1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen
« · 2581704 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
ellis: Nybro är betydligt bättre än Tingsryd. Tingsryd slås för överlevnad medans Nybro kommer att slås för topp 6.

Peja: Bara att släppa matchen och gå vidare. Viktigare att laget och klubben håller ihop hela vägen till våren då det gäller.

Det var inte pga Lindbäck vi förlorade ikväll, men personligen känner jag mig nervös bara motståndarna kommer in i zon när han vaktar kassen. Känner spelarna likadant så blir det inget bra.
När Hv - Rögle möttes igår så var Rögle det bättre laget, men Ortio spikade igen o räddade sitt lag. Det är inte ofta vi sett Anders göra det.
Ska vi ta oss till SHL måste han bli den tryggheten vi behöver, klarar han inte det så behövs en ny keeper.
Ursäkta ännu ett målvaktsinlägg, men så känner jag.

Jockster : såg inte matchen men torsk av fucking-Nybro…, suger rejält

rafalski: Nytt och bättre försök mot Tingsryd? Eller nytt Smålands-debacle??

Gunderson:
Lindbäck gör ingen dålig match men han gör samtidigt ingen bra match heller!

Det är bara att inse att Lindbäck är på väg utför i sin karriär och utförsbacken är tämligen brant då han i en sämre liga levererar på samma nivå som han levererade i SHL......

Men det stora bekymret är att idag så blottades de stora bristerna i defensiven. Brister som tidigare inte varit ett problem då Brynäs snittat 5 mål/match ....

Lindström: Att kunna hålla värmen och reflexerna igång som målvakt har väl inget med ork att göra utan tvärt om att det har varit lite för lite att göra under långa perioder.

Huge:

" Är ju bara löjligt att gnälla på Lindbäck när han inte kan lastas för nåt av målen. "

Han skall lastas för minst 2, det borde även en soffcoach som du se.

Jan Grismöbel: Vet att det är inte alla.. Tror knappast att det är kvinnorna eller de äldre männen.. Det är de här jävla 20-30 åriga små pojkarna som tror de är coola..

Bockensdricka: ”En förlust till så blir han ifrågasatt 2 förluster så åker han”

Hahahaha!

{10299}: Skäms fan att jag är född i Solna..

Zappaholic: Det är väl dit vi ska? Eller är målsättningen ändrad?

parks: En förlust till så blir han ifrågasatt 2 förluster så åker han

{8225}: Nu gör jag dej besviken men gammal man klantade sig nyss ofrivilligtmed sina digitala eskapader...

Huge: Det där är ju bara ett inlägg för att reta folk i forumet!
”Lindbäck, vår klart bäste spelare idag.” Tycker du verkligen det?

Ditt hockeyöga är som vanligt knivskarpt. Att säga att Lindbäck är bra med sina 70% eller vad han har är riktigt bra.

Nä, detta var inte alls bra. Jag köper att flera säger att vi kommer åka på stryk men jag tänker Västerås, DIF, SSK och Björklöven borta ska ge dom förlusterna. Får så många dåliga signaler idag. Vi blir totalt bortcoachade idag, kan inte ändra en matchbild och många stjärnor som spelar Allan.

Rödin, Indrasis och Vesel har väl samma lön som Nybro?!

Fy fan så illa!!

Huge: Jag har redan skrivit att Brynäs gjorde en bra match i 5-8 minuter av 60. Det betyder underkänt.

Om kravbilden på Lindbäck är att man ska vara nöjd om han inte gör någon tavla, så kunde man lika gärna ha tagit in en div1-målvakt för en bråkdel av lönen.

rafalski:

Han vill bara provocera, mata inte golfbollen

AL skulle tagit minst 2 idag och det säger jag inte för att jag är leksing utan för att jag såg matchen och kan ge en objektiv bedömning som utomstående.

Han har tappat jättemycket tyvärr, hoppas han kommer igen för man vet ju vad han kan när han är som bäst.

Huge: förutom de första två då, men de kan vi förbise för han är ju en så bra målvakt annars

Peja: Är ju bara löjligt att gnälla på Lindbäck när han inte kan lastas för nåt av målen.
Hur var kravbilden på utespelarna idag, bortsett från första 5 minuterna?

Jonasson: Han är en nhl målvakt.. Som vloggar..

Mattson: Gällstedt kommer knappast får gå oavsett hur det går.. men känns lite oroväckande ja att man inte ser någon tydlighet..

Huge: Lindbäck bäst?!? Vad du än drogar dig med så vill jag ha det.

Vi förlorade 2 av 4 matcher mot nykomlingen Östersund ifjol och gick upp ändå. Inget att hänga upp sig på.

