1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750205 inlägg · 7967 ämnen
« · 101402 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mästar-Cupen
Trist, ingen onlinebevakning från Mästarcupen på swehockey.se.

Har inte Mästarcupen nån hemsida?

Harder
Nån som vet var Mike harder spelar denna säsong???

Sv: Ohh, denna Keb.
Ford Prefect: Gnäll inte på Keb! Ok att han inte är nån vidare journalist men glöm inte komikern Keb. Hur många gånger har man inte garvat åt vad karln har printat ner i sin kolumn.

Vinst ikväll ?

Jag tippar 3-3

BIFs mål av Molin Anger Louvi

micke: Men varför tjatas det om det där med att det inte skulle bli nån ersättare för Mårtensson? Man har ju sagt att man tänker vänta på NHL-tryouts och av allt att döma blir det ju i så fall ett artist kontrakt vilket gör att det inte är aktuellt att ta över någon förrän typ oktober... Innan dess finns det väl ingen anledning att kasta in handduken, det borde väl han som enligt egen utsago "varit med i gamet ett tag" veta? *suckar*

Sv: 3 femmor av hög klass!
Nya hockeysiten hockeynytt.org har nu gjort 7st lagpresentationer och har tippat dom 7 lagen på följande platser:

1.Färjestad
2.Djurgården
3.HV71
4.Frölunda
5.
6.Linköping
7.
8.Brynäs
9.
10.
11.
12.Leksand

Brynäs tipset baseras på att Brynäs under hösten värvar minst en högklassig anfallare, om inte så kan det bli svårt för Gävleborgarna att nå slutspel.

Ford Prefect: Nämen det lönar sig nog i långa loppet ska du se ;)

Keb har nu i efterhand ändrat sitt svar helt i "Anar ugglor i mossen..."-frågan. Först stod det:

"Det ser nog ut, tyvärr, som om du får rätt: Brynäsledningen verkar inte längre ha några planer - åtminstone inte för tillfället - att värva någon ersättare för Mårtensson. Detta att döma av både Perssons uttalande och nye tränaren Eskos skriverier på Brooklyn Tigers MedlemsForum-sajt.
Nokelainen skriver där att han tycker det är rätt att klubben ligger lågt och att någon av juniorerna Jobs eller Östlund kommer att fylla Tonys lucka. Och att han har fyra talangfulla unga forwards i truppen. Det är dags att ge dessa chansen, menar Esko. Han vill inte heller ha någon plus 30-forward i truppen som har sina bästa dagar bakom sig. "Nej, in med ungtupparna och var stolta över att Brynäs vågar vänta".
Skriver Esko - och okej; jag kan köpa det. Även jag tycker det är skojigt att man tänker ge ungdomarna efterlängtad chans - men då ska man även våga fullfölja det hela och satsa på dem säsongen ut.
Jag har varit med i gamet så länge att jag vet hur tongångarna går - och blir. Därför ställer jag mej också tveksam till det hela; när det börjar osa hett och gå tungt för både laget som helhet och ungtupparma. Ja, då brukar ungdomarna ofta sidsteppas av nerviga och knäsvaga elitcoacher - men jag hoppas att Esko är så tuff att han "kör ungdomsracet" säsongen ut.
Oavsett då om det börjar osa hett kring öronen på honom och en play offplats ser ut att gå om intet..."

Den nya versionen lyder:
"Det ser nog ut, tyvärr, som om du får rätt: Brynäsledningen verkar inte längre ha några planer - åtminstone inte för tillfället - att värva någon ersättare för Mårtensson. Detta att döma av de uttalande som gjorts från Brynäshåll.
Och visst är det en chansning - inte minst när skadorna inträffar. För de kommer ju alltid. Och Brynästruppen är inte bara tunn på papperet - utan även skademässigt sett. Det är många som dras med uppenbara problem och där gamla skador lätt kan slås upp."

Så kan det gå...

