1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750194 inlägg · 7967 ämnen
« · 100970 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 3 femmor av hög klass!
Jag håller med Lundström, vi har tre riktigt starka kedjor just nu!
Kyrö-Luovi-Danielsson kan mycket väl vara den bästa tredjekedjan i elitserien i vinter, medan förstakedjan med Larsson-Molin-Soling borde skapa en liten bromssträcka i dom flesta backars kalsonger!!

Miettinen-Anger-Bergqvist därtill är ju en hyperintressant formation, nej jag säger bara fy faan va skoj de kommer bli i gavlerinken i vinter.. De känns som om nåt bra är på gång!!

dapietro:
Av vad Johansson visade upp i går så kommer han inte vara bästa back i år (heller), fast det kan väl knappast blöi sämre än förra säsonngen.

Ford Prefect:
Jag tycker att det är otroligt kul att Daniel Johansson kommer i gång bra i början. Såg några matcher med honom i finland på tv.
Han var väldigt bra.
Plus Hv tiden var han också bra
Enligt uppgifter från follk som umgås i Brynäsgänget, höll Daniel tyst om några skador. Han gick ut och sa om sin rygg, men hade fler skavanker
nu är han hel och kan väl bli lagets bästa back
kvalitet finns
Eller hur?

Ford Prefect: Visst är det bara försäsong än, men man kan ju alltid hoppas.Sen vill jag gärna se en ersättare för Mårtensson så fort som möjligt, självklart en ersättare av kaliber. Som jag skrev tidigare så tror jag att Östlund och Jobs fixar elitserien på ett utmärkt sätt, medan jag däremot tror att Floberg och Mårs får det jobbigt.

6 Lundström: Å andra sidan var väl Björn Danielsson poängbäst i laget under försäsongen i fjol? Och det såg vi ju vad bra det blev när han ställdes mot bra motstånd. Jag väntar till serien har börjat innan jag ens överväger att tro att Johansson spelat upp sig.

3 femmor av hög klass!
Som det verkar så har Brynäs 3 femmor av hög klass som kan producera poäng denna säsong och det är jävligt tryggt och veta.Kul också att allas vår hackkyckling Daniel Johansson har kommit igång bra, 2 mål på 2 matcher.Dom andra elitserielagen kommer att få stora problem med Molin-Larsson-Soling och Anger-Miettinen-Bergqvist.Det enda som är oroväckande nu, är att Ram inte är på plats.Ska bli kul att se vad grabbarna kan prestera mot elitserielag som Modo,FBK och Leksand i mästarcupen nu i veckan som kommer.

Sv: Brynäs-Lada Togliatti
Lingonben86:

finns det gamla 18-19åringar?

Brynäs vann ganska enkelt med 5-2 läs mer på brynäs hemsida
www.brynas.se

Klart som fan att dom ska få chansen dom är ju förbannat bra och jag skulle gärna se flera klubbar som tar in lite yngre spelare och varierar sin trupp lite och inte bara ha en massa 40 åringar med utan tar med en del unga 18-19 åringar dom är ju trots allt hockeyns framtid.

Igor:
Håller med, låt dom unga få chansen och håller dom inte så kan dom plocka in nån.

6 Lundström: Brynäs är bäst nån som vet nåt om skotten Esko sa att dom skulle skjuta mycket

5-2 SLUT!

6 Lundström: SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GUUUUULD SM-GULD

5-2 SOLING!

4-2 Daniel Johansson!

Brynäs leder fortfarande med 3-2!

Målskyttar: Anger,Luovi och Larsson!

Jag kommer att få direktrapporter från Valbo från och med nu!
Jag skriver självklart och meddelar ställningen efter hand om allting fungerar som det ska!

Lilljanne: Har du några målskyttar?

65 Selander: 3-2 till Brynäs just nu enl. cafeterian i Valbo ishall (026/134307). Är det inte dax att Brynäs börjar ordna egen resultatrapportering från träningsmatcherna. intresset är ju hur stort som helst!

Kan ngn vänlig Brynäsare som skall se matchen idag sända ett SMS när matchen är slut 0708-796993

/Patrik

6 Lundström: Det är en knivig fråga, när ska man värva och när ska man satsa på de egna unga. Jag säger låt dom unga få chansen att spela in sig först, idag och i de andra träningsmatcherna åtminstone. Sedan kan man ju ragga någon på artistkontrakt om det visar sig att de inte håller. Blir skadeläget normalt får ju ungtupparna ingen plats om man värvar nu.