Ni kan ju inte lasta Lindbäck för målen, ett var otagbart och de andra två var pga katastrofal defensiv

Kasimir Kaskisuo fortfarande utan kontrakt. Skulle vara en potentiell ersättare till Lindbäck

Blå grottan: Vem är Tex!?

Peja: Ja, Tex hade vunnit den åt Brynäs

ellis: Kontrar med Brynäs-porr då. Gokväll i stugorna
Uppladdat:

500x0-biff_0.jpg

SuneMangs: Är han med laget?

Honken72: lägg allt på målvakt. Precis allt!!!!

{8225}:
Uppladdat:

500x0-bib134341921968112203180024large-2_0.jpg

Huge: Ska bli otroligt fint att få in JL på söndag. Han hade verkligen behövts idag, med sin pondus och grävlingshockey.

Huge: Hur är kravbilden på Lindbäck? Räcker det med att inte göra en tavla för att göra en bra match? Eller kan man kräva bra räddningar av en målvakt på elitnivå?

rafalski: Vem har pratat om finalserie?

Huge: Vi behöver en målvakt som kan göra det lilla extra. Limpan är inte den målvakten, det är nu ganska klart efter fjolåret och vad som presterats hittills i år!

Tigerhjärta: Skönt att du tar på dig rollen som den vuxna i rummet. Handhjärta.

5/6 i matcher. 5 poäng bakom nybro och 3 poäng bakom löven med 2 mindre matcher spelade.

Kommer komma fler förluster, bara bita ihop och fokusera på nästa match.

Stefan R 63: Jodå. Min poäng var att det är ok att kritisera och tycka men det är skillnad på det och att skriva massa smörja och grina i ett forum men det fattade tydligen inte du.

Jag är lite förvånad över det men då vet jag. Tack för klargörandet.

Såg ni vad som hände med Aik i Västerås idag? De gjorde samma sak som de gjorde i Gävle.. jävla idioter.. Vilken idiot förening.

Fansen har iallafall skött sig, 400.000kr ❤️💛🖤

ellis: Vackert att du fick med Frestadius också, :)

O Hedberg såklart

SuneMangs: Skrattretande att läsa gnället på Lindbäck, vår klart bäste spelare idag.
Höll siffrorna nere, slarv och bekvämlighet avgör.
Lär bli ett rejält snack (läs: utskällning) från Gällstedt.
Sånt här accepterar inte JL heller när han är tillbaka i nästa match. Hade behövts idag, grattis Nybro till en rättvis vinst.

Frågan är vad Gällstedt vill med Brynäs. Ser inget mönster i anfalls- eller försvarsspel. Det är individuellt skickliga spelare som gör skillnad. Har svårt att se att han leder laget i slutspelet.

Zappaholic: Skönt att säsongens förlust är avklarad, nu kan man sitta tillbakalutad och invänta finalserien.

MrCarla: Kallas underskattning, på papperet är vi mycket bättre, så kör vi 90 % så fixar vi det. När dom väl inser att det här blir svårt, då klarar dom inte att växla upp. En viktig läropeng som dom kommer att ha nytta av framöver.

Tigerhjärta: Å andra sidan var inte Brynäs heller särskilt skickliga på att hantera motgång ikväll. Många av spelarna tappade ju konceptet hela stora delar av matchen. Att bara göra 1 mål på Nybro är underkänt, att motståndarna är hypereffektiva mot Brynäs verkar man ju få räkna med.

Klassisk matchbild…

Klass slår inte motivation när man inte är beredd att göra skitjobbet. Tyckte hör och häpna ändå man gör det idag fram till 1-0… Då plötsligt får man för sig att man är klassen bättre och börjar fuska med detaljerna… Det gör mig ännu mer besviken. Var är vinnarskallarna? För helvete! Med fortsatt taggtråd, attityd och trafik framför mål vinner vi. Men att gå ner sig några procent i ren jävla lättja efter 1-0 straffar sig direkt…

Skulle kunna skriva ”viktig läxa” men oklart om de begriper det själva…

Peja: Fast det var speakern som charmade mig, inte Liljas Arena.

En sak är iallafall jävligt säker efter idag!
Fan vad glad jag är att det inte är skribenterna härinne som ska till Tingsryd och spela match på söndag.
Snacka om att lägga sig ned och dö vid minsta möjliga motgång. Maken på losermentalitet bland vissa supportar härinne.
Så fruktansvärt låg nivå att jag stundtals skäms för er skull. Vuxna bebisar..

Det var lite roligare Brynäs senast mötte Nybro borta i seriespel. Div 1 södra to 21 november 1968,,,
Uppladdat:

500x0-bib134341921968112203180024large.jpg

500x0-bib134341921968112203180024large-2.jpg

500x0-bib134341921968112203180024large-1.jpg

Zappaholic: du klarade alltså inte av att få kritik över din egna kritik...jaja

« · 2581704 · »