1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755187 inlägg · 7967 ämnen
« · 2472124 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Minns när Roger Melin sade att han tyckte Brynäs gjorde sin bästa match. Dom hade torskat stort. Jag höll med honom då. Den här matchen ikväll påminde om den. Tyckte även ikväll att dom var bra. Media och andra överanalyserar på resultaten. Naturligtvis gjordes flera dåliga insatser också. Såg många mål i kvällens omgång där målvakternas ingripande var tveksamma. IKO grymma med sitt prickskytte invid stolparna.

Hoppas att Alcén satt lite krav nu och att Manner sätter ner foten. Inte konstigt att vi ligger som vi gör i tabellen om vi har en coach som inte ens får möjlighet att sätta det spelsystemet som han faktiskt förespråkar. Klart som fan att det går åt helvete om man inte har ett spelsystem. Något är ju fel i laget om spelare vägrar göra som coachen säger. Dom ska ut ur laget, bänkas. Nu får det fan vara nog

{7981}: Absolut jag håller med vad du säger, men styrspelet och presspelet har ju ändrats på till lite mer offensivt och det funkar ju inte så bra. Därför min tanke att vara lite försiktig med hur mycket man kan trycka på framåt.

Förstår att man måste testa för att hitta nått som ger segrar.

munkas: sa jag hybris…..

{9566}: ” För passivt och för komplicerat, tycker spelarna som vill se ett snabbare och rakare spel.
Bland annat tycker spelarna att de kontrollerade uppspelen från egen zon tar för lång tid och att man vill gå fram och sätter högre press oftare än vad som har varit fallet.”

När Brynäs vinner puck i egen zon blir spelet oftast pass back-back och samla ihop sig. Man får inga snabba spelvändningar. Och det blir kladd med puck om motståndarna sätter press på backarna.
I försvarspelet sjunker man lågt och står ganska still.
Det är väl det de vill ändra på man spelar rakare när man vinner puck och lite aggressivare i egen zon och på så sätt är mer på tårna när man vinner puck.

Huge: Ja, enklast vore väl om vi övriga här inne stoppade ner våra huvuden i sanden med dig också och lät den välfungerande verksamheten Brynäs IF rulla vidare utan att ifrågasätta saker som uppenbarligen fungerar hur bra som helst.

Jugge: För mig å frugan som båda är inbitna Brynäsare sen många år kan jag säga att vi båda är fruktansvärt less på hockey i allmänhet å Brynäs i synnerhet. När det var lite bättre spel så var det alltd mer livat hemma under matcherna. Men nuu, vi har på matchen på tv men ingen av oss bryr oss spec mycke vad som sker . Båda är less å förbannade på vad som sker med vårt älskade Brynäs . Intresset är på botten å vi kommer inte rätta vardagen efter Brynäs matcher längre . Nog är nog .

KulltorpsOlli: 😅😅

Huge: Jajjemen, allt ingår i planen som soffpotatisarna inte har förstått.

SuneMangs: Det jag läser och får fram av artikeln och vad vissa i laget säger så är detta oerhört, jag har hela tiden trott att försvaret var prio och att hjälpa keepern till att bomma igen. Hur kan då tanken vara att trycka på ännu mer och få ett snabbare och rakare spel när det ser ut som det gör i försvaret. Jag blir allvarligt oroad för hur det ska gå för Brynäs. Jag vet ju inte så mycket mer än vad jag sett och läst om Brynäs.

Svårt att säga när man inte har så mycket koll på INSIDAN av föreningen, men en sak kan jag säga: Brynäs måste vara kvar i SHL.

Jag bestämde mig nu på kvällen att dagens match blev den sista för säsongen som jag tittade på. Jag orkar inte längre och skulle må fysiskt dåligt att titta på ett kval igen. Frugan blir inte glad heller för man är mest sur hela tiden. Så nu får man stilla husfriden istället och fokusera på annat, känns faktiskt skönt.

Jag är så otroligt besviken på det här laget, Manner och framför allt Alcén. Om inte Svedman kickar honom inom de närmaste dagarna bör han själv avgå.

Jag hoppas verkligen laget klarar sig kvar men även om dom går det så vet man redan nu att det blir en ny dödgrävarsäsong nästa år. Är vi kvar till säsongen 24/25 så kan det kanske vända.

Jag kommer titta in här då och då för att kolla hur det går. Vaya con dios Brynäs vänner!

