1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738133 inlägg · 7967 ämnen
« · 2884836 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2025-26
Charles: Topplagsaura på Hägg.

Hägg är i Brynäs för att vinna guld.

SuneMangs: man gillar ju hur kaxig han är

SuneMangs: Tycker det är väldigt kul att såna här spelare vill spela i Brynäs (jag fattar att de får lön för det också). Men just att de har bra samtal och får bra intryck av Alcén tycker jag är så himla fint att höra också.

Edit: Ettårskontrakt på Hägg enligt Brynäs FB-sida.

"Den 30-årige backen som har spenderat de elva senaste säsongerna i Nordamerika har skrivit på ett ettårskontrakt med Brynäs IF."

SuneMangs: Det blev alltså Sverige minst bevarade hemlighet 🤣

Robert Hägg presenterad! Varmt välkommen till Brynäs IF!

4-5 nyförvärv ska in.

Lindström: 3-4 spelare till ska in efter dagens nyförvärv. 1 målvakt, 1 back och 2 forwards tror jag att Alcén sa. Music to my ears.

nittontolv: Tack för svar ?

Lindström: Dom drar väl ut på det för att hålla kvar tittarna.

Gavve: så var det ja!

Farsang: Ja, Peja skrev att han var nära Malmö (enligt MrMadhawk) men han blev för dyr för dem.

Lär inte helt oväntat inte bli något med Bäckström ikväll med tanke på frågan och svaret angående honom.

Roligt att Alcen får frågan om kontakten med Bäckström och Alcén skrattar till och säger ”skulle den frågan komma idag?”🤣

Kom precis hem, missat starten på sändningen men ser inga spelare presenterade?

Var väl någon härinne som nämnde den här spelaren under dagen va?

Wikegård fortsätter sin starka silly och värvar han.

ME88x: dom skulle ha slopat chatten helt och hållet

Charles: skaffa att inloggning med Bank id är ett krav. Då slipper vi alla troll(som kan spåras),hatiska kommentarer men även mycket barn.

Erat: ärligt vad fan är detta? Inte ens en moderator som är in action I chandla-chatten.

man hade behövt fixa så inloggning krävs med mail då hade flera troll inte orkat med

nittontolv: tyvärr rätt väntat...

Gavve: Riktigt tramsig chatt.

Farsang: Bästa hade ju varit om de inte haft en live-chat på detta sätt. GD har ju en bra version av "live-chat" där vem som helst kan skriva in men det är tidningen (den som styr chatten antar jag) som bestämmer vilka inlägg som syns.

Live-chat mer eller mindre ohanterat kommer aldrig funka för en klubb/person som har många följare. Finns ju en anledning till att även små streamers har egna moderatorer (större har så klart flera). Även små kanaler kan få utstå mycket skit.

Charles: är dock samma användare som kommer tillbaka hela tiden.

Borde kunna permanent banna.

Men inte bara han som lagt dryga kommentarer. Utan det haglar tyvärr rätt mycket skit.

nittontolv: de verkar ta bort han, men vet inte om de kan blockera ip-adresser och även då kan ju idioten har VPN så han verkar komma tillbaka till och från

Erat: Ja, som nån sån där livechatt på YouTube.

Farsang: stökig livechatt, kan man säga

Farsang: Har dom ingen som modererar chatten eller?

Farsang: garanterat någon idiot från något annat lag, en riktigt fjolla

Såg att en person med Nicket ”PettisBIF” på livesändningen skrev att ”Bäckis klar, presenteras på fredag.”

Skulle det vara pettis så ser jag ändå det som relevant info. Hoppas och tror på han iallafall💪🏼

Sen skäms jag något oerhört att folk ska kalla Vivi vainikka för transa i chatten och sen skriva ”Elin var snyggare, henne hade jag kunnat tänka mig att sätta på” 🤮 vidrigt jävla beteende mot spelare i ett lag man säger sig ”älska”

Farsang: "Stackare" som ska behöva presenteras idag när alla hoppas Bäckis, svårt att svara upp mot den förväntningen.

Brynäs bygger ut med 500 platser för loger.

Peja: Hägg men inte p g a siluett bilden.

Sen gissar jag på Bäckström på Siluetten och att Gunderson antingen enbart gästar liven eller att man skriver Artistkontrakt på han tills Bertil är tillbaka.

Då siluett bilden verkar vara en kombo av Gunderson och Bäckis.

Det är väl en enda sak som pekar på Bäckis till Brynäs och det är väl tystnaden att han inte själv gått ut och nekat. Men tror fortfarande inte han kan spela på elitnivå efter operationen. Det är om han kan glida runt och finlira på halvfart och tycka det är roligt och värdigt.

Retse: Jo, jag håller med. De skulle kunna ha gjort om bilderna lite också för att man inte ska kunna undvika AI. Fjällby var omöjlig att göra om tillräckligt mycket för att lura oss, hans frisyr är så utmärkande. Jag tycker den är väldigt lik JC Beaudin.

