1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755189 inlägg · 7967 ämnen
« · 2472688 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Förlust imorgon och vi ser Molin i båset inom kort!

Bulten: Ha ha ha blir trött på att upprepa mig själv ,

INGA HANDPLOCKADE MATCHER utan räddnings% före Jul och efter Jul,

Precis som din hjälte VV förra säsongen då han var sämst före och bra efter Jul

Sen tror jag absolut inte att Limpan får spela någon andrafiol,

Men då jag inte besitter dina målvaktskunskaper så kan jag möjligen ha fel,
😂🤣🤔😇🤡🤡🤡

Mattson: Japp, det har jag sagt hela tiden! Danielsson och Sallinen skulle ha blivit ett grymt lyft.

Mattson: bra match, fart och känslor mellan lagen. Där är det inget burskydd och pass back-back. Lite NHL där man ställer om fort

Ove Myling: Du borde väl ha fattat vad jag menade?
Om jag först tror på playin och när den chansen känns osannolik så måste ju nästa naturliga scenario som jag tror på, bli ett ingenmansland istf playin.
Och det här borde du väl ha fattat även om det jag skrev från början kunde ha formulerats på ett mer lättbegripligt sätt för att undvika ev missförstånd.

Zappaholic: 👍💪🖤💛❤️

Kollar Löven-DIF. Nicklas Danielsson hade dominerat i Brynäs.

J-S:

Vad har Leksands hiss med detta att göra, vill absolut inte bemästra någon jag vill inte att ni skall åka ur, det har jag skrivit åtskilliga gånger, det jag opponerar mig emot är att vissa skribenter inte inser allvaret inom eran förening. Vi vet vad ni gå igenom.

Jag hoppas ni klarar er. Kram på dig

J-S: Det är inte svårt, när sa jag det? Det är bara komiskt att handplocka lite matcher för att påvisa bra siffror under en mycket kort period. Han är utan konkurrens ligans sämsta förstemålvakt, eller var får man väl säga. För nu spelar han andrafiolen framöver.

Huge: "Snacka om att vara ?dum i hela jävla huvudet?, för att citera din egen citering.
Att du sen är en trottoarkantskramare gör ju inte saken bättre direkt"

Snacka om att vända kappan efter vinden. Du är en sån individ som vi vanliga Svenssons kallar för kappvändare. Att du bara ändrar dig från dag till dag, veckan till veckan talar för sig själv. Majoriteten här inne som du idiot förklarat har under en väldig lång period (ändå sen i somras) flaggat för att en spets forward plus en rutinerad back behövs men du har hela tiden gått precis som vanligt på Alcens linje och försvarat honom. Hade Alcen haft rutin, pondus, egna kontakter m.m. så hade han fixat detta.
Att du sedan som en barnrumpa fortsätter tjata om trottoarkantskramare till en leksing bevisar på avsaknaden av försvars argument. Jag har mina brister, Mattias har antagligen sina brister men verkar vara en schysst kille men du verkar sakna ödmjukhet totalt. Se dig i spegeln Huge!

JohnnyBotox: Ger mej fan på att när brynäsledningen tar ett snack på Alcens kontor låter det som här inne. Skulle förklara en del.

Lindbäck spelade helt klart upp sig efter jul på det heja sett. MEN han har i flertalet matcher börjat eller avslutat matcherna med en tavla som inte går att skylla på dåligt försvar.

Hoppas givetvis att han hittar en nivå till av stabilitet. Men han har ändå inte riktigt kommit upp i ”toppmålvaktskvaliteten” som iaf jag trodde han hade när han värvades.

Gällande spekulationerna i media (typ Rönnqvist), vad vet han mer än oss vid det tillfället igår? Han vet inte att Lindbäck ”var less på allt och alla”, han tror, precis som oss här inne.

Bulten: Då har målvaktsexperten uttalat sig igen, vad är det som är så svårt att förstå att Limpan har en bättre räddnings% efter Jul precis som VV hade förra säsongen.
🤡🤡🤡😂🤣

mattias - 74: ”Seriöst vad är det med dig erkänn istället för att va en struts, folk som erkänner sina fel blir respekterade här inne men du är verkligen för att citera Seth Rydell i Johan falk filmerna "dum i hela jävla huvudet"
Vad kommer du ha för ursäkter om ni åker ur? Otur? domarna? felstudsar? ”

Seriöst!! kom inte och mästra oss Brynäsare om att åka ur SHL och begrava huvudet i sanden,

Oj jag glömde bort att ni Leksingar har sååå mycket mer erfarenhet av att åka ur SHL,

Ledsen berätta gärna om dina erfarenheter av att åka hiss upp och ner mellan HA SHL,

