1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 755189 inlägg · 7967 ämnen
« · 2473195 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Linus verkar vara ok.

Lakim1912: Ingen värvning är 100% successrate.

Bulten: Lindbäck var ju nästan alla experters bästa köp innan säsongen 😂. Konstigt att han gick att fynda och att han var ledig🤔. Vi borde ha en scout som scoutar scouterna som tipsar idioterna.

Peja: Han har utvecklats och blivit ännu bättre i Finland.

{9566}: Tyckte Lööke var bra i matchen. Otroligt hur många bra rightare Löven har på fw-sidan.

Bulten: ”Du förstår ju själv att din uträkning är åt skogen fel, men det lutar alltid någon.”

Jag LUTAR ingen utan har bara försökt att förklara för dig att Limpan har en bättre räddnings% efter Jul precis som VV hade förra säsongen,

Sen är din läsförståelse stavning (lutar istället för lurar) under all kritik,
Min uträkning gällande räddnings% på Limpan efter Jul är alldeles utmärkt,

Sen gillar jag att gå ut i skogen med mina rottweilers där har du rätt.

🤡🤡🤡🤣😂😇😎

Stefan R 63: Fick pris som bäste Lövare.

JawKee: lökke avgör för löven...

Stefan R 63: Om vi tar in bröderna Westerholm så har vi inte en smal trupp längre

Bulten: Hela Brynäs är i en enorm utförsbacke...
Finns ingen sportchef...
Cirkus målvakt
Dåligt tränarstab
Spelare som inte vet hur de ska spela
Noll disciplin
För smal trupp
För dålig trupp

J-S: Du förstår ju själv att din uträkning är åt skogen fel, men det lutar alltid någon.

{7981}: Nej efter att ha sett Lindbäck i 33 matcher så är det inte svårt att avgöra vilken målvakt som är bäst av dom.

Bulten:" Absolut om det hade gått att tyda ditt meddelande."

Ha ha ha
Ordförståelse och matte, verkar inte vara din starka sida din filur.

Trots detta önskar jag dig en helt underbar fredagskväll.
😂🤣😎🤡🤡😂

JawKee: Tydligen. Omöjligt att ta sig igenom hans meddelanden. Men hans uträkning var mycket underhållande, det måste jag säga

Linus Videll ut på bår...
Där rök nog Södertäljes chans på avancemang, inte kul att se.

Bulten: det blir lite komiskt att bedöma vilken som är bättre mv då den ena bara stått 1,5 match.

Bulten: Har du lässvårigheter?

J-S: Absolut om det hade gått att tyda ditt meddelande.

Danne66: sen har vi tyvärr haft matcher där Lindbäck står på huvudet men även motståndarens målvakt också står på huvudet.

Som t ex senaste matchen mot Malmö. Båda målvakterna spelade ruskigt bra.

hilmer123: bäste innan juluppehållet? Du menar efter va?

hilmer123: snurrigt, nu var han Brynäs bästa spelare även innan juluppehållet. Jag måste ha drömt att han gjort massa tavlor och kastat puckar i eget mål

Bulten: "Nu är du ute på tunn is. Han hade 92% innan matchen och skrapade ihop till hela 70% igår. Då förstår även du att det äter lite på ”efter nyår”-procenten."

Räkna igen Limpan hade över 92% i räddnings % efter Jul,
Sen tre insläppta på antal skott 70% som du säger lägg ihop det med resten av antalet matcher efter Jul där har du räddnings %, ca -0,2 knappt så fortfarande över 92%.
Överbevisa mig gärna och visa geniala uträckning.

😂🤣🤔😇🤡🤡

Hank81: Lindbäck har varit brynäs bästa spelare innan juluppehållet, fattar inte hur brynäs fans och manner mfl kan klaga på honom , han har både klagat sig själv men också gjort något åt saken till skillnad från andra spelare o ledare lex Rödin som måste vara seriens sämsta kapten, fattar inte varför man inte har bytt för att ge lite effekt

Hank81: det hoppas jag med.

Bulten: Lindbäck är shl:s största flopp, hoppas han har gjort sitt för säsongen och även för Brynäs.

dabif: Att ”ställa” Olkinoura - eller vad han heter” direkt efter uppehållet efter det att Lindbäck gjort flera bra matcher är sååå dåligt management/ledarskap att man undrar om inte detta är Div 3 och inte SHL? Amatörer!!

dabif: Karma för Lindbäck. Nu får han känna på hur Veini kände sig. En väsentlig skillnad dock. Olkinuora är en bättre målvakt än Lindbäck, det var inte Lindbäck i förhållande till Veini.

dabif: Jag håller helt med, här ligger ett av huvudproblemen! Fel från början med VV vs Lindbäck!

Finns inget jag hållet med om SÅ mycket som det Du skriver, inklusive tron på bibeln👌

J-S: Nu är du ute på tunn is. Han hade 92% innan matchen och skrapade ihop till hela 70% igår. Då förstår även du att det äter lite på ”efter nyår”-procenten.

{7981}: Ja så är det givetvis!

Bulten: Det var ett idiotbeslut att ha två med den kalibern från början, det var ännu ett idiotbeslut att låta Lindbäck stå när han gån på gång inte höll måttet och Veini fick se en usel målvakt gå före honom. Sen följer man upp med mer idiotbeslut på målvaktssidan och tar in ännu en toppkeeper när Lindbäck har spelat jävligt bra sen juluppehållet. Finns ingen logik i dessa beslut alls och kan skapa turbulens i hela truppen. Konkurrens om platserna är bra men det måste vara sund konkurrens. Vad en ska Lindbäck tänka? När han presterar jättebra tar man in en annan toppmålvakt som dessutom är en av Manners gubbar. Man skapar en skitsituation för Lindbäck och det var det vi såg när han lämnade isen. Att han blev skadad tror jag lika mycket på som jag tror på bibeln.
Det blev helt enkelt för lockande för Alcén att värva när han fick chansen, han ville visa hockeysverige att han kan värva kvalité till laget.

Tigerhjärta: jag skulle gå ännu längre och bryta ner det i matcher av 10. 5 match känns för lite då det kan slå väldigt mycket pga av litet utfall. Men man kan se åt vilket håll derivatan börjar peka.

Bulten: Kul kille!!!
Öva på matte % räkning och det svenskaspråket där stavning och ordförståelse ingår och inte bara särskrivning,
😂🤣😂😎🤡🤡

J-S: ” Utan mer försvarsspelet som släpper till dom lägena sen håller jag med om resten och även vad Peja säger det behövs avlastning för Limpan inte bara konkurrens utan mer avlastning och en pålitlig målvakt som kan täcka upp då Limpan inte är en ungdom längre.”

Kreativ tolkning av Pejas inlägg 😂

Tigerhjärta: "Klart som tusan man kan dela upp det i före och efter jul men plocka bort gårdagens insats, vad är felet med det?
Faktum kvarstår ju ändå att Lindbäck gjort det bra efter jul/nyår med undantag för gårdagens bottennapp, då var han usel."

Tycker absolut inte Limpan var usel igår två av tre mål som han släppte in var otagbara styrning skymning rakt upp i krysset nättaket.

Utan mer försvarsspelet som släpper till dom lägena sen håller jag med om resten och även vad Peja säger det behövs avlastning för Limpan inte bara konkurrens utan mer avlastning och en pålitlig målvakt som kan täcka upp då Limpan inte är en ungdom längre.

Bulten: chansen och sannolikheten att Brynäs ska gå till slutspel är lika stor som att Lars-Göran ska skriva ett vettigt inlägg.

Bulten: Ja det är mer förståeligt att man gör det nu. Gillar Olki. Tror han kommer göra det bättre framåt. Och hoppas på det.

JawKee: Efter fadäsen med Veini där man sumpade bort honom så var det en nödvändighet att hitta en målvakt till inför kvalserien. Lindbäck håller inte måttet. Nu har vi en förstemålvakt som kommer ge oss chansen framöver.

J-S: Nej det är den inte efter gårdagens match. Kul att Mr särskrivning himself påpekar stavning, humor!

{7981}: AS är roligare än SHL. Ser fram mot nästa säsong.

Peja: Håller med helt!
Även fast Lindbäck sett OK ut på slutet så måste även han förstå att Brynäs vill gå på det säkra före det osäkra med tanke på hur Lindbäck såg ut i höstas..

Tigerhjärta: Å så kommer Einstein in som ett brev på posten😂

Tigerhjärta: Jag tycker ändå det var helt rätt att värva Olkinuora när man hade möjlighet att göra det. Visst har Lindbäck höjt sig, men det fanns frågetecken kring Karhunen både gällande nivå och skadebenägenhet. Det i kombination med Lindbäcks ojämnhet gjorde Olkinuora till en logisk värvning. Lindbäck skulle kunna gå sönder och då kunde man inte stå där med Karhunen, även om man nu litar på Lindbäck.

Olkinuoras entré var säkert sur för Lindbäck, men det var ju bra för laget. Det var märkligt att gå in i säsongen med två förstamålvakter, men att ha två förstamåmålvakter de sista 10 matcherna ser jag inte som ett problem.

Sen verkar ju Brynäs vara exceptionellt dåliga på att sälja in idén med två etablerade målvakter till själva målvakterna, och det är ju ett problem i sig.

Bulten: Du är för rolig. hahahah

Räddnings% är fortfarande över 92% efter Jul.
Medans du övar stavning och det svenska språket så kan köra lite matte på en gång..

Chansen finns fortfarande för slutspel även om du med dina expertkunskaper och negativa attityd har svårt att förstå det....
🤡🤡🤡😎

Bulten: Klart som tusan man kan dela upp det i före och efter jul men plocka bort gårdagens insats, vad är felet med det?
Faktum kvarstår ju ändå att Lindbäck gjort det bra efter jul/nyår med undantag för gårdagens bottennapp, då var han usel.

Bulten: Skulle hålla med dom om jag hade handplockat typ 7 matcher. Men en säsong brukar kunna delas upp i två. Knappast patetiskt. Snarare patetiskt att inte kunna se på saker och ting ur flera perspektiv.

Sen att han har fått för mycket chanser håller jag med om. Men klappkass är han knappast.

Snarare klappkasst hur man börjar säsongen med två förstamålvakter och när sedan Lindbäck faktiskt kommer in i en bra period så tar man in ytterligare en till förstamålvakt.
De som känner igen mig här på forumet vet nog om att jag oftast skyddar Alcén men just detta är ju ett så stort underbetyg så det är sjukt.
Även att direkt slänga på Lindbäck ett 5-årskontrakt utan att ens låta honom stå innan är bedrövligt.

J-S: Brynäs vinner imorgon till fint odds 👍

Huge: men då ska jag hjälpa farbror med vad farbror har skrivit. Hur är det med läsförståelsen? Dessutom på inlägg du själv skrivit. Både minne och förstånd verkar vara kraftigt nedsatta.

Du skriver att du tror på ingenmansland och det gjorde du redan för två matcher sedan. Dvs under uppehållet. Under samma uppehåll som du skrev att du trodde på slutspel.

J-S: nej för ni hoppade över matchen igår. Så räddningsprocent efter nyår fram till den 15:e februari.
Haha nä men du tror ju också att Brynäs ska gå till slutspel så dina gissningar är ju rent nonsens

mattias - 74: Så snällt att du kommer hit och hjälper oss att inse hur klappkassa vi är och hur allvarligt läget är.

« · 2473195 · »