1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750269 inlägg · 7967 ämnen
« · 105722 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
70 Rodrigues: Är det inte lite av grejen med torpedhockey att man vinner skottstatistiken. Sedan vinner man ju dess bättre för oss inte lika ofta matcherna.

Enligt difhockey.se så är matchen jämn trots 0-2 i arslet, DIF vinner skotten med 10-6!

70 Rodrigues: Hoppas du får rätt vad våra målskyttar beträffar.men fel på slutreultatet. Ram spikar igen...

70 Rodrigues: Det är bli mer än 4-2 då får vi hoppas.

Fick precis ett samtal av 65 Selander på plats i Schweiz, han meddelar att Brynäs dominerar fullständigt och att Andersson gjorde ass på Angers mål och Molin ass på Solings mål!

TORDAN100: I ett inlägg tidigare idag så har jag tippat 4-2 till Brynäs med Anger,soling,Kyrö och johansson som målskyttar, ser jävligt bra ut just nu måste jag säga!

Igor: 2-0 Soling

2-0 efter 12 min!

Sv: Intervju med Mike Harder på hemsidan!
TORDAN100: Tyvärr så är det ju så jämnt när det gäller Brynäs, aldrig finns det deg när det behövs.Men Witehall lär nog också kosta en del!

1-0 till Brynäs genom Anger i PP enligt DIF:s hemsida!

Sv: Intervju med Mike Harder på hemsidan!
70 Rodrigues: Håller med dig.Problemet är att vi antagligen tvingas att betala sociala avgifter etc för förra säsongen, om han kontrakteras för denna säsong.Jag har för mig att han hade ett sk artistkontrakt förra året.Och då blir isåfall en mkt dyr historia.

Intervju med Mike Harder på hemsidan!
Det finns en intervju med Mike Harder att läsa på hemsidan.Han har fortfarande inte något kontrakt med någon ny klubb, Brynäs, vad väntar ni på?.Hellre Harder än Witehall!

Paddan: He he he det skall väl firas efter matchen?

Lunkan: Hmm, och dumma jag som trodde att laget var utomlands för att spela ishockey. Där ser man!

70 Rodrigues:

Hoppas de här herrarna får till det ikväll:

1:a Femman:
Tommy Sjödin, Vello Laitinen, Ove Molin, Janne Larsson, Jonas Soling

Sv: En stängd Elitserie och annat...
Tja LotharHsand !
Jag vill bygga på sikt och de är till säsongen 2004/2005 som laget ska vara flygg-färdigt . Då ska man vara topp tre i serien och slåss i en SM-Final mot Leksand . Så ha lite tålamod , men vem vill inte se en SM-Smeifinal mellan BIF-LIF ...???!!!
Sen så kan vi inte sikta på Guld varje år , man måste vara realist men samtidigt få drömma lite ...
Sen så vad gäller "Aspen" så måste du hålla med om att om Joakim"Jocke"Lundström är en "superduper" talang som måste prioreteras före "Aspen" . Sen så vad gäller "Aspens" chans att få spela måste betänknas ytterst små . Jamie Ram verkar hitills inte
visa tecken på att vara en fiasko-värvning , kommer lira ungerfär 40-43 matcher och resten få våra nya "favo-målis" "Jocke" spela .

För övrigt så få du och alla andra ifrågasätta mina tankar om BIF , men motivera mer ingångde varför jag har fel tack!

Johan Witehall 30 år , forward sparkad från tyska Köln med förfultet i både NHL laget Monteral Candiens och ärkerivalen Leksand . Är aktuell för Brynäs enligt Sportkommitens ordförande Anders Bäckström . Min bedömning är att varför får inte juniorerna en ärlig chans att ta Tonys plats ... Man ska vara kalla och vänta till efter 13 spelade seriematcher och först då låta Esko och Gunnar få avgöra om "Bäckis" ska signa någon ytterligare spelare . Sen så är de för tät in på Seriestart , 9 träningsmatcher är redan spelade , de kan bli lite oroligt i laget om man "paink-köper" nu . Sen så verkar Witehall inte var någon förstärkning för laget sett till meriter och karriär . De kan sluta väldit illa ...

Sett till dom inledande 9 matcherna inom träningsmatchadet så kan vi räkna med en "hyfsad" säsong .

Brynäs IF är laget i mitt hjärta glada hälsningar Tor Karlström

Brynäs IF-Djurgårdens IF
Tips: 4-2 Målskyttar:Anger,Soling,Kyrö,Johansson

Sv: Han kan ersätta Mårtensson
Om Witehall skriver på för någon svensk klubb så kommer det att bli antingen Frölunda eller Djurgården tror jag! Brynäs får nog fortsätta leta ersättare på annat håll!

Sv: Lagbild
Okey är det så färskt. Då får jag vänta lite :)
Vart kommer jag att kunna köpa en plansch?
Tidigare år har den inte funnits i Brynäs onlineförsäljning.

