1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741672 inlägg · 7967 ämnen
« · 2589680 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Bockensdricka: Typisk 0-0-match?!? Det är väl snarare en typisk 10-5-match.

JonteD: hoppas han fortsätter så här dock så det inte är som chad billins att han bara dominerar i sin första match :O

Zappaholic: Hade Löven haft en 5% sämre målvakt hade det stått 3-0 nu 😎

Bockensdricka: Deras målvakt har en kalas kväll...

havre: Väldigt snyggt av Larsson att hålla igen den tacklingen i mittzon.

Typisk 0/0 match , hoppas vi kan få 2 poång

Väldigt mycket ryggsäck nu tycker jag. Dags för zebran att tona ner det där.

Silfver: följde inte HA förra året av en orsak🤪

Farsang: Han e redan en favvo till mig e riktigt avundsjuk på er att ha hittat en äkta bra back 🐯🐯💪

JohnnyBotox: kan det vara för att Björklöven i stort sett är samma lag sen förra säsongen och att de spelat ihop sig? Det är en genuin fråga då jag inte har någon koll själv. Brynäs har ju mer eller mindre ett helt nytt lag som inte satt sig än.

Skitkul match, men, om detta vore en final i bäst av sju tror jag att IFB vinner pga en jämn stabil målvakt. Som det ser ut just idag alltså. Och då är ju ändå Clara 100% än så länge

Tord61: Voutalainen är seriens bästa målvakt. Den största anledningen till att de ligger tvåa. I sina bästa stunder är de sjukt bra, men de har ett rätt uselt implementerat system så de kan falla ihop. Då litar Löven på Voutalainen

Tord61: Fast det kan väl inte vara en överraskning. Han var HAs bästa redan ifjol.
Frågan är hur många mer byten som vår juniorlina kommer att få?

Farsang: lite som Brynäsfans överkryssade leksands-logga

nittontolv: Precis där blev min äldsta grabb beskjuten när han bodde i höghusen mitt emot erp arena o han jobbade i hemtjänsten ingen gangster han men dom bommade 🥳🥳

Farsang: Många fasthållningar i björklövens zon nu…

{11936}: keepern I löven ser oroväckande bra ut hua😱

hahhaah bjöklövens ''hata skellefteå'' banner. fyfan vad dem är besatta av dem :D

att benn skulle vara seg på skridskorna är motbevisat. tycker han är väldigt rapp med fötterna :O

JohnnyBotox: blir bara stabilare för varje spelad minut tycker jag

havre: Ut med packet. Dumpa av dom vid vattentornet i Sätra.

havre: hanssons

Inte att Clara sticker ut på något sätt, men han tar ju puckar som ev. Lindbäck hade tappat in.

JohnnyBotox: Känns som en bra SHL-match!

Fyverkerier i bortastå. Vad är det för idioter i denna ligan?

Kopacka, livstidskontrakt…

Mattson: oavsett vad så tycker jag att man ser att det spelas för klubbmärket nu på ett sätt som man kunde sakna förra säsongen. Självförtroendet spelar in, naturligtvis. Men jag ser en tydligare beslutsamhet hittills i år

Gavve: Han kommer att bli jävligt nyttig för er de ser ja redan nu för som du skriver så städar han upp i egen zon 🐯💪

Benn gillar verkligen att gå upp och trycka till FW som kommer. Det gillar jag verkligen!

tourz: Lättare sagt än gjort. Löven har riktigt skickliga forwards och duktiga på att komma till snabba avslut.
Det gäller att vara smarta i avvägningarna i andra när det är långt till avbytarbåset.

Man inser i alla fall att det kommer bli ett jobbigt slutspel.

J-S: Mycket bra period, och bra hockey. Kan sluta hur som helst. Men jag tycker att Brynäs är bättre.

Var är låtsas-fansen? Dyker upp vid första motgång?

rafalski: Håller med, de lever på kontringar. Bara stänga ner mittzon efter puck-tapp så blir det vinst.

{11936}"expert Söderström älskar att säga Björklöven och hyllar dom till stjärnorna omgång efter omgång, är han uppväxt på björksav eller va? "

Leksing, Dan var hans pappa så han är uppväxt på brynäs hat det kom med bröstmjölken, ;-)

Klar fördel till oss! Vi borde haft 1-2 puckar i mål

{11936}: han är från leksand. Men tycker han brukar hålla sig neutral. Inte ens säker att han håller på leksand tbh

munkas: Riktig bra period där vi egentligen bara saknar mål. Benn ser vass ut och spelar enkelt och rejält. Nu gäller att ha tålamod och bara fortsätta nöta ner dom.

Farsang: Jävligt roligt att se så bra hockey från två bra lag! Överlägset bästa perioden jag sett än så länge. Fredag, seriefinal, typ fullsatt, lite pilsner och grogg, så här ska hockeylivet vara😀

Ser direkt att Benn inte är här för att fira semester! Stenhårda och precisa förstapass och fysiskt spel, kan bli en ny favorit.

Har bara ett huvudbry och det är att 1:a och 2:a är så otroligt bra men 3:e och 4:e lätt får det tufft i det höga tempot. Ölund, Scott och en till spets hade suttit fint!

SPOODI: expert Söderström älskar att säga Björklöven och hyllar dom till stjärnorna omgång efter omgång, är han uppväxt på björksav eller va?

Vilken jävla bra perre inga mål men vilken fart intensitet, mycket bättre än många SHL matcher, verkligen spelskickliga lag.
Nu några mål av brynäs och snälla någon proppa Rahimi, då kommer jag sova gott.

gevalia: Ett stort misstag att skicka honom

Nils Norin1912: Också nyfiken på det! Lyckas inte googla fram något.

tourz: håller med, bästa perioden hittills men också den jämnaste. Detta måste ju bli finalen eller?

{11936}: Klarar dom aldrig 💪💪🇺🇿

Davey85: Läskig match. Löven är sylvassa i omställningarna och firar stora triumfer mot vår tredje och fjärdefemma. Jag tror det är en matchbild som Björklöven är mycket nöjda med.

Lemp: Han väger alldeles för lätt.

tourz: Håller med!

Axelsson: Alltid en adress på passningarna hittills

{11936}: visst att dem är saknade och kan tillföra mycket bra såklart!

Men tycker laget spelar väldigt bra än så länge och man har svårt att se vilka som ska ut när dem ska in, vilket inte borde vara svårt igentligen. Men både Ölund och Scott har ju inte börjat bra.

Älskar Benns första 20. Ordentliga tryckare och fina passningar. Ska bli riktigt kul att följa honom!

« · 2589680 · »