1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 750301 inlägg · 7967 ämnen
« · 106664 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-TPS
Anger har nu gjort 16 poäng på 11 matcher. 4-0 Anger :)

4-0 Anger

Jag fattar inte hur bra det går just nu... Längtan är stor efter att det ska bli den 23:e. Det är åtminstone rätt månad vi är i nu...

Soling kan fortfarande göra mål oxå :) 3-0

Lingonben86: Fan vad bra att vi leder med 2-0 nu=) och att både
jobs och floberg gör mål de är ju skit bra.

Bolibompa-Jobs. 2-0 :)

Hoppas f.ö att dom INTE spelar "Bolibompa"-melodin i G-rinken. Tycker det är tillräckligt med dagispop där redan.

2-0 Kristoffer Jobs (Anger). Anger bryter in mot mål och skjuter. Jobs slår in returen

Jobs 2-0. Hör redan signaturen eka i Sveriges hockeytempel.

Stridh: Final i Electro Oil Trophy Cup!

2-0 Kristoffer Jobs (Anger). Anger bryter in mot mål och skjuter. Jobs slår in returen. Tid 6 min av andra perioden,

Bolibompa, bolibompompa, bolibompa, bolibompompa, bolibolibolibolibompa

KentaK:

Tror du möjligen att de kommer att spela "Bolibompasignaturen" när killarna nätat i gavlerinken...de andra grabbarna har väl redan några "signaturer" klara vid nätkänning (Wild thing -Soling etc..).

Härligt Brynäs, underbart Bolibompakedjan!!!

Periodpaus nu och BIF är tydligen det bättre laget än så länge. Hoppas vilodagen dom fick igår gör att BIF klarar av samma spel matchen ut.

Brynäs IF - TPS Åbo
Final i Electro Oil Trophy Cup!

PAUS 1-0 till Brynäs efter första perioden. Perioden klart till BIF efter bra rörlighet i spelet. Skott: 12-5, Utv: BIF 1 x 2 min, TPS: 1 x 2 min.

1-0 Jonas Floberg (Östlund, Mårs). Skott från Östlund, Floberg stöter in returen.

0-0 Matchen igång nere i Lugano.

0-0 Matchstart 20.15.

Underbart Brynäs och ungtupparna nu fortsätter vi att göra lite mera mål.

Ni har väl inte missat den här sidan?

www.brynas.se/live/live.asp

Ja! Bolibompafemman regerar!

Sv: Electro Oil-finalen
Okej, nu är klockan 20.15. Nu börjar det! KÄMPA BRYNÄS!

Sv: Ingen resultat-bevakning...
Lilljanne: Nej

Lilljanne: Nej, sannolikt inte i Mora, men jag tror att han kom hem igår och vikarien som skötte HM under tiden RP var bortrest har inte rapporterat lika heltäckande. Tycker inte att det är så mycket att grina om. Killen har inte haft semester på flera år så en veckas semester förtjänade han nog.

Lulekickan: I Mora?

70 Rodrigues: Att det inte rapporterades desto mer om matchen mellan DIF och Brynäs kanske beror på att Robert Pettersson var på semester.

70 Rodrigues: Dom gullar väl med LIF som alla andra medier.

70 Rodrigues: 4-2? Hoppas du får rätt. Själv tror jag tyvärr på förlust med 2-4. Varför? Det bara känns så...

Bright: Håller med dig, inte en rad om att Brynäs krossade Djurgården med 6-1, däremot så har dom precis lagt in att Leksand slog Mora med 9-1! Jag vet inte hur dom resonerar när dom bestämmer vad som ska skrivas och inte!

Sv: Ingen Witehall...
Lilljanne: Jag ska inte låtsas att jag har nån koll på BIFs ekonomi eller omsättning, och göra några jämförelser. Men visst, efter FBK och DIF är det VF som har störst omsättning. Men som sagt, ekonomerna har också ett underskott att ta hänsyn till innan man börjar göra kanonvärvningar. Då kanske en del saker blir isidosatta, i förmån för annat... Av just den anledningen så kanske man inte värvar Witehall, eftersom man istället lagt pengar på Norrena...
Men visst, vänta bara några år så har vi råd att göra en "LinKÖPing", men då kommer inte jag att gråta...

skalpjägaren: Tips! Kolla lagens omsättning. Den visar vilket utrymme klubbarna har till spelarlöner. En omsättning på 100 miljoner och ett underskott på 10 - du har råd att betala Peter Forsberg lön. En omsättning på 10 och ett överskott på 1 - du får nöja dej med Brad Berry och Branislav Janos.

micke: hehe, ja du, vi får väl visa er att vi är bättre än bajen...:)

skalpjägaren: Precis, Frölunda får nog vänta 65 år till iallafall ;)

micke: precis som bajen som ALDRIG vunnit sm-guld på 104 år...

Det spelar ingen roll hur dyr eller, på papperet, bra trupp Frölunda har. Man vinner aldrig SM-Guld. Över 35 års historia har visat detta...

Lilljanne: Klart att det är en "dyr" trupp och det har vi även haft tidigare. Men vi har inte alltid haft täckning på lönecheckarna. Vet inte om du hörde om skattefifflet, fängelsedomarna samt skattesmällarna för nåt år sen eller två... Då fick man betala för gammal ost, och VF ligger i dagsläget i skattetvist med b.la C. Ruuttu och T. Sjögren om vem som ska betala egentligen.
Saneringsarbetet som gjorts här på 2 år, från 21 miljoner till drygt 9, och gjorts på j-vligt mycket sparande, och inte med nån fett plånbok.
Att vi sen har så goda ekonomer så att vi kan värva toppspelare som Norrena, Kakko, nästan Kouvisto, är ju bara att tacka och ta emot.
Vi hade kanske varit en storklubb, rent ekonomiskt med tanke på att vi har Sveriges största publik. Men någon fifflade, och VF åkte på tidernas skattesmäll... Vaddå rika?

