1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446884 inlägg · 7966 ämnen
« · 2607332 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
Min största fråga är varför Ove molin som före detta spelutvecklare och numera forwards coach inte kan se att Rödin behöver jobba på direkt skott/snabbare skott.

Karln står ju och kollar på pucken i 1,5 sekund för att seså den är på bladet innan han skjuter. 8 av 10 gånger. Det brinner i mig varje gång jag ser det.

Och dem mål han har så skjuter han snabbt när han väl får pucken….

Fan va snyggt det hade varit om indrasis hade kommit igenom där

Alla på jobbet är lövare, och de är grymt avundsjuk på kopacka samt kinnvall.

Första jag fick höra på torsdag morgonen var " nr 52 och 28 ska ni hålla hårt i, satan vad bra de är."

Fan vad Rödin har tappat i sina skott

År det ens någon som sett Kopacka ha några brister i försvaret? För jag kan inte minnas det.

Och isåfall är han ju ännu mer magisk

Huge: Det är fredag, sluta tjura.

Brynäsgubbe: Ja, snyggt skott.
Hade Lindbäck släppt den där så hade du gnällt om en målvaktstavla istället…🤣

Farsang: Bill Sweatt säsongen 13-14

JAG FUCKING älskar Kopacka. Längesen man såg en tröja fladdra i vinden på det sättet asså

Pigalle: Silfver också. 24 mål säsongen 11/12 (och 30 assist).

Brynäsgubbe: Han skjuter så jäkla bra, likt en gammal sniper från 2012.

Precis vad vi behövde, tack Alcen

När hade vi senast en så självklar målskytt som Kopacka?

Palushaj? Brendl?

Brynäsgubbe: Alltså Kopacka

gwl: Kopačka (uttalas Kopachka) 💪

Den luckan kan inte varit stor, snyggt.

Kopacka, vilken lirare!!!

Vilket skott asså!

J-S: Det är bra, så hinner första vakna till innan deras första bytet

J-S: känns bara som man har förstalinan som förstalina för att göra vissa spelare nöjda

Scott rivstartar matchen 💪

#33: Intressant Brynäs börjar med andra linan igen.

Spacebb: Vilken insats på banderollen…

J-S: Har Västerås någon slags Brynäslompex? Deras tröjor har ju samma färger som våra🤔. Bara oken och världens bästa klubbmärke som saknas. (Sedan har de ju reklam förstås)

Peja: Limpan står i kväll, inte överraskande....

Gavve: Nu under SuperElit Norra handlar det mycket om vilka lag man har spelat mot. Kan vara väldigt stor skillnad i kvalitet. Timrå har exempelvis vunnit 4 av 24 matcher. Ska bli intressant att se vad Brynäs kan göra om man går till Topp 10, då är det en annan dignitet på serien. Med tanke på hur lite fjärdekedjan brukar få spela i A-laget är det en ren nödvändighet för deras utveckling att de spelar J20-matcher parallellt.

Peja: Men det tror jag. Blir man lite uppsjungen på vad som hänt på målvaktsfronten så kan man nog ändå se att det finns anledningar till haveriet. Kan inte tänka mig ett mer tacksamt läge än att komma in i Brynäs som målvakt än just nu

Berge: intressant! Vettigare att använda EP eller Swehockey för stats då verkar det som. Inte tänkt på att Nordh spelat med J20 så mycket som han gjort heller 9 matcher, 16 poäng och +11 är ju inte dåligt samtidigt som han har 20 matcher i a-laget också.

Svensson_62: Samtidigt som man har särat på Kvist och Blomqvist. Mycket bra!

#33: Riktigt kul att 🇧🇪Ölund🇧🇪 är tillbaka 👍👍👍👍👍

Honken72: Inte min förtjänst men varsågod 😉

mattias - 74:

Zimmerman är rätt intressant. Men av någon anledning är alltid J20-spelares siffror dopade på Flashscore. Det ser ut som att alla spelare ligger på över 1P/match. Det stämmer inte, utan beror på att Flashscore av någon anledning bara bokför för de matcher juniorer gör poäng. Alla matcher Zimmerman gått poänglös räknas alltså inte i statistiken

I själv verket har Zimmerman 15 poäng på 23 matcher.
Dock har han öst in poäng på slutet. 5+2 på senaste 5 matcherna.

#33: Fredakväll, första ölen är öppnad, Scott är i toppform efter en match o nu Ölund på det med.
Tack #33 för den! 🍺

#33: Cukste i andra backpar med Benn,
Sen bra att Larsen är tillbaka jag gillar den killen.
Uppladdat:

500x0-img0177.jpeg

Ölund tillbaka 👍😊

{10375}: Hur attraktivt Brynäs är beror nog mycket på om man vill spela under stor mental press. Utländska målvakter kanske inte är så insatta, men svenska förstår nog hur enorm press det är i Brynäs i jämförelse med många andra allsvenska lag. Dessutom har många målvakter misslyckats i Brynäs det senaste åren och målvaktstränarposten verkar vara kraftigt nedprioriterad. Förra säsongen hade man en målvaktstränare lite då och då, nu har man lagt på de arbetsuppgifterna på någon som egentligen redan hade ett heltidsjobb. Jag tror inte att det imponerar på utomstående.

Bad_Brett: Bartosak. Den killen var så otroligt jävla bra. Sen får andra gnälla där. Vi bryr oss ändå inte, Brett.

