1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 756429 inlägg · 7967 ämnen
« · 2475593 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Samuel Ersson står sin sjätte match nu. Får se om han tar sin sjätte raka seger!

Markström står dessutom för andra laget. Spännande!

Jugge: Märkligt att svara på mina inlägg och ställa frågor när du samtidigt vill att de ska minska. Typiskt dåligt idé

Bulten: Det enda intresse jag har av dina inlägg är att dom ska minska för som det är nu så spammar du sönder forumet med exakt samma dynga hela tiden vilket jag tror 95% här inne är less på.

Nu har du malt på om att Lindbäck inte är skadad i c:a 10 tim oavbrutet, jag tror alla har fattat att du tror det….

Huge: Nja, fultolkning igen.
Man har såklart markerat mot Lindbäck att detta beteende inte är okej. Lindbäck ångrar sig och man vill inte ha rubriker i dagsläget utan hjälper Lindbäck med damlaget control och kallar därför in press för att spela skadekortet hela vägen.

Jugge: ” Du frågade Huge exakt samma sak för mindre än 1 timme sedan… Du tror inte han kan svara på den första om han finner det intressant? Apropå att spamma sönder forumet…”

Nu gjorde ju han precis likadant. Så då tänkte jag att då kan han svara på mitt. Såg inte att du skrev något till Huge gällande det? Men ditt perversa intresse för mina inlägg tar jag som en komplimang

Bulten: "jag litar mer på vad Cmore säger än vad Lindbäck är ombedd att säga i en intervju. Lindbäck är livrädd över sitt kontrakt. Sitt sista feta innan hockeypensionen."

Ok...
Så din rättshavererade hjärna har alltså kommit fram till det minst sagt obegripliga scenariot att Brynäs har tvingat Lindbäck att i media säga att han klev av pga skada, och om man inte gör det så skulle ha få sparken och sitt kontrakt rivet på rotmos.

Låter ju väldigt sannolikt, hörrudu...

Zappaholic: det är min övertygelse. Att han blev skadad och agerade så samt det mycket märkliga efterspelet köper jag inte alls. Tror inte han står så
mycket mer detta år.

Bulten: ” Du som vurmar så för yrkeskunskap borde väl ändå tycka att det va hål i huvudet att göra Alcén till sportchef?”

Du frågade Huge exakt samma sak för mindre än 1 timme sedan… Du tror inte han kan svara på den första om han finner det intressant? Apropå att spamma sönder forumet…

Huge: resultatet är väl ganska tydligt...Jag har rätt Manner gjorde fel! Vi fick stryk och tappade poäng. Håller du verkligen på Brynäs?

Bulten: Skadade han sig inte och lämnade av den anledningen?

Depression: ” Lindbäck har/hade 91% efter jul..”

Säsongen börjar inte efter jul även om vissa visat tecken på att tro det…

Huge: Du som vurmar så för yrkeskunskap borde väl ändå tycka att det va hål i huvudet att göra Alcén till sportchef?

Bulten: Vi har förstått nu att du tror att Lindbäck inte alls är skadad utan blev sur på Manner och utespelarna. Nu försöker Brynäs ”skydda” Lindbäck genom att gå ut i diverse medier för att förklara hur det ligger till. Vi har förstått det nu, tro mig…

Tror du vi kan gå vidare i livet nu eller ska du älta ett par sidor till?? Det kan ju vara några som inte förstått din åsikt vid det här laget, så bäst att du är på säkra sidan…

Stefan R 63: "nä klart du inte har nån åsikt...varför skulle du ha det?"

Du missade visst min åsikt, så jag tar den igen:
min åsikt är att Manner som kunnig och rutinerad tränare/coach under många år i diverse hockeybås förmodligen vet bättre än dig, när det gäller av bedöma vad som är tillräckligt grova tavlor för att dom ska motivera ett målvaktsbyte.

Om du sen har en annan åsikt, anser dig veta bättre än Manner och inte vill backa från din egen åsikt så är det helt Ok för mig.

Retse: i intervjun i Aftonbladet. Som att det är helt orimligt att folk spekulerar och ”letar fel” som han säger. Herregud han lämnade isen efter 0-3 och kom inte tillbaka. Egoist

Jugge: Lindbäck har/hade 91% efter jul..