Det borde vara Hägg eller Clara.

Retse: Vesey är ju inte en helt orimlig gissning heller då han tydligen var klar för Modo innan de åkte ur. Så man vet ju att han är öppen för att komma till Sverige och SHL. Eller ja "vet" eftersom det är media som skriver så.

Själv blir jag förvånad om det är någon annan än Hägg som presenteras i dag. Men jag blir så klart gärna glatt överraskad om det är någon annan.

Peja: Jimmy Vesey? Öron och huvudform kanske påminner men håret känns inte helt rätt (om nu skuggningen stämmer 😊) Men Hägg känns väl rimligast.
Uppladdat:

500x0-f5435713-cad7-4c76-ae36-66331bf802bf.jpeg

Svensson_62: Tänkte också att det kanske var en damspelare, men Brynäs skriver uttryckligen att det handlar om en herrspelare.

Peja: Min gissning är Hägg.
Om det är ytterligare någon så kanske Noora till damlaget.

Några timmar kvar till offentliggörandet. Någon som vill gissa, förutom på Hägg och Clara?

Erat: Jag som kallat honom trallgök, noterade samma sak. även i podden lät han lite mer laidback och avslappnad. kanske har han bara landat i rollen efter ett par lyckade säsonger. uppskattat av mig

Peja: Utan att ha någon som helst koll på honom så ser det ut som att han haft rätt mycket problem med skador en del säsonger. Eller i.a.f. annat som hållit honom borta från spel. Tar medvetet bara med de säsonger han missat matcher. Spelade alla eller i.a.f. de flesta 23/24 t.ex.

18/19: 38 matcher
19/20: 58 matcher
20/21: 24 matcher
21/22: 39 matcher
22/23: 53 matcher
24/25: 39 matcher

Och så sent som i oktober drog han på sig en muskelskada som höll honom borta i 6-8 veckor.
www.swisshockeynews.ch/en/medical-feed/scl-tigers-sean-malone-and-saku-maeenalanen-sidelined-with-injuries

Att han varit skadedrabbad tas även upp här (skrivet 2022):
www.buffalohockeybeat.com/amerks-sean-malone-to-be-sidelined-six-weeks-after-undergoing-surgery/

"Appert said Malone’s injury was something he has been dealing with on and off throughout his career. He had been playing through it this season before it became unmanageable."

Så länge han får vara hel är det helt klart en spännande värvning. Verkar omtyckt i omklädningsrummet också (enligt artikeln ovan).

Peja
Känns som att BIF nog går all in på Bäckström, såvida de inte lyckats hålla ngt väldigt hemligt.
Det är en rejäl chansning med tanke på skadehistoriken, ålder osv.

Det behövs 1 toppcenter samt 2 riktigt bra forwards anser jag då det i min värld finns tveksamheter runt Kopacka. Han var helt ok under grundserien men försvann rejält under slutspelet.

Enligt Hockeynews är den här centern nära Örebro. En till som vi kan räkna bort som att alternativ för Brynäs.

SuneMangs: Enligt Mrmadhawk förhandlade Malmö med den här backen, men han blev för dyr. Undrar om han kommer dyka upp i annat SHL-lag?

Erat:
Uppladdat:

500x0-img5231.png

Kan inte riktigt släppa hur lurig Alcén ser ut i intervjun som gjordes för några dagar sen!

Även om jag är inställd på att det är "bara" Hägg som ska presenteras, så kan jag inte sluta att ha en liten förhoppning att Bäckström dyker upp i liven 🤞🏻🥰

Gavve: Jag är definitivt avundsjuk på värvningen av Ylönen. Tror det blir succé i DIF för honom.

Gavve: Ylönen och Fjällby är båda bra på skridskorna men är i övrigt två helt olika spelartyper. Handlade nog mest om det.

Ylönen beskrivs mer som en spelare som lever på sin skicklighet och klubbtektnik utöver skridskoåkningen, Fjällby är mer en intensiv och för motståndarna obekväm typ som även kan spela boxplay.

Blir förresten spännande att se vad som händer med Noel Gunler, han verkar ha gjort en helt okej säsong i AHL.

Charles: Håller med om detta. Tvivlar inte ett dugg på att många som sågar Ylönen hade hyllat den värvningen om han valt Brynäs istället (förutsatt att intresset från Brynäs fanns så klart).

Det jag däremot också förstår är de som ifrågasätter eller undrar över valet att ta Ylönen framför AJF (som DIF tackade nej till). Är Ylönen så mycket billigare och/eller bättre? Och det är ingen kritik mot vare sig Ylönen, DIF eller AJF utan en nyfiken fråga.

Största skillnaden mellan dem (EP-mässigt, har aldrig sett Ylönen spela) är väl att Ylönen är rightare och AJF är leftare. Sånt kan ju också spela in beroende på vad man söker.

« · 2884836 · »