I kväll kör vi målrapportering i stället för periodrapportering via www.brynas.se.

Brynäs IF-TPS
Det kommer att bli tufft i kväll, men jag tippar ändå seger med 4-2

Lilljanne: Nej, det är svårt att förstå. Men felet är att man inte har rätta framåtandan i klubbledningen utan ofta ser svårigheter istället för möjligheter. Det känns precis som att man inte vill va´ med och konkurrera om det bästa i spelarväg. För, precis som du skriver, varför skulle inte klubben med sin anrika bakgrund kunna vara det - om man verkligen ville och gav sig den på det!

skalpjägaren: "VF inte rika". Lägg av! Det är ju bara att jämföra värvningarna i våra lag dom senaste 30 åren. Är det årets sparbeting som gör att Frölunda köper spelare som Norrena, Kakko, Esbjörs och Ackeström? Och är det havsluften som får J. Johnson att stanna i G-borg? Ett redovisningsmässigt underskott på 10 mille betyder nada om man har en spelartrupp värd det mångdubbla.

spookyMulder: Bäst vore givetvis om vi kunde mixa Brynäs överlägsna hockeykultur med en jävla massa pengar. Då vore vi oslagbara. Jag fattar inte att Brynäs har så svårt att konkurrera ekonomiskt.

micke: Nä, det bli nog utlandet. Dessutom behöver inte VF den spelartyp som Witehall är... Han skulle nog kosta en del dessutom... fast han är alltid välkommen

Lilljanne: Nä du, VF är inte speciellt rika. Du kanske inte visste att VF har ett underskott på ca. 10 miljoner som ska bort till 2004...

spookymulder: Även där blir svaret nä, VF är inte i speciellt stort behov av att värva några spelare då nyckelpersoner som Jonas Johnson valde att stana kvar. Dessutom har vi 2 bra målvakter i både Norrena och Lundqvist. Och vi en väldigt bra backbesättning, och kanske ES bästa back i Magnus Johansson...

skalpjägaren: Någonting sa mig fel :)

Jag skulle kunna gissa att det blir utlandsspel trots allt då. Frölunda har väl spikat truppen och Witehall skulle bara vara en "bonus". Nåja, det finns fler fiskar i vattnet. Bara att agna kroken igen.

Lilljanne:

Å andra sidan...när vann VF någonting av vikt senast??? De lär nog behöva alla spelare de kan muta...köpa. Jag tror nog att fiskhandlarna är i större behov av förstärkning än vi :-)

Fast med rådande skadeläge i åtanke så skulle det kännas skönt med ett nyförvärv ... som har alla kroppsdelar intakta.

Sv: Position X
Tord L: när är nästa avsnitt av Position X??? är det på fredag?
då jäklar måste ja kolla....=)

micke: Knappast nå´n överaskning. När snöt Brynäs en spelare framför näsan på Frölunda, eller nå´t lag överhuvud taget? Häromåret valde Bjarne Hurtig att gå till Linköping och div. 1 istället för Brynäs och Elitserien. Nä, det är som det alltid varit. Brynäs får plocka hyfsade div. 1-spelare och göra landslagsspelare av dom. För att se´n se hur dom går till Skansen eller NHL. Kul så länge det funkar men betydligt enklare att göra som Frölunda mf.l. Vara rik och plocka dom man vill.

micke:

Jag hörde just på radio gävleborg att det lutar åt frölunda eller något tyskt lag för Witehall...det blir nog till att leta vidare borta i Nordamerika. Är det förresten någon som vet när de såkallade "try-outs" är klara borta i nhl...utgallringen av spelare som lagen inte anser sig behöva alltså.

micke: "Någonting säger mig att vi trots allt får se Witehall i BIF:s tröja inom en vecka..." låter det bekant... ;)

OM det nu inte blir utlandsspel, har Witehall sagt att han helst vill spela i Göteborg, och då passar väl VF bra...

Lilljanne: Ja, om Miettinen är beordrad att ansluta sig till landslaget redan idag borde i logikens namn även de två spelarna du nämnde i Åbos lag vara det. Samma överenskommelser bör ju gälla. I så fall är båda finallagen i Schweiz försvagade i kväll och Brynäs har en viss chans att vinna.

Ingen Witehall...
Enligt radiosporten nyss kommer Witehall INTE spela för BIF kommande säsong. Man sa inte var han skulle men det lutar väl åt Frölunda, DIF eller Malmö då... Synd.

Sv: Skadeläget
sannes:

Jag tycker att vi ersätter Mårtensson med någon spelare från Brynäs A-pojkar, eller vad säger Tordan K. :-)
Då får vi en schysst snittålder på laget och slipper skämmas för alla gammla gubbar som Djoos, Larsson osv.

Sv: Position X
Vad fan är Position X?

Sv: Skadeläget
LotharHsand: Witehall vill jag väldigt gärna ha i Frölundatröjan nästa säsong, inte i en Brynäströja......
Jag antar att det hade varit bra med Bissett nu i laget

Bright: Backen Pasi Petriläinen och forwarden Ville Vahalahti är med i finska truppen. Om dom också har dragit borde det betyda att TPS också blir svagare.

« · 106664 · »