KentaK: Visst, håller med! En annan viktig grej tycker jag är att vi fått en riktigt bra center till i Miettinen. Förra säsongen var det ju centerkris allt som oftast fram till dess att Harder kom samtidigt som Janne mirakulöst tillfrisknade. Nån match i värsta skadeperioden var ju Wågström 1:a center, I nuläget är han ju 4:e - viss skillnad. Dessutom offrade man ju Mårtenssons snabba forwardsspel när man lät honom spela center. Jag tror detta sammantaget var en väl så viktig anledning till förra säsongens ras som skadeläget på övriga spelare.

Monty: Håller med, ja tycker det är bra att man lämnar plats åt dom yngre, vi har ju ändå ett starkare lag än ifjol..
tredjekedjan med Luovi-Kyrö och Danielsson var ju i stort sett vår andra kedja ifjol!
Det känns som om vi har breddat enormt när vi fått in Anger och Miettinen!!

Monty: Visst ska våra lovande killar få chansen, det hindrar väl inte att dom hittar en ersättare för Mårtensson, självklart så ska det vara en ersättare av kaliber och inte någon Jeff Williams värvning.Jobs och Östlund tror jag kommer att klara sig alldeles utmärkt, jag är mer tveksam när det gäller Floberg och Mårs.I em så bjuds det ju riktigt motstånd, så då får vi se hur ungtupparna klarar sig.

6 Lundström:

Det är väl bra det? Att Brynäs vågar ge dessa talanger chansen istället för att ragga någon paséforward...

Sen kommer man säker hålla ögonen öppna när "camperna/try outs" är över i Nordamerika...det ska vara ett jävligt bra förvärv anser jag om man ska ta in en utlänning istället för att bereda plats åt våra lovande killar.

Puffen: Stefan Hellqvist och Fredrik Öberg spelar i Tyskland! Det är en gammal artikel du har läst!

6 Lundström: Ikväll får vi se Stefan "Loppan" Hellqvist och Fredrik Öberg från AIK i Lada Togliatti se länktips

Pasi Nurminen
Vad hände med Pasi Nurminen??

Paul Kariyas årslön
Om nån vill veta så har Paul Kariya 100 miljoner i årslön det här året i klubben Anaheim se länktips det står även om Mårtensson här

Det känns som om Brynäs aldrig haft för avsikt att ersätta Mårtensson trots det dom gått ut med och sagt i tidningarna.

I em så får grabbarna bevisa vad dom går för mot topplaget Lada.Tips 5-3! Mål: Soling 2, Anger,Miettinen,Kyrö! Östlund och Floberg vilar idag, två juniorer som ändå visat framfötterna och får Brynäs att ta det lungt i letandet efter en ersättare för Mårtensson.De har visat att dom vill vara med och nu är det ingen panik att hitta någon ny, anser Persson!

Sv: Det är så man kan gråta!
65 Selander:

det kan gå sämre eller lika som förra året. Att vi vinner banketten är ju numer en tradition så den segern törs jag redan nu ta ut i förskott (ryktas att lifgardet blir fulltaligt sista kvällen) hur det sen går i kuppen törs jag knappt tippa.

Kul att ses igen, ska du spy lika mycket på mästarcupen som du gjorde på lifgardet summerparty så kan jag ta med ett par sopsäckar, säg till i tid bara så jag kan köpa alla dom har på Clas Ohlsons...

Dalastark: För oss kan det bara gå bättre i år på Mästarcupen och för er sämre!
fn verkar det som vi får fullt lag förutom P3, hur står det till hos er i truppen?

Det skall bli kul att ses iaf, hur många blir ni?

Sv: Nyförvärvet??????
lindberg: Jag tror inte det är någon fara med Asplund och Jussi.
Däremot är det lite mera osäkert med Soling och Petré. De båda har väl om jag minns rätt liknande problem med knät. Jonas skulle ju ha opererats under förra säsongen men valde att köra på
med ett skydd. Och så vitt jag vet har han integenomfört någon operation under sommaren så...har lite svårt att tänka mig att en sådan skada läker av sig självt...men jag är ju ingen läkare så jag hoppas att jag har fel!

spookyMulder: Enligt NY post ska Rangers ha visat intressse för Dahlén. Något om Honken stod det däremot inte..Tycker annars att de känns mest oroande med skadorna som inte verkar ha försvunnit från förra säsongen, Aspen, Soling, Petré och Pekkala. Och hur är det med Kyrös knä egentligen.

micke: ...inte för att jag egentligen tror på en sådan ersättare men... vad händer egentligen med Ulf Dahlén. Halva elitserien ville ju ha honom men nu har det varit tyst ett tag (eller så har jag missat något)...men de klart, han lär väl inte direkt "ligga inom budgeten". Av vad jag såg i Sandviken verkar grabbarna ha det lite tungt i sargspelet (...nu hade ju i och för sig varannan Boforsspelare ammat helium och var stora som hus) så en forward med några extra kilon på kroppen skulle nog inte skada.

