1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen
« · 2602354 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Nybro hemma söndag och Löven borta på onsdag , Guess the Results

Det är ju onekligen något av en bedrift att lyckas släppa in första skottet i två av tre perioder.

Backarna backar ner i fotknölarna på Lindbäck, #70 glider och petar lite.

Svårt att hitta ett mer patetiskt lag.

xxx BIF xxx: Brynäs har hela tiden varit tydliga med att det finns pengar att förstärka för, så du behöver inte vara orolig för att Alcén inte har pengar till sitt förfogande. Frågan är väl varför Alcén behöver mycket mer pengar än alla andra för att kunna konkurrera....? Hur är det möjligt att AIK har en bättre tredjekedja än Brynäs när Brynäs har så många miljoner mer i spelarbudget?

Har för mig att Mrmadhawk sa att AIK har ca 17 miljoner och Brynäs 27 miljoner. Alltså en mycket avsevärd skillnad. Någon gång måste Brynäs ta tag i grundproblemet med lagbygget, dvs att lagbyggaren är för oskicklig.

vti-peter: Han spelar tyvärr för mycket från utv.båset.
I år har han redan en 5:a och 11:a 2or på kontot. Det på 12 spelade matcher.

Oj 16 sek skitbra 🤔🤔😡😡

havre: Lindbäck har varit klappkass sen han kom! Kommer aldrig någonsin förstå att man tog honom framför Veini!

Är nog sämsta målvakten Brynäs haft i närtid.

Fy fan, vilka underdogs vi kommer vara i ett slutspel. Om vi nu kommer dit..........

BIF Kungen: Otroligt lamt uppspel. Hur kan man sätta sig i sån situation?????

BIF Kungen:
Jag började helt ärligt skratta härhemma i min ensamhet

DoNaka: Sjukan fortsätter ! Jävla sopor

Ska man skratta eller gråta?
85% på Limpan, säger bara det…

Haha vilken parodi. Sparka alla

Nästa match satsar emot oss.. 1000 kr !! Kommer visa kvitto... fy fan för

Horace76c: spiken

Då var det godnatt.

Ja, nått måste Alcen göra.
Släpper Svedman till nån krona för förbättring tro?

Gälla måste byta ut limpan iaf

Som väntat......😂😂😂 jävla pisslag, helt jävla otroligt!

Passiva utespelare deluxe🤮

Mattson: Varför ska man satsa på en bra head coach om det finns en kompis ledig?

Mattson: Handlar det inte mer om att bättre spelare tar speltid av sämre. Ingen revolutionerande skillnad, men ändå en knuff i rätt riktning.

Hahahaha börjar direkt med slarvigt pass och Lindbäck sitter och tittar på publiken.

Horace76c: ?🤮

Mattson:
HAHAHAHAHA

vti-peter: benägen att hålla med, även ang JL.

För övrigt tror jag du önskar det omöjliga: nyanserat och sociala medier är varandras motpoler, dvs en omöjlighet.

Detta forum är det ”sociala mediet” jag har och haft”, orsak se ovan.

”Kärringen” mot strömmen”😂

Zappaholic: Och Brynäs sket i att fråga de bästa?

Mattson: ”Tre zombier”
Låter som dålig film men Gällstedt vankar av och an.
De övriga tror jag är vaxdockor, billigare så.

Mattson: Att leda Brynäs i Hockeyallsvenskan är knappast ett mardrömsuppdrag för en tränare. Åtminstone den här säsongen när man har störst budget är det nog ligans mest attraktiva jobb.

Gunderson: Övertron på nya spelare är klassisk, En eller två nya spelare kommer aldrig förändra något för ett lag där spelet inte fungerar från början. Kul att alla lag, oavsett serie, alltid hoppas på den där nya, okända spelaren.

Mattson: Det tror jag inte. Med rätt sorts pengar hade varenda tränare tackat ja

vti-peter: tror man får välja att mentalt sortera ut det man själv är intresserad av. För mig är det lite ventilering att "klaga" här istället för att låta det gå ut över familjen eller vänner som inte är ett dugg intresserade. Sen försöker jag så klart varva klagandet med konstruktiva saker också även om jag är långt ifrån perfekt själv.