Bulten:"att Lindbäck lämnar isen för att han blir lack på sig själv, laget, Manner, Jussi eller vem det än må vara är givetvis ett problem. Han sätter sig själv först och det lär ledningen ha markerat emot. Lindbäck har nog insett att hans ganska feta flerårskontrakt hänger löst och behöver kalla in media för att försöka pulverisera ryktet. Det gick väl i ärlighetens namn sådär."

Kvalificerat skitsnack och ryker illvilja mot ett lag som man uppger sig supporta.
Om du tror på C-More fan och hans moster mer än Lindbäck visar bara på dina brister och är bara sorgligt,
🤔🙉🙈☹️😣😕😞😥

SaggeBoy: ” Den där finnen är inget bättre .. sämst i ahl eller vad ligan heter och nu hos brynäs .. säger allt ju om varför dom släpte han.. ”

Det är ju fascinerande hur folk kan uttala sig så tvärsäkert när man uppenbarligen inte har någon koll alls.. Då brukar det vara bättre att vara tyst..

Har det undgått dig att Brynäs försvarsspel och defensiv varit en katastrof hela säsongen? Det är även 5 utespelare som försvarar. Men precis som Brynäs så är Grand Rapid Griffins, som Olkinuora kom från i AHL, ett bottenlag..

Olkinuora valdes alltså som VM’s bästa målvakt senaste VM, men nu är han askass… Det spelar ingen roll vilken målvakt som står i Brynäs den här säsongen, ingen skulle komma över 90% ändå. Där har du problemet och det är inte målvakterna…

Bulten: ska bli intressant att höra dig på medlemsmötet

Man lämnar inte så som lindbäck gjorde ! En för alla , alla för en ! Ett lag håller ihop oavsett hur det går.... alla kan göra misstag men lindbäck har väll gjort för många misstag nu ... vad ligger hans kontakt på ? 3 år ? Nån som vet

Huge: att Lindbäck lämnar isen för att han blir lack på sig själv, laget, Manner, Jussi eller vem det än må vara är givetvis ett problem. Han sätter sig själv först och det lär ledningen ha markerat emot. Lindbäck har nog insett att hans ganska feta flerårskontrakt hänger löst och behöver kalla in media för att försöka pulverisera ryktet. Det gick väl i ärlighetens namn sådär.

Stefan R 63: Suck suck,
Tydligen förstår du inte vad skriver och då finns det inte så mycket mer att diskutera,
All kärlek ha en trevlig kväll.

💪🏻🤔❤️

Bulten: Och att Lindbäck skulle haft oskön attityd i media håller jag verkligen inte med. Snarare tvärtom, tycker han stått rakryggad i media på ett bra sätt och varit både öppet självkritisk och inte heller skytt media när det gått tungt.

J-S: Spelar ingen roll..om adrenalinet pumpar. Jaget före laget!! Hör inte hemma bland lagidrott...det är dåligt

Bulten: OM han tjurat ihop och varit utanför laget förutsätter jag att det är löst internt genom exempelvis ursäkt till laget. Men vad de säger utåt tycker jag är skitsamma. Det viktigaste är att han är respekterad inom laget och att han kan fortsätta göra allt tillsammans med laget för att stanna i SHL.

Herregud... hur länge ska ni älta vad lindbäck sa?? Kass målvakt! Byt ut .. visst han är bra efter jul. Kom igen ska man behöva vänta tills efter jul. Den där finnen är inget bättre .. sämst i ahl eller vad ligan heter och nu hos brynäs .. säger allt ju om varför dom släpte han.. eller just det har inte skrivit nått om att ha var sämst där i ahl

Läktarproffset: Ni Timråiter är alla filosofer. Underskatta inte Brynäs dom är bra och dom klarar kontrakt. Heja Brynäs

Stefan R 63:"du har Aldrig sysslat med lagidrott det märks...
Det är ju precis det Limpan gör Han gör en egogrej. Han förstör för laget...
Jag har tränat på hög nivå ..och skulle jag få reda på att min mv. Spelar småskadad skulle jag bli vansinnig. De andra spelarna sliter och kämpar o han släpper in två mål skadad. Idioti på hög nivå...
Du kan inte inte se det framför dig att vår nye finne kommer in vid 0-1 O det blir en helt annan match ..än att komma in vid 0-3..."