65 Selander: Det hade ju känts avsevärt mycket bättre om dom visste att det var en överansträngning.Äntligen kommer Jamie, bättre sent än aldrig! Nu får vi hoppas att han spikar igen!

6 Lundström: Det som är bra med Soling är att dom tror att det är en överansträngning bara. BIFS´hemsida skriver också att Jamie har fått en dotter och att han ansluter troligtvis truppen på fredag.

Grattis Jamie

Och Soling är borta igen! Det är minst sagt lite oroväckande när det gäller Solings knä.

Puffen: Truppen mot FBK enligt hemsidan.

Målvakter:
Joakim Lundström (Kent Elfsberg)

1:a Femman:
Tommy Sjödin, Veli-Pekka Laitinen, Kristoffer Jobs, Janne Larsson, Ove Molin

2:a Femman:
Pär Djoos, Henrik Rehnberg, Niklas Anger, Tommi Miettinen, Kenneth Bergqvist

3:e Femman:
Daniel Johansson, Alternerande back, Mikko Luovi, Roger Kyrö, Björn Danielsson

4:e Femman:
Jussi Pekkala, Adam Andersson, Simon Östlund, Daniel Wågström, Jonas Floberg

Reserver:
Per Mårs

Soling känner av knät :((

micke: Inte bara det, Frölunda har väl blivit av med alla toppspelare de värvade inför den här säsongen redan? ;)

Dagens bevingade ord av Keb:

"Men VF har även visat att det lönar sig att satsa på toppspelare. Fast smakar det så kostar det också...och tänk om Frölunda ett år skulle missa slutspel. Hemska tanke för Vilda Västern-klubben..."

Hmm. Ja jäklar vad det har visat sig. Hur länge sedan var det Frölunda vann smguld senast? Närmare 40 år sedan...

65 Selander: du får gärna ha rätt

65 Selander:

fattar du väl att du inte kan låna ut tröjan till nyz. Han är ju minst i Gardet (i hård konkurans med FlipRune) å din tröja får vi ju plats i allihop + Jugga : )

Ses på onsdag

Puffen: Nu sticker jag ut hakan och säger att Brynäs vinner med 4-2 över FBK eftersom deras kung Söderström är skadad.

Vårat problem kan bli att vi inte har någon ordinarie målis i spel.

Och i år så skall jag låsa in nallen före match, förlusten mot Leksand i fjol kostade skattebetalarna en 9110 när Janne Larsson brände två straffar på samma kväll.

Jag hoppas att det kommer en massa Brynäsare till Mästarcupen eftersom det ser faktiskt hyfsat ut i år.

/Patrik

nyz: Du kan få låna min tröja!

Johan"Honken"Holmqvist
Johan Holmqvist skrev ikväll på ett nytt kontrakt med NY Rangers,några detaljer kring kontraktet är ännu inte offentliggjorda!

Sv: hur är det i år?
noppo: Jajamensan!

hur är det i år?
tjenare! hur är det i mästarcupen i år?
kommer dom ha öl tält/band som spelar?

tacksam för svar!

Ford Prefect: :)

Marcus E: Nu vet jag inte om det där var särskilt mycket smartare då men...

micke: *ASG* Keb har inte haft ett rätt sen stan brann tror jag...

Ohh, denna Keb.
Så verkar det slutligen ha bränt ihop totalt för käre Keb på GD. Han har en längre tid nu slängt ut sig både det ena och andra mindre genomtänkta uttalanden på sin populära "Fråga Keb"-sajt på GD.se. I frågan "Anar ugglor i mossen..." (www.gd.se/brynas/bif_grund/brynas_article.jsp?article=4367) påstår Keb att Esko Nokelainen skrivit inlägg på Brooklyn Tigers forumsida angående Mårtenssons ersättare. Att någon helt annan kan skriva under namnet "Esko" verkar Keb inte alls ha greppat. Det är källkritisk granskning det!