Sen var snäll att inte börja gråta och säga jag har varit medlem längre i HS än du, så du har inte rätt uttala dig så till mig,

Alla här på HS vet jag är en sån snäll kille och önskar inte att Brynäs åker ur SHL,

Medans du kör den snyfthistorien ta Rödluvan och vargen på en gång.
😂🤣😁😂🤣😇

JawKee: Ja jo. Men siffror från innan matchen dessutom. Poängen är att den typen av plockande av siffror blir patetisk. Han har fått på tok för mycket chanser och har skämt sig.

mattias - 74: Så du menar på allvar att det finns fel eller rätt när det gäller vad jag, du eller nån annan tror och tycker i det som diskuteras?
Herregud…
Snacka om att vara ”dum i hela jävla huvudet”, för att citera din egen citering.
Att du sen är en trottoarkantskramare gör ju inte saken bättre direkt.
Och självklart har det bara berott på otur, domarna och
felstudsar om vi åker ur.
Dum och onödig fråga…

Bulten: Över hela säsongen ja. Jag pratar om efter nyår. Siffran 92% efter nyår är ifrån cmore där dom har koll på sina siffror. Du får det till att allt är 100% upp till Lindbäck om han släpper in eller inte. Så är inte fallet. Utespelare har ett defensivt jobb också. Jag säger inte att han har spelat bra. Jag säger endast emot dig när du säger att han är "klappkass"

JawKee: Erkänn bara att du även plockade bort matchen igår. Och även matchen innan gissar jag. För annars får du inte ihop en stark siffra. 89,7% och 2,77(!!) insläppta mål per match i SNITT. Klappkass med tanke på vilka mål han släppt in dessutom.

mattias - 74: Inte mycket att göra åt en skev verklighetsbild, eller stoppa huvudet i sanden-mentaliteten. Har ju varit såhär sedan jag var typ tonåring här på forumet. 😅

mattias - 74: Inte komma hit och tjafsa nu.

Zappaholic: Modano? Nån gammal timråreject?

Danne66: Det heter ”losermentalitet” med ett ”o”,
inte två.
Ja, man måste ju försöka variera sig lite mellan ren svenska och svengelska.
Och, nä: tittar på Björklöven-Djurgården just nu.
Sen blir det finalen på ”På spåret” men därefter blir det nog till att gå och lägga sig!
Så gonatt på dig redan nu!

Bulten: Klart man kan dela upp det i perioder och se hur det har gått. #12 i Målvaktsligan. "klappkass".
Men det är klart, alla kan ju inte vara normalbegåvade. Någon måste ju sätta den lägre ribban också.

Klart man hoppas på mycke tills på lördag... men ärligt det kommer inte hända så mycke .. dom kommer köra som vanligt ... vinst blir det nog .. 1-7

J-S: Jag trodde inte det var möjligt att få en till Bagdad-bob i forumet. Men som med allt som har med Brynäs att göra nu, så var även det möjligt.
Otroligt..

Stefan R 63: Flåt ska vara 199 matcher vi har 9 kvar denna säsongen

JawKee: Efter nyår😂 minus matchen igår gissar ja. Fint när man kan handplocka lite matcher sådär. Då kan vi ju säga att han va 100 procentig i 2.54 in i matchen. Det snackar man inte bort

Huge: ” Efter uppehållet och med chansen till playin mer eller mindre helt borta så har jag förstås reviderat min inställning och tror, numera och fortfarande inte på kval, att ingenmansland är mer realistiskt och även uppnåeligt.”

Enda problemet är att du inte skriver så. Läs vad du själv skriver innan du klagar på andra personers läsförståelse.

Du ägnar typ 95 procent av din tid här att försöka mästra andra skribenter men kan inte hålla reda på vad du själv skriver.

Patetiskt

Huge:

Seriöst vad är det med dig erkänn istället för att va en struts, folk som erkänner sina fel blir respekterade här inne men du är verkligen för att citera Seth Rydell i Johan falk filmerna " dum i hela jävla huvudet "

Vad kommer du ha för ursäkter om ni åker ur? Otur? domarna? felstudsar?

Farsang: Helt rätt analyserat håller med fullständigt,
👊🏻👍🏻😎

Farsang: Ja är det inte det ena så är det det andra.. Sorgligt men sant.

Huge: Brynäs 5 senaste säsonger .208 matcher...154 förluster..Vi har en jädra vinnarmentalitet i föreningen...

J-S: tycker målvaktsspelet innan jul vad katastrofalt med ett okej försvarsspel över lag.

Efter nyår så har Lindbäck höjt sig rejält men vårt försvars spel fallerat totalt.

Stefan R 63: Hahaha
Helheten är att Lindbäck var inte speciellt bra före jul hade svårt med storrink osv ,

VV Karhu mm var heller inte bra och bidrog till förlusterna,

Många matcher förlorade på inkonsekvent målvaktsspel,
Men efter Jul har det sett riktigt bra ut för Limpan över 92 % i räddnings procent,

Sen är det mycket annat som inte stämt med hur Brynäs spelat och förlorat matcher men det är absolut inte bara Limpans fel,

Vilket våran egen målvaktsexpert Bulten påstår,

🤡🤡🤡😁😂🤣

Huge: Suck! Allt som vanligt förutom att byta ut loosermentalitet mot förlorarmentalitet. Patetiskt. Gå och lägg dig!

nittontolv: Tror gör man i kyrkan, det vet väl alla. Kolla på tabellen, antal gjorda/insläppta mål och då kan väl vem som helst fatta vad felet ligger. Om Alcen gjort sitt jobb så hade vi haft ett par vassa forwards (se Oskarshamn). Det handlar väldigt mycket om kompetensen

{8399}: Haha ja exakt. Sen Lindbäck på #12

Forsberg 1978: Du får denna, men den är till alla.
Nämn en sportchef, KD eller valfri chef som går ut i media och kritiserar tränaren i detta läget?

Alla chefer har 100% förtroende tills dess att dom får sparken.
Välkänt...

JawKee: kolla botten 4 i målvaktsligan 😂😂

Ove Myling: Hjärta till dig också, din brist på läsförståelse till trots.

Innan uppehållet trodde jag på chans till slutspel via playin då gapet uppåt kändes hanterbart att hämta in för att nå en playin-plats.

Efter uppehållet och med chansen till playin mer eller mindre helt borta så har jag förstås reviderat min inställning och tror, numera och fortfarande inte på kval, att ingenmansland är mer realistiskt och även uppnåeligt.

Vad i ovanstående är det som du har så stora problem med och tycker är konstigt?
Att jag inte redan gett upp på att nå ingenmansland, är det det som retat upp dig?

Kan inte hjälpa att jag är en supporter som ännu inte gett upp när vi har allt i egna händer, även om jag förstår att det är nåt som går helt emot det som du själv står för som redan uppgiven gamnacke med förlorarmentalitet.

{9684}:
"Utesluter inte" betyder verkligen inte ett skit om vi ska vara helt ärlig.
Det är ju bara ngt som de säger.

Bulten: Hur mycket hjälp tycker du han får runt mål då? Sen 92% efter nyår snackar man inte bort. Han gör helt klart tavlor dock, men totalt klappkass är han då fan inte. minst 50% av målen beror på klappkassa utespelare.

Bulten: "Vem tror du är mest less på vem? Lindbäck på laget eller laget på Lindbäck? Totalt klappkass målvakt."

Då har HS Brynäs målvaktsexpert Bulten med sin briljans och kunskap uttalat sig igen.
😂🤣🤡🤡🤡

Stefan R 63: Det flög dock över LarsGörans huvud

Stefan R 63: Petter har inte kommit över 1999 än 😂

J-S: Petter är arg på helheten..Hur Brynäs har gjort kring hela mv frågan..med VV o nu Limpan..att han inte förstår hur ledningen har tänkt..o där kan man verkligen ha åsikter ..så klantigt...ändå från start..
Alcen ny på jobbet tar in två mv..VV.. får inte stå trots bra insatser förra säsongen och trots dåliga insatser av Limpan..Nu är det tvärtom Limpan spelar lite bättre o då värvar man finnen..Det är cirkus .. o jag tror faktiskt hela Sverige skrattar åt detta.. så misskött av Alcen o Manner..

Jag har en bra känsla inför morgondagen.

J-S: ” Efter matchen var C Mores expert Petter Rönnqvist rejält ilsken på hur Gävlelaget hanterat sin målvaktssituation.
– Han är less på laget, han är less på hur han blivit behandlad.
🤡🤡🤔👊🏻”

Vem tror du är mest less på vem? Lindbäck på laget eller laget på Lindbäck? Totalt klappkass målvakt.

{9684}: Bättre fanskapet håller käften istället än att bara häva ur sig floskler, avgå förbannade amatörer!!!

Bulten: Hockey och målvaktsexperten Bulten skyller allt på Limpan, allt skulle varit bättre med Håkansson som målvakt,

Läs vad en före detta målvakt tycker.

Efter matchen var C Mores expert Petter Rönnqvist rejält ilsken på hur Gävlelaget hanterat sin målvaktssituation.
– Han är less på laget, han är less på hur han blivit behandlad.
🤡🤡🤔👊🏻

« · 2472688 · »