Läs igen!! adrenalinet pumpar han ger allt för laget känner inte att skadan hämmar som den gör utan det tar tid innan man blir stel och den börjar att ge sig till känna och smärtan tar överhand,
Sen ska du veta att jag har jag mycket erfarenhet av lagsport och A och O är att stå upp för varandra.
Slutade med Hockey J18 och satsade på styrkesporter i stället och var topp i Sverige i många år och tränar fortfarande.
Men älskar fortfarande hockey den ultimata sporten,
När jag bodde i LA 80 tal så var jag och en polare och åkte skridskor på Kings träningsrink i culver-city, vi lajade lite han hade spelat i Löven och båda vägde över 120kg,
När friåkningen var över så hade Kings farmarlag träning och personal hade sett oss på rinken så vi fick frågan om vi ville vara med på träningen , det är det närmaste professionell hockey jag varit,
På den tiden var AHL vilda västern så dom ville ha några bulldozers.
En rolig historia.
🤣😂😎😇

Huge: nä klart du inte har nån åsikt...varför skulle du ha det?
Jag backar inte om min åsikt kring att det är solklart att Limpan skulle ha bytts ut efter 0-3 på sju skott !
Övertygad om att de andra 13 tränarna skulle ha bytt ut HONOM i det läget.
Det är precis sådana här beslut som har kostat oss ett antal poäng...det ser alla men inte du...

Retse: jag hade haft mer respekt om han istället bad om ursäkt. Att han tappade det och bett laget om ursäkt. Än att han står och ljuger fansen rakt upp i ansiktet (kameran). En riktigt riktigt oskön attityd med.

{8399}: Forumet har spårat ur fullständigt. Det räcker inte längre att delge folk sin åsikt en gång, utan det ska ältas i vartannat inlägg över en 3-4 sidor på forumet först… Så jävla tröttsamt…

Som Brynäs försvar betedde sig mot Oskarhamn så hade Linus Ullmark haft problem. Expected goals den matchen må ju varit likvärdigt vad resultatet visade trots de fjuttiga 24 skott man släppte till.

Bulten: "Att det sen heter överkroppsskada för att till sist kalla in media för att Lindbäck själv ska sälja in storyn om att det inte finns någon schism. Det skulle kunna vara sant men det mesta tyder på precis raka motsatsen"

Undrar återigen eftersom du inte svarade på frågan tidigare:

Vem eller vilka är det som Lindbäck skulle ha en schism med, menar du?
I vilken av alla dina konspirationsteorier existerar det en schism mellan Lindbäck och nån/några andra?

Huge: Du som vurmar så för yrkeskunskap borde väl ändå tycka att det va hål i huvudet att göra Alcén till sportchef?

Stefan R 63: Jag har ingen åsikt om beslutet öht.
Jag säger bara att en rutinerad och skicklig tränare nere i båset och som är van med att bedöma när ex en målvakt borde bytas ut eller inte efter ett par insläppta mål, är bättre än dig på att avgöra en sån sak.

Bulten: Bara en fråga, spelar det någon roll i nuläget vad anledningen var att Lindbäck utgick och inte är med imorgon? Bra att han fått vila om han varit skadad, eller bra att han fått vila för att få rätt fokus igen. Oavsett verkar det vara löst till nästa hemmamatch och Lindbäck redo att vara en del av laget på isen igen. Eller är lösningen att stänga av honom resten av säsongen tänker du?

Huge: läsförståelsen Huge! Var står det att jag skriver tre solklara tavlor. SKREV att han gör några tavlor och släpper in 3 mål på 7 skott...
Så av 4 mål var flera billiga och du tycker ändå det var rätt beslut Inte konstigt vi befinner oss på kvalplats..

Jävlar vilket sönderspammat forum och då har jag inte skrivit ett endaste inlägg på flera timmar.

Stefan R 63: Äh, Limpan är ju en härlig slackerkaraktär som bidrar till en härligt avslappnad stämning i omklädningsrummet. Fast det är förstås lite olyckligt att det tog så extremt lång tid innan någon tränare talade om för honom att han inte kunde ta med sin avslappnade slackerattitud med ut på isen. Målvaktstränaren kanske var upptagen med annat?

J-S: jag litar mer på vad Cmore säger än vad Lindbäck är ombedd att säga i en intervju. Lindbäck är livrädd över sitt kontrakt. Sitt sista feta innan hockeypensionen.