Sv: Fråga
6 Lundström: Det var bara två loggor o resten bildmess.. Ingen som är duktig på o rita som kan rita en snygg logga ?!

6 Lundström: Tro på f-n att jag hittade..:- Flera stycken också..
följ bara länken... Finns en länk där det står SVENSK HOCKEY...

laila: Det finns en med Brynäsmärke men den går bara att skicka tillsamman med ett sms inte att behålla i displayen!

6 Lundström: Jag har hittat en logga.. det är Brooklyn Tigers logga.. Men jag vill ha en med Brynäs märket.. Har hört någonstans att det ska finnas men jag har inte lyckats hitta den.

laila: Har också sökt med ljus och lykta men ej funnit någon, jag har fått nöja mig med en namnloggo! Brynäs är nog det enda lag som inte har någon mobillogga som det verkar!

Fråga
är det någon här som vet vart man kan få tag på en Brynäs logga till mobilen.. Har sökt på Internet men hittar ingen....

nyz:
Inget dåligt vad de där.. Synd bara att siffrorna kommer bli större än ynka 5-2!! =)

nyz:
Hur blir det om Brynäs vinner med ett annat resultat än 5-2?

nyz: Det skulle jag aldrig våga lova om jag vore du........

Puffen:

Skulle Leksand förlora mot Brünäs med 5-2 lovar jag härmed att gå iklädd Brünäs-matchtröja under varje möte lagen emellan!

LIFvet leker...

gordo: Jag har personligen alltid sett en ny Fredrik Modin i Pär Mårs.. Men å andra sidan tycker jag mig se en Molin-wannabee i Kristoffer Jobs också!!

Det ska bli kul att se vilka, nu när det faktiskt ska spelas in juniorer i elitserien.. Spännande!

Mästar-Cupen
Tips till Mästarcupen
Brynäs-Leksand 5-2
Brynäs-MoDo 4-1
Brynäs-Färjestad 3-4
Leksand-MoDo 2-1
Leksand Färjestad 2-5
Färjestad-MoDo 5-1

Etta Färjestad Inte lika överlägsna som förra året men vinner ändå
Tvåa Brynäs Kraftig uppryckning Årets överraskning
Trea Leksand Klarar sig kvar i år och kanske kan knipa 8:e platsen
Fyra MoDo Blir årets flopp många förluster inte ett enda igenkänt nyförvärv

Håll i hästarna, KentaK!
Visst ser nyförvärven bra ut så här långt, men vi skall nog för säkerhets skull vänta ett tiotal matcher in på serien innan vi bestämmer om det blir fågel eller fisk 02/03.
Jag för min del sätter frågetecken för åtminstone Bergqvist och Danielsson och deras förmåga att producera poäng när det börjar tävlas i Bogserbåts-SM...

Förstår för övrigt inte hur vissa här på HS kan ranka Jobs/Östlund före Mårs/Floberg.
- Mårs har tyngden och kraften för att spela rollen som defensiv forward/center. Det visade han om inte annat genom att på egen hand tvinga fram tre ryska utvisningar (ett matchstraff) i matchen mot Lada. Fyra eller fem hårda bodychecks mot hårda ryssar är inte heller fy skam. Människan är en plåga att möta för motståndarna. Mer istid=mer erfarenhet! In med honom framför mål á la Holmström så blir det mycket Brynäs mål på returer i vinter.
- Floberg är mest allround av alla de fyra nämnda spelarna. En rörlig tvåvägsforward som kommer att bli nyttig i vinter om han ges chansen. Ett vassare skott på Floberg och kan han börja producera.
- Östlund är visserligen bra med pucken men behöver (liksom gamle "Lunkan" och Berka) tid på sig för att förflytta sig mellan zonerna. Om Esko är beredd att köra med två offside-kungar (Berka + Östlund) så kanske det blir lite istid.
- Jobs är rapp på rören men dessutom mest överallt på planen och det brukar inte vara ett arbetssätt som gynnar den som vill ha istid i Elitserien.
Den som lever får se!

