäs fortfarande spelar i SHL!

Jugge: "Tro mig, jag tycker inte heller att Alcén var rätt värvning som SC, det var en typisk Brynäs kompisvärvning. Jag har också synpunkter på vissa saker. Men det är ju inte bara Alcén du gnäller på, det är tame fan ALLT som rör Brynäs.. Är det inte hur dom fuckat upp mot KK, så är det något mot Svedman eller Manner eller att isen inte är tillräckligt välspolad… Då är man inte en supporter av klubben man påstår sig älska enligt mig och det är jävligt tröttsamt att läsa dyngan dag ut och dag in.."

Med enbart fans som dig så hade vi spelat i HA för länge sedan. Klubbens idiotbeslut måste ifrågasättas och diskuteras för att minimera fler av den varan framöver och för att göra Brynäs bättre. Vi kan absolut sitta här likt Huge och säga att Alcén gör sitt bästa, att KK inte behövs för de är gnällkärringar. ELLER så vänder man på det och ser vad som vore bäst för Brynäs.

Bulten: ” Men Alcén är en idiotvärvning så enkelt är det. Han kan absolut bli bra, men han är inte det nu eller när man tog beslutet att ge han uppdraget helt utan erfarenhet.
Du gillar förstås att se Brynäs harva i botten och kan då glädja dig att det kommer fortsätta så (i bästa fall), när vi gör rekryteringar som Alcén.”

Tro mig, jag tycker inte heller att Alcén var rätt värvning som SC, det var en typisk Brynäs kompisvärvning. Jag har också synpunkter på vissa saker. Men det är ju inte bara Alcén du gnäller på, det är tame fan ALLT som rör Brynäs.. Är det inte hur dom fuckat upp mot KK, så är det något mot Svedman eller Manner eller att isen inte är tillräckligt välspolad… Då är man inte en supporter av klubben man påstår sig älska enligt mig och det är jävligt tröttsamt att läsa dyngan dag ut och dag in..

« · 2468065 · »