1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750169 inlägg · 7967 ämnen
« · 98060 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: No more träsmak
P J Davydjoos: Singnaturen P J Davydjoos här så fortsätter debatten.

så kallade "Slipsnissar" dom går INTE på hockey för att dom
älskar klubben. Dom går för att representrea förtaget och bjuder in sina samarbetspartners. De dom gör är att knyta affärskontakter i samband med matchen. Dom går på så kallade "heta" matcher specielt storstadslagen har såna VIP gäster , även Brynäs. "slipsnissarna" kräver sittplats och de bästa läget i hallen. Dom går inte på kvalmatcher som gäller en elitserieplats för exempelvis Brynäs. Du skriver också att citat "Det måste väl handla om att engarera dom som går och ser matcherna för att en bra stämning ska upstå och låta hockeykulturen leva vidare, inte bara koncentrea sig på de nu hängivna fansen och dagens upplaga av Brynäs IF ,eller ?"
Jag ska först säga att jag INTE vill att Brynäs IF ska försvinna från högsta serien. Men till vilket vilkor ska Brynäs vara kvar i Elitseien?
De finns två vägar att gå ena vägen som du förespråkar är att låta "Slipsnissarna" få ännu mera utrymme att bestämma för den ädlaste av sporter nämligen ishockey. De kommer som föld att utarma dom riktiga fansen så blir undanskuffade och till slut vänder Brynäs IF ryggen till. Hemska tanke!
Sen så finns den andra vägen som jag personligen förespråkar den är: att låta ståplats vara kvar och bygga ut ståplats om den sektionen inte täcker hela kortsidorna. Sen så ska varje klubb ha en person från suppoterklubben invald i klubbarnas styrelser. För att därifrån bevaka våra intressen. Jag vill också att Brynäs IF ska sätta klubbens junior och ungdomsverksamhet i första hand. Min
vision är att Brynäs inom en sju års period ska ha minst fyra egna produkter i A-laget. Sen så ska klubb-känsla,fans och lidelse för hockeyn.

Du skriver också att man ska "skita" idom hängivna fansen och dagens lag. Vad är de för ord du skriver. Ska jag inte bry mig om Brynäs IF för att du är så rädd att inte få se nån Elitseriehockey i framtiden??!!
Jag blir både fruktansvärt ledsen och mycket mycket sårad. Av ditt svar!!!!

JAG SKA SÄGA DIG ATT JAG SKA STÖDJA Brynäs IF IN I DÖDEN!!!!!
Brynäs IF ÄR KLUBBEN I MITT HJÄRTA OCH JAG TÄNKER ALDRIG LÄMMNA KLUBBEN RYGGEN!!!!

Jag såg Janne Larsson,Ove Molin och Jonas Soling åka rollerblades på Esteradens parkering vid nio tiden i morse. Så om ni är sugna att snacka med dom dra ditt i moron. Vem vet do kanske är där i morgon också. Själv så har man sommarjobb så de går tyvärr inte för mig.

Med vänliga hälsningar Tor Karlström.

Sv: Nya mästarcupen
65 Selander: Man tackar och bockar.

Sv: Nya mästarcupen
BrynäsBo: Brooklyn Tigers anordnar resa, gå in på deras hemsida så har du info på höger sida.

www.brooklyntigers.com

/Patrik

Nya mästarcupen
Är det ngn som vet om det arangeras några bussresor till norrtälje
från Gävle angående mästarcupen?

Info och länkar voro bra att få..

Tack på förhand

Sv: Favorit spelare i Brynäs under 90 talet?
Brynäskille: jo de går ut idag så nu kan dom inte ficksa någon mera spelare från elitserien

går inte tiden,för nhl-lagen att plocka över spelare från europa,ut den 15 juli?eller är ja helt ute o cyklar nu??har inte riktigt koll på sånt.....men den 15:e är ju idag annars

tio:Kan du bifoga detta?
Eller är du typ bara nån som är ute för att driva?
Gissar nästan på nummer två.

tio: Vem?