Jag tycker det är viktigast att man håller en trevlig ton mot varandra vare sig man håller med varandra eller inte. Sen måste man ju förstå när det inte ger något att ge sig in i en diskussion också. Om någon är övertygad om X och jag om Y istället så kan det få vara så även om båda vill gnälla av sig. Så försöker jag se det i.a.f.

Forsberg 1978: Värvningen av Gällstedt m.fl. bör ju handlat om svårigheten att hitta nån etablerad HC som var beredd att riskera sin karriär. Snabbt och enkelt att rekrytera gamla brynäsare och förståeligt i det akuta läge BIF var i. Att justera det nu, i efterhand, måste vara i stort sett omöjligt.

Är det bara jag som saknar nyanserade diskussioner? Jag håller med att det inte ser något vidare ut för tillfället men det är endera svart eller vitt, världsmästare eller klappkassa. Kommentarerna om Johan Larsson till exempel, lyfter man blicken lite kan man se nyttan han gör (även fast han haft det tyngre senaste matcherna).
Det kanske ska få vara så; ett forum där man ger utlopp för sina känslor. Låt så vara, men finns det någon som kan tipsa om ett mer konstruktivt forum isf? Jag har letat lite men inte hittat något.

Gunderson:
Ny målvakt skrev jag faktiskt att vi behöver. Det är klart det känns bedrövligt just nu men det är ju också så att skulle man klippa ligan nu och se vilka som tagit flest poäng per match så hade vi varit bäst. Alla andra har alltså över hela säsongen varit sämre än Brynäs. Mora torskar hemma ikväll, Löven torskar. Det är klart att det är skymning men inte becksvart.

Zappaholic: Han är snart pensionär och detta är han första Head Coach uppdrag på högre nivå. Vem kunde tro att det kan gå fel? Hahaha

Mav80: Kommer verkligen allt bli toppen när Scott och Ölund är tillbaka? Jag är inte så säker. Båda verkar ha ganska knepiga skador där Scott verkar ha problem med ett knä. Kan dessa herrar gå för fullt?

Kan 2 spelare hjälpa ett lag som har en otroligt dålig målvakt som dessutom skapar oro i defensiven med 1-3 obligatoriska tabbar varje match? Kan de lösa problemet med att laget uppenbart inte har någon spelidé och är vilsna i egen zon?

Jag är född skeptiker men tror det är naivt att tro att allt löser sig när de är tillbaka.

dabif:Lindbäck kommer att göra ytterligare en tavla innan detta är slut. Var så säker!

Mattson: Kommer lösa en del av bristerna i alla fall. Sen tror jag detta kommer ta mer än ett år att ta sig upp.

Tycker Brynäs tänkte fel gällande ny HC. Hoppas jag har fel.

Danne66: bra fråga, de borde färga mer…

BIF Kungen: #10 och #18 Helt under isen ordentligt i flera matcher nu. Vad är det som skaver?

Gunderson: Juniorkedjan har väl varit vassast framåt här i tredje. Larsson och Kelleher är helt under isen.
Vi förlorar fortfarande vansinnigt mycket närkamper.
Balterna bra bägge två.
Blomqvistlinan skulle ha svårt i H55 serien…

Mav80: Hur kan du lida med honom, han skrattar ju hela vägen till banken... Han bryr sig bara om att få sina pengar och kunna dricka bärs med sina kompisar (Alcen, Molin, Gälla m.fl.)

Zappaholic: Absolut. Men det kommer inte lösa problemen/bristerna Brynäs har.

Gunderson: Vi behöver få tillbaka Ölund och Scott samt värva en forward och en målvakt. Skulle öka bredden och kompetensen i laget avsevärt.

Minst 20 kvar, vi har chansen, KÖÖÖR

Skulle gärna vilja ta 5 minuters snack med Gällstedt. Men risken är att han aldrig vill träna ett hockeylag igen. Jag är dock villig att ta den risken.

havre: Tills nu.....

lapad:
Jag kunde köpa EN av dem men inte båda.

Zappaholic: Man kan ju!!!! Larsson skjuter, Indrasis naglar fast pucken, Lindstein tar avslut och alla går på mål. Varför i helvete gör vi inte så i flera byten? Jag fattar verkligen ingenting?!

Sen återigen, och detta har jag tagit upp sedan första matchen, tredjekedjan är fullständigt bedrövlig! Vi måste värva en forward snarast!

Märks hur trött dom är, gynge börjar prata med sig själv

« · 2602354 · »