1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750148 inlägg · 7967 ämnen
« · 92066 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inte riktigt hockey relaterat men kul
Lilljanne: Det enda jag hittar på bolagets hemsida är om beställning är detta:
"Därför måste du beställa minst en vecka i förväg. Prata med försäljaren i din butik. Dessa varor har inte provats och bedömts av Systembolaget."
"Butikerna tar in produkten vid kundbeställning"

Det står inget om extrakostnad eller minimibeställning vad jag kan se. Brynäsölet har förresten artikelnr: 71324 och du hittar den på www.systembolaget.se/pris/owa/xdisplay?p_varunr=71324&p_rest=0&p_back=/svenska/varor/prislist/xindex.htm

Lilljanne: Jag har för mig att det inte ska kosta något extra att beställa, du ska ha samma sortiment i hela Sverige, man kanske dock inte får beställa hur lite som helst. Men jag är som sagt osäker...

Inte fan finns Brynäsölet här i närheten (Stockholm)! Kostar det att beställa till "mitt" bolag? Eller måste man börja pendla på Uppsala (närmaste civiliserade bolag)?

Ähum, glöm det där. Det står ju för f*n på etiketten på baksidan att det är Blond. Mina smaklökar var det iallafall inget fel på då...

Under det står det "När Brynäs i början av sextiotalet skaffade dräkter med randigt axelok började tidningarna kalla laget för "Brynäs Tigrarna"..." Synd att det inte stämmer. Enligt Brynäshistorikerna kallades man väl för Tigrarna redan på 50-talet då kidsen tog efter och avgudade USA (liksom idag), och man tyckte "Tigers" lät "coolt"...

Så sitter man här med Brynäsölen för första gången då. Smakar lite som Blond, kanongod iallafall. Etiketten intetsägande och tråkig men iallafall; det bästa supporterklubben gjort någonsin! Som jag har väntat...

Skål!

Sv: Sluta dalta med masarna
Detta var en cool sida,hög tid att nån reagerar över detta överdrivna daltande.Skänker Brooklyn tigers fortfarande pengar till dom ?

Kessler:

Önskar själv att jag skulle orka ta tag i det men som den snacker man är blir det just inte mycket mer än snack.

Men det kanske finns nån kreativ mäniska därute.......

Nån som spelar Elitserien?
Köpte nhl 2001 och elitserien idag men de tycks inte funka. Nån som vet hur man gör första gången man startar upp det? Först lägger jag i Nhl skivan, sedan klickar jag på elit-ikonen. Då står det att jag ska lägga i elitserie skivan och det gör jag. Sedan ska man tydligen kunna spela men det funkar f.n inte! Är sugen på att klå upp Färjestad.

Sv: Here we go again...
XERXES: Ett tips som du kan lita på är att Tik får kvala :P själva går vi till slutspel... :)

Marcus E: tips:lhc12:a bif11:a tik10:a

Lunkan: Bra initiativ! Fixar du en sådan beställer jag en sån också. Ant-leksand-tröjan kommer, vad westerlind än säger om fjortisaktigt, att reta mina leksandskompisar till den milda grad att det kan vara värt pengarna och mer därtill.

Lunkan:

Bra idé, helt i min smak. Liten miss av dig bara, inte håller väl vi på med "STOPPA" och sånt där? Dessutom, ord med -oppa tjatar de ju om vareviga dag på en annan GB. Fick genast ett eget uppslag:

==B R Y N Ä S==
ÖDMJUKA MÄSTARE
Hjälper Elitserien
att fylla sina mål.

Nja, kanske inte så bra förslag som vi borde kräva för att passa i Brynäs. Lite lagom klädsamt blygsamt är det ändå tycker jag.

westerlind:

Man kanske skulle göra en egen T-shirt med omvänt tema. Med tanke på allt negativt som stått om BIF eller vad sägs om:

FORZA BRYNÄS
STOPPA KLANKANDET NU!

Kessler: Tröjan "Stoppa daltandet med Leksand i media nu!"

Nja, kanske kul för några - Känns lite lipig fjårtis för mig. Visst är det mycket "daltande", men börjar inte gnället om det bli minst lika tröttsamt? Varför ska jag överhuvudtaget besudla min kropp med något som det står Leksand på?

Nä, jag tar på mig en "Heja Brynäs!"-tröja och ser fram emot de heta derbyna istället...

Marcus E: Tråkigt att aspen troligen måste operera sig men jag tror och hoppas att Ram klarar av att vara första målis bara han inte fuskar med försäsongsträningen "over there". Han har juh bra statistik från finskaligan så jag tror vi inte behöver oroa oss allt för mycket.

Så g att det stämde nu!!! hoppas inerligt att Jamie Ram är jävligt bra och håller sig frisk mer beöver man väll inte säga.................................. ett mellanår igen kanske?--------

Hur vet du det där med Asplund då? tror du hittar på!

Det är ju tamifan helt sjukt. Hur kan allting drabba oss? Tur att Lundström skrev på kontrakt.

Sluta dalta med masarna
Gå in och beställ en anti-leksand t-shirt!!!! (se länk)

micke: Är Wille förvarnad?

Here we go again...
Å nu har Aspen fått diskbråck. Vid operation är han borta minst två månader och missar hela försäsongsträningen. Säsongen börjar mao precis som förra året....

Sv: Gavlerinken hade rätt - såklart...
micke: All heder åt Esko som satt här och läste vad jag skrev :o).
Skämt åsido, det är allt bra märkligt hur sportkommiten tänker.
Dom borde förstå att det blir grupperingar i ett lag med många utländska spelare, speciellt när dom har spelat själva.
Bra att han förbjudit finska i omklädningsrummet. Han blir bara bättre o bättre, den gode Esko...

Ett exempel från Västerås. Lulin hade alltid 2 ryska kompisar i laget dom tre första säsongerna i klubben och han pratade väldigt dålig svenska. Först nu när han blivit ensam ryss i klubben har han lärt sig språket och är mer framåt som person och kommer med råd och tips om hur laget skall spela. Det märks att han trivs bättre i klubben nu när han kommit in i gänget. Han blev ju så illa tvungen nu när han blev ensam ryss.

Sv: Ny arena
Kessler: Njae, blir det något så är det kan jag tänka mig att det blir en LL-arenaliknande lösning. Man bygger alltså en helt ny arena utanpå Gavlerinken, i teorin en ombyggnation men i praktiken en helt ny arena. Med tanke på att Gavlerinken har bättre förutsättningar från start än Karlstads ishall hade, BIF har visat att man är redo att satsa betydligt mer än FBK gjorde samt att man från början kan bygga bort de eventuella barnsjukdomar Löfbergs Lila Arena samt Kinnarps Arena har haft så skulle ändå en ny arena på Sätrahöjden blir flera klasser bättre än HV:s och FBK:s.

Personligen hoppas jag såklart på Alderholmsprojektet men jag tror inte det kommer inträffa...

Ganska diskret etikett med en tiger på..har inte hittat den på nätet.

westerlind: Kan man se etiketten någonstans på nätet?

micke: Men det är vi väl inte riktigt nöjda med? Gavlerinken har byggts om ett antal gånger utan att det där riktiga "lyftet" har infunnit sig. Det är dags för en ny arena nu!! Alltså ingen ombyggnation. Det är min åsikt.

westerlind: Skål

65 Selander:

Tack för ditt tips om Brynäs-öl. Sitter just nu och har en öltest gentemot Bajen Fans Bärs: Brynäs vinner klart i smak, Bajen i pris och hårfint i etikett.

"Detta skall hädanefter blifva min musik..."

Inte riktigt hockey relaterat men kul
Om ni använder er utav länktips så kommer ni till "The Ferms" lista över 10 i Topp 2001:s "Skulle kunna bli bättre frisyrer" där har vi Adam Andersson på en hedrande 7:e plats

The Ferm är en falang till VIK Support för er som undrar.

micke:

Sandelin? Det var inte Christer Sandelin jag pratade om. Freudiansk felsägning, kanske? Om du slutar lyssna så mycket på Freestyle och Britney Spears kanske du lär dig namnet på en av Brynäs största legender, och lär dig högakta honom.

Jaja, jag vet att du kallar honom grin-Sandlin, men kunskaper har han och det vet du - även om man måste kölhala dig för att få fram ett erkännande. Även du har väl misslyckats, kanske en gång i varje fall? (Har du inte gjort ett eller annat inspirerat inlägg någon fredag kväll om jag inte missminner mig?)

Hur som helst, jag högaktar människor som krigar för sina idéer, även om de har fel ibland och kanske inte är ett mönster av social anpassning. Alla människor med visioner är mina hjältar.

Heja Tommy!

Sv: Truppen spikad!
Bright: Jag vet inte om det är så vanligt att klubbar är redo att betala dryga pengar för en juniormålvakt som inte stått en sekund i elitserien. Såvitt jag vet så hade Olsson juniorkontrakt förra säsongen och "tillhör" organisationen, alltså kostar han lika mycket i övergångssumma som en mer etablerad målvakt...

westerlind: Jag, vet men Gavlerinken sa det först. Somliga fattade dock inte alls vad han menade med det :)

*Ischh* Tommy Sandelin *brrr*

micke: Tack för informationen! Jag trodde nämligen att Kristoffer Olsson var på väg bort från stan, kanske till nån konkurrentklubb.

micke: Men jarå, jag har ju oxå sagt det JUH! :-)

För övrigt önskar jag återigen Tommy Sandlin all lycka som ansvarig för hockeygymnasiet i Tierp - Snart sveriges bästa plantskola?

Gavlerinken hade rätt - såklart...
Precis det scenario som Gavlerinken drog upp i våras när lokaltidningarna skrev att BIF skulle värva halva finska landslaget instämmer Esko i. Dvs. att det kanske inte är så jättebra att ha FÖR många spelare av samma nationalitet i truppen. Från dagens AB:

"Efter att Brynäs hade värvat Tommi Miettinen och Veli-Pekka Laitinen diskuterades det att värva ytterligare finländare.
Esko Nokelainen drog i bromsen.
- Jag sa att jag inte ville det, säger han.

Med de två nyförvärven från öster var de blåvita spelarinslagen uppe i fyra man. Sedan tidigare fanns ju Mikko Luovi och Jussi Pekkala i laget.
Det tyckte Nokelainen var nog. Många klubbar i olika sporter har fått erfara att spelare från samma nation nästan uteslutande umgås med varandra. I ett nytt land med nytt språk kan det ge trygghet. "

Bright: Man kan ju trots allt inte ha hur många målvakter som helst kontrakterade till A-truppen. Både Lundström och Olsson får ju ändå spela J-20/Valbo/J-18 nästa säsong så vem av dem som sitter på läktaren och käkar korv i representationslaget ger mig inte så mycket huvudbry.

Såg att Kristoffer Olsson inte får plats i Brynäs nästa säsong. Bara nu inte klubben "dribblar bort" denne talang för gott. Olsson är såpass bra att han inom ett par- tre år lätt tar sig en ordinarie plats mellan målstolparna.Så var rädd om honom!

LillHonken32: Det bidde bara en tummetott.

Alderholmenprojektet tror jag är för bra för att vara sant. Det skulle vara rena drömmen och helt klart genomförbart från Brynäs sida men Gävle Kommun skulle aldrig tillåta det. Även om dom aldrig skulle erkänna det så hade dom dragit ut med ett beslut så länge att BIF hade blivit tvungen att bygga om Gavlerinken. Jag tror att vi till säsongen 2004/05 får se en ny Gavlerink a´la Löfbergs Lila på Sätrahöjden...

Ny arena
Vart det nån ny ishall, eller blir det inge??

Sv: Första omgången 2002/2003!
Tyvärr dröjer det till den 22 oktober innan vi får se Leksand och Olsson i Gavlerinken... Hela spelordningen på swehockey.se.

Lite meningslöst vetande. Medelåldern per lagdel:
Målvakter: 23,7 år
Backar: 27,5 år
Forwards: 24,9 år

Så kom Floberg med ändå. Undrar varför kontraktet har dragit ut så på tiden med honom, han borde ju fortfarande fått samma juniorkontrakt?

Sv: Första omgången 2002/2003!
6 Lundström:

Det blir väl skönt att visa Leksand var skåpet ska stå redan första matchen. Visst, dom kan vara taggade, tack för det!!, men det har ingen betydelse. Mosa masen!!!

Det kan väl vara svårt för vissa människor, som vurmat så förbannat för Leksand föregående säsong. Jag hoppas att dessa Judastakter avtar.

Truppen spikad!
Truppen är nu spikad allt enl hemsidan!

Sv: BIF-öl
westerlind: Nej har inte smakat den, men Selander har ju tydligen det och han gav ju den finfint betyg. Precis som alla andra supporteröl är det samma innehåll som i en annan av bryggeriets öl. Kan tippa att det är Slottskällans Blond.

65 Selander: Tack Selander, ska beställa/köpa på stubben.

AnnaPanna: Artnr är 71324 gå in på www.systembolaget.se och sök i prislistan, där kan du även se i vilka butiker den finns i just nu. Värt att nämna är att 18 öre går till Brynäs och 32 öre till Brooklyntigers som har tagit fram denna öl tillsammans med Slottkällans Bryggeri i Uppsala. Ölet heter Brynäs supporteröl och smakar förträffligt.

AnnaPanna:

Sjävklart måste du fixa ett ilbud så att du till helgen kan överraska dina HV-vänner med denna högklassiga dryck - oslagbar i tradition och titlar.

Blir nog en uppskattad gest om också de kan få känna smaken av framgång...

westerlind: Du skojar!!! Måste jag ha. Kan redan se blickarna hemma i soffan, när min HV-fanatiske sambo ser min öl... *myser* Vart och hur får man tag på dem.........

« · 92066 · »