1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753431 inlägg · 7967 ämnen
« · 592873 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK-Brynäs IF torsdagen den 13/10-05
westerlind: Jag säger bara: KAPA TALLARNA KAPA TALLARNA

rupert: ...och jag tippar Timrå - Brynäs 2-3.

Sv: Vi har höjt nivån!
rackham:
Så var det med den trenden...

Hardy Bacardy: Eller som jag hörde på hovet i en folksamling efter att ett par hundra bajen-fans skrikit "Bajen, bärs o rakade brudar": "Timrå, saft o thailändska pojkar"
Fast hur jag som TIK:are ska tolka det vet jag än idag inte...*hmmm....funderar.."

Joto: PÅ Vår Hemsa finns iallafall en länk man beställer på....testa där...

rupert: Kan det stämma? Är ganska säker på att Hardy fyllt 40.

Matchen på tv
För oss hockeyälskare eller timråiter i huvudstaden så har jag kollat runt lite:

- O'Learys i Sundbyberg visar Timrå - Brynäs, men på sidotv utan ljud
- O'Learys på Götgatan visar också TIK - BIF enligt telefonsvarare. Med eller utan ljud är okänt.
- O'Learys Kungsholmen ingen sändning.

Jag åker på Götgatan och chansar på att de har ljud.

westerlind: Äh...genomsnittsupportern i TIK-klacken är en 35-årig arbetslös f.d. fabriksarbetare som inte gått ur grundskolan med fullständiga betyg. Det finns det vetenskapliga undersökningar på.....

rupert:
Hmm, en viss sanning finns det väl i det, men vi blir bättre och bättre.

Å andra sidan är snittåldern på en brynäsare 45 år och en i Timråklacken 15 år, så ni behöver mer än tre gånger så många för att era späda röster ska överrösta våra dundrande, manliga stämmor.

Brynäsklacken - varken talrik eller tallrik.

någon som vet hur man gör för att se ppv via webben?

westerlind: Är väl lika bra att vi snor dem eftersom antalet röststarka i en normalstor Brynäsklack nuförtiden är lika med noll....

westerlind: och cola. Jag är en lite undulat, eller örn eller gam?

96 Artisten:
Nja, det är en bild av Timråklacken tagen efter en match mot Brynäs, minns inte vilken. Tyvärr har herr Hardy olagligt manipulerat ursprungsbilden, men Timrår snor ju alltid ramsor och annat från Brynäs, så vad kunde man vänta?

Hardy Bacardy: Alla vägar leder till rom.

Sv: Vi har höjt nivån!
rackham: Du snackar om nivåer till höger och vänster, jag snackar om effekter. Hur länge brukar Boork-effekten vara? Jag snackar om kort och ikväll så får vi se hur kort.

Hardy Bacardy: Timrå Red Vultures?

westerlind: Av tallarna bakar vi broccolipaj,
(visst är gamle gubben westerlind skraj..?)

Jompe:Någon som verkligen var "On the Road Again" var ju annars Davy som var hejdundrandes populär på 70-talet, det var tider det.

Falken: Tyvärr men Timrå vinner i kväll.

Jompe:
Nja, du förväxlar nog pristagaren med de brittiska rymdmåttet pint på 56,8261 centiliter. Kreativa svenska ölutskänkare har också skapat en egen pint på 50 cl.

Naturligtvis kan jag inte hålla mig utan frågar emellanåt: "Det stod en pint för X kr, men jag har bara fått 50 cl." Svaret är alltid: "Jamen det är en SVENSK pint." Och då frågar jag alltid: "Aha, men hur stor är den?". Lite trött svarar då personen i baren: "50 cl, sa jag ju!".

"Jo, det vet jag - men är det vanliga centiliter eller svenska centiliter?"

Heja Brynäs.

Vi har höjt nivån!
Vet inte om det är en tillfällighet eller om nivån härinne följer Brynäs tabellplacering, men jag tycker mig skönja en generell kvalitetshöjning av debattnivån.

Starkt jobbat!
Vi vill bara bäst!

Vi visar alltså vägen, även på Hockeysnack :-)

Det går inte att undgå att nämna de poetiska strömningarna i forumet på sistone...
Hockey ÄR kultur!

prosten: Jo, det vet alla, men det var ju länge sen en bil fick Nobelpriset i litteratur. Senast var väl Corvette Sting Ray 1968 för generationsromanen "On the Road Again".

Jompe: Fiat Pinter är ju en bil, det vet väl alla.

Sv: Läkerol Arena
GävleLasse: Det var ju ett 100%-igt smashläge så.....:-)

westerlind: Jag trodde Pinter var ett sånt där glas som engelsmännen serverar öl i.

westerlind: Trodde att Du skulle slå till med ointagliga "Dansa i E.ON"...

El Aka Ali:
Härligt, vi är i alla fall två kulturellt sinnade personer här på HS - satt du liksom jag med tårar i ögonen när äntligen Harold Pinter fick Nobelpriset?

Naturligtvis vill jag inte undanhålla den utbyggda version jag snickrat klart under tiden:

POEM TILL TIMRÅ

I E.ON Arena, ikväll är det fest
Nu kommer Brynäs, en fruktad gäst
Brynäs leker, gör mål efter mål
Från rödögda tikar hörs uppgivna vrål

Paniken den lyser i skadskjutna örnen,
av Brynäs den jagas runt runt i hörnen,
Ångest och skräck sprids i Timrås klack:
"Låt oss få skonas från Brynäs attack!"

Efter matchen...
Brynäs har vunnit - vi lallar och trallar
Timrå de har - två slokande tallar

Jompe: Hehe. Ja, i dag börjar det stora klivet mot toppen och Timrå får se sig om efter poängen nästa gång dom möter Leksand. Timrå har precis som jag trott hittills floppat och har väl ganska svårt att göra mål, den trenden får gärna Honken fortsätta för dom där röda nissarna i norr. Viktigt att vi får igång vårt powerplay i dag, det kan ju likt andra matcher bli avgörande. 1-4 är mitt tips. Visst, väl optimistiskt men jag tror faktiskt på en seger och rätt så klar. Viktigt att göra första målet som alltid.

El Aka Ali: Westerlind har en grym poetisk ådra. Var ska Brynäs dansa ikväll, Olle? ;-)

Falken: ÄNTLIGEN en som diskuterar match, om än på primalskrinivå :-) Yes, idag ska vi fortsätta klättrinegn uppåt i tabellen. Lill-Bäckis ska spela center i förstalinan, enligt sanningsvittnet Aftonbladet. Samma blad gissar på Brynässeger 5-3. Illavarslande; när AB tippar vinst brukar vi förlora.

westerlind: Inte visste jag att du besatt en så poetisk ådra. Men där ser man. WÖ-Kalle sjöng "When the saints go matching in".... Nu sitter han däruppe och hör dig drömma...

Nu jävlar tar vi Timrå! För er som inte vet så går matchen på säsongskortet!

Sv: BRYNÄS STOCKHOLM TILL LEKSAND!
65selander:
Tuff utmaning!

GävleLasse:
Alla sätt är bra utom de dåliga.

Det är bara att konstatera att Månsson i alla fall är storväxt...

65selander: Näe, tyvärr lär det dröja innan man ser Taco Bell restaurangerna i svedala, lite synd. Wendys har jag aldrig käkat på, men dom har säkert smarriga burgare.

rackham: Lovar när han kommer upp i två mål vilket han gör så bjuder jag på öl ;-)

micke: Har inte KFC tagit sig hit ännu så lär vi nog inte se Taco Bell heller som man förövrigt våldgästade under Miami trippen -92

Skall man snabbt räkna upp ett annat klassföretag så är det Wendys.

End over out nu blir det en snabb öl på jobbpuben samt surkål och korv innan man belägrar hemmet för TIK-BIF på tv.

65selander:
Jag tillåter mig vara skeptisk tills jag blir överbevisad av skyttekungen Larsan...

65selander: MAX skulle inte sitta helt fel. Drömmen vore väl annars om Taco Bell eller ngt liknande kunde ha ett franschise (stavning?) där, finns ingen bättre arenasnabbmat än burritos. :)

rackham: Spets ÄR en spelare på tillväxt. Vad hade han kostat nästa år om han spelat ett år i ES nån annanstans? Han kanske inte skulle kosta många korvören då han inte levererat. Men nu ansåg Brynäs att han var värd att satsa på... Live with it. Han är rånyttig på banan redan nu. Jag tror närmare att det är omgivningen som det är fel på. Varför inte stoppa in Spets med Bäckström och Malmström i 4:e och in med Aarnio i 3:e med Molin och Almtorp.

JanT:
Hmm, är det någon fler än jag som noterat att det är match ikväll? Här kommer ett högstämt grötrim som sannolikt på ett vederhäftigt sätt kommer att spegla händelseutvecklingen som kommer att få Brynäs namn att lysa i eon.

Tillägnat W/Ö-Kalle och hans kamrater:

Ångest och skräck sprids i Timrås klack:
"Låt oss få skonas från Brynäs attack!"

rackham: Problemet med SPets är väl ungeför som Bech i MFF att han blir frustrerad att han inte gör mål. Bech lyckades ju sist att göra mål men så är säsongen slut också snart :-)

När det väl kommer så lossnar det.

65selander:
Spets har ett år till efter det här och vi får hoppas att han växer på sig/matchas i rätt omgivning...

prosten: Jag väntade mig att någon... t ex du skulle hugga på min procent matte... Men det blir 100% just med tanke på att det kommer EN bankomat... Den bankomaten blir ensam alltså 100%...

Men rent krasst så har du 100% rätt ;)

micke: Du glömde BRIS,Brynäsarns rätt i samhället:-)

GävleLasse: 100 % av 0 är?

65selander: Glömde en sak, tänk om dom kunde sälja in MAX på arenan. Snacka om klass på snabbmaten.

micke: Vi fortsätter att snacka om arenan i tråden som förövrigt är aktuell. :-)

Tror att underhållsavtalen är dyra, var ett j-a liv innan Vemdalen fick sin automat och då var det inte banken utan Hotellet som plockade hem en.

Och då finns det tre hotell inom några mils radie (Vemdalsskalet, Björnrike, Storhogna)

micke: jag håller med dig Micke... men bankomater? Är det inte ett framsteg att de har EN bankomat i framtiden? Det är ju en ökning med 100% jämfört med vad vi har idag....

Bissett19: Du har rätt. Egentligen borde vi diskutera svältkatastofen i Sudan, den globala uppvärmningen, folkmordet i Rwanda, den ökande skillnaden mellan de rika och fattiga i världen samt lösa Mellan östernkonflikten.

Varför öht ha ett hockeyforum när det finns så många viktiga problem i världen att diskutera :)

« · 592873 · »