Gavlerinken: Enligt rykten kommer en brynäs spelare lämna brynäs för NHL.....

Nej, verkar inte så Selander.
Tyvärr.
Undrar om det är jag eller matchen som inte är tillräckligt intressant? :-)

Davve: Jo han är väl en av dom bättre, en jävel på öppnande passningar men han är också en man kan bli nervsjuk över med tanke på hans indianare samt när han drar sin egen målvakt.

Fick du ihop några polare till Matchen på Råsunda idag?

Pär Djoos är och förblir den största spelaren Brynäs har haft.
Ingen ska faan få ha nummer fyra när Djoos lägger grillorna på hyllan!

Sv: Gul bortatröja
Tycker att Brynäs ska börja använda gula hjälmar igen...

Ingen är större! än Ove Ove Ove Molin under 90-talet...

LetsGoPens: Jag tror fortfarande inte att Brynäs skulle passa i gula matchtröjor, inte ens som tredje ställ. Föresten så e det onödigt att byta matchställ till bortamatcherna utan ha en fast tröja- den vita alltså.

Sv: Linköping värvar vidare
65 Selander: Kamensky till Linköping - Hopåpas de inte menar allvar.
Visst karln e jäkligt bra när han är på det humöret men om det går åt helike så kommer han att förstöra hela LHC för han är en superdiva å är van över att få som han vill.
Kamensky kommer tro att han kommer till en klubb i Sverige som han kommer vara "bäst" i å där så kommer han att vara en diva, det kanske inte allt blir så men man vet ju hur rika, NHL spelare är som när de kommer till en sämre liga.
Så jag hoppas för LHC skull att det inte blir nåt men det skulle vara kul för Elitserien den här säsongen men inte på sikt tror jag.

Alla snackar om gul eller vit tröja.
Men varför inte se möjligheterna och göra en så kallad "NHL" satsning.
Gör den gula tröjan till ett "Tredje Ställ" första året.
Om det skulle slå igenom är det juh bara att byta bort det vita.
Om det sen gynnar Bif ekonomiskt tål juh dock att disktuteras.

"Just a thougt"

Lesky

65 Selander: Kul, kul...

Bright: Ge dom en rödflagga så kan spelarna sen knäcka extra vid något vägbygge, gör inte om Modos skamgrepp som slutade i mordhot mm när dom bytte till "tummen upp tröjorna"

LotharHsand: Det här är ingen stor fråga, Brynäs får behålla sin vita bortatröja utan att jag går upp i limningen för det, men jag tycker bara att lite förnyelse och variation kunde va´ på sin plats nån gång. Att du och vissa andra är mer negativa till en gul än en vit bortatröja får stå för er. Jag förstår inte heller varför ni tar upp AIK när man nämner gula tröjor. De har mej veterligt kört mer med vita tröjor än gula under årens lopp. Håll också med om att gult mera följer Brynäs klubbfärger än vitt. Brynäs färger är ju svart, rött och, ja just det, GULT!

Linköping värvar vidare
Valerij Kamensky är på väg till Linköping, se mer på länktips

passbie: Varför skämmas för att det inte är ditt namn, själv så innehar jag 00-01 originaltröja med mitt namn på, hade även original från Guldåret med mitt namn på men den är det en Tysk från Die Adler Mannheim som är ägare till nu. Drömmen vore att få Kyrö´s match tröja.

Tror även jag att Lundström får vänta och att Brynäs detta år försöker köra på given första målis oavsett vem det blir.

Inte långt kvar nu innan Brynäs börjar sin matchträning inför ES starten, inte helt fel att sätta LIF på plats första matchen på bortaplan men det blir nog hårt.

Vi möter förövrigt Leksand två ggr innan ES.

Sv: Krönika
Fasen, ett inlägg jag la försvann ut i rymden...

