1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742284 inlägg · 7967 ämnen
« · 2581455 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Soffdomaren: Den såg jag inte . Å det är INTE ok av domaren å göra så .

Peja: Målisar i NHL har säkert släppt två mål på sju skott. Det vet du också…

Sen att Limpan borde tagit nåt av målen är en helt annan diskussion.

{10299}: Precis! Folk tror att vi ska gå genom obesegrade.

Limpan har knappast övertygat i år heller, håller inte att vi måste göra 3/4/5 mål på bortaplan för att vi ska kunna vinna.

Han har sjukt mycket att bevisa efter förra årets minst sagt svaga spel.
Frågan är om vi har råd med att spela in han i form eller om det krävs att det värvas.

Tex williamson har Brynäs haft jobbiga matcher mot många gånger tidigare.
När han var i Oskarshamn så blev det inte många baljor gjorda

Tror ni Färjestad vara nöjda igår när de förlorade mot Oskarshamn då? Shit happens plus att matchen inte är över än..

Jan Grismöbel: Tycker han fäller ut bommen bara (armen) och det far upp från bröst och upp. Inget fel från Brynässpelaren.

KalleTeodor: Tack för upplysningen. Dock inte varje dag som man ser en målvakt släppa 2 mål på 7 skott. Nybros målvakt framstår som rena muren i jämförelse med Lindbäck.

KalleTeodor:
Hur kan Brynäs vara så dålig i PP?

Blå grottan: Tror Brynäs behöver en ny playbook innan april. Tveksamt om Gällstedt hittar den.

Stör mig fortfarande på en grej från period 1. Deras målvakt blir av med klubban och vågar inte bränna ner i hörnet och hämta den, då rycker domaren in och plockar upp den åt honom..

TheMacamush: Tycker limpan per automatik får chansen hela tiden . Clara gjorde inte bort sig i förra matchen. Limpan han fick chansen heela förra säsongen slutade med ha . Å det fortsätter i samma spår . Ge unga clara chansen förfan .

Ove Myling: jag är den första att säga att vi har för dåliga målvakter men att säga att det finns noll vilja att hitta tillbaks till rätt position är ju ganska stora ord.. jag tror helt enkelt att han hänger inte med längre, han kan kan blixtra till i enstaka matcher men jämnheten finns inte kvar där längre.. viljan finns nog men inte förmågan..

Brynäsgubbe: Tex är ju top 3 i HA. Han var grym hos oss för 2 säsonger sen.

Lemp: Det kanske hade blivit två matcher på för kort tid för Clara. Han har ju knappt stått på seniornivå överhuvudtaget, så man kanske är försiktiga med belastningen.

Börjar bli lite orolig för mv-situationen, särskilt om man ska gå med Lindbäck som etta hela säsongen. I bästa fall gör han inga grova misstag i en match, det är väldigt sällan som han kliver fram och räddar laget i tuffa perioder av matcherna, så som Nybros målvakt periodvis gjort i den här matchen.

Skott på mål efter 2 perioder är alltså 17-7 till Brynäs. I matcher då anfallsspelet inte klaffar måste målvakten vara tätare.

Brynäs måste vrida upp tempot, det är vapnet mot Nybros playbook.

Det är i april vi ska vinna. Njut av transportsträckan!

Farsang: Svag andraperiod och ett hål i Lindbäcks plock som materialförvaltaren måste laga. Rida ut 5:an nu och sen börja spela lite hockey så ska vi nog vända på det här. 7 skott och 2 mål är ingen målvakt nöjd med.

Hescores: Han kommer med fart i slottet, rappt skott. Det ska va mål där 9 ggr av 10. Inget att klandra Lindbäck för men visst hade det varit trevligt med en räddning han inte "ska" göra någon gång också. (Friläget javisst)

Peja: Vet inte om du noterat det men alla målvakter släpper in mål…

parks: ”första målet inte mycket å göra anser jag.. andra målet halvbilligt.”

Första målet kan han inte rädda eftersom han är helt ur position efter första räddningen. Finns noll vilja att hitta tillbaks till rätt position efter första räddningen.