Peja: Menar förstås med allsvenska mått mätt. Det finns riktigt bra målvakter i ligan, för denna nivå. För de som vill knacka på dörren till SHL så är Brynäs bästa alternativet. En anrik förening, starkt publikstöd, riktigt bra lag på pappret samt en målvaktscirkus där det inte kan bli sämre.

{10375}: Jag tror att du lever i en drömvärld om du tror att Brynäs ska värva en svindyr klassmålvakt med ett fantastiskt CV. Seriens just nu bästa målvakter är Moras målvakt som värvades från finländska andraligan och Björklövens målvakt som var andramålvakt i finländska högstaligan. Modo gick upp med en bänknötare från Brynäs som ju var ett bottenlag i SHL.

Förra säsongen tog Brynäs in en nybliven världsmästare under säsongen, men det finns nog inte på världskartan i Hockeyallsvenskan. Men det behöver man uppenbarligen inte göra heller för att hitta en målvakt som håller måttet i allsvenska topplag.

Så jag tror inte att Brynäs nödvändigtvis måste bränna massvis med pengar för att lösa målvaktssituationen. Därför väldigt synd att Dichow hamnade i HV71, för han hade nog varit tillräckligt bra för att klara av jobbet i Brynäs. Det är mycket möjligt att lösningen på Brynäs målvaktssituation sitter på någon bänk i SHL, SM-Liiga eller AHL.

Kollade lite snabbt på AHL-målvakter och hittade 3 hyfsade namn som inte verkar vara ordinarie där. Oscar Dansk sticker ut med sin bra ålder och gedigna erfarenhet. Dansk skulle vara en supervärvning, men det kanske är troligare att någon som honom hamnar i SHL och att Brynäs därefter får kolla om den målvakten som kickas i den SHL-klubben är nåt att ha.

Om Dansk är villig att gå ner i HA tror jag dock inte att Brynäs kommer att behöva betala ett ockerpris för honom. Vi snackar knappast om en utgift som gör att man inte kan förstärka forwardssidan.

HV71 hade tyvärr två väldigt unga backups bakom Ortio, så Dichows inträde skapade ingen bra möjlighet för Brynäs.

Peja:

Kan det vara dags för denna killen att få en chans i A - laget i Brynäs?

Hans start på säsongen är ju riktigt bra poängmässigt

197 cm och 95 kilo.

Tung pjäs

Intressant spelare verkligen

Bad_Brett: Vilka hustrumisshandlare syftar du på?

Huge: Brynäs släppte till väldigt få heta chanser mot Björklöven, som har en vass offensiv. Vi borde hylla försvarsspelet istället för att försöka svartmåla det enbart i syfte att försvara målvakterna. Många backar gjorde sina bästa insatser för säsongen senast, exempelvis Billins och Lindstein gjorde definitivt det.

Zappaholic: Och hur ska han veta det? Svårt att se sånt på Text TV

Gavve: Hur länge kan två 38-åringar hålla den nivån?

Malken: SSK är ju det lag som är mest likt oss i statistiken också utöver +/-. De har dock en bättre målvakt än oss. Deras andremålvakt som bara stått några matcher har dock sämre än båda våra.

Men jag håller med om att SSK ser väldigt farliga ut. Sen är säsongen långt ifrån över och mycket kan hända med skador osv. Men de har precis som oss bra spridning på poängen i laget även om Marcus Eriksson och Videll så klart sticker ut lite mer. De har precis som oss 7 spelare på +10 poäng, 122p vs 116p (bland dessa topp 7 i lagen alltså) men SSK har en match mer spelad än oss. De har bara släppt in 1 mer mål än oss men gjort 6 färre. Men överlag är det väldigt jämnt mellan oss.

Brynäsgubbe: "Jag är mer rädd för Stockholmslagen och Mora (som känns lite som ett Leksand mini, som vi haft svårt för på senare år)."

För mig är det ingen tvekan om att SSK är det största hotet mot en SHL-plats som trupperna ser ut just nu. Kolla in +/- -statistiken i bilden!
Uppladdat:

Huge: Våra målvakter ligger på 14:e respektive 16:e plats i målvaktsligan i HA. Det tror i alla fall inte jag beror på vilsna utespelare utan det är mer så att våra målisar tar bara de puckar de ska (förutom nån tavla då och då). Andra målisar vinner matcher åt sitt lag, gör "idioträddningar" osv.

När senast hade någon av våra målvakter en match där man kände "hade inte Clara/Lindbäck varit så in i helvete bra idag, hade vi inte vunnit matchen"?

Länge sen i alla fall jag kände så...

Vad tror vi om kvällen då? Efter en stark vinst i Umeå väntar nu jumbon på hemmaplan. Hoppas boysen inte slappnar av och tummar på insatsen. Gå in och respektera Östersund och säkra 3 poäng.

Inget lallande, räcker med tappade poäng hemma mot Västervik och Tingsryd.

DoNaka: Trots 4 insläppta känns det som Scott verkligen höjde laget.

Sett till spelövertaget Brynäs haft mot Löven känns de inte som det egentliga hotet i ett slutspel. Jag är mer rädd för Stockholmslagen och Mora (som känns lite som ett Leksand mini, som vi haft svårt för på senare år).

Huge: kämpa på Huge!

DoNaka: Du kan hockey! Bara ösa på framåt! Blir roligare så..

« · 2607332 · »