Sa jag at jag har en svart? Och att jag tycker att den vita är så väl snygg? I så fall har jag väl sagt det jag skulle...

Kanske var det om att jag undrade om det var OK om man flyttade cirka 70 mil för att kunna se sitt favoritlag så mycket som möjligt på hemmaplan; får man välja att sitta då, och var relativt tyst då, och mest bara titta då?

Jo just det: Vita bortatröjor är så himla snyggt. Jag bryr mig inte om hur fjantigt Tigern tyckte vitt var; i mina ögon ör det snyggt. Fasen inga gula varianter tack.

Lite nedanför mig där jag sitter sitter det en kille med en originalvit tröja. Den är så jäkla läcker så ni fattar inte... Huss har han dessutom...

Vad var det mer... Träsmak - har jag varje gång jag lämnar arenan. Det är det värt...

Har just läst ihjäl mig på grund av att jag inte varit 'läsande' de senaste dygnen. Därför är rubiken åt helvete, fast å andra sidan så är jag det också i detta nu. *s*

Själv bär jag Danielsson (#23) på ryggen. Inget jag skäms för fast det inte är mitt namn. Fast å andra sidan är det en matchtröja anno 01/02.

Tror att Lundström får vänta. Ram och Asplund kämpar om förstspaden, Ram segrar, Asplund lämnar klubben inför nästa säsong; trött på andraspaden. Säsongen 02/03 finns Lundström som båsvakt, en finne på isen.

Ok, nu minns jag inte vad det mer var jag skulle klaga på(*s*)/kommentera, så nu återgår jag till läsandet...

Kan man svara nåt annat än Ove.. Ove.. Ove Moolin! Ooove Moolin Ooove Molin..

Kung Ove regerar fortfarande i gavlerinken!!

Tor Karlström:

Vad är det för fel på "slipsnissar" eller "slipsisar" eller vad du nu kallade det? Jag anser att det är farligt att kategorisera in människor så där, och vad säger att en "slipsnisse" inte kan vara Brynäs IFs största och mest hängivna fan?
Och VIP-platser vad är det för fel med det? Det handlar om att stödja ett lag på det sätt man kan, dom som sponsrar eller kan betala lite mer ska väl kunna få göra det och kanske få något extra för pengarna, eller?

Inte för att jag går på matcherna i slips och är nån "slipsnisse", men ändå.

Javisst bidrar ståplats med mest stöd, eftersom mer folk befinner sig närmare varandra på en liten yta och att klacken rymms där.

Det måste väl handla om att engarera dom som går och ser matcherna för att en bra stämning ska uppstå, och att låta hockey-kulturen runt Brynäs leva vidare, inte bara koncentrera sig på de nu hängivna fansen, och dagens upplaga av Brynäs IF, eller?

Den största stämningshöjaren är väl när Brynäs spelar sin bästa propaganda-hockey, men då det inte sker så är t.ex. klacken och musiken och hela arrangemanget i sig som ska försöka få igång publiken, som i sin tur gör sitt bästa för att man på vårt lag.

Träbänkar, stolar och ståplats. Det handlar väl om att alla ska kunna få ut det man vill av sitt besök på de matcher man går på, så varför inte låta det finnas ett brett utbud, fullt av möjligheter istället för att kritisera "slipsisarna's" eller "slipsnissarna's" varande i en hockeyarena?

Tor Karlström: Tack för ditt råd, får se om det blir svart eller vit.
Försöker också stödja BIF ekonomiskt, har köprt typ alla huvudbonader som finns i Brynäs shopen plus massa annat.
Alldeles riktigt, vi ska försöka bära fram Brynäs till seger =)
Du undrar om jag kan ta mej ned och se matchen den 7 Augusti ?
Det kan jag tyvärr inte svara på nu, beror väl på hur ekonomin ser ut och det kan hända att jag är i stockholm då också.
Men vi får se.

