1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 754587 inlägg · 7967 ämnen
« · 2471110 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
dabif: ...och varför skjuter inte Larsson direkt? Vi värvade värsting målvakt som behöver tre säsonger att vänja sig vid stor rink

dabif: Ni är fortsatt överlägsna ju, 23-8 skott och kvitteringen hänger som en mogen frukt i luften

Men va fan.. hann inte ens skriva klart
Suck

Larsson får den i slottet...tar 11 år på sig att skjuta. Duger inte.

SuneMangs: kallas psykologisk kringsföring, dvs allt för att vinna.

Ett svagt lag (typ Brynäs) tar åt sig. Ett bättre lag skrattar och går vidare.

På isen sägs saker som är 100 värre.

Hur i hela he...te kan inte siste back se att smejkal är bakom honom

ellis: Finns väl egentligen bara två sätt att leda ett lag.
1: Anställ en tränare som kan skapa ett spelsätt efter de spelare han har tillgängliga.
2: Värva spelare som klarar av att spela enligt tränarens önskemål.

Lite av varje går inte.

Och Palve missar pucken och skapar en kontring mot, allt i sin ordning.....

BIF Kungen: Årets trupp behärskar inte direktskott, inte en enda av dom. Det är dragskott som gäller, hela tiden. Helst några duttar med pucken innan också.

Zappaholic: Ja, Brynäs var ett bättre lag med Roy än utan. Korkat att inte behålla honom. I synnerhet med Alcéns snudd på unika oförmåga att värva forwards i åtanke.

SuneMangs: Jag har jävligt svårt för Björn som kommentator, jag saknar Kronvall som expert, när Llmpan räddar oj vilket läge så farligt och nära mål, när Juel räddar vilken räddning han är så bra, osv osv,
Partiskheten lyser igenom,,
Jävligt tröttsamt att lyssna på.
🙉🙈😎🤔

BIF Kungen: kan inte kunnandet

Mickesgolf: SKJUT DIREKT

Jockster : Det var inte sanningen jag störde mig på, det var det han lade till efter sanningen "kul för dom". Jävla översittarattityd. Sånt kan jag inte med.

Peja: Roy är betydligt bättre än Kvist m fl

Peja: Det är där du har själva kärnan till Brynäs syndafall. Självbilden, den så överskattade...

SuneMangs:
Men sluta! Vadå ödmjuka? Han säger sanningen, varken mer eller mindre! Att många Brynäs fans inte klarar av att höra sanningen är ju mera fansens problem.

Davey85: Tyvärr är detta Brynäs och har varit i flera år, jäkla klappa ryggen klubb. Förlåt om man låter bitter men det måste fan vara nog någon gång! Vad är det klubben inte förstår att det fungerar inte att låta dessa sitta på sådanna positioner i föreningen.

Jag kan faktiskt inte förstå hur de högst uppsatta tillåter detta att ske, se HV de hittar spelare till förbannelse, de försöker förändra. Men nej Alcén sitter lugnt i båten. Målvakten köper jag att vi tog in. Han behövs. Men Manner behöver kroppar för att kunna bänka spelare

Peja: Dom måste vara jävligt bra på träning helt enkelt.

Ja, vi bevittnar alltså nu Brynäs IFunder sitt självmordsuppdrag. Skojsigt...

Davey85:

alcén har kanske varit upptagen med att hjälp den rätta sportchefen med färgval på barnvagnen

Davey85: Alcéns bedömning var väl att Roy kanske inte hade platsat om han blivir kvar, så man kanske överskattar sina egna spelare rejält?

Kalle Kamel: Absolut inte.

Honken72: Äsch, alla vet att det är lättare att jaga... Så Brynäs väljer taktiskt att jaga HV i slutet av säsongen istället för att bli jagade. Allt detta är en del av en briljant strategi vi normala människor inte har hjärnkapacitet för att förstå. Brynäs och ledningen har det här under kontroll...