J-S: du har Aldrig sysslat med lagidrott det märks...
Det är ju precis det Limpan gör Han gör en egogrej. Han förstör för laget...
Jag har tränat på hög nivå ..och skulle jag få reda på att min mv. Spelar småskadad skulle jag bli vansinnig. De andra spelarna sliter och kämpar o han släpper in två mål skadad. Idioti på hög nivå...
Du kan inte inte se det framför dig att vår nye finne kommer in vid 0-1 O det blir en helt annan match ..än att komma in vid 0-3...

Stefan R 63: Hade Manner bedömt det som att samtliga 3 insläppta på 7 skott var tavlor så hade han förstås bytt ut Lindbäck på direkten. Bara för att du själv överdriver och klassar alla 3 som solklara tavlor för att det passar in i ditt narrativ så betyder ju inte det att Manner måste ha uppfattat det som 3 jättemisstag och som motiverade en bänkning.

Att Limpan därefter spikade igen under uppphämtningen från 0-3 och fram till kvitteringen visar kanske att det ändå var rätt av Manner att inte bänka, även om det avgörande målet sen såg billigt ut.

Bulten: "Man tar dig för pannan. Det är enklare att lura dig än att ta godis från småbarn."

Tydligen har du erfarenhet av att ta godis från småbarn, vilket är att sjunka jävligt lågt.
HAHAHA
Jag delar bara vad Limpan sagt till GD efter allt bullshit som C-more spridit och vissa supportrar fortsätter sprida, det är humor jävla pisservissrar.
😂🤣🤔🙈🙉

Tigerhjärta: ”Du menar att vi borde sluta tro på vad medierna skriver”

Om en intervju med Lindbäck räknas som ”vad medierna skriver” så absolut.

Jugge: Absolut inte. Men jag är inte så genomkorkad att jag köper Lindbäcks förklaring

Tigerhjärta: ” Du menar att vi borde sluta tro på vad medierna skriver och istället tro på en ältande, arbetslös konspirationsteoretiker som kallar sig ”Bulten” på ett hockeyforum?
Är det att vara kritiskt tänkande?”

😂😂😂 Touché!

Bulten: ”Orolig på riktigt för vissas obefintliga kritiska tänkande. Ingenting stämmer, ändå så sväljer ni storyn med hull och hår”

Inte kritiskt tänkande?
Du menar att vi borde sluta tro på vad medierna skriver och istället tro på en ältande, arbetslös konspirationsteoretiker som kallar sig ”Bulten” på ett hockeyforum?
Är det att vara kritiskt tänkande?

Bulten: Jag misstänker att du även tror att jorden är platt, 9/11 är en konspiration av myndigheterna, månlandningen har aldrig ägt rum och Elvis lever fortfarande….

J-S: Man tar dig för pannan. Det är enklare att lura dig än att ta godis från småbarn.
Vad förväntade du dig?
Att han skulle säga i intervjun att han tjurade ihop och tycker det är skit att Jussi kommit?
Att han skulle såga sin lagkapten rätt in i kameran?
Kom igen lite LarsGöran.

Sen säger han att vi fans letar fel, vad är det för kommentar. Va då inte så jävla korkad att du går ut i omklädningsrummet direkt vid 0-3 utan att säga något till någon och sen bara försvinna. För att flera dagar göra en intervju om att han blev skadad.

Det har väl börjat gå upp för honom att om han lämnar eller får sparken för sitt uppträdande så kommer han inte få ett så vansinnigt bra kontrakt igen.

Stefan R 63:" så på allvar menar Limpan att han känner av skadan...står kvar i målet och släpper 2 mål till...När man inte trodde cirkusen kunde bli värre...så blir den det! Det är ju fan skandal!!
I det läget vi befinner oss i så chansar han alltså...Nu tappar jag allt förtroende för honom!"

Ha ha ha
Du är helt underbar och tydligen har du aldrig sysslat med elitidrott där hjärnan vill mer en kroppen .....
Han chansar inte utan Limpan vill ge allt för laget och med facit i hand skulle han utgått tidigare men med adrenalinet som sprutar känner han inte alvaret av skadan förräns det är för sent,,,,

😂🤣😇😇😎

« · 2475593 · »