1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen
« · 2602302 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Innan säsongen kom igång så klagade jag på att vi ska förlänga med både Kvist/Blomman. Fick så mycket skit "då"...

Bra ser det ju inte ut men poängmässigt är vi väl ändå bästa laget hittills under säsongen. Kasta inte in handduken än. Lider ju med Lindbäck som människa (trots hög lön) men ny målvakt måste in då kommer det här bli bra. 2 av våra bästa spelare har ju varit borta typ hela säsongen, med de så kommer det lyfta det är jag övertygad om.

Erat: bra avslutning.

Tema: ”greppa halmstrån”

lapad:
ter sedan

xxx BIF xxx: Vem har värvat Gällstedt? Både "hen" och Gällstedt ska bort

Antagligen samma idioter som håller stenhårt i att kompiskulturen ska regera i föreningen......

Scott är fan bäst i laget, han har inte gjort ett misstag på snart 10 matcher.

Jävlar så megadåligt. Ska vi gissa på 4-2 efter cirka 8 minuter. Inget händer och så 5-2 i öppen?

Det finns _EN_ och endast _EN_ positiv sak att ta med sig från de första två perioderna. Våran målvakt sitter på läktaren med korv i öronen. Vi vinner inte en enda närkamp och är TOTALT utspelade över hela banan. MEN det står BARA 3-2.

Aik börjar se trötta ut. Nu vinner vi en till period

Haha bara för man klagar på 70 så gör han mål 🤣 Fan vem ska man klaga på nu så det blir ett till? Tycker 19 behöver steppa upp idag 😎

Kors i taket att Indra gör mål , höga odds

BIF Kungen: Kinnvall bäst i Brynäs hittills.

Yeeess, Brynäs största gåta gör mål, KOM IGEN NU

SuneMangs: Vi andra såg det redan i november förra året haha.
Men skönt med en reducering, man kanske vågar se 3:e perioden nu

Buddha: Där tröttade vi ut dem rejält

havre: när vi väl är bra så är vi bra.
Men vi måste ha något att luta oss tillbaka på när det inte funkar

Riktig jövla pissperiod men Miks tänder hoppet i alla fall..

havre: ja äntligen ETT bra byte, det var längesen

BIF Kungen: oj en kille som bröt in på mål?! Orkar inte jubla ändå.

BIF Kungen: Men Da'n såte'n i alla fall YEEEEEEEEEEZZZZŹ 🇺🇿🇺🇿💪

det finns hopp!

Måste ha bytt kanal av misstag.

SuneMangs: Riktigt bra och snyggt av Indrasis i Brynäs första långa anfall i matchen!

Jaaaaa

Yes, den satt långt inne. Men snyggt av Indrasis. Skönt att Gälla har gjort om lite i kedjorna!

Första långa anfallet idag.

Jaaaaaaaaa!!!!

BIF Kungen:
Sepåfan

dabif: Kelleher…fattar inte, värmer bänken och upptar en rad i laguppställningen, vad mer.

Syftar inte bara på denna match.

Det här är fan kvällen när jag till slut kliver ur Lindbäck-båten och överger allt hopp om att det någonsin ska ordna upp sig för honom. Karln är slut, och han verkar inse det själv också som det ser ut. Agera nu, Alcén, innan det är för sent.

DoNaka: Det har jag sagt länge - blir det swishkampanj för målvakt kommer det slå världsrekord.

Larsson är fruktansvärt överskattad!

DoNaka: slutswishat när det bara går till pensioner hos fd brynässpelare.

Slår man på vilken annan match som helst som Brynäs inte deltar i, oavsett liga, ser man spelare jaga pucken som om deras liv hängde på att de tar den först.

xxx BIF xxx: Vem har värvat Gällstedt? Både "hen" och Gällstedt ska bort

Jaja, vi fick vara glada Brynäsare i ca 10 matcher. Nu är vi tillbaka i gamla hjulspår. Man vänjer sig aldrig, tyvärr. Säsongen är körd. Finns inte en chans att vi går upp, absolut ingen. Starta en Swish-kampanj för ny målvakt förresten, helt säker på att det kommer in 10 miljoner under 24h.

xxx BIF xxx: Håller med. Brynäs saknar struktur. Syns egentligen i alla delar av banan, men kanske extra mycket i sättet som man (inte) hanterar motståndarnas forechecking på. Motståndarna har ofta enkla lösningar i egen zon när Brynäs forecheckar, medan Brynässpelarna inte verkar ha en aning om hur de ska agera i samma situationer.

Sen tycker jag att man som vanligt får för lite för pengarna när det gäller spelarmaterialet.

xxx BIF xxx: Larsson är väl bättre på pappret, men jag är övertygad om att Ölund har en arbetsmoral som är helvetes mycket större och eftersom hockey inte spelas på papper så...tja?!

Blå grottan:
Hänt med laget?
Det som hänt är att de ledande spelarna inte längre avgör matcherna med individuella skickligheten.

Samtidigt som det horribla målvaktsspelet och defensiva spelet fortsätter och då förlorar Brynäs matcherna.
Svårare än så är det verkligen inte

Modano: Håller med till 100%

SHL all over again. Ser fram emot när vi etablerar oss som ett stabilt mittenlag i HA :-)

Vi har ju för fan ingen struktur, vi stressar bara runt som ett lag som inte är samspelta och saknar gameplan.

havre: Spela väl ingen roll när ni har en slips som målvakt typiskt inavel som låter detta skämt fortsätta både på isen och bland tränare gamla grå gubbar senila tränare

dabif: Yes, man lever INTE på gamla meriter

Hur många alibi skott från blå mot en oskymd målis med knapp styrfart är vi uppe i nu?
1662272886 st ca skulle jag gissa.

Blå grottan: aldrig trott på Gällstedt

Fortfarande helt oförmögna att ändra en matchbild.

Väldigt lite som talar för att vi kommer tillbaka.

Skulle typ vilja se en riktigt tung kedja. Bara för att testa något. Sedan när Ölund och Scott är tillbaka skulle man kunna spela dom två tillsammans med Larsson. Gillar generellt inte "finlirar"-kedjor.

Horace76c: Kanske inte men så illa e de inte för ni kämpar ju!! Men jag gillar de ja ser av Benn bra back 🐯

lapad: Fast det är väl mer baserat på ahns personlighet och sina tidigare meriter och det är jag fine med. Men det han visar på isen imponerar inte på mig iaf.

Gavve: än finns det tid att ändra på saker, även om jag håller med dig att det inte ser bra ut. Såg ett utspelat hv71 ta två pinnar mot Timrå igår så allt kan fortfarande hända. Det går fort i hockey 😊

Lindström: snygga tröjor och ”apberget” levererar…., ja det är väl det..

« · 2602302 · »