Förresten 15 48:
Hult, Brännström och Arlbrandt, idel spelare av landslagsklass??

E du uppväxt i regnskogen eller???

6 Lundström: Hockeynytt har placerat lagen efter bokstavsordning.

15 48: Hugger du på Kung Ove och Jan Banan???
Dödssynd i Brynässvängar ska du veta, som att säga att Fredrik Stillman och Bosse Ahl aldrig skulle fått göra en landskamp..

Lingonben86: Killen på Hockeynytt måste vara Djurgårdare eftersom han tippar DIF som 2:a! Så här slutar serien:

1.Färjestad
2.HV71
3.Frölunda
4.Djurgården
5.Brynäs
6.SSK
7.Linköping
8.Modo
9.Luleå
10.Leksand
11.MIF
12.Timrå

P J Davydjoos: Jag tycker som dig han är helt ute och cyklar
undra om han vet vad han pratar om själv så tror jag att
dom kommer att ligga i mitten 4-5 kanske 6 men man kan ju hoppas på en bättre placering.

Att tappa tony är ju givetvis en tung förlust.... men jag tror inte att brynäs gör någon panikvärvning, utan plockar nån riktigt bra spelare för pengarna efter Tony när säsongen kommit igång!

6 Lundström: Ja, men dom bortser ju ifrån det faktum att Östling och Eriksson var lån pga. skadeläget, och att Harder också var värvad pga. skadeläget.
Så deras syn om truppens bredd genom att Brynäs tappat 8st seniorer och ersatt med 4 seniorer + 1 junior stämmer ju inte i praktiken, eller? Eftersom de platserna har tagits tillbaka av de ordinarie spelare som var skadade förra säsongen. Djoos, Kyrö, Rehnberg, Larsson osv.

Lite fel tycker jag iallafall att dom har.

Den nya hockeysiten Hockeynytt tippar Brynäs på en 8:e plats, förutsatt att dom ersätter Mårtensson! Se länktips!

15 48: Hur menar du att Soling ska få igång Larsson och Molin, poängmässigt eller?

Tiger - Zorro: Både Larsson och Miettinen är centrar!

ove molin, jan larsson,tommi miettinen det är 1a femman för mig !

15 48: Vi får väl se!

Kyrö - Luovi - Danielsson, visst är den helt okej - men den bästa tredjekedjan i Elitserien är väl att ta i så byxorna spricker va?

Var glada för att ni har två kedjor av medelklass, men gapa inte för mer än det. Vi vet alla att Molins och Larssons kariärer är på väg utför. Soling kan vara den friska fläkten som kan få igång den kedjan.

Kedjan med Bergqvist - Miettinen - Anger är en riktigt bra kedja. Miettinen lär vara en riktig talang, om det nu är Antti som ni lyckats dra till er. Anger och Bergqvist skulle lätt gå in bland Djurgårdens torpedpar. Denna kedja kan klassas som eran bästa.

Tillbaka till den "fantastiska tredjefemman". Jag är HV-supporter och håller således HVs tredjefemma som åtminstone en klass högre. Björn Melin och Mattias Remstam som ytterforwards och Pasi Määttänen, en av alla kanonvärvningar som HV gjort inför den kommande säsongen, som center. Jag tror nog att HVs övriga kedjor med idel spelare av landslagsklass nog kan ses som bättre än Brynäs kedjor. Eller vad sägs om Davidsson, Hassinen, Huusko, Sahlstedt, Skröder, Ekelund, Brännström, Hult och Arlbrandt?

Lyd mitt råd: Gå och titta på HV när de kommer till Gävle i år. Då blir det åka av för gubbarna Larsson, Djoos och Sjödin.

HV71 mot SM-guld 2003!

Fredrik

« · 101402 · »