P J Davydjoos: Jag kommer inte ihåg att Westlund tipsade om ngn amerikan, däremot så tipsade Bissett om en Pat Mikesch får några år sedan. Vad jag vet så togs kontakter men sedan rann det ut i sanden. Pat har f.ö varit i Tyskland de senaste tre säsongerna och skött sig hyfsat. Fick jag välja skulle man plocka över Zdenek Nedved från HPK, eller ännu bättre Peter Schaefer som senast var i TPS och försöker få ett fett kontrakt i Canucks just nu...

P J Davydjoos: Okej då förstår jag

Puffen: Det skulle väl vänta ett tag - tills de som inte platsade i NHL ser sig om efter nya klubbadresser, troligtvis är det väl ekvivalent med ett nytt artistkontrakt, om man lyckas locka någon.

Någon som minns vad amerikanen som Tommy Westlund tipsade Brynäs om för något år sedan hette?

Puffen: Det där nyförvärvet är i USA Kanada Slovakien eller Tjeckien som Anders Bäckström sa i Gd för ett tag sedan.

Han sa att man inte skulle panikvärva utan vänta till september för ev plocka nån som gallrats av NHL i sista stund.

Nyförvärvet??????
Var är det där nyförvärvet från USA Kanada Slovakien eller Tjeckien som Anders Bäckström pratade om enligt Gd för ett tag sedan????

Nån annan än mig som tror att vi kan ha två förstakedjor som kommer att DÖDA i vinter??

Miettinen och Anger var tydligen rejält bra i Sandviken!?
Och kedjan med Janne Larsson, Kung Ove och Jonas Soling har jag sett som en drömkedja enda sen Bissett försvann ur laget!!

Spännande att se hur vi klarar oss mot ett så pass starkt lag som Lada Togliatti!!

Allt inför matchen mot Lada imorgon finns att läsa på hemsidan, bla så är Östlund reserv!

Puffen: jag har ingen aning om dras lag ska det vara

Brynäs-Lada Togliatti
Tips till matchen: MoDo spelade 1-1 igår mot Lada eftersom MoDo inte alls kommer va lika bra i år som förra året så tror jag att Brynäs helt enkelt gör som i förra matchen och leker lite med Lada Togliatti det känns så iaf jag har ingen aning deras lag men jag tror det blir ungerfär 6-2 eller nåt vill gärna veta vad ni andra tror.

Sv: Djoos
LotharHsand: Kontraktet går ut som det verkar, men gör BIF och Djoos en bra säsong och om han inte känner av sina gamla skador finns nog chansen att han spelar en säsong till. Det är en seg gammal farbror det där!

Lunkan: Tänkte fråga om Djoos kontrakt går ut efter den här säsongen? Och vad kommer att hända med han när han lägger skridskorna på hyllan (eller blir det Mora?)

Kyösti Karjalainen och matchen i morgon
Tony Mårtenssons ersättare vill jag att amerikanen Mike Harder ska bli . Men nåra hinder finns enligt "vissa rykten" ska han ha fått ett anbud av en klubb i Schweiz , Brynäs har ont om "kulor" (pengar) man är också kända för att hålla hårt i plånboken , Kyösti Karjalainen som också ryktas var ett altentiv till att ersätta Tony men de ryktet svallnar för varje dag anledningen är att BIF har börjat med träningsmatchadet , jag skulle bli mycket överaskad om man plockar in Kyösti som är matchotränad och gammal , men man kan aldrig veta vad Anders Bäckström & CO hittar på . Men att låta en junior ta Tonys plats går också bra .

Brynäs IF spelar sin andra träningsmatch för säsongen i morgon lördag mot ryska Lada Togliatti kl.16.00 i Valbo . Lada spelade förresten en träningsmatch mot Modo i Örnsköldsvik i går resultatet blev 1-1 .
Vi måste visa vårt stöd för Esko och grabbarna !!!

Lunkan: Djoos är kung :) därav mitt nick Bryndjoos

Djoos
Snokade rätt på en artikel om Djoos i nån dalatidning. Se länktips

Det mest positiva för er som inte orkar läsa artikeln är "I dag har Pär lämnat sina skadeproblem bakom sig och känner sig både fräsch och laddad inför den kommande säsongen."

Dalastark:

Javisst, det hade jag fått om bakfoten (man glömmer lätt fd Brynäsare, som f ö LIF KRYLLAR av).

« · 100970 · »