Andra målet väldigt billigt. Oskymd en bit ut. Sällan man ser en mv släppa in ett sådant skott.

Oavsett om man anser att det är tavlor eller ej så kan man inte ha en mv som släpper in 2 mål på typ 6 skott. Det håller inte

Tigerhjärta: mål nr 2..kan han fixa om han ska vara en klassmv..O få upp oss i SHL...är han den mv tycker du??

Peja: Har vi inte blivit "goalied" av den här keepern förut? Är enda namnet jag känner igen...

Peja: Tycker främst det är så underligt varför man ens byter målvakt efter Claras insats senast. Man ska förtjäna sin speltid och nog förtjänade Clara minst en match till, så kunde dom kört Lindbäck mot Tingsryd.

Peja: Armbågen tar initialt i bröstet å trycks norrut . Pinsam bedömning,,igen i ännu en match. Vår spelare trycker bort spelaren . Å domaren får inga bilder å då blir det en 5:a . Pinsamt är ett understatement.

Vad är det för fel på detta forumet...

Farsang: ser inte ut som ett speciellt hårt skott och tar väl på plocken upp i nättaket?

Peja: troligen, Lindbäck är ju oklanderlig! Sen att de va likadant förra säsongen ju bara tillfälligheter

Tigerhjärta:
Ja det är helt galet vad skit Lindbäck får. Hade ute spelarna gjort sitt jobb på returen så hoppas jag fokus legat på den första räddningen.

Tigerhjärta: folk har hakat upp sig totalt! Kan garantera att Clara inte heller hade räddat det skottet för det gick ruskigt snabbt och perfekt placerat.

Tigerhjärta: första målet inte mycket å göra anser jag.. andra målet halvbilligt..

Blinda domare, var ju Lindblom som armbågstacklade , nr 24

Tigerhjärta: Det är ett bra läge och ett bra avslut, men tror du på fullaste allvar att deras målvakt hade släppt in det skottet?

Hur kan folk på riktigt klandra Lindbäck för dessa två målen, nu får ni väl ändå ge er?
Först räddar han ett friläge där backarna tappar markering på returen. Därefter får en spelare komma helt fri med fart i slottet.
Jösses!

Jobbocop: Svensk hockey.

Blomgrens: parodi ja.. vi får inte besked från sthlm.. det blir inget var..

Viljet skämt till liga, fel spelare får 5 min och man får inga bilder från Stockholm 😂😂😂 jävla pajasliga och likväl pajaslag !

Hur kan man vara säker på en femma när det händer och sedan gå ut och kolla om det ska vara en femma? logik?

Blå grottan:
Måste bara fråga varför? Jag tyckte den såg solklar ut.

Va fan e hockeyn på väg

Hinner bli både 3-4-5/1 av det här.

Jan Grismöbel: karln är som ett asplöv i vinden, ändå får han märkligt nog förtroende efter att Clara gjorde en bra match å borde ges chansen igen

De tog den på fel spelare herregud hahaha och sen så blev det inte matchstraff men en 5a?

Blomgrens: Så jävla uppstyrt, haha!

Jan Grismöbel: Brynäs har skapat mer än Nybro hittills. Skillnaden ligger i effektiviteten där målvakterna spelar stor roll. Det är svårt att förstå hur Brynäs ska vinna jämna matcher när Lindbäck nästan alltid är sämre än målvakten på andra sidan isen.

Jag tycker 5an är felaktig. Det är inte tillräckligt mycket kraft för att rättfärdiga 5 minuter. Solklart 2a för armbågstackling.

Man måste också ifrågasätta hur det kan vara korpnivå på tekniken i arenan.

Blomgrens: totalt felaktigt domslut

Gäsp.

Blå grottan: Vad fan? De får inga bilder ifrån Stockholm och då blir det en femma, hahaha

Han går ju inte in mot huvudet initialt?

Jan Grismöbel: ”Vad ska man skylla på nu . Ingen täckning framför limpan ,fri sikt . Ingen styrning .
Vad är ursäkten för målet ???”

Är du skön eller? Helt fri med fart i slottet ligger knappast på Lindbäck..

« · 2581455 · »