Sv: Lagbild
PAZ: Oj vad bråttom ni har :-). Årets trupp fotograferades i söndags (den 25 augusti) bilderna som togs då har inte anlänt Brynäs ännu men beräknas göra det idag. Sedan tar det väl ett par veckor till innan lagbilder etc. är framme.

Lagbild
Vart kan man köpa årets lagbild (plansch)?
(på shopen finns det ju ingen)

Sv: Han kan ersätta Mårtensson
Whitehall.........
Ojojoj vilken målspottare............
en sån behöver vi.......:D

Han kan ersätta Mårtensson
Johan Witehall står utan kontrakt och Brynäs har anmält sitt intresse. Se länktips.

Sv: stats ?
micke: Välkommen i klubben!

Paddan: Du, det stämmer nog. Mitt minne är inte det bästa.

micke: Om jag inte missminner mig så var det väl den gamle fine Jarl Alfredius, men båda två kanske var där nere och fick åka sån där kulig pansarbil!

Sv: BIF-TPS
Fredde G: Helkorkat, va´ ordet! DIF verkar inte övertyga men att hoppas på seger över dem i en fjärde match på fyra dar, det ska väl inte gå, va´??

micke: Dom ville inte flytta på honom i väntan på Ambulans, han fick sy ordentligt. Mer info kommer senare hos hockeynytt.org!

70 Rodrigues: Fribourg var väl iofs inte mkt bättre som bara satte 1/5. Ibland känns det som att dom skulle kunna skippa straffarna och köra den ryska metoden, dvs singla slant.

70 Rodrigues: 15 minuter är en jäkligt lång tid. Hoppas det inte var allt för allvarligt...

micke: DIF missade alla sina 5 straffar! Det är inte bara Brynäs som behöver nöta straffträning!

Leksand torskade i kväll igen, denna gång mot Lukko Rauma med 5-4! Löfström åkte på en mycket ful tackling och blev liggande i 15 min i väntan på ambulans.

Bright: De e' värre än så! Brynäs spelar 4 matcher på 4 dagar!

Åh DIF torskade med 2-3 efter straffar mot Fribourg. Känns igen på något sätt...

Bright: Och i morgon möter vi Djurgården! Fyra matcher på fyra dagar. Snacka om tufft program.

Skönt! Fast det skulle ju va´ bra om Brynäs nån gång kunde hålla en tvåmålsledning i sista perioden... Men ok, jag förlåter killarna, dels för att det ju ändå blev seger och dels för att det ju faktiskt måste va´ tungt att orka tre matcher på tre dar. Hur kan man förresten komponera ett så korkat matchprogram så att ett lag spelar 3 (!) matcher 3 dar i följd? Två är väl acceptabelt men inte tre, tycker jag.

Fredde G: OK! 65 Selander och Lindgren sa det när dom ringde och jag måste ju tro på vad dom säger.Skitsamma vi vann ialla fall!

Fredde G: Kan tänka mig att Djoos ställde Ram rejält vid 3-3 pucken? Nu måste man sitta vaken å vänta på att arbetarbladet å GD uppdaterar sina sportsidor oxå :)

70 Rodrigues: Jag har ingen riktigt koll på hur Ram var. Sista perioden var trött från vår sida och Djoos, Rams tabbar vid 3-3 visar nog ganska bra hur sista perioden var (Djoos gjorde ju inte deras mål).

Sv: Johan Witehall
Puffen: Japp, nu finns det tre olika trådar som tar upp samma sak - Witehall. Som jag nämnde tidigare, modioterna är iallafall intresserad. Enligt Bengt Hedin på Radio Västernorrland.

Yyessss, seiern e vår!

Bara en sak till: attans vad mål vi gör i PP! Hoppas att det håller i sig i ett halvår till eller så...

*försvinner*

Johan Witehall
Johan Witehall är kanske på väg till Brynäs enligt aftonbladet andra klubbar är Frölunda och MoDo

Äh, petar jag inte dit för många bokstäver plockar jag bort dem istället... Nog dags att uppsöka bingen...

Tack för mig, och sov gott eller gör något roigare än så om ni har möjlighet...

70 Rodrigues: Fan, jag som trodde att Djos var brynäsare... Jaja, mer vinst än förlust i alla fall...

Jävla Finnen: No, just Brynäs goalscorers.

4-3 slut efter sudden! Djoos gjorde TPS 3-3 mål! Tommy Sjödin avgjorde!

Japp, jag känner till att antalet 's' i 'sist' är två, inte tre, så var vänliga kommentera inte det.. :)

Bright: Sisst man satt och väntade och väntade brodde det på att det var förlägning och straffar. Och det vet vi ju hur bra Brynäs är på det... Hoppas att det inte är så i kväll också...

Paddan: Han har oanade talanger. En gång var han t.om krigsreporter och satt i full mundering (skottsäker väst, hjälm å hela köret) i en bombsäker källare och rapporterade från Sarajevo. Samtidigt på gatan utanför lekte barn i solen och tanter i blommiga klänningar handlade grönsaker vid torgstånden. Då var han tuff Claes... :)

« · 105722 · »