Forsberg 1978: tror du det hjälper?

spolaisen: Nu är det väl meningslöst att sparka honom? Hur hjälper det situationen??

Kicken bör han få, där håller jag med dig till sextiotusen procent.

Alcén lyckas alltså inte hitta en endaste spelare i världen som går in i detta lag. Och han har letat sen sommaren.

Färjestads målvakt som gör två ganska dåliga ingripanden på hv71 målen. Miele på båda målen.

Rögle leder med 3-0 mot Malmö, kanske kanske kan vi få hemmaplansfördel i kvalet.....

Sportnisse: vinns nog mer matcher i offensivt sarghörn än i sin egna zon.

spolaisen: ja Alcén var faktiskt helt osynlig i första

SuneMangs: Det kan bli svårt att flytta upp fler juniorer på kort sikt. Brynäs J20 är för närvarande 19:e bäst i landet, man ligger efter klubbar som Västerås, AIK, Södertälje och Almtuna i tabellen. Men om Brynäs åker ur kanske man kan flytta upp ett par spelare till A-laget.

2023😭Ångest

Pasman: Drygt 75% skott från blålinjen tror jag inte det var. Men jag kan ha fel…

Jockster : Ja, han har helt rätt. Men karln kan väl för i helvete vara lite ödmjuk? Proffesionella idrottsmän brukar generellt sett vara ödmjuka, men Karlqvist har väl låtit hybrisen stigit honom åt huvudet. Det jag försöker säga är att man ska inte sparka på någon som redan ligger.

SuneMangs: det tråkiga är ju att Karlqvist har rätt, snurra i hörnen har vi gjort, många alibi-avslut.

IKO skiter i sånt, de gör mål, idag ock de flesta dagar. Typ första-linan, de vräker in poäng.

Peja:

sparka Alcén nu!!!

Farsang: Ja, klart bättre i sarghörnen.
Där vinns inga matcher som sagt.

SuneMangs:
Han har ju helt rätt i det han säger!
De grötar nere i sarghörnen.
Samtliga avslut är jävla alibi avslut som alla målvakter tar alla dagar i veckan

Back: Hade Oskarshamn haft våra chanser hade det stått 3-0, vi har inte en enda riktig målgörare

dabif: Det är bara en tidsfråga innan Brynäs åker ur. Om det inte sker den här säsongen sker det nästa. Eller nästa. Och så vidare.

Olesen och Eklind är inte högklassiga SHL-spelare, men tanken på att Alcen ska ut och leta ersättare är inte särskilt lockande. Kommer bara bli sämre.

Honken72:

brynässpelarna är för snälla, skicka på några rejäla tacklingar, normalt är skridskobeåvade spelare bra tacklare..

Zappaholic: inte många skott från blå? Tycker man ser ganska tydligt i tex pp vart skotten ska komma ifrån. Dem söker alltid sklenicka eller johannesson så otroligt genomläst.

Karlqvist står och är dryg i intervjun med Oldeen: "Ja, dom låser fast pucken i hörnen, kul för dom."

Karlqvist har ju helt rätt,händer inte mycket framför Oskarshamns mål.

Ändå en bra period trots 0-1
Men bakom kassen blir det inget mål så där kamps nog OIK ändå gärna.

Honken72: Visst for vi runt i sarghörnen i vanlig ordning men ärligt så känns det inte speciellt farligt.
Ett lag helt utan självförtroende.

eltifoso: fbk vill att bif ramlar ner så är de ensamma om att ha varit i högsta serien sedan elitserien startade.😂😂

Charliejfz: Dem vill inte vända för de vill vara enda laget som aldrig åkt ur högsta serien. Nu är det Brynäs och Färjestad som aldrig åkt ur, snart endast färjestad som kan skryta med det.

Bockensdricka: Karlqvist rätt rolig i intervjun efter första perioden iaf
”Ja, Brynäs låser pucken nere i sarghörnen i vår zon.. tycker dom det är kul så är väl det bra.. heehhe”.

Falken: Snart glider Wandell in och löser det här.

« · 2471110 · »