{7981}: Lyckades missa att det skedde förra veckan. I all min besvikelse trodde jag att det var efter matchen.

bradberry: En höna av en fjäder.
Räcker tydligen med att laget mest har ventilerat åsikter om hur man ska variera sig i det uppställda styrspelet för att få bättre effekt, för att konspiratoriska, frustrerade och åtgärdskrävande fans ska tolka det som myteri i spelartruppen och att Manner är på väg att få sparken eller att avgå självmant.
Haha, ja jag säger då det…

Tycker vi låter Manner och pajen stå över resten av säsongen nu.

Kalle Kaskinen upp som HC. Ove Molin som assisterande och sen sätter vi in Stig Salming som backtränare.

Kicka honken och skit i att ta in någon ny Mv tränare.

Sätt på blomman eller Ölund C:et.

Ove Myling: Imorgon är en ny dag.

bradberry: Jag har läst artikeln? Spelar väl ingen roll när mötet skett. Problemet är att mötet ens sker. Rödin säger ju att "det inte är en stor grej". Jag tycker att det är en jävligt stor grej när man börjar vädra missnöje med hur ens huvudtränare vill spela. Det bevisar att det finns sprickor i laget och missnöje som pyr. Det står även i artikeln att Mikko inte vet om han har spelarnas förtroende. Väldigt oroväckande läsning detta.

munkas: håller mig vaken för att läsa nyheten om manners sparkning men jag ger nog upp för ikväll. Får väl läsa om det imorgon istället.

God natt Brynäsare!

ellis: som sagt, låter som alla andra gånger vi kickat en tränare. Rödin verkar inte vara nöjd med någon.

En riktig räv.

SuneMangs: Läs texten för helvete! Mikko var iväg med landslaget och det låååånga möte man skriver om varade i 40 minuter och handlade om hur man spelar. Dessutom var samtliga närvarande ledare med på mötet.

Gå inte på såna här mediafinter! Du sänker dig…

Asterix:
Bra tanke.
Har tänkt länge på hur man skulle kunna lösa flytten av C på snyggast och minst "förnedrande" sätt...
Ditt sätt skulle sätta heder i Antons eventuella överlämnande..

nittontolv: Krismöte?
Nä, tror det är lagfest på G.
Alcen sågs gå in i omklädningsrummet med två plattor bärs och Rob’n’Raz-skiva.
Mikko var inte bjuden för han är för dryg och tjatig.

Farsang: Då kan man nog ana att ett spelarmyteri pågår mot Manner och att vi kanske redan i morgon får se honom framtvunget hoppa av. Alcén däremot helt förkastligt sitta kvar.

nittontolv: ja, fast de andra ledarna var med då det var landslagsuppehåll och Manner var med lejonen.
Hade man haft det utan ledarna hade det varit värre.
Men kan tycka att det som stod i texten finns en sak som jag tjatat klagat på är just uppspelen när man vinner puck. Man kör pass back-back och samlar ihop sig. Man får nästa aldrig några spelvändningar förutom i BP. Det är något som kom fram att spelarn vill spela rakare

Davey85: Är verkligen inte ute efter personen utan hans roll. Fungerar man inte i rollen kanske man borde be om att bli ersatt istället för kickad. Det gäller även tränare och andra. Laget är viktigare än jaget.

Davey85: Jag tolkar det som att Rödins gäng vill spela klapp-klapp-hockey medans Manner vill spela som finska landslaget. Skicka upp Rödin med flera på läktaren i såna fall, för Mikko bestämmer. När spelare blir större än laget blir det problem. Vilket harmonierar väldigt väl med den mörka eran i Brynäs när Rödin är närvarande i klubben. Jag tror han och dom som står nära honom är giftet i föreningen.

SuneMangs: Hmm..den där artikeln känns logisk och oroväckande. Min känsla är att det som diskuteras i artikeln angående spelsystemet är ett större problem än vad både Manner och Rödin vill erkänna.

JawKee: Så grymt märkligt att Sundin inte får en ärlig chans i a-laget

Ove Myling: Det kommer iaf vara klackarna i taket här på forumet nästa säsong!
Huge kommer sitta och föra monolog med sig själv om felstudsar och hur dåliga de allsvenska domarna är medan LarsGöran fortfarande sitter och tjatar om att det nog trots allt kan bli slutspel och att det bara är en serie upp till Linköping och Luleå…

Jag hoppas verkligen ni reder ut det här, vill kunna åka till Sätra för att se på hockey när Timrå kommer på besök. Enda chansen för mig att kunna se dom live.

SuneMangs: låter som att man har möte utan chefen bestämmer lite själv hur man ska spela. Har det inte vart så innan? För jag har hört att det är en viss grupp i laget som bestämmer allt. Det har nämligen skrivits att rödin med en grupp har bestämt allt i föregående säsonger.

Kicka fanskapet till kapten så tror jag mycket löser sig.

JawKee: Ser intressant ut tycker jag, skulle dock vilja ha Ohlsson istället för Lindblom och Nordh framför Kvist och Zimmerman

{8399}: Krismöte utan Mikko. Tolkar det som att spelarna är problemet som vägrar underkasta sig Mikkos spelidé.

Edit: Tvåa på den pucken. Skickar med en länk iaf.

munkas: Än är det inte försent!

SuneMangs: Det enda felet på Mattias är att han är Leksing men det kan han ju inte lastas för utan det är att betrakta som en sjukdom.

BIF Kungen: Detta var tider det 👍
Otroligt komisk läsning.

Huge: ” Konstigt att Juel, som tydligen hade en del att göra idag, inte alls sågar oss lika mkt som alla med "hockeyöga" härinne har gjort...”

Däremot både Tornberg och Rönnqvist sågar Brynäs vid fotknölarna. 2 st vars yrke det är att bedöma de olika lagen i shl. 2 initierade yrkesmän helt enkelt. Och dom vet väl bäst eller?

Charliejfz: Enligt abris hade man krismöte med laget.. men utan Mikko.

JawKee: håller med Mathias är en glädjespridare med stil. Han försöker verkligen peppa oss Brynäsare.

Keep up the good work Mathias💪👍

Hoppas att styrelsen visar handlingskraft med möte ikväll/imorgon och att de vidtar åtgärder med kort varsel. Och aktiverar en plan för resterande matcher.

Asterix: mitt svar hybris.

Han verkar inte förstå sin negativa påverkan i gruppen.

Dock tycker jag att han har varit bra (minus hjärnsläppen) de två senaste matcherna, kämpar som fan.

Jag tror att han skulle bli ännu bättre utan C:et. Tyvärr tror inte han det.

Kepsen: Instämmer med herrarna nedanför; Mattias är alltid trevlig och kommer ofta med insiktsfulla grejer. Ge fan i honom!

Vi måste ändå sansa oss i kritiken mot Rödin. Jag tycker också att vi ska prova en annan kapten nu, men jag tycker det känns väldigt hårt att lasta en kille för en hel förenings haveri år efter år.

Ny kapten, ja, tack. Tror även det kanske kan tända Anton. Men inte kölhala en kille och måla ut honom till nån sorts slagpåse.

Kepsen: Tycker Mattias har bra tankar..och jag hoppas att hans Leksand..vill ha kvar oss i SHL och tar lätt på uppgiften på lördag..

Kepsen: Under alla år Mattias har skrivit här, och det är många nu, så har det aldrig varit några problem med den biten så vitt jag sett.

BIF Kungen: Varför finns inte den självinsikten t ex hos vår kapten, att avsäga sig kaptenskapet då laget och spelarna totalt underpresterat de år han lett dem. Han har fått många tränare sparkade utan effekt. Laget med supportrar krälar i dyn. Kan man inte sätta upp ett personligt mål, har vi inte uppnått detta vid denna tidpunkt avsäger jag mig min roll. Skulle fan skämmas att leda laget till denna förnedring.

Lakim1912: Nu snackar du bara en massa skit. Mattias har alltid betett sig väldigt respektfullt och försöker sprida en gnutta ljus i vårt mörka forum. Honom ger du fan i.

mattias - 74: Förstår ärligt talat inte vad du gör här inne. Du är trevlig osv, men.. - Känns som att du till stor del vill gotta dej i Brynäs undergång.

Horace76c: risk för att du har/får rätt.

Offensiv hockey lönade sig inte idag. Såg mest ut som knattehockey framför IKO-målet. Alla där pucken var. Hur skall man få in pucken.
Sen måste det bli slut på dom enkla misstagen.
.

Huge: o du har Aldrig reflekterat ..på att vi vinner skott...men gör inga mål? ..att mv som spelar mot Brynäs växer o ser helt fantastiska ut?
Att vi släpper in över 3 mål per match...
Jag bryr mig föga vad herr Juel...eller herr mv i fbk...mv i Växjö tycker ..likt väl har vi på just dessa tre matcher i närtid NOLL poäng o vunnen skottstatistik...som säger inget ..
När jag upplyste dig i höstas ..att detta spel håller inte...usel def ...uselt mv spel .så kom du in med ditt hockeyöga och det handlade om samma saker Huge..låt proffsen fixa detta.. Limpan har bara otur o ska vänja sig...Manner fixar detta...Vi löser detta med den trupp vi har Var är vi nu Huge..? På kvalplats..o i fritt fall...Ser ditt hockeyöga det? Eller läser du med din läsförståelse tabellen upp o ner...

« · 2472124 · »