Hur jag började heja på Brynäs?
hmmm, 6 år gammal satt jag och såg på SM-Finalen Luleå-Brynäs och började heja på det ena laget som var Brynäs.
Grät efter de 2 första matcherna som losades, men sen blev det som bekant guld firande.
På den vägen är det.
Sen dess har jag bara blivit mer Brynäsare för varje år ;)

Tror personligen att Nicke Wallin stannar i NHL i minst 3-4 år till.
Men jag hoppas självklart att han kommer hem tidigare.

Må Väl

LotharHsand: Tja LotharHsand!
Svenska Hockeyligans snack att man måste bytta ut träbänkar och förbättra ljuset i Gavlerinken. Är bara ett ända stort svepsjäl för att dom inte vill att dom klassiksa lagen ute i landet som har riktig hockeykultur. Ska spela i högsta serien. Att de är gammal modigt med träbänkar kan jag hålla med om. Men vad ska man satsa på arenorna eller juniorverksamheten. Snart vill dom väl förbjuda ståplats för att få in ännu mera så kallade "slipsisar" som ska ha VIP-platser. Gud bör vare mig om de händer. Jag skiter faktisk fullständigt om de är träbänkar i ishallarna. De viktigaste måste vara laget och dom hängiva fansen.

Så om man bygger en ny arena åt Brynäs så satsa på ståplats på båda kortsidorna,hela kortsidorna,förutom en A-hall så ska två inomhus rinkar byggas i anslutning till den "stora" hallen och en jumbotron behövs också.

Sen tycker jag att en ledamot från Brooklyn Tigers skulle ha en fast styrelsplats som kan försvara oss fans intressen.

Avslutningsvis så ska jag tjata lite om att internetsajten svenskafans.coms sida om Brynäs IF behöver väckas till liv. Så jag undrar om du LotharHsand och alla andra här på forumet. Är intresserande av att göra sidan om Brynäs. Jag är själv mycket intresserad men måste fixa till min mail adress först.

Ursäkta en till sak. De är våran skyldighet som fans till Brynäs IF att stöta och höras mer på matcherna. Så när ni är på match skrik på och gör er riktigt hessa.

Glada Hälsningar Tor Karlström.

Dekt: Jag läste också den igår å det verkar inte så bra för Brynäs direkt. De hade både fel ljusrör å så får man inte ha träbänkar längre , om man har det så kommer man att skickas ner...
Visst det låter löjligt men tyvärr så är det så här, inget vi kanm göra nåt åt.

Som jag tycker Brynäs ska göra är att de köpper in nya lampor till hallen till nästa säsong (03/04) men ha kvar träbänkarna för det blir onödigt att kosta på sig massa pengar på det när man ska bygga nytt.

Sen så efter säsongen 03/04 så har Brynäs en byggnadsplan som de kan visa upp för Hockeyförbundet där det visar att de ska börja bygga på en ny arena som ska stå klart till säsongen 04/05.
Så den nya hallen ska stå klart för invigning nån gång i början av säsongen 04/05.

Om Gävle Kommun vill ha kvar ett Elit lag i högsta divisionen så måste de punga upp pengar med hjälp av Brynäs annars så kommer vi att åka ner om 2-4 år på grund av det....

Lite info bara!
Stefan Lundqvist 3 års kontrakt med Västerås ungdom. Sedan stod det att läsa i Avesta tidning om Tommy Westlund. Han sade i intervjun att han skulle nog vara kvar ett par år till i NHL. Sedan ville han avsluta sin karriär i Sverige. Så inte lär vi se Tommy i Brynäs förrän tidigast 2006 skulle jag tro.

Favorit spelare i Brynäs under 90 talet?
Själv är min Janne Larsson.

Tor Karlström: Tjena Tor. Angående matchtröja så har jag en svart med mitt efternamn (f.d) på å mitt nr som jag hade när jag lirade hockey. Den svarta är så himla snygg. Har satt upp denpå väggen å när man kommer in i mitt rum så ser man den direkt där på väggen.

Tidpunkten för mig när jag började heja på Brynäs var när jag var 8 år å jag var mycke me en kompis som hejade på Brynäs, sen så följde jag även slutspelet 92-93 å det var även då jag blev ett fan till dem.
Det var då jag tog Molin till min favorit, han spelar ju fortfarande kvar så han e guld......

Som LetsGoPens skrev så ska det bli jäkligt kul att åka ner till Gävle å se till att brynäs vinner.
När brynäs möter Leksand i premiäromgången så ska jag nog sitta på O`Learys ler hemma (har ju köpt lägenhet så då blir det hockeykväll hemma hos mig) å följa matchen.
Sen ska jag ner till Gävle när de mötwer Dif sen så får vi se vilka mer matcher man ska på.....

LetsGoPens: Tja LetsGOPens!
Du undrar om matchtröjan ska vara Vit eller svart. Mitt svar är svart narturligtvis. Har själv en svart matchtröja. Jag har även mitt efternamn på ryggen och numer 30. Så skaffa en svartmatchtröja med ditt efternamn på ryggen och ett skysst numer tycker jag. Men du kan också köpa både en svart och en vitmatchtröja. Har själv börjat fundera på om en vit tröja kan vara bra. En anledningen är att man bland annat stödjer Brynäs IF ekonomiskt.
Kul att höra att du planerar ett par resor ner till Gävle. Då kan vi med gemensam krafter hjälpa laget i våra hjärtan till en seger. Jag undrar om du inte ska ta dig ner till Sandviken onsdagen den 7 Augusti och se Brynäs första träningsmatch mot Bofors IK kl.19.00 i ishallen. De skulle vara hel skysst. Ta med dig din polare LotharHsand också. Ska själv gå på matchen.

En fråga vid vilken tidpunkt i ditt liv blev Brynäs IF laget i ditt hjärta och varför?
Var de någon speciel händelse?
Skulle vara roligt att veta.
Angånende Niclas Wallin så säger jag bara pengar och nästa vår då ska Niclas flytta hem till Brynäs.

Sv: Niclas Wallin utan kontrakt
Nike89: Brynäs har inte ekonomin för att göra ett sånt kap.
Sen lär hna få ett nytt kontrakt efter det fina slutspel han gjorde.

Lesky

Tor Karlström: Hej Tor!
Känns jäkligt spännande att jag och LotharHsand ska åka ned å se några matcher i Gavlerinken.
Hoppas själv på att först kunna se Brynäs - Linköping och sen Bif-Dif.
Angående om det är tryck i Timrå , så kan jag säga att det kan vara ett fruktansvärt tryck där, men just de matcher jag var där förra året , då var det ganska dött måste jag säga.
Jag håller helt med dej när det gäller medgångs supportrar , finns dom som inte bryr sej på flera år när det går tugnt.
Men sen när det går bra igen då är de och har alltid varit enligt de själva , stora fans.
Sen finns det juh dom som byter lag efter tabellen också.
Det är ännu fulare.
Funderar på att beställa en match tröja, vad rekomenderar du ?
Vit eller svart ?

Att jag kommer skirka mej hes kan du ge dej faan på !

Hade skönt i solen Tor!

Mvh - Lesky

Niclas Wallin utan kontrakt
Den före detta Brynäsaren Niclas Wallin står utan kontrakt i NHL.
Något att satsa på?

Penga xxxx NHL spelare
Olausson gör tvärt om och blåser FBK på kontraktet på två år som var underskrivet, själv så tycker jag att det är för djävligt att man kan göra så här. Fattar vinte hur man kan göra lappkast men pengar är ju pengar.

Allt enl Expressens nätupplaga (se länktips)

Sv: Helt appropå gamla Brynäsare!
nyz: hm.. tror nog inte på något ang prospect mm allt beror på att ni tycker att vi Brynäsare är dom trevligaste som finns!

65 Selander:

Som liten "smygmedlem" i SuperStars och kandiderande prospect till Gardet förstår jag din oro över vår klassiska ståplats... ;)
Det stod klart redan i vintras att ståplats skulle byggas om (en del passade på att med div. tillhyggen få en bit av heligheten med sig hem) för att ersättas med ogästvänlig och kall betong!
I övrigt har det cirkulerat en hel del rykten om ny hall kontra ombyggnation av den gamla. Har inte hört speciellt mycket på ett tag nu, men nåt är iaf på G...

Kul att du ville komma på festen!

KentaK: Nej, jag tycker det är helt ok oxå. Sjukt av (dom som bestämmer) att göra såhär! Hinner brynäs klart med nya hallen innan 2004? Annars blir det problem...

Gavlerinken:
Sätter någon klubb igång och bygger nytt är jag ganska säker på att dispensen får gälla ytterligare något år. Men då hände det ju åtminstone något i frågan för den aktuella klubben.

När vi ändå gnäller på småfrågor som träplankor på sittplats så anser jag helt klart att det äckliga innertaket i leksand ska bytas ut. det är en riktig fråga för SHL :)

Nä för att bli seriös. Hur går det med planerna för nybygge i Gävle?

Tor Karlström: Jodå jag brukar åka upp till Gavlerinken emellanåt.

Ja jag är medlem i Brooklyn Tigers.

Ang träbänkar hur blir det med Leksands ståplats då isf?

Förstår inte vad de ska va för fel me träsmak??

Nu har det väl ändå slagit runt för hockeyligan. Tvångsnedflyttad för att man har träbänkar i hallen!!!! Och efter 2004 ingen dispens... Hur ska dom som ska bygga nya hallar hinna klart till 2004? Ljusfrågan förstår jag, Byttes inte belysingen rätt nyligen i Gavlerinken?

No more träsmak
Hey, det ska bli förbjudet med träbänkar!
INTE så bra för brynäs!?
Nu måste dom kanske bygga om gavlerinken, trots allt.

Titta på länken!

Tor Karlström: håller med dej helt! om det händer nåt dåligt med Brynäs. T.ex att de åker ur,då älskar man ju självklart laget ännu mera,och hjälper dom ännu mer på läktaren osv...

65 Selander: Tja 65 Selander!
Har faktiskt inte sett någon av dom på stan tyvärr. Kan inte du dra upp till Gävle någon gång i höst och stödja laget i våra hjärtan på någon match?
Är du medlem i Brooklyn Tigers?
Internetsajten Svenskafans.com skulle inte några på forumet här gå ihop och återuppväcka brynäs sidan där?
Är du själv intresserad?

LotharHsand: Tja LotharHsand!
Kul om du kommer ner till Djurgårdsmatchen. Din ambition att dra ner till Gävle minst en gång i månaden. Låter perfekt och visar att du är en riktig Brynäsare. Att du offrar "lite" stålar för att se laget i våra hjärtan. Är beundransvärd och värd att bocka för. Har aldrig varit i Timrå på match . En fråga är de nåt tryck i hallen?
Angångende fans så undrar jag om du har funderat på fenomenet medgångssupportrar?
Jag personligen tycker att såna fans är de vidrigaste och mest avskyvärda på Jorden som finns.
Om Brynäs IF drabbas av motgångar så växter min kärlek för laget. Så om Brynäs mot all förmodan skulle åka ur Elitserien så skulle jag stanna kvar som ett ännu mer hängivet fan. Så stark är min kärlek för Brynäs IF.

Om du kommer ner till BIF-DIF vecka 28. Så om du har en Brynäsmatchtröja så för gudsskulle ta med dig den. Sen så är lämpliga saker att ta med är Brynäsmösa,halsstuck,flagga och tuta. Samt en stor och högljud röst.

Ford Prefect: Menar du att Keb är en dålig skrivbent? Eller....
Förklara dig tack.

« · 98060 · »