1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 756808 inlägg · 7967 ämnen
« · 2475538 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
J-S: så på allvar menar Limpan att han känner av skadan...står kvar i målet och släpper 2 mål till...När man inte trodde cirkusen kunde bli värre...så blir den det! Det är ju fan skandal!!
I det läget vi befinner oss i så..chansar han alltså...Nu tappar jag allt förtroende för honom!

Jugge: Han går i ambulatorisk skola 😂

Jugge: Härligt nu känner jag igen dig Luleå loggan är putsväck.
👊🏻😂🤣😎❤️

Bulten: " Han blir överkörd vid 0-1, fortsätter till 0-3 men då gör det så jävla ont att måste fånarna vägen ut, utan att lyckönska Jussi. Vem har sagt att det skurit sig med Manner? Bara att klubben ljuger för att skydda Limpan. Hade haft mer respekt om han gått ut och sagt.
- Fan, jag blir så besviken på min prestation, på lagets agerande och situationen vi befinner oss i. Jag ska givetvis inte lämna isen på detta sätt men jag tappade det. Nu glömmer vi detta och spöar Skellefteå på torsdag."

En liten del av intervjun med Limpan,,,,
Det var efter Oskarshamns 3–0-mål som Anders Lindbäck självmant valde att lämna isen, och efter att ha gått raka vägen in i omklädningsrummet kom han aldrig tillbaka.
Det har lett till spekulationer, inte minst i C More, där det drogs slutsatser om att det här berodde på missnöje med målvakts-situationen där Brynäs ju nyligen värvat Jussi Olkinuora.eagerar du på att det spekuleras kring att du skulle gått ut i omklädningsrummet av någon annan orsak än en skada?
– Det vet alla här, att den person jag är aldrig skulle göra nåt sånt. Journalister och experter är satta där för att tycka och så, men alla i gruppen vet ju vad som hänt.
– Jag kan väl tycka att det är lite märkligt att dra den slutsatsen om det som hände utan att veta. Men man nämner det lite lösryckt och sedan går inte vi ut och berättar vad som händer direkt. Och det är klart att då börjar ju spekulationer.
– Men Brynäs ville väl vänta och se hur det var med mig innan man sa något, och det är därför jag sitter här i dag nu.
Anders Lindbäck är tydlig när det gäller rådande konkurrenssituation.

– Jag vill ha det så. Jag har varit pådrivande från början när det gäller det, och jag vill att vi ska ha så bra målvakter som möjligt.
När det gäller den egna skadan vill Lindbäck alltså inte säga mer än att det är en överkroppsskada – och att han är på väg tillbaka.
–Det blir på torsdag eller lördag, vi får se.
Påverkade skadan dig när det gäller målen du släppte in?
– Man kan väl säga att med facit i hand skulle jag väl gått av direkt. Men man är ju så där.
Hur ser du på läget för Brynäs nu?
– Jag har varit i samma läge med Rögle och med Davos tidigare. Den här gruppen är starkare. Vi har alla förtroende för varandra. Nu gäller det att bita ihop.

En sammanfattning av intervjun med Limpan och han uttalar sig även om allt gnäll på Rödin som Kapten där han säger – Anton är vår lagkapten och vi stöttar honom till hundra procent! Anton Rödin jobbar stenhårt varje dag och försöker. Ibland försöker man för mycket, precis som jag – och ibland gör man saker fel för att man vill så mycket. Det är en konst det där också. Men viljan och ledarskapet är ju att visa med hårt jobb och komma till jobbet varje dag.
Han kanske inte alltid trivs med att figurera i media – men han fungerar bra som kapten i spelargruppen?

– Ja. Och så är det ju, att man kanske inte kan vara bra på allt. Jag har haft många kaptener som inte sagt mycket. Shea Weber som jag hade i Nashville var ingen stor talare, han sa inte mycket men visade på isen, visade på andra sätt.
– Det är ju så att med den här truppen ska vi ligga högre i tabellen, nu gör vi inte det och då är det klart att folk börjar leta fel och vad det beror på. Det gör vi också så klart.
💪🏻👊🏻😎

Bulten: Lite skillnad på ett mail och etablerad media.

Treklövern1912: tigerhjärta..visar en situation och att Anders hänvisar att han fick någon känning då vid ställning 0-1

Stefan R 63: Minns inte en sådan situation eller kanske jag gick och fyllde på just då.
Allvarligt, minns inte någon överkörning

Jugge: Orolig på riktigt för vissas obefintliga kritiska tänkande. Ingenting stämmer, ändå så sväljer ni storyn med hull och hår.
Det är sådana som du som svarar på Nigeriabrev och tror du ska få pengar från din avlägsna släktingar som tyvärr gått bort och som nu vill skicka över 4 miljoner till dig.

Treklövern1912: 😂🤣

Bulten: Här råder det sandlåda big time i vanlig ordning när du är i farten. Härliga konspirationsteorier…

Jobbar du aldrig? Eller går i grundskolan kanske är mer troligt….

Silfverberg spelar med Lundeström och Vatrano i 3e kedjan.

Matchen startar strax på Viaplay och Viasat sport Premuim.

Bulten: gå raka vägen ut*

Treklövern1912: Menar man på allvar att i samband med en överkörning vid ställning 0-1 så fortsätter limpan och står i målet o släpper in två mål till??? Nån måste skoja med mig Säg att detta inte är sant....

Stefan R 63: Vänta han gick och fyllde på 👍

J-S: Han blir överkörd vid 0-1, fortsätter till 0-3 men då gör det så jävla ont att måste fånarna vägen ut, utan att lyckönska Jussi. Vem har sagt att det skurit sig med Manner? Bara att klubben ljuger för att skydda Limpan. Hade haft mer respekt om han gått ut och sagt.
- Fan, jag blir så besviken på min prestation, på lagets agerande och situationen vi befinner oss i. Jag ska givetvis inte lämna isen på detta sätt men jag tappade det. Nu glömmer vi detta och spöar Skellefteå på torsdag.

J-S: o denna överkörnobg skedde vid ställningen 0-1????

Stefan R 63:"När i matchen var denna situation och stöd det 1-0 då? O det är här han menar att han fick ngn form av känning?."

Limpan blev tydligt överkörd, Huvud axel etc överkroppsskada är vad Limpan Brynäs säger inte så mycket att diskutera, i intervjun säger han han skulle utgått tidigare och inte väntat till 0-3,

Utan mer lägg ner alla konspirationsteorier att det skurit sig mellan Mikko och Limpan.
🤔😇😎😂🤣

Stefan R 63: Ingen aning. Men det gjorde visst jävligt ont precis efter 0-3. Så ont att han var tvungen att gå raka vägen ut utan att önska Jussi lycka till.

Huge: då var det väl en collage av misstag...Limpan tappade in puckar..7 skott 3 mål..Blir inte utbytt. Vi jobbar oss upp till oavgjort och sen ett icke otagbart skott till o förlust . Rena konstnärskollektivet...

Stefan R 63: Nä, det enda för mig obegripliga är när du och andra soffbedömare tror sig veta bättre än och ha mer erfarenhet än Manner, när det gäller att nerifrån båset avgöra/bedöma hur allvarlig en tavla är och om det isf är dags att byta ut målvakten eller låta denne få fortsätta…

Tigerhjärta: När i matchen var denna situation och stöd det 1-0 då? O det är här han menar att han fick ngn form av känning?..

Bulten: Jag har ingen aning, därför tänker jag inte heller sitta och gissa.
Det borde du ta lärdom av.

Huge: i höstas när Lindbäck kostade oss poäng och tappade in puck i slutet på matchen efter några tavlor såg du inget obegripligt att han fick stå kvar...Inget är obegripligt..allt med Brynäs begripligt...

Tigerhjärta: varför tar man då bort dialogen?

Bulten: "Att det sen heter överkroppsskada för att till sist kalla in media för att Lindbäck själv ska sälja in storyn om att det inte finns någon schism. Det skulle kunna vara sant men det mesta tyder på precis raka motsatsen"

Vad skulle schismen handla om då och mellan vilka parter, menar du?

älgenn: Svårt att lösa när SLOn inte får svar från KK (vilket är den tråd som frågeställaren syftar på i bilden).

Får hoppas att det ordnar sig på ett eller annat sätt längre fram!
Förresten, är du ny på forumet eller "ny" på forumet?

Vilken tur att Brynäs anställde en SLO som arbetar för en aktivare ståplats. Verkar inte kunna lösa dialogen med KK.
Uppladdat:

500x0-img20230220173224.jpg

Wasp77:
😂😂😂

JawKee: Så du tror bank-id hade ändrat min syn på Lindbäcks ”skada”?

{7981}: Skulle ha krävt inloggning med bankid här så slipper vi skiten och får människor som kan stå för sina åsikter.

Wasp77: all information kommer från De Fria Carl Norberg och WFA Mikael Nordfors (Dr Butt)

Forumet är helt förstört.

Over and Out

Vill man stilla sin hockeyabstinens så är det President´s day idag och 2 tidiga matcher i NHL

19:00 Boston - Ottawa
19:00 Florida - Anaheim

Sedan är det även 2 matcher lite senare

22:00 Calgary - Philadelphia
22:00 San Jose - Seattle

Finns en del svenskintressen och även spelare med Brynäsanknytning.

Wasp77:

A L är en hippiemodell och som sådan har du en annan syn på tillvaron, ett annat slags ansvar..han har ju spelat runt i olika klubbar där över...inte stått så många matcher per säsong...kravställningen har troligtvis varit låg..därav den uteblivna sommarträningen kan tänkas

Kan det var covidvaccinet som ställer till det för Lindbäck och laget?. Eller frimurarna eller kanske danska minkar? Borde de inte ha folie under hjälmarna imorgon? Bara för att vara på säkra sidan. När Manner kommer in i omklädningsrummet och frågar om ni vill ha det blåa eller röda pillret - se till att ta rätt piller!

Huge: Nä för det är ju normalt att vänta ut 0-3. Gå rakt ut, utan att säga något till någon för att sedan gå upp i rök. Han är givetvis inte skadad. Men det är kanon att sådana som du går på det.

{8399}: Nä men jag ser vad som sker, hur Lindbäck kliver av vid 0-3, gå rakt ut utan att säga något till någon eller önska Jussi lycka till. Hur Manner mfl som får frågan om Lindbäck knappt vet vad de ska svara. Att det sen heter överkroppsskada för att till sist kalla in media för att Lindbäck själv ska sälja in storyn om att det inte finns någon schism. Det skulle kunna vara sant men det mesta tyder på precis raka motsatsen

Bulten: Jag köper inte din historia i alla fall, du har ju ingen som helst insyn i detta och du sitter ju bara och killgissar, Fånigt och ovärdigt.

KulaShaker: Det är väl fullt normalt och logiskt att en rättshaverist med en massa konspirationsteorier i huvudet kring Lindbäck, Alcen, Manner och laget i stort, inte respekterar och förstår att Lindbäck klev av pga skada.
En normal bedömare som inte är färgad av några egna rättshaveristtankar och konspirationsteorier som Bulten uppenbarligen är, ser förstås inget som helst konstigt eller obegripligt i det aktuella målvaktsbytet.

KulaShaker: Nja, men jag blir lite orolig för människan som köper hela denna storyn med hull och hår. Brynäs gör såklart det rätta. Damage control på Lindbäck som förmodligen ångrar sitt beteende.

Bulten: För att då skulle du ha fått rätt i dina egna spekulationer...

Silfverkroken: Viktig match på torsdag, det är mot MIF, herregud.

Silfverkroken: För mig hade det varit mer respektfullt att Lindbäck själv gått ut med att han blev så förbannad på sig själv, sin prestation, laget, tabelläget, Padel-honken m.m än att hitta på en story för att inte se dum ut.

Ibland önskar jag att man kunde blockera vissa användare så deras inlägg inte syns för en i forumet. Nämner inga namn men jisses alltså...

"Det har känts bra de senaste dagarna" säger han. Matchen var i torsdags idag är det måndag. Låter allvarligt. Verkligen motiverat att gå rakt ut i omklädningsrummet och sen inte dyka upp

Håkansson lånas in igen...

Vad är det som händer med lager ? Kommit ut nått ? Känns som det är rätt tyst av brynäs ? Eller bara jag som inte läst nått?

Huge: Dubbelslag. Men bra att du insett att han fått massor av chanser, alldeles för många dessutom

Bulten: "Nu har Lindbäck börjat inse att det inte var så jävla begåvat att gå raka vägen ut. Han har säkert insett hur förfördelad han varit hela säsongen och att han kanske inte har så jättemycket att grina över."

På vilket sätt har Lindbäck varit "förfördelad" menar du?
Han har ju tvärtom fått massor av chanser, eller hur tänkte du nu?

eltifoso: Menar såklart det! Skall ligga ett "Inte" före ordet "skadad" givetvis